Enkele jaren geleden heb ik op een forum enkele berichten geplaatst die nu m'n privacy en veiligheid in gedrang brengen.
Deze berichten zijn vrij indexeerbaar en doorzoekbaar met google, wat het grootste probleem is.
Ik heb reeds contact opgenomen met de forumbeheerder maar deze belooft om iets te doen terwijl er na 1 week tijd nog helemaal niks gebeurd is, geen contact, geen verwijdering van de desbetreffende berichten of deze gedeeltelijk aanpassen.
Zijn er instanties die me hierbij kunnen helpen en de desbetreffende site (het is het forum van een bekende webwinkel in België) kunnen 'verplichten' (of de druk verhogen) om deze berichten aan te passen ?
Of zijn er bepaalde wetteksten die ik kan aanspreken die me het recht geven om zulke actie van deze webwinkel te vragen ? Ben ik dus maw in m'n recht of niet ?
Alvast bedankt voor elke (serieuse) reactie
bescherming privacy > wie aanspreken ?
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik denk van niet, ik denk dat er nergens een officiele instantie bestaat die je met dit soort dingen kan helpen. Als er al zo'n instanties zijn zijn ze meestal serieus onderbemand, en gaan ze voor dit soort zaken misschien helemaal geen tijd hebben...
But then again, there's always a DDOS-botnet for hire bij de chinees om de hoek!
But then again, there's always a DDOS-botnet for hire bij de chinees om de hoek!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Je kunt misschien eens zoeken hier.jdww schreef:Enkele jaren geleden heb ik op een forum enkele berichten geplaatst die nu m'n privacy en veiligheid in gedrang brengen.
Opzoeken moet je zelf, wik en weeg eerst goed voor je uw vraag steld.
In België heb je het recht om van ieder bedrijf dat jouw persoonlijke gegevens bijhoudt, de inzage en verwijdering van die gegevens af te dwingen. En ik geloof dat tegenwoordig de verliezer van een rechtszaak ook de gerechtskosten van de winnaar moet dragen, dus je kan daar ook mee dreigen.
- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
- Contacteer:
kun je de tekst zelf niet opnieuw bewerken, zoals dit forum, en alles deleten?
jdww kan proberen zich op dat forum, waarvan sprake... als moderator te melden.defenderII schreef:kun je de tekst zelf niet opnieuw bewerken, zoals dit forum, en alles deleten?

Proberen we realistisch te blijven...
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
aangezien hij de berichten er zelf geplaatst heeft denk ik niet dat hij een been heeft om op te staan. je bent nog altijd verantwoordelijk voor je eigen daden. je kan alleen rekenen op de goodwill van de beheerder van dat forum, imhonogChoco schreef:In België heb je het recht om van ieder bedrijf dat jouw persoonlijke gegevens bijhoudt, de inzage en verwijdering van die gegevens af te dwingen. En ik geloof dat tegenwoordig de verliezer van een rechtszaak ook de gerechtskosten van de winnaar moet dragen, dus je kan daar ook mee dreigen.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Je eigen berichten kan je in principe zelf bewerken.Blue-Sky schreef:jdww kan proberen zich op dat forum, waarvan sprake... als moderator te melden.defenderII schreef:kun je de tekst zelf niet opnieuw bewerken, zoals dit forum, en alles deleten?
Proberen we realistisch te blijven...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
da's zeker niet op alle fora mogelijk. ik denk dat we er in dit geval van mogen uitgaan dat het niet mogelijk is, anders zou hij die actie wel al ondernomen hebben
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
Dat klopt, het is jammer genoeg inderdaad niet meer mogelijk zelf deze berichten te verwijderen, anders had ik dit allang gedaan.xenne schreef:da's zeker niet op alle fora mogelijk. ik denk dat we er in dit geval van mogen uitgaan dat het niet mogelijk is, anders zou hij die actie wel al ondernomen hebben
Bedankt voor de link Blue-Sky, deze zal ik zeker eens beter bekijken.
Wat nogChoco betreft : de berichten zijn ook niet zo wereldschokkend voor me dat ik er een rechtzaak voor zou gaan aanspannen, ermee dreigen zal ook slechts een averechts effect bereiken lijkt me...
Laat me zeggen dat ik deze 'mogelijkheden' ook al bekeken heb, helaas is DDOS geen oplossing en heeft de hoster vrij goede securityBut then again, there's always a DDOS-botnet for hire bij de chinees om de hoek!

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Ik hoop dat dit een grap is, en dat je echt niet serieus hebt overwogen om je probleem (dat je zelf een beetje veroorzaakt hebt) zo op te lossen?jdww schreef: Laat me zeggen dat ik deze 'mogelijkheden' ook al bekeken heb, helaas is DDOS geen oplossing en heeft de hoster vrij goede security
Anyway, als je ons laat weten welk forum kan er misschien wel iemand eens horen, ik veronderstel dat er iemand van UB wel iemand kent van dat forum, de kans is groot dat ik zelf er iemand ken

- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Euh? Klinkt weinig koosjer.jdww schreef:veiligheid in gedrang brengen
Je zal moeten rekenen op de goodwill van de forumbeheerder en als dat niet helpt, even aankloppen bij abuse@... ? Niet dat dat een dik bevolkte dienst is bij velen...