'k heb nen tijd geleden hier thuis 2 Apache-Webservers moeten opzetten om PHP-sites te kunnen maken.
Daarom dacht 'k, waarom is genen txt-file schrijven waarin alles uitgebreid uitgelegd staat? ZOWEL VOOR DE INSTALLATIE EN CONFIGURATIE VAN : DYNU/DYNDNS + APACHE + PHP + MYSQL + PHPMYADMIN + PHPBB.
De txt is ongeveer 2 maanden oud dus er kan al wat verschil op zitten met de versies, maar niet veel.
Momenteel gebruik ik thuis nog steeds deze configuratie.
(Ik heb vrij lang problemen gehad met sessie's e.d., om zo sessievariabelen door te kunnen geven, maar ook met e-mailing en cookies.
Normaal zou je met deze configuratie niet al te veel fouten meer mogen hebben
Questions? Just ask 'k zen nu bezig aan nen 3de site en heb +- 1000 uren PHP geschreve (f*** PUNT-KOMMA )
PS : over ALL-IN-ONE-Packages : Vroeger had ik al Firepages gebruikt (http://www.firepages.com.au) maar via hun aangepaste APACHE-server
bleven de problemen met cookies en sessievariabelen ook mar komen.
PS2 : Huidige host dak nu gebruik = http://www.linuxsystems.be , die zijn bij de snelsten van Belgie => PING = 20-35 MS
Downloadspeed en Uploadspeed zen ook dik in orde !
All-in-one server opl (dns,apache,mysql,php,phpbb,..)
- Bijlagen
-
- Installatie Apache Webserver.txt
- Voila :=p DOWNLOAD THIS
(rechts op klikken en kies opslaan als/save as) - (9.14 KiB) 143 keer gedownload
P4 3.00 GHz 800 FSB @ 3.45 GHz Watercooled
in Watercooled (Aquarius 2) Xaser 3 2000+ - Case.
512 MB Dual Corsair DDR
440 GB + Hercules ATI Radeon 9800PRO 128MB
in Watercooled (Aquarius 2) Xaser 3 2000+ - Case.
512 MB Dual Corsair DDR
440 GB + Hercules ATI Radeon 9800PRO 128MB
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Eerlijk gezegd,
beetje dubbel werk eh.. bij elk van de packages die je opnoemt zit een txt file, meestal zelfs in verschillende talen te vinden.. daarin staat alles haarfijn uitgelegd.. is toch voldoende .
Nuja, zo'n all-in one kan wel eens handig zijn...
ps: laat ons wel niet té veel reclame maken eh..
beetje dubbel werk eh.. bij elk van de packages die je opnoemt zit een txt file, meestal zelfs in verschillende talen te vinden.. daarin staat alles haarfijn uitgelegd.. is toch voldoende .
Nuja, zo'n all-in one kan wel eens handig zijn...
ps: laat ons wel niet té veel reclame maken eh..
I love it when a plan comes together!
Is inderdaad een goed initiatief geweest om zo'n ding te schrijven, kan altijd van pas komen. Het is mooi uitgelegd, hier en daar ontbreekt nog wel iets, en het is duidelijk. Ik kan het even goed doen met die readme's van al die pakketten apart. Maar ik ben er zeker en vast van overtuigd dat dit niet voor iedereen zo is. Sommige van die tekstbestanden bevatten echt wel moeilijke uitleg en onverstaanbaar voor de gewone computergebruiker.
Mooi initiatief dus.
Mooi initiatief dus.
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
well,
da snap ik nu eens ni he waarom hebben sommige mensen problemen mee die ";" ga elke php tutorial (deftige) die je vind op het net af u zal vinden.Elk statement MOET eindigen met een semilicon (puntkomma) toch niks moeilijk aan ?? Ik kan begrijpen dat als je nieuw bent tot het programmeren/scripten dat dit eventjes wennen is in dat geval negeer men opmerking
ik heb meer last van de java achtige syntax die "{" en "}"
da snap ik nu eens ni he waarom hebben sommige mensen problemen mee die ";" ga elke php tutorial (deftige) die je vind op het net af u zal vinden.Elk statement MOET eindigen met een semilicon (puntkomma) toch niks moeilijk aan ?? Ik kan begrijpen dat als je nieuw bent tot het programmeren/scripten dat dit eventjes wennen is in dat geval negeer men opmerking
ik heb meer last van de java achtige syntax die "{" en "}"
Registered Linux user #286313
-
- Elite Poster
- Contacteer:
ff off-topic:
zowel die ; als de {} of de . (cobol) of := of = wat dan ook... dat is gewoon syntax en dat wordt een pure gewoonte.
van zodra je in een taal deftig aan het proggen bent en je werkt er regelatig mee dan merk je dat na een tijd zelf nie meer...
