Overstap Edpnet naar Dommel

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
twan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 mei 2006, 19:15
Locatie: Brasschaat

Gegroet!

Omdat ik reeds enkele maanden problemen heb met de stabiliteit van mijn edpnetverbinding (max6dyn) overweeg ik een overstap naar Dommel.

Korte geschiedenis, tussen oktober 2007 tot nu:

-Connectieuitval vanaf ongeveer 17u.
-Ticket aangemaakt bij edpnet, die als 'oplossing' mijn lijnprofiel van 6mbit naar 3mbit verlaagden (afstand centrale is iets meer dan 1500m)
-Edpnet zegt me dat het een modemprobleem is, dus ik maak een RMA aan om mijn linksys wag200g te laten nakijken. Krijg hem in gecertifieerde staat terug.
-Probleem nog steeds niet van de baan, tickets blijven aanmaken.
-Getest met een oude speedtouch USB, die tot voor kort stabielere verbindingen gaf dan de linksys, nu echter ook onstabiel.
-Nieuw ticket met de vraag of edpnet nu eindelijk wat aan mijn stabiliteit kon doen, reactie is dat ze belgacom op mijn lijn loslaten. Het enige dat ze als voorwaarde stellen is dat als het niet aan mijn lijn ligt, dat ik dan de kosten moet vergoeden... (iemand een idee hoeveel dit kan zijn?)

Ik ben het echter beu dat ik zolang moet wachten vooraleer ze eindelijk inzien dat het mss aan de lijnkwaliteit ligt. Ik vind het bovendien niet kunnen dat ze klanten zomaar kunnen laten opdraaien voor iets dat ik zelf niet in de hand heb... Ik betaal toch elke maand mooi mijn centjes voor een verbinding die stabiel zou moeten zijn?

Dus ik overweeg een overstap naar Dommel, gezien zij op het belgacom netwerk zitten, dat naar mijn vermoeden stabieler zou zijn dan het broba netwerk... (correct me if I'm wrong...)

Ineens overstappen naar Dommel netconnect of Edpnet nog een laatste kans geven met het risico op extra kosten?

Dank bij voorbaat
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Overstappen op Dommel. Ze hebben lang genoeg met je voeten gespeeld :)

Maarja, er is natuurlijk geen garantie he, als uw lijn nu echt zo slecht is...
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

twan schreef:Gegroet!

Omdat ik reeds enkele maanden problemen heb met de stabiliteit van mijn edpnetverbinding (max6dyn) overweeg ik een overstap naar Dommel.

Korte geschiedenis, tussen oktober 2007 tot nu:

-Connectieuitval vanaf ongeveer 17u.
-Ticket aangemaakt bij edpnet, die als 'oplossing' mijn lijnprofiel van 6mbit naar 3mbit verlaagden (afstand centrale is iets meer dan 1500m)
-Edpnet zegt me dat het een modemprobleem is, dus ik maak een RMA aan om mijn linksys wag200g te laten nakijken. Krijg hem in gecertifieerde staat terug.
-Probleem nog steeds niet van de baan, tickets blijven aanmaken.
-Getest met een oude speedtouch USB, die tot voor kort stabielere verbindingen gaf dan de linksys, nu echter ook onstabiel.
-Nieuw ticket met de vraag of edpnet nu eindelijk wat aan mijn stabiliteit kon doen, reactie is dat ze belgacom op mijn lijn loslaten. Het enige dat ze als voorwaarde stellen is dat als het niet aan mijn lijn ligt, dat ik dan de kosten moet vergoeden... (iemand een idee hoeveel dit kan zijn?)

Ik ben het echter beu dat ik zolang moet wachten vooraleer ze eindelijk inzien dat het mss aan de lijnkwaliteit ligt. Ik vind het bovendien niet kunnen dat ze klanten zomaar kunnen laten opdraaien voor iets dat ik zelf niet in de hand heb... Ik betaal toch elke maand mooi mijn centjes voor een verbinding die stabiel zou moeten zijn?

Dus ik overweeg een overstap naar Dommel, gezien zij op het belgacom netwerk zitten, dat naar mijn vermoeden stabieler zou zijn dan het broba netwerk... (correct me if I'm wrong...)

