HTC Touch

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Hey all,

Ik ben op zoek naar een goeie zak agenda, die ook nog eens goed oogt en bij prijs is. Ook moet hij makkelijk in gebruik zijn..

Mijn oog is gevallen op de HTC Touch.
Dit lijkt me echt een fijn toestelletje!
Heeft iemand hier al ervaring mee?

Hetgeen waar ik een beetje sceptisch tegenover sta, is voor iets te typen..? Gaat dit vlot via zo een touchscreen?

btw.. Ik kan der ééntje kopen voor 225€.. Dat is niet slecht, toch?
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ik ben er heel tevreden van, 'k heb hem nu bijna een half jaar en het werkt wel leuk.

Nadelen zijn het eerder beperkt geheugen en dat typen op het touchscreen moogt ge vergeten in de file (maar ik ben geen SMS'er dus da's niet direct een probleem).
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik heb sinds een maandje ofzo een HTC Touch Cruise. Dat is een iets grotere variant, maar heeft wel GPS onboard. Ik vermoed echter dat de verdere functionaliteit min of meer dezelfde is.

Ben zelf alvast enorm content: het is dé all-in-one waarop ik zat te wachten, eindelijk compact genoeg om niet meteen op te vallen wanneer hij in de broakzak zit.

Minpunten:
- HTC heeft een probleem met video-drivers (ze hebben ze niet gekocht) en hierdoor is er een fel verminderde performantie wat dat betreft. Zie deze website voor meer info: http://htcclassaction.org/
- Het is en blijft Windows, met de nodige instabiliteit tot gevolg. Dit is echter niet problematisch en het blijft bij die ene keer om de X weken
- De interface is minderwaardig aan dat van bv. de iPhone. Heb zelf met zo'n iPhone mogen spelen en daar kan Microsoft nog iets uit leren (maar ik blijf de iPhone verder een minderwaardig en overpriced piece of $!@# vinden :D )
- Het typen moet je inderdaad gewend geraken. Het meegeleverde "virtuele keyboard" vind ik niet overtuigen en ik heb dus zelf een andere versie geïnstalleerd (http://www.pocketcm.com/keyboard.php) die wél wat handiger is in gebruik. Als je echt snel wil "typen" zal je sowiso de bijgeleverde stylus moeten gebruiken

En dat is het zowat, ik kan verder enkel positieve zaken vertellen over dit toestelletje. Als je hem voor een luttele 200€ kan kopen en je hebt geen GPS ofzo nodig: doen!
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik twijfel een beetje..
Ik heb inderdaad wel de agenda grootnodig enz.. maar..
Ik sms ook heel veel.. (lees: toch wel een 8 sms per dag)
Is dit wel makkelijk te doen met de Touch?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Dafke schreef:Is dit wel makkelijk te doen met de Touch?

Eerlijk: niet echt (misschien mits oefening?).

Hangt er eigenlijk fel van af hoe je SMS't. Als dat al zittend is, dan zal je sneller typen op de Touch d.m.v. je stylus (je hebt een volledig toetsenbord indien gewenst). Als je echter met één hand SMS'jes verstuurt, dan zal het enige gewenning vereisen (je krijgt geen feedback van een toets) en zal het volgens mij altijd trager gaan.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

ik heb m ook gekocht voor 260 euro 2 weken oud, had n touchscreen probleem, de repair is m thuis komen ophalen en n week later had ik hem terug en nu werkt hij perfect.
Is een prachttoestel, maar typen gaat niet supervlot maar als je wat gewoon bent van fijn werk dan lukt het nog wel aardig... je kan anders s uitzien voor de htc touch dual dan heb je er de gewoonlijke knoppen bij met een schuiver.
ik ga de tip van cloink toch testen met dit tooltje:
http://www.pocketcm.com/keyboard.php
ziet er wel goed uit en het gaat nu al wel vlot voor mij dat typen.
je kan hem desnoods ook kopen testen en als het je echt niet ligt verkopen he, daar geraak je toch zo terug vanaf ;)
Verder gebruik ik een overclocktooltje dat hem sneller maakt als hij t nodig heeft en hij onderclockt als hij niets doet, goed voor de snelheid en de batterij dus...
Tooltje hiervoor is: BatteryStatusExt.1.04 + BSLanguage_DU (voor NL)
verder sms ik gratis met smsoip met een voipbusteraccount, ik kan op men pc met vnc ik kan aan heel men media thuis via "orb" en dit gaat allemaal vlot via de goeie wifi dat erin zit...
het is een budget pda maar je kan er verdomd veel uithalen, ik heb m nu een maandje en zou m nimeer willen missen, emailen, msn,...
en het datagebruik valt ook best wel mee, bij base betaal ik prepaid 5 euro voor 10mb en daar kom ik wel n maandje mee toe als ik geen websites bezoek, enkel wat tekstmails en msn.
Daarbij gebruik ik dan nog deze klok om wakker te worden:
enAlarmPPC 3.3.2
handig met mp3tjes wakker worden en heel je touchscreen te gebruiken als snoozeknop :)
verder heb ik deze gprs monitortool gekocht:
spbgprsmonitor_2.5.1_setup
houd perfect bij hoeveel ik verbruikt heb welk uur en hoeveel mij dat kost.
ivm hun video probleem:
tcpmp.pocketpc.0.72RC1
de beste videoplayer dat ik heb gevonden, speelt alles vlot !
Verder moet ik nu skype nog testen en dan kan ik gratis bellen over wifi... maar dat is het volgende wat ik dus nog moet inorde krijgen, maar tot hiertoe vind ik het toestel al super ! i like windows mobile ipv dien iphone, kan ik tenminste installeren wat ik wil... iphone gaat handiger werken en beter uitzien, maar ik installeer lierver mijn tools en ik heb graag zeer uitgebreide optie menu's :)