Is gewoon kwestie van gewoonte.. en dus aantal schrijfuren..
Mijn eerste 10uur Java heb ik ook gezucht op ; en op = ipv := maar nu ik merk het zelf niet meer dat ik hem typ...
Nu, na 10u maple proggen maak ik terug probs over de := ipv = gewoon omdat ik het nog niet gewoon ben...
zowel die ; als de {} of de . (cobol) of := of = wat dan ook... dat is gewoon syntax en dat wordt een pure gewoonte.
van zodra je in een taal deftig aan het proggen bent en je werkt er regelatig mee dan merk je dat na een tijd zelf nie meer...
Is gewoon kwestie van gewoonte.. en dus aantal schrijfuren..
Mijn eerste 10uur Java heb ik ook gezucht op ; en op = ipv := maar nu ik merk het zelf niet meer dat ik hem typ...
Nu, na 10u maple proggen maak ik terug probs over de := ipv = gewoon omdat ik het nog niet gewoon ben...
Het is inderdaad een pure gewoonte, zoals je na een paar maanden met de auto te hebben gereden ook niet meer nadenkt bij het schakelen. Dat wordt gewoon een automatisme.
Ik heb ook soms problemen als ik plots van PHP naar een Pascal achtige taal moet overschakelen, dan heb ik ook altijd wat problemen met die syntaxing. Nu, een doorwinterde programmeur zal hier ook geen last meer van hebben. Als programmeur kan je niet zeggen dat je bevoorbeeld enkel PHP en C++ beheerst. Je bent programmeur of je bent dat niet. Dus niet in een specifieke taal. De syntaxis is bijzaak in zo'n geval. Het redeneren is daar belangrijker.
Ik heb ook soms problemen als ik plots van PHP naar een Pascal achtige taal moet overschakelen, dan heb ik ook altijd wat problemen met die syntaxing. Nu, een doorwinterde programmeur zal hier ook geen last meer van hebben. Als programmeur kan je niet zeggen dat je bevoorbeeld enkel PHP en C++ beheerst. Je bent programmeur of je bent dat niet. Dus niet in een specifieke taal. De syntaxis is bijzaak in zo'n geval. Het redeneren is daar belangrijker.
- Kemblin
- Pro Member
- Bedankt: 2 keer
hey thx heb alles proper kunnen installeren,
behalve phpmyadmin, als ik naar http://localhost/phpmyadmin/ ga word ik gevraagt om een username en pw in te vullen, probleem is dat ik nergens een pw en username heb moeten invullen en dat ik ze bijgevolg ook niet ken
iemand suggesties ?
thx
behalve phpmyadmin, als ik naar http://localhost/phpmyadmin/ ga word ik gevraagt om een username en pw in te vullen, probleem is dat ik nergens een pw en username heb moeten invullen en dat ik ze bijgevolg ook niet ken
iemand suggesties ?
thx
-
- Administrator
- Contacteer:
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Gebruik eens user 'root' en geen wachtwoord?Kemblin schreef:hey thx heb alles proper kunnen installeren,
iemand suggesties ?
thx
Het had misschien verstandiger geweest van een installatie script te maken dat heel het werk voor iemand doet, zowel het downloaden als het installeren/configureren van de packages met simpele invoer prompts.
Zoals reeds werd gezegd, dat voor elk pakket dat je wil installeren onder tis eender welk platform zijn installatie documenten bij die haarfijn elk detail uitleggen.
Zoals reeds werd gezegd, dat voor elk pakket dat je wil installeren onder tis eender welk platform zijn installatie documenten bij die haarfijn elk detail uitleggen.
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
Heatryn schreef:Het is inderdaad een pure gewoonte, zoals je na een paar maanden met de auto te hebben gereden ook niet meer nadenkt bij het schakelen. Dat wordt gewoon een automatisme.
hmmm excuse me but ...
geen enkele programmeur zelf nie die dat doen als job beheersen alle programmeertalen die er zijn so wtf ?????? dus als ik u mag geloven dan kent iedere programmeur op de wereld
- c
- c++
- visual basic
- visual fox pro
- c#
- Delphi
- quick basic
- fortran
- assembler
- java
da zijn er 10 en ik ben er vast nog nen hoop vergeten ook de syntaxis van een programmeertaal is geen bijzaak maar net het allerbelangsrijkste ...
mijn goeie raad denk eens na voor iets je zegt wat totaal niet klopt als gij al die talen and i mean each and every one of them kent proficiat dan je bent een superbrein.Het is al moeilijk genoeg om 1 taal volledig te beheersen laat staan 10 ...
