Spaarrekening voor bedrijven ?

Plaats reactie
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Tegenwoordig slaan de banken je rond de oren met spaarrekeningen met hoog rendement (4% en de nodige premies) voor particulieren. Voor (kleine) bedrijven vind ik echter niets terug. Heeft er iemand weet van banken die spaarrekeningen met hoog rendement aanbieden voor niet-particulieren ?

Alvast bedankt !

Uzzi
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Onlangs nog ergens gelezen dat het een BVBA is toegestaan zijn geld op een particuliere rekening te plaatsen, mits het geld na een jaar terug op de rekening van het bedrijf wordt geplaatst met een 'aanvaardbaar' rendement.

Misschien informeer je best eens bij je boekhouder wat de mogelijkheden zijn.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ik heb op naam van mijn BVBA een zichtrekening en een spaarrekening bij Argenta. Zelfde voorwaarden als bij particulieren...
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

khsw schreef:Ik heb op naam van mijn BVBA een zichtrekening en een spaarrekening bij Argenta. Zelfde voorwaarden als bij particulieren...


Jammer genoeg biedt mijn huidige bank geen spaarrekeningen met 'hoog' rendement aan. Voor het spaargedeelte zal ik het dus elders moeten zoeken.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

khsw schreef:Ik heb op naam van mijn BVBA een zichtrekening en een spaarrekening bij Argenta. Zelfde voorwaarden als bij particulieren...

Same here, wel niet bij Argenta.
Hou er wel rekening mee dat de rente een financiele opbrengst is en als je bedrijf winst maakt er dus ook vennootschapsbelasting moet op betalen.

Dus is het soms beter om je geld op een termijnrekening te zetten.
Daar betaal je wel weer roerende voorheffing (15%) op de opbrengsten maar dat zijn dan weer kosten.

Een goede accountant/fiscalist kan je nog steeds het beste advies geven over wat de meeste rendabele oplossing is voor jouw concrete situatie.

Ik ga er vanuit dat een goede accountant/fiscalist zijn geld altijd terugverdient.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”