Situatie ;
Win Xp PC kon met oude router perfect op wireless.maar bij de nieuwe router (philips met wit kapje) vindt deze maar niet het wireless signaal,
Zelfs niet indien ik manueel de SSID opgeef en wep key. Zet ik alle beveiligingen af , geen signaal. Veilige modus met netwerk , geen signaal
Indien ik de oude weer insteek herkent deze het wireless signaal zonder problemen.Ook andere herkent hij asap.
En ja een andere laptop herkent het signaal van nieuwe router onmiddelijk en kan zonder prob op inet.
iemand die hiermee raad weet ?
Wireless niet zichtbaar
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
ik zou het echt niet weten :s
misschien eens effe gewoon de wireless nic herinstalleren..
dat lijkt mij een mogelijke oplossing.
want met de router lijkt niets mis, sinds die andere laptop het signaal wel kan opvangen..
want met de router lijkt niets mis, sinds die andere laptop het signaal wel kan opvangen..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Op welk channel staat die nieuwe router ? Is dit boven 11 ? Heb al gemerkt dat pc's / laptops met een oudere wireless nic signalen van een channel dat hoger ligt dan 11 niet kunnen oppikken ( 13 ofzo staat vaak standaard ). Best even channel lager zetten en kijken of dit wel werkt.wwdj schreef:Situatie ;
Win Xp PC kon met oude router perfect op wireless.maar bij de nieuwe router (philips met wit kapje) vindt deze maar niet het wireless signaal,
Zelfs niet indien ik manueel de SSID opgeef en wep key. Zet ik alle beveiligingen af , geen signaal. Veilige modus met netwerk , geen signaal
Indien ik de oude weer insteek herkent deze het wireless signaal zonder problemen.Ook andere herkent hij asap.
En ja een andere laptop herkent het signaal van nieuwe router onmiddelijk en kan zonder prob op inet.
Reeds geprobeerd. De nic verwijdert in device manager en gereboot .. blijft zelfdeDafke schreef:ik zou het echt niet weten :s
Stond standaard op 11, al es geprobeerd met channel 7 , zelfde probleem...ditCh schreef:Op welk channel staat die nieuwe router ? Is dit boven 11 ? Heb al gemerkt dat pc's / laptops met een oudere wireless nic signalen van een channel dat hoger ligt dan 11 niet kunnen oppikken ( 13 ofzo staat vaak standaard ). Best even channel lager zetten en kijken of dit wel werkt.wwdj schreef:Situatie ;
toch merci !
der was toch iets met het patchen van xp voor WPA2 support ofzo? misschien is de laptop al gepatched en den andere nog nie?
kunt anders wel al is de wireless instellingen geven van de nieuwe wireless.
kunt anders wel al is de wireless instellingen geven van de nieuwe wireless.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Mja is mijn router niet dus screenshot zal moeilijk worden.
Maar beveiliging kan ni zijn want zelfs zonder wep/wpa vond laptop signaal niet terwijl men gsm en andere laptop dit zonder problemen wel vond
Channel miss nog es proberen te verzetten (reeds 7 en 11 geprob)
Maar beveiliging kan ni zijn want zelfs zonder wep/wpa vond laptop signaal niet terwijl men gsm en andere laptop dit zonder problemen wel vond
Channel miss nog es proberen te verzetten (reeds 7 en 11 geprob)
- gedeco
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 10 keer
Nieuwere routers bezitten de mogelijkheid om geen SSID uit te zenden.
Waarschijnlijk is deze optie aangevinkt. Dan worden deze quasi onzichtbaar voor de omgeving.
Dit kan je uitvinken op de router.
Alternatief:
Door installatie van onderstaande patch krijg je een extra veldje in de connector dat je kan aanvinken: "Connect even if the network is not broadcasting". Je moet wel manueel de connector, compleet met SSID aanmaken.
http://support.microsoft.com/kb/917021
Waarschijnlijk is deze optie aangevinkt. Dan worden deze quasi onzichtbaar voor de omgeving.
Dit kan je uitvinken op de router.
Alternatief:
Door installatie van onderstaande patch krijg je een extra veldje in de connector dat je kan aanvinken: "Connect even if the network is not broadcasting". Je moet wel manueel de connector, compleet met SSID aanmaken.
http://support.microsoft.com/kb/917021
Laatst gewijzigd door gedeco 16 maa 2008, 18:07, in totaal 1 gewijzigd.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
approximated.
Komt regelmatig voor dit probleem, toch mijn ondervinding.
Het is precies of sommige laptops niet overweg kunnen met bepaalde draadloze routers ???
Je steekt een draadloos kaartje in de laptop en het probleem is verholpen of je plaatst een andere router en het probleem is ook verholpen.
Het zou niet mogen maar dat is wel mijn ondervinding ...
Het is precies of sommige laptops niet overweg kunnen met bepaalde draadloze routers ???
Je steekt een draadloos kaartje in de laptop en het probleem is verholpen of je plaatst een andere router en het probleem is ook verholpen.
Het zou niet mogen maar dat is wel mijn ondervinding ...
Heb beiden al tesamen en apart geprobeerd.Rogue schreef:Welk protocol staat op je router? Alleen 11g? Of mixed mode(11b+11g)? Het kan zijn dat je laptop(nic) alleen maar 11b ondersteunt. Ook hebben sommige routers wat probleempjes met het werken in mixed mode. Kijk even na
Tevens wordt ssid wel uitgezonden...