Registered Linux user #286313
nck schreef:Het had misschien verstandiger geweest van een installatie script te maken dat heel het werk voor iemand doet, zowel het downloaden als het installeren/configureren van de packages met simpele invoer prompts.
Wie vertrouwd nu een zo een script, als je zoiets gebruikt vraag je toch nie anders dan gehacked te worden. Een poort is snel opengezet.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Erik,
Met alle respect, maar vandaag de dag wordt er wel vanuit gegaan dat je in verschillende programmeertalen kan programmeren. Ik ga niet beweren dat je alle talen even goed beheerd, qua syntax en evt beschikbare libraries etc.
Maar het idee waar men vanuit gaat en dat is mij deze morgen nog eens duidelijk geworden in RAD (ASP.net /VB.net), dat men je op school een opleiding geeft met de basis-zaken. Bvb gelijk nu bij mij: Cobol.net, vb.net voor asp.net en Java. En wat is de veronderstelling:
als je volgend jaar je stage doet of in je latere job C# nodig hebt of moet gebruiken, dat je eigenlijk perfect in staat zou moeten zijn om de job te doen.
Programmeren is niet direct een taal kennen, maar inzicht hebben, logisch denkvermogen en creativiteit hebben.
Ik ga dus niet zeggen dat alle programmeurs ter wereld alle talen kennen, ik ga wel zeggen dat ze in principe in staat zouden moeten zijn om op zeer korte periode zich te kunnen inwerken in een nieuwe taal en daarook mee te kunnen programmeren. Syntax is secundair, daar heb je naslagwerken voor en beschikbare libraries.
Ik ga dus wel met de stelling als je een een pak zaken leert van programmeertalen, dat je wel eens kan missen in de syntax omdat alles zo op elkaar gelijkt.. en dan toch weer niet. Maar dat zou volgens Heatryn en ook volgens mij slechts een kleine aanpassing moeten zijn. Ik volg wel niet dat dit voor een doorgewinterde programmeur niet zo is.
Zelf die zijn meestal slechts gefixeerd in 1 à 2, hooguit 3 talen tegelijk bezig. Of frequent bezig. Als ze dan ineens moeten terugvallen op iets wat ze 5j eerder of nog vroeger gebruikt hebben.. ja zullen ze ook even moeten scharten . Maar na even concentratie komt dat ook wel terug.
Het gaat hem dus niet over kennen, maar wel over zou moeten kunnen.
En nu gaan we hier stoppen met off-topic verder te gaan! Ik ga deze topic opslitsen om hem deftig te houden en we ons terug kunnen concentreren op het all-in-one gegeven.
Met alle respect, maar vandaag de dag wordt er wel vanuit gegaan dat je in verschillende programmeertalen kan programmeren. Ik ga niet beweren dat je alle talen even goed beheerd, qua syntax en evt beschikbare libraries etc.
Maar het idee waar men vanuit gaat en dat is mij deze morgen nog eens duidelijk geworden in RAD (ASP.net /VB.net), dat men je op school een opleiding geeft met de basis-zaken. Bvb gelijk nu bij mij: Cobol.net, vb.net voor asp.net en Java. En wat is de veronderstelling:
als je volgend jaar je stage doet of in je latere job C# nodig hebt of moet gebruiken, dat je eigenlijk perfect in staat zou moeten zijn om de job te doen.
Programmeren is niet direct een taal kennen, maar inzicht hebben, logisch denkvermogen en creativiteit hebben.
Ik ga dus niet zeggen dat alle programmeurs ter wereld alle talen kennen, ik ga wel zeggen dat ze in principe in staat zouden moeten zijn om op zeer korte periode zich te kunnen inwerken in een nieuwe taal en daarook mee te kunnen programmeren. Syntax is secundair, daar heb je naslagwerken voor en beschikbare libraries.
Ik ga dus wel met de stelling als je een een pak zaken leert van programmeertalen, dat je wel eens kan missen in de syntax omdat alles zo op elkaar gelijkt.. en dan toch weer niet. Maar dat zou volgens Heatryn en ook volgens mij slechts een kleine aanpassing moeten zijn. Ik volg wel niet dat dit voor een doorgewinterde programmeur niet zo is.
Zelf die zijn meestal slechts gefixeerd in 1 à 2, hooguit 3 talen tegelijk bezig. Of frequent bezig. Als ze dan ineens moeten terugvallen op iets wat ze 5j eerder of nog vroeger gebruikt hebben.. ja zullen ze ook even moeten scharten . Maar na even concentratie komt dat ook wel terug.
Het gaat hem dus niet over kennen, maar wel over zou moeten kunnen.
En nu gaan we hier stoppen met off-topic verder te gaan! Ik ga deze topic opslitsen om hem deftig te houden en we ons terug kunnen concentreren op het all-in-one gegeven.