Er is een onbekende fout opgetreden. Onderwerp 'Test HML picture 2 kb GIF', Account: 'Jolly Roger', Server: 'relay.edpnet.be', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.7.1 Blocked by SpamAssassin', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC69
Hun uitleg is dat ze zich moeten beschermen tegen spammers onder hun klanten, en dat Spam Assassin niet uit te schakelen is voor uitgaande email (wel voor inkomende email dus). Ze zijn dan ook niet zinnens om hier wat aan te doen. Ze vinden dat, als ik een prentje wil toevoegen in een email, ik maar een eigen mailserver moet beheren om mijn mailverkeer te regelen.
Aan de andere kant zijn al hun emails voorzien van klikbare banners en bedrijfs-logo's. Voor hén geldt de spamregel dus niet. Vreemd genoeg kan ik hun emails wel forwarden, inclusief de prentjes. Maar save ik het prentje als jpg of gif en probeer ik het terug toe te voegen in mijn gedeelte van de mail dan wordt de mail weer geblokkeerd.
Zeer vreemd vind ik ook dat ze vragen om een geblokkeerde mail door te sturen ter controle, terwijl ik dus zeg dat ik geen dergelijke mail kan verzenden. Ook als bijlage lukt het niet want de extentie eml wordt ook door Spam Assassin gewraakt als potentieel gevaarlijk.
Hebben alle EDPNet klanten dan dit probleem ? Het lijkt me toch weinig waarschijnlijk dat geen enkele van hun klanten ooit een mail met een prentje erin wil versturen.