Hallo,
Ik ben nu al een week aan het zoeken om PHP 5 werkende te krijgen op een winXP bak (Later wordt dit een win2k3).
PHP5 draait als een zonnetje, het gaat hem vooral om de extensions mysql.dll en mssql.dll. Deze modulles willen niet starten.
Ze zijn aanwezig in de ext map.
Het vreemde is dat de php.ini (1 op de helt pc, in de PHP instal map) niet geladen word, zo lijkt het want wanneer ik de upload limiet van 2M naar bv. 5 M verzet dan blijft phpinfo() 2M (standaard waarde) tonen en dus de DB DLL's worden dus ook niet ingeladen.
Bij elke wijziging herstart ik ISS en een volledige reboot helpt ook niet.
Ik heb bijna alles geprobeerd wat ik op internet vond:
php.ini in windows of system32 map -> phpinfo() = wit scherm
Windows variable RCPHP = c:\PHP\ (met reboot) -> phpinfo() = wit scherm
Dev editie PHP 5.3 = crash
diverse wijzigingen aan php.ini -> geen oplossing
Kortom PHP werkt, alleen extra extensions laden niet.
Xampp e.d. zijn geen optie (moet op een productie server (op termijn) draaien.
Wat kan ik doen om het te doen werken? Op linux heb ik het al draaiende gekregen maar dit keer moet het windows zijn.
Alvast bedankt voor de gouden tip
PHP 5 en ISS 6
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Op welke manier heb je PHP geïnstalleerd? Manueel of via de installer?
Ik heb PHP5.2 in productie in IIS 5.2 als ISAPI-module draaien en in m'n development-omgeving via FastCGI.
MSSQL heb ik echter nooit aan de praat gekregen, maar dat doe ik via de ingebouwde ODBC-drivers.
Je past toch de juiste php.ini aan hoop ik? Kijk in je phpinfo of je de juiste bewerkt .
Ik heb PHP5.2 in productie in IIS 5.2 als ISAPI-module draaien en in m'n development-omgeving via FastCGI.
MSSQL heb ik echter nooit aan de praat gekregen, maar dat doe ik via de ingebouwde ODBC-drivers.
Je past toch de juiste php.ini aan hoop ik? Kijk in je phpinfo of je de juiste bewerkt .
Ik heb PHP nog nooit onder IIS gedraaid, dus ik heb eigenlijk een paar vraagjes:
Waarom IIS? Wat bedoel je met die productieserver?
Waarom een MSSQL database in samenwerking met PHP?
Waarom geen Apache om PHP onder te draaien?
Begrijp me niet verkeerd, ik veroordeel u niet maar bovenstaande keuzes van OS/Webserver/DB doen mijn maag draaien...
Begrijp me niet verkeerd, ik veroordeel u niet maar bovenstaande keuzes van OS/Webserver/DB doen mijn maag draaien...
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Waarom zou je Apache moeten installeren, een webserver die zich het beste thuis voelt op *nix-omgevingen en niet geoptimaliseerd is voor het Windows-platform en de ingebouwde IIS negeren, die eenvoudig vanuit de management console te managen is, onder verschillende application pools kan werken met verschillende credentials, windows authentication ondersteunt, meerdere processen per app-pool, ...
Vergis u niet, IIS is een erg goeie webserver. MSSQL is een erg goeie database-server. De keuze voor PHP is soms omdat alternatieven moeilijker te realiseren zijn wegens de kennis van de mensen die er mee moeten werken.
Trouwens, een productiemachine zal wel meerdere sites hosten, en in IIS kan je vrolijk ASP.NET 1.1, 2.0 en PHP door mekaar gebruiken zonder dat je je bestaande sites moet gaan herconfigureren.
Voor jouw thuis-omgeving zal het heel eenvoudig zijn om effe mySQL te gebruiken ipv SQL Server (express), maar in een bedrijfsomgeving met geklusterde database-servers, met reeds bestaande databases die je moet benaderen ga je die dingen niet even opgeven eh.
