Vandaag dit e-mailtje gekregen:
Uw nieuwjaarsgeschenk van TELE2:
50% meer downloadvolume!
Beste klant,
U bent een trouwe klant bij TELE2. Daarom verdient u de béste dienstverlening. Kan die nog beter? Ja, met 50% meer downloadvolume, ofwel 5 Gb extra volume. Dat krijgt u gratis van ons. Zo kunt u nóg meer downloaden.
TELE2-klanten krijgen alleen het allerbeste!
Dacht u dat we u niet meer konden verrassen? Toch wel: alle klanten met een abonnement op All In 4Mb of ADSL 4Mb krijgen vanaf vandaag 5 Gb extra downloadvolume. Dat is zomaar de helft erbij! Overschrijdt u uw inbegrepen volume van 15 Gb? Geen probleem, we passen geen snelheidsbeperkingen toe.
Automatisch vanaf vandaag
Wat moet u doen om dat extra volume te pakken te krijgen? Niets.
De verhoging gaat automatisch in vanaf … vandaag.
Wij wensen u veel plezier op internet!
Het TELE2-team
Ik ben een unlimietje.
Downloadvolume vermeerderd tot 15 Gig
Wat toch nog maar eens mooi aantoont hoe het internet uitgebuit wordt in België.
Tele2 zou (verdorie) limietloos moeten aanbieden, ze kunnen het wel in AL de andere landen waar ze actief zijn (standaard in het abbonement dus, zonder meerkost).
Tele2 zou (verdorie) limietloos moeten aanbieden, ze kunnen het wel in AL de andere landen waar ze actief zijn (standaard in het abbonement dus, zonder meerkost).
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Dan doen ze toch? Het is een optie (10€).tomg1804 schreef:Wat toch nog maar eens mooi aantoont hoe het internet uitgebuit wordt in België.
Tele2 zou (verdorie) limietloos moeten aanbieden
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
... een keuze die je enkel krijgt als je op Bruo hangt of (niet helemaal hetzelfde, maar wel in eindeffect) genoegen neemt met de light 1.1 formule ...cloink schreef:Dan doen ze toch? Het is een optie (10€).tomg1804 schreef:Wat toch nog maar eens mooi aantoont hoe het internet uitgebuit wordt in België.
Tele2 zou (verdorie) limietloos moeten aanbieden
Deze optie is dus zeker niet voor het grootste deel van de T2-tjes op 4mbps beschikbaar.
-
- Elite Poster
Ja.
Want er is een commercieel verschil tussen oude pre06-en als ik (unlimiteds) en de inschrijvingen post-1-1-06 die op dezelfde Broba hangen, dus als je de eindstreep trekt, yep, dat ligt aan T2, want technisch is er -geen- verschil tussen beide abo's.
En zelfs dat buiten beschouwing gelaten, is het uitbouwen van een Bruo-based netwerk eerst en vooral de OLo's verantwoordelijkheid (en kost).
Want er is een commercieel verschil tussen oude pre06-en als ik (unlimiteds) en de inschrijvingen post-1-1-06 die op dezelfde Broba hangen, dus als je de eindstreep trekt, yep, dat ligt aan T2, want technisch is er -geen- verschil tussen beide abo's.
En zelfs dat buiten beschouwing gelaten, is het uitbouwen van een Bruo-based netwerk eerst en vooral de OLo's verantwoordelijkheid (en kost).
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Dat is inderdaad vreemd. In welke verschillen deze voorwaarden en waarom kan je niet afdwingen om dit gelijk te trekken (desnoods opzeggen en opnieuw aansluiten)?kaween schreef:Want er is een commercieel verschil tussen oude pre06-en als ik (unlimiteds) en de inschrijvingen post-1-1-06 die op dezelfde Broba hangen
Nouja, natuurlijk, maar daar ging het niet echt om natuurlijk. Om te investeren moet er kapitaal zijn en ik vermoed dat ze het op dat vlak rustig aan doen?kaween schreef:En zelfs dat buiten beschouwing gelaten, is het uitbouwen van een Bruo-based netwerk eerst en vooral de OLo's verantwoordelijkheid (en kost).
-
- Elite Poster
Heel eenvoudig : de eerste inschrijvers kregen een "unlimited" aanbod dat identiek was aan het oude Versatel Always More, maar dan met aangepast snelheid. Veel klanten van het eerste uur van Versatel vallen onder deze regeling, ik inclusief.
Tele2 heeft dan de boeg omgegooid op 19-12-05 en nieuwe abo's een limiet opgelegd, maar in praktijk gaven ze iedereen die voor 1-1-06 inschreef dezelfde unlimited voorwaarden, abo's daarna afgesloten vallen onder de huidige limieten.
Gezien de zware besparkingen die KPN op dit moment uitvoert, denk ik niet dat er op dit moment veel sprake zal zijn van nieuwe investeringen, inderdaad ja.
Tele2 heeft dan de boeg omgegooid op 19-12-05 en nieuwe abo's een limiet opgelegd, maar in praktijk gaven ze iedereen die voor 1-1-06 inschreef dezelfde unlimited voorwaarden, abo's daarna afgesloten vallen onder de huidige limieten.
Gezien de zware besparkingen die KPN op dit moment uitvoert, denk ik niet dat er op dit moment veel sprake zal zijn van nieuwe investeringen, inderdaad ja.