greetz ;)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

pm schreef:verder heb ik deze gprs monitortool gekocht:
spbgprsmonitor_2.5.1_setup
houd perfect bij hoeveel ik verbruikt heb welk uur en hoeveel mij dat kost.


Bij mijn TyTN II kreeg ik dat er gewoon gratis bij. Kijk eens op je CD van HTC?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

ja staat er inderdaad op :)
enige tooltje waar ik spijt van heb te kopen is:
PT Pocket Office 1.7

voor remote te connecten kwam dat er zowat het beste uit in deze immense vergelijking:
http://www.pocketpcmag.com/blogs/index.php?blog=3&p=1571&more=1&c=1&tb=1

maar de gewone vnc werkt toch nog beter voor mij...

ik had graag de htc cruize gehad maar het prijsverschil is te groot voor mij omdat ik deze had gevonden voor 260 euro, mis de ingebouwde gps wel maar k vind het kleine formaat van deze pda dan weer het tegenhangende voordeel ervan... wat wikken en wegen :)
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Sinds ik de cruise versie heb sms ik inderdaad een pak minder... Mischien moet ik ook maar eens de bovenstaande tips uitproberen...
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr.V
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 aug 2004, 15:30
Locatie: Hasselt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Heeft iemand de HTC touch dual al uitgetest?
In de europese versie zit er geen wifi volgens de specificaties, maar in de aziatische versie wel.

Op sommige sites heb ik gelezen dat wifi ook in de europese versie zit, maar gewoon uitgeschakeld is.
Er wordt ook beweerd dat dit d.m.v. een ROM upgrade zou kunnen gefixed worden...

Ik weet niet meer wat ik er nog van moet geloven. :roll:

De htc touch dual lijkt me een heel leuk toestel, maar zonder wifi zou ik het toch zonde vinden.
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Ik ben ook aan het twijfelen,voor de htc touch cruise of de nieuwe mio A702,welke een dezer maanden op de markt wordt gebracht.Met een stylus typen vind ik persoonlijk niet echt super.Dus het wordt een beetje afwachten.
Live life to the Max
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Qua soft & eventuele rom dingen :
www.xda-developers.com

Hier kan je heel veel stuff vinden.

Mijn Qtek9100 (aka HTC Wizard) draait nu ook WM6 en kan eventueel ook touchflo aan :-p (Maar dan is het ding r*t*traag)

Als extra soft heb ik AgendaOne geinstalleerd (Agenda+Contacts) en SPB Mobile shell (beter dan de HTC home plugin vind ik)

Je kan eventueel ook eens kijken naar een HP514 , die is meer GSM achtig dan PDA achtig.
Is perfect om je agenda op te consulteren zonder veel te wijzigen (want het heeft geen touchscreen)
SMSsen en bellen gaat veel beter wegens het ingebouwde keypad.

Ik heb nu een extern GPSje via BT aan m'n GSM hangen en ik mis absoluut de ingebouwde versie niet. Voor de prijs (€ 60 ) moet je 't ook niet laten ... Het ding is dan nog eens 5 à 6 keer sneller dan de Sirf3 in m'n MioP550 PDA.

Ivm skype kan je beter 'FRING' gebruiken , daarmee bel je (onder meer) via het skype netwerk maar zonder de CPU-vretende applicatie ervan.
Floris Bakker for president!
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Zelf heb ik de HTC S710 met daarop de New Guava ROM (Windows Mobile 6 Pro met extra features). Dit toestel leent zich uitermate goed voor mail/sms en ik vind 'm zeeer stabiel eigenlijk.

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

cavecat schreef:Ivm skype kan je beter 'FRING' gebruiken , daarmee bel je (onder meer) via het skype netwerk maar zonder de CPU-vretende applicatie ervan.

Goeie tip! De mobile Skype applicatie is inderdaad een serieus monster! :|
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”