Persoonlijk vind ik het een erg slimme keuze van platformen en talen, ik heb het ook zo draaien op het werk, en het is een van de weinige applicaties die gewoon écht hun werk goed doen zonder dat gebruikers problemen melden! In 1 web-applicatie lees ik Active Directory uit, lees/schrijf ik naar een SQL Server 2005-cluster en naar nog een andere database-server, schrijf files weg, stuur mails en weet ik veel wat nog allemaal. En jawel: IIS 5.2 + PHP 5.2 onder Windows Server 2003 Std.
Jouw opmerkingen doen me bijgevolg vermoeden dat je (nog) niet veel praktische ervaring hebt met corporate environments
Vergis u niet, IIS is een erg goeie webserver. MSSQL is een erg goeie database-server. De keuze voor PHP is soms omdat alternatieven moeilijker te realiseren zijn wegens de kennis van de mensen die er mee moeten werken.
Trouwens, een productiemachine zal wel meerdere sites hosten, en in IIS kan je vrolijk ASP.NET 1.1, 2.0 en PHP door mekaar gebruiken zonder dat je je bestaande sites moet gaan herconfigureren.
Voor jouw thuis-omgeving zal het heel eenvoudig zijn om effe mySQL te gebruiken ipv SQL Server (express), maar in een bedrijfsomgeving met geklusterde database-servers, met reeds bestaande databases die je moet benaderen ga je die dingen niet even opgeven eh.
Persoonlijk vind ik het een erg slimme keuze van platformen en talen, ik heb het ook zo draaien op het werk, en het is een van de weinige applicaties die gewoon écht hun werk goed doen zonder dat gebruikers problemen melden! In 1 web-applicatie lees ik Active Directory uit, lees/schrijf ik naar een SQL Server 2005-cluster en naar nog een andere database-server, schrijf files weg, stuur mails en weet ik veel wat nog allemaal. En jawel: IIS 5.2 + PHP 5.2 onder Windows Server 2003 Std.
Jouw opmerkingen doen me bijgevolg vermoeden dat je (nog) niet veel praktische ervaring hebt met corporate environments
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Contacteer:
Ik heb PHP met de installer gedaan (vroeger met PHP4 ging dat vandaar),meon schreef:Op welke manier heb je PHP geïnstalleerd? Manueel of via de installer?
dan ben ik begonnen om alles manueel na te kijken. Staat als ISAPI module.
Via ODBC kom ik het wel werkende krijgen, maar toch liever via de echte mssql module.
Edit:Jep, er staat maar 1 php.ini op de hele computer, maar deze wijzigen haalt blijkbaar weinig uit. Zie ik wat over het hoofd?
Edit2: Ik lees net dat je MSSQL niet aan de praat gekregen hebt? En MySQL? Da's minder natuurlijk, maar ik denk dat het aan mijn PHP.ini ligt, dat is een vreemd probleem
Laatst gewijzigd door area32 21 feb 2008, 23:31, in totaal 3 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Contacteer:
Geloof me, het feit dat we PHP in productie omgeving gaan gebruiken (100% Microsoft) was voor sommigen een grote stapFr3aK schreef:Ik heb PHP nog nooit onder IIS gedraaid, dus ik heb eigenlijk een paar vraagjes:
en we hebben een heel park MSSQL servers die we beter (=meer) moeten kunnen gebruiken, dus geen plaats voor MySQL, maar daar zie ik geen probleem in.