Ineens overstappen naar Dommel netconnect of Edpnet nog een laatste kans geven met het risico op extra kosten?

Dank bij voorbaat

mja als het aan uw lijn ligt ga je zelfde verhaal horen bij dommel hoor (enkel ga je langer moeten wachten op hun antwoord).
Dat je moet betalen als het uw "schuld" is, is altijd zo geweest ....
xyrax
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2006, 10:48

Wel ik moet zeggen, ik heb in hetzelfde straatje gezeten als jij.

Meer dan een jaar perfecte verbinding gehad met hoge snelheid en geen disconnects of niets. Ik was echt een tevreden edpnet gebruiker.
In september 2007 zijn de problemen begonnen.
Slechte snelheden van een 10-100 in plaats van 650+, disconnects, soms uren geen inet.
Op een gegeven moment kon ik zelfs geen websites meer opvragen zo traag dat het ging.
Dan maar telefoon genomen en gebeld, wat krijg je dan van info, ja het is je modem, ok modem laten testen bij een vriend van mij, alles werkt daar perfect en ik met zijn modem bij mij thuis en nog altijd problemen bij mij.
Dan maar terug bellen naar helpdesk, wat kreeg ik dan, het zal je binnenbekabeling zijn, euh nope, het werkte voordien, er is niets veranderd waarom zou dan de binnenbekabeling plots slecht zijn .
Dan moest ik maar een lijst opmaken met de slechte snelheden op verschillende tijdsstippen.
Zogezegd, zogedaan, ik heb een lijst aangemaakt van boven de 50 metingen over 14 dagen.
Die hebben ze dan doorgezonden naar belgacom, ja zeggen ze belgacom zegt dat alles in orde is. Maar toch bleef ik slechte snelheden hebben.
Tot plots een paar dagen later ik weer met goeie snelheden zat (toch 90% van de tijd).
Dus niets aangepast aan de binnenbekabeling of aan de modem en toch terug goeie connectie.
Waar komt die oplossing dan zo plots vandaan, zeker niet van mij, maar wel iets bij edpnet.

Blijkbaar zit edpnet (zoals scarlet) met een overbevolking en er wordt niet echt veel aan gedaan. Ik ben ook sterk aan het twijfelen om over te schakelen naar dommel maar zou graag de adsl2+ connectie hebben, jammer genoeg is dit hier in oostende nog niet te verkrijgen.
Gebruikersavatar
UniCorn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 feb 2008, 13:55
Bedankt: 2 keer

Als ik jouw was zou ik overstappen naar Dommel..

Net zoals meerdere mensen hier ben ik ook altijd een tevreden EDPnet gebruiker geweest, maar de laatste 3-4 maanden ongeveer is de snelheid merkbaar trager en de laatste maand heb ik zelfs ook disconnects gehad en 2 dagen een lange tijd zonder internet.

Heb mijn aanvraag al gedaan bij Dommel, nog een tijdje wachten...
Laat ons hopen dat we met Dommel geen problemen krijgen, want als ik dat hier allemaal lees dan is de service van Dommel niet zo goed.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Heb je je splitter al eens vervangen of getest op een andere locatie?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

als die problemen bij EDPnet te wijten zijn aan overbelaste nodes (wat er wel naar uitziet), dan is overstappen naar Dommel inderdaad een goeie zet.

mvg,
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
zirou
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:56
Locatie: Limburg

Ik had hetzelfde probleem zoals veel andere, sinds februari bij Dommel en ben nu tevreden, downloadsnelheid is beter en het is stabiel...

En natuurlijk de downloadlimiet is nu heerlijk... ik hoop dat ik een tevreden klant blijf :-)

Dus nu zeg ik, ga maar over naar Dommel.
Gebruikersavatar
UniCorn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 feb 2008, 13:55
Bedankt: 2 keer

En eindelijk is de overstap van EDPnet naar Dommel voor mij ook compleet :wink:

Snelheden vallen allemaal best wel mee, zeker en vast meer stabiele snelheden.
En deze zijn toch wel getest op willekeurige momenten tussen 21:00 en 2:00.

