Wireless niet zichtbaar

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
wwdj
Member
Member

Situatie ;

Win Xp PC kon met oude router perfect op wireless.maar bij de nieuwe router (philips met wit kapje) vindt deze maar niet het wireless signaal,
Zelfs niet indien ik manueel de SSID opgeef en wep key. Zet ik alle beveiligingen af , geen signaal. Veilige modus met netwerk , geen signaal

Indien ik de oude weer insteek herkent deze het wireless signaal zonder problemen.Ook andere herkent hij asap.

En ja een andere laptop herkent het signaal van nieuwe router onmiddelijk en kan zonder prob op inet.

iemand die hiermee raad weet ?
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

ik zou het echt niet weten :s
misschien eens effe gewoon de wireless nic herinstalleren..
dat lijkt mij een mogelijke oplossing.
want met de router lijkt niets mis, sinds die andere laptop het signaal wel kan opvangen..
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

wwdj schreef:Situatie ;

Win Xp PC kon met oude router perfect op wireless.maar bij de nieuwe router (philips met wit kapje) vindt deze maar niet het wireless signaal,
Zelfs niet indien ik manueel de SSID opgeef en wep key. Zet ik alle beveiligingen af , geen signaal. Veilige modus met netwerk , geen signaal

Indien ik de oude weer insteek herkent deze het wireless signaal zonder problemen.Ook andere herkent hij asap.

En ja een andere laptop herkent het signaal van nieuwe router onmiddelijk en kan zonder prob op inet.

Op welk channel staat die nieuwe router ? Is dit boven 11 ? Heb al gemerkt dat pc's / laptops met een oudere wireless nic signalen van een channel dat hoger ligt dan 11 niet kunnen oppikken ( 13 ofzo staat vaak standaard ). Best even channel lager zetten en kijken of dit wel werkt.
wwdj
Member
Member

Dafke schreef:ik zou het echt niet weten :s
misschien eens effe gewoon de wireless nic herinstalleren..
dat lijkt mij een mogelijke oplossing.
want met de router lijkt niets mis, sinds die andere laptop het signaal wel kan opvangen..
Reeds geprobeerd. De nic verwijdert in device manager en gereboot .. blijft zelfde
wwdj
Member
Member

ditCh schreef:
wwdj schreef:Situatie ;

Op welk channel staat die nieuwe router ? Is dit boven 11 ? Heb al gemerkt dat pc's / laptops met een oudere wireless nic signalen van een channel dat hoger ligt dan 11 niet kunnen oppikken ( 13 ofzo staat vaak standaard ). Best even channel lager zetten en kijken of dit wel werkt.
Stond standaard op 11, al es geprobeerd met channel 7 , zelfde probleem...

toch merci !
t-town
Premium Member
Premium Member
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

Ik probeer maar eens iets hé,
Je weet toch zeker dat het een wep-key en geen wpa-key is? :P
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

der was toch iets met het patchen van xp voor WPA2 support ofzo? misschien is de laptop al gepatched en den andere nog nie?

kunt anders wel al is de wireless instellingen geven van de nieuwe wireless.
Please help, looking for a way to get rich and fast
wwdj
Member
Member

Mja is mijn router niet dus screenshot zal moeilijk worden.

Maar beveiliging kan ni zijn want zelfs zonder wep/wpa vond laptop signaal niet terwijl men gsm en andere laptop dit zonder problemen wel vond

Channel miss nog es proberen te verzetten (reeds 7 en 11 geprob)
gedeco
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Nieuwere routers bezitten de mogelijkheid om geen SSID uit te zenden.
Waarschijnlijk is deze optie aangevinkt. Dan worden deze quasi onzichtbaar voor de omgeving.

Dit kan je uitvinken op de router.

Alternatief:
Door installatie van onderstaande patch krijg je een extra veldje in de connector dat je kan aanvinken: "Connect even if the network is not broadcasting". Je moet wel manueel de connector, compleet met SSID aanmaken.

http://support.microsoft.com/kb/917021
Laatst gewijzigd door gedeco 16 maa 2008, 18:07, in totaal 1 gewijzigd.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
verdickt
Premium Member
Premium Member

Komt regelmatig voor dit probleem, toch mijn ondervinding.

Het is precies of sommige laptops niet overweg kunnen met bepaalde draadloze routers ???

Je steekt een draadloos kaartje in de laptop en het probleem is verholpen of je plaatst een andere router en het probleem is ook verholpen.

Het zou niet mogen maar dat is wel mijn ondervinding ...
Rogue
Premium Member
Premium Member

Welk protocol staat op je router? Alleen 11g? Of mixed mode(11b+11g)? Het kan zijn dat je laptop(nic) alleen maar 11b ondersteunt. Ook hebben sommige routers wat probleempjes met het werken in mixed mode. Kijk even na :)
wwdj
Member
Member

Rogue schreef:Welk protocol staat op je router? Alleen 11g? Of mixed mode(11b+11g)? Het kan zijn dat je laptop(nic) alleen maar 11b ondersteunt. Ook hebben sommige routers wat probleempjes met het werken in mixed mode. Kijk even na :)
Heb beiden al tesamen en apart geprobeerd.

Tevens wordt ssid wel uitgezonden...
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Anders eens een nieuwe firmware op de router zetten. (het ism aar een gok)
wwdj
Member
Member

AnD schreef:Anders eens een nieuwe firmware op de router zetten. (het ism aar een gok)

lijkt me idd enigste oplossing , nuja tegen dak eens bij die mensen zal geraken zijn we weer x weken verder :P
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”