Akkoord, dit is waar ik naartoe wil.meon schreef: [Knip]
Trouwens, ik wil je wel eens het zelfde aantal query's zien afvoeren op een mysql server als je kan op een mssql server
MySQL of PostgreSQL is voor kleine dingen, heb je meer kracht (lees meer query's nodig) kies dan voor OracleSQL of MsSQL. Het is ook niet voor niets dat die producten bestaan
MySQL of PostgreSQL is voor kleine dingen, heb je meer kracht (lees meer query's nodig) kies dan voor OracleSQL of MsSQL. Het is ook niet voor niets dat die producten bestaan
Idd, zo heb ik ook al applicaties afgeleverd, en het werkt als een zonnetje (meestal opteer ik wel voor een aparte linux-apache server, maar volgens jouw combo gaat het natuurlijk ook.)Meon schreef: Persoonlijk vind ik het een erg slimme keuze van platformen en talen, ik heb het ook zo draaien op het werk, en het is een van de weinige applicaties die gewoon écht hun werk goed doen zonder dat gebruikers problemen melden! In 1 web-applicatie lees ik Active Directory uit, lees/schrijf ik naar een SQL Server 2005-cluster en naar nog een andere database-server, schrijf files weg, stuur mails en weet ik veel wat nog allemaal. En jawel: IIS 5.2 + PHP 5.2 onder Windows Server 2003 Std.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik heb al Postgre databases gezien van 300/400GB+ met zeer goede performantie. Als je zegt dat access of sqlite voor voor kleine dingen is kan ik je geloven, maar mysql en postgre mag je zeker niet in die groep steken.L-army schreef:Trouwens, ik wil je wel eens het zelfde aantal query's zien afvoeren op een mysql server als je kan op een mssql server
-
- Plus Member
- Contacteer:
Code: Selecteer alles
PHP Version 5.2.5
System Windows NT DEVBAK 5.1 build 2600
Build Date Nov 8 2007 23:18:08
Configure Command cscript /nologo configure.js "--enable-snapshot-build" "--with-gd=shared"
Server API ISAPI
Virtual Directory Support enabled
Configuration File (php.ini) Path C:\WINDOWS
Loaded Configuration File (none)
PHP API 20041225
PHP Extension 20060613
Zend Extension 220060519
Debug Build no
Thread Safety enabled
Zend Memory Manager enabled
IPv6 Support enabled
Registered PHP Streams php, file, data, http, ftp, compress.zlib
Registered Stream Socket Transports tcp, udp
Registered Stream Filters convert.iconv.*, string.rot13, string.toupper, string.tolower, string.strip_tags, convert.*, consumed, zlib.*
Loaded Configuration File (none)
Hier loopt het mis maar alle aanpassingen die ik doe komen gewoon niet door. Gezocht op computer en maar één php.ini (deze die ik zit aan te passen) Waar haalt ie dan zijn config info?
Ik wil je toch het zelfde zien doen met postgre als met mssql of oracle sqlcrapiecorn schreef:Ik heb al Postgre databases gezien van 300/400GB+ met zeer goede performantie. Als je zegt dat access of sqlite voor voor kleine dingen is kan ik je geloven, maar mysql en postgre mag je zeker niet in die groep steken.
En MySQL stelt niet zoveel voor als iedereen denkt hoor.
Access is niet eens SQL, dus is het eigenlijk enkel gemaakt voor huis tuin keuken gebruik
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Microsoft SQL Server 2008 (per processor): US$24,999L-army schreef:Ik wil je toch het zelfde zien doen met postgre als met mssql of oracle sql
Oracle 11g Enterprise (per processor): US$40,000
MySQL Enterprise Platinum (per server): €3999 (~US$5920), met een interessante "Unlimited" optie
Voor heel wat bedrijven is dus MySQL een geweldig - kostenbesparend - alternatief, al moet je uiteraard de boel niet misbruiken voor nodeloos zwaar gebruik. Maar voor zowat 90% van alle KMO's is alles "zwaarder" dan MySQL overkill (en werk van een aardige sales). En ook ietswat "grotere" instellingen kunnen gerust de overstap wagen. Google draait bv. op MySQL, toch niet zo'n kleine dacht ik?
(en het leuke is, aangezien Google zelf nogal een krachtige hoop developers heeft, geven ze ook iets terug aan de community... )
ooh. shiny.