Laatst gewijzigd door kaween 06 feb 2008, 14:57, in totaal 1 gewijzigd.
Als je mij volledig wilt quoten aub, want wat jij zegt stond ook al in mijn oorspronkelijk bericht.cloink schreef:Dan doen ze toch? Het is een optie (10€).tomg1804 schreef:Tele2 zou (verdorie) limietloos moeten aanbieden
standaard, waarmee ik wil zeggen: niet als optie:
...ze kunnen het wel in AL de andere landen waar ze actief zijn (standaard in het abbonement dus, zonder meerkost).
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Excuses. De oplossing is echter simpel: ze slaan 10€ op en hoppa!tomg1804 schreef:Als je mij volledig wilt quoten aub, want wat jij zegt stond ook al in mijn oorspronkelijk bericht.

Aha, een UPC->Telenet verhaaltje dus? Alleen heeft Tele2 het (commercieel) lef niet om de "oude" klanten gelijk te schakelen met de nieuwe dus.kaween schreef:Heel eenvoudig : de eerste inschrijvers kregen een "unlimited" aanbod dat identiek was aan het oude Versatel Always More, maar dan met aangepast snelheid.
Jammer natuurlijk, alleen rijst de vraag dan waarom ze die limieten hebben ingevoerd? Ik kan me niet inbeelden dat dit veel geld opbrengt?
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 193 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Tiens, digitalservice heeft daar al over gepost, zie:
BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2007 22:04 Onderwerp: TELE 2 nu 15 GB ? snelheid 12mbps ?
Hallo,
Ik heb nu net de website bekeken van TELE2,
Hier staat nu dat het All-in abonnement nu 15 GB is.
Wat moeten we daar nu over denken, dat we terug 50% extra meer hebben, dus 22,5 GB
BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2007 22:04 Onderwerp: TELE 2 nu 15 GB ? snelheid 12mbps ?
Hallo,
Ik heb nu net de website bekeken van TELE2,
Hier staat nu dat het All-in abonnement nu 15 GB is.
Wat moeten we daar nu over denken, dat we terug 50% extra meer hebben, dus 22,5 GB

EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
VPs op BROBA kosten bakken geld maar zijn voor bedrijven met een korte termijnvisie goedkoper dan eigen lijnen leggen en in BRUO te gaan. Dus door traffiek op BROBA te limiteren kan je veel hogere overboekingsratio's hanteren vooraleer je VP upgrades moet gaan vragen.cloink schreef:Jammer natuurlijk, alleen rijst de vraag dan waarom ze die limieten hebben ingevoerd? Ik kan me niet inbeelden dat dit veel geld opbrengt?
Dommel kiest voor de langetermijnvisie en probeert op 2 jaar hun investeringen terug te winnen waardoor daarna hun winst een pak groter zal zijn. Scarlet, Mobistar, Tele2 en anderen doen gewoon aan korte termijn winstbejag: steek het in Broba en kanker dan op Belgacom.
In the long run is het echter veel rendabeler te investeren in BRUO. Maar ja, dat vereist visie, management met ballen en aandeelhouders die die visie delen. Zeg nu zelf, Mobistar kan met die 600 miljoen € die ze nu uitkeren aan hun aandeelhouders toch heel veel centrales met DSLAMs en eigen fibers uitrusten. Alleen wil hoofdaandeelhouder France Telecom liever het geld zien.
-
- Elite Poster
Klopt, maar mits nuancering.
1) Bruo's kosten geld
2) ze renderen eigenlijk enkel in gebieden waar de bevolkingsdichtheid (potentiële klanten) hoog genoeg is.
En dan een puur persoonlijke observatie :
Het breekpunt bij T2 lijkt stedelijke gebieden van om-en-bij de 70.000 inwoners te zijn. Alles daarboven zit ofwel al op Bruo of het zit er aan te komen, alles eronder ... heeft pech en moet de verdere ontwikkeling afwachten. En dit process/migratie loopt bij Tele2 al sinds medio 2006. T2/KPN houdt zijn kaken dicht als het erover gaat om de exacte cijfers/politiek toe te lichten over waar wordt gemigreerd en waar niet, en de stelling die ik hierboven neerpoot kan compleet mis zijn, maar _lijkt_ te worden bevestigd door de huidige situatie.
Dommel hanteert met zijn Cityconnect trouwens een vergelijkbare politiek hoor.
1) Bruo's kosten geld
2) ze renderen eigenlijk enkel in gebieden waar de bevolkingsdichtheid (potentiële klanten) hoog genoeg is.
En dan een puur persoonlijke observatie :
Het breekpunt bij T2 lijkt stedelijke gebieden van om-en-bij de 70.000 inwoners te zijn. Alles daarboven zit ofwel al op Bruo of het zit er aan te komen, alles eronder ... heeft pech en moet de verdere ontwikkeling afwachten. En dit process/migratie loopt bij Tele2 al sinds medio 2006. T2/KPN houdt zijn kaken dicht als het erover gaat om de exacte cijfers/politiek toe te lichten over waar wordt gemigreerd en waar niet, en de stelling die ik hierboven neerpoot kan compleet mis zijn, maar _lijkt_ te worden bevestigd door de huidige situatie.
Dommel hanteert met zijn Cityconnect trouwens een vergelijkbare politiek hoor.