Gemiddeld 3400 kbit/s (425 kB/s) download en 420 kbit/s (52 kB/s) upload.
Als we dit vergelijken met wat Dommel in theorie aanbied dan is de download toch wel op 85% en de upload op 94%.
Bij EDPnet was dit 78% download en 80% van de upload (tijdens goede momenten)


Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal goed meevalt binnenkort!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

UniCorn schreef:En eindelijk is de overstap van EDPnet naar Dommel voor mij ook compleet :wink:
proficiat met de keuze
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik ben ook meer dan 1 jaar en half klant geweest bij edpnet, nu naar dommel cityconnect overgestapt, in het begin zeer veel problemen gehad maar nu toch wel tevreden over de prijs -kwaliteit, doen zou ik zeggen, je zal er geen spijt van krijgen, de snelheid bij edpnet was bij mij op het einde ook 'huilen met de pet op '.
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

xenne schreef:
UniCorn schreef:En eindelijk is de overstap van EDPnet naar Dommel voor mij ook compleet :wink:
proficiat met de keuze


...en denk je nu echt dat het gras altijd groener is bij die andere providers?
Ik heb vandaag, de hele dag thuis via VPN verbinding probleemloos gewerkt.
Al mijn collega's met hun peperdure telenet, of skynet abbo klagen over continue uitval en trage verbindingen.
Lang leve mijn goedkoop en superstabiel edpnet max 6dyn abbo, zelfs met een download van slechts enkele gigs per maand.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dejean schreef:
xenne schreef:
UniCorn schreef:En eindelijk is de overstap van EDPnet naar Dommel voor mij ook compleet :wink:
proficiat met de keuze


...en denk je nu echt dat het gras altijd groener is bij die andere providers?
Ik heb vandaag, de hele dag thuis via VPN verbinding probleemloos gewerkt.
Al mijn collega's met hun peperdure telenet, of skynet abbo klagen over continue uitval en trage verbindingen.
Lang leve mijn goedkoop en superstabiel edpnet max 6dyn abbo, zelfs met een download van slechts enkele gigs per maand.
kijk eens in de rubriek EPDNet, veel geklaag over snelheid - overbelaste nodes etc. dit is een plaatselijk probleem waar jij blijkbaar geen last van hebt. maar als je er wel last van hebt lijkt een overstap naar dommel me een goeie keuze. bij dommel heb ik nog niemand horen klagen over de snelheid, die is steeds stabiel. 't is meer over helpdesk dat er geklaagd wordt, maar die heb je in normale omstandigheden weinig of niet nodig. persoonlijk ben ik overgestapt van telenet naar dommel en nog nooit spijt van gehad.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
UniCorn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 feb 2008, 13:55
Bedankt: 2 keer

dejean schreef:
xenne schreef:
UniCorn schreef:En eindelijk is de overstap van EDPnet naar Dommel voor mij ook compleet :wink:
proficiat met de keuze


...en denk je nu echt dat het gras altijd groener is bij die andere providers?
Ik heb vandaag, de hele dag thuis via VPN verbinding probleemloos gewerkt.
Al mijn collega's met hun peperdure telenet, of skynet abbo klagen over continue uitval en trage verbindingen.
Lang leve mijn goedkoop en superstabiel edpnet max 6dyn abbo, zelfs met een download van slechts enkele gigs per maand.


Om eerlijk te zijn, ik dacht al een lange tijd eraan om Dommel te nemen omwille van de Traffiek, ik was elke maand op het nippertje van mijn limiet bij EDPnet.
En als de snelheid dan nog regelmatig trager gaat vergemakkelijkt dit natuurlijk de keuze om Dommel te nemen.

Ik ben iets meer dan een jaar EDPnet klant geweest en ik ben altijd zeer tevreden geweest, goede service ook.

Iedereen kiest natuurlijk wat hij wil. Waarschijnlijk heeft 80% van de normale gebruikers op EDPnet geen enkel probleem,
maar voor de andere klanten die regelmatig snelheden testen of pingtesten doen zullen dit wel merken, misschien overbelaste nodes, wie weet..
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Hmmmm toen ik edpnet had, deed ik net speedtests wanneer ik voelde dat het trager ging. Dit was in de beginperiode van de snelheidsproblemen, ondertussen toch alweer een jaar geleden. Ik heb niet de indruk dat gedurende dat jaar het probleem opgelost is... Ondertussen ben ik terug overgestapt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”