veranderen van bgc tv (vdsl) naar dommel.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

1)Zegt dommel skynet+bgc tv(vdsl) zelf op? (zou handig zijn, er is geen contract beschikbaar,....)
2)Moet adsl dan worden geactiveerd?hoe lang zou dit duren? (telefoon is bij bgc)
3)Kan ik dommel netconnect lite via een andere actieve inet verbinding aanvragen?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

1. In principe sluit Belgacom alles af zodra de aanvraag verwerkt wordt van Dommel
2. Dat kan een tijd duren. VDSL gebruikt een VDSL filter, en die moet verwijderd worden als je er terug ADSL over wil laten lopen. Mijn advies: laat een doscovery lijn aansluiten naast je VDSL, waarop je je xDSL van Dommel laat aansluiten. Als je in de toekomst dan ooit opnieuw VDSL zou willen, staat die splitter er nog op het andere koperpaar. Bovendien zal je op die manier niet zonder internet vallen, iets wat wel het geval zal zijn als ze eerst je VDSL moeten afsluiten. Daarnaast ga je nog een andere modem/router nodig hebben, aangezien die Aethra een VDSL modem is, en geen ADS apparaat.
3. Ja. Je kunt van eender waar een aanvraag indienen, op voorwaarde dat je een telnr hebt. Heb je dat niet, kun je ook een aanvraag indienen via raw copper (maar dit komt je wel duurder uit dan via discovery line).
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef:1. In principe sluit Belgacom alles af zodra de aanvraag verwerkt wordt van Dommel
2. Dat kan een tijd duren. VDSL gebruikt een VDSL filter, en die moet verwijderd worden als je er terug ADSL over wil laten lopen. Mijn advies: laat een doscovery lijn aansluiten naast je VDSL, waarop je je xDSL van Dommel laat aansluiten. Als je in de toekomst dan ooit opnieuw VDSL zou willen, staat die splitter er nog op het andere koperpaar. Bovendien zal je op die manier niet zonder internet vallen, iets wat wel het geval zal zijn als ze eerst je VDSL moeten afsluiten. Daarnaast ga je nog een andere modem/router nodig hebben, aangezien die Aethra een VDSL modem is, en geen ADS apparaat.
3. Ja. Je kunt van eender waar een aanvraag indienen, op voorwaarde dat je een telnr hebt. Heb je dat niet, kun je ook een aanvraag indienen via raw copper (maar dit komt je wel duurder uit dan via discovery line).
1) :) bedankt
2) goed advies maar:
Er moet echt geen vdsl(2) komen daar, internet wordt amper gebruikt, mss later dommel cityconnect lite?(goedkoper).
Internet werkt nu ook niet, foutje gemaakt (wat wil je ook zonder manual)
ADSL Modems heb ik genoeg staan(idem splitters), wordt wss een speedtouch home(van 2001).

a)Moet je zelf een adsl splitter plaatsen?/wie verwijderd de vdsl splitter?(mag ik die houden?)/mag je ook de modem houden?(waarborg?)
b)De BGC decoder, hoe kom je te weten of je die huurt,gekocht of gekregen hebt? welk nummer bel ik daar best voor?
c) als ik reeds een actieve telefoonlijn selecteer dan lukt het niet om te registreren bij dommel.?
rafke
Starter
Starter

Na 10 jaar Skynet en 2,5 jaar VDSL heb ik deze laatste buitengegooid.
Ik had gelukkig geen BGCtv. Een week na aankomst van het ondertekend contractje was de dommellijn aktief. De VDSL(1) modem en splitter in de opbergkast gezet en de bijna 10-jaar oude Alcatel ADSL 1000 modem eruit gehaald en .. deze werkt perfect met Dommel en mijn WRT54G. VDSL zal terug worden aangevraagd als Dommel dit hier in 2000 zal worden aangeboden.
ps: de vdsl splitter werkt op adsl doch de upload is maar 192 (of course..)
3413/417 d/u op 2.7km tov. 14400/360 d/u op 100 mtr. van de rop.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”