06/02 Tariefdaling kost gsm-operatoren 208 miljoen euro

Plaats reactie
eco racer
Plus Member
Plus Member
Provider

De tariefdaling die het BIPT, de Belgische telecomwaakhond, oplegde aan de gsm-sector kostte Proximus, Mobistar en Base vorig jaar op zijn minst 208 miljoen euro aan omzet. Dat valt af te leiden uit de jaarcijfers die Mobistar en Base (via moederbedrijf KPN) bekend hebben gemaakt.

Het BIPT verplichtte de operatoren om, in lijn met EU-regels, de tarieven te laten dalen die ze vragen aan andere telecombedrijven om binnenkomende oproepen te verwerken. Daardoor boekte Mobistar 74 miljoen euro minder omzet.

Bij Base gaat het om 51 miljoen. Voor Proximus is er nog geen definitief cijfer, maar de Belgacomdochter raamde de impact vorig jaar op 83 miljoen euro. Dat cijfer lijkt in vergelijking met dat van het kleinere Mobistar echter conservatief. De ingreep vertaalt zich ook in een kleinere bedrijfskasstroom.

BRON: GVA

... en dit omzetverlies moet ergens gerecupereerd worden ... laat ons hopen dat het BIPT i.s.m. de Europese Commissie de 2 grootste belgische dominante [monopolisten] internetproviders via soortgelijke weg een goei koek [op hunnen omzet, niet op hun meule :wink: ] zullen geven.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

Met andere woorden die mannen hebben ons dus al die jaren 208 miljoen euro afgeript, .. zij bekijken het als verlies ik zie het als te veel betaald.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer
Provider

Ofloo schreef:zij bekijken het als verlies ik zie het als te veel betaald.
me2
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Petrikske schreef:
Ofloo schreef:zij bekijken het als verlies ik zie het als te veel betaald.
me2
me3
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”