Google heeft wel geen out-of-the-box oplossing hoor geloof mij, er is niets dat google niet aanpast naar zijn eigen noden
MySQL is het het meerdendeel van de gevallen perfect, ik gebruik ook het meerdendeel van de tijd MySQL, maar voor sommige dingen is MsSQL of Oracle zeker nodig.
Ik ben het eigenlijk gewoon beu dat opensource zo opgehemelt word ik gebruik zelf ook opensource, maar er zijn mensne die precies doen of OS 'altijd' beter is als closed source.
Ik programeer in .net (clientside meestal) en in php, gebruik windows servers maar ook linux servers. Draai mac os X en Windows, dus ik kan toch niet bepaald zeggen dat ik microsoft of een ander bedrijf ophemel
MySQL is het het meerdendeel van de gevallen perfect, ik gebruik ook het meerdendeel van de tijd MySQL, maar voor sommige dingen is MsSQL of Oracle zeker nodig.
Ik ben het eigenlijk gewoon beu dat opensource zo opgehemelt word ik gebruik zelf ook opensource, maar er zijn mensne die precies doen of OS 'altijd' beter is als closed source.
Ik programeer in .net (clientside meestal) en in php, gebruik windows servers maar ook linux servers. Draai mac os X en Windows, dus ik kan toch niet bepaald zeggen dat ik microsoft of een ander bedrijf ophemel
-
- Plus Member
- Contacteer:
Gesloten of open software is mij gelijk maar feit is wel dat ik zowel de php_mysql.dll als de php_mssql.dll kan activeren onder windows...
Dat kan toch niet dat dat niet gaat lukken?
Dat kan toch niet dat dat niet gaat lukken?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Laatste keer dat ik PHP installeerde heb ik opok wat last gehad met de extensions.
Domme vraag misschien, maar heb je het pad naar de extensions juist staan in je PHP.ini ?
Ik herinner me precies dat ik dat ook heb moeten juistzetten ... of is dat alweer langer geleden van bij een manuele installatie?
bij mij:
extension_dir ="C:\Program Files\PHP\ext\"
Bij ons is het is MySQL, Apache en Win 2003, omdat dat voor ons volstaat kwa mogelijkheden, we sowieso al geen MSSQL hebben, en we de optie willen openhouden om straks heel het boeltje op Linux neer te poten.
EDIT: OK ik zie dat hij gewoon zelfs geen configuratiebestand laadt.
Bij mijn laatste installatie heeft PHP in de Apache configuratie zelf wat parameters hiervoor weggeschreven. Ik neem aan dat voor IIS ook op een of andere manier zou moeten / kunnen??
#BEGIN PHP INSTALLER EDITS - REMOVE ONLY ON UNINSTALL
PHPIniDir "C:/Program Files/PHP/"
LoadModule php5_module "C:/Program Files/PHP/php5apache2_2.dll"
#END PHP INSTALLER EDITS - REMOVE ONLY ON UNINSTALL
Domme vraag misschien, maar heb je het pad naar de extensions juist staan in je PHP.ini ?
Ik herinner me precies dat ik dat ook heb moeten juistzetten ... of is dat alweer langer geleden van bij een manuele installatie?
bij mij:
extension_dir ="C:\Program Files\PHP\ext\"
Bij ons is het is MySQL, Apache en Win 2003, omdat dat voor ons volstaat kwa mogelijkheden, we sowieso al geen MSSQL hebben, en we de optie willen openhouden om straks heel het boeltje op Linux neer te poten.
EDIT: OK ik zie dat hij gewoon zelfs geen configuratiebestand laadt.
Bij mijn laatste installatie heeft PHP in de Apache configuratie zelf wat parameters hiervoor weggeschreven. Ik neem aan dat voor IIS ook op een of andere manier zou moeten / kunnen??
#BEGIN PHP INSTALLER EDITS - REMOVE ONLY ON UNINSTALL
PHPIniDir "C:/Program Files/PHP/"
LoadModule php5_module "C:/Program Files/PHP/php5apache2_2.dll"
#END PHP INSTALLER EDITS - REMOVE ONLY ON UNINSTALL