adsl2fit
hebben jullie soms ook last van dit :
-> modem is verbonden heeft IP , maar kan geen internet pagina's openen .
-> modem is verbonden heeft IP , maar kan geen internet pagina's openen .
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Heb dit af en toe sinds de problemen, gisteren toch wel een redelijk aantal keer.
Alle verbindingen die je aanvraagt timen out. Na een paar minuten is het dan weer ok.
Zal wel mee opgelost worden met de rest van de problemen veronderstel ik.
Alle verbindingen die je aanvraagt timen out. Na een paar minuten is het dan weer ok.
Zal wel mee opgelost worden met de rest van de problemen veronderstel ik.
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Er zijn drie mogelijkheden:
-ofwel probleem met een router op het netwerk van a2f, zorgt dan tijdelijk voor timeouts, zoals Blino ook zei. zal nu wel in context van de scarlet problemen zijn.
- je dns is idd om zeep en je probeert eens met ip's.
- je hebt new.net malware binnengehaald. -> removen op correcte wijze, dus met installer van new.net zelf, niet met nen spyware remover. En dan zou dat ook terug moeten lukken
.
Ik gok eerlijk gezegd op het eerste..
-ofwel probleem met een router op het netwerk van a2f, zorgt dan tijdelijk voor timeouts, zoals Blino ook zei. zal nu wel in context van de scarlet problemen zijn.
- je dns is idd om zeep en je probeert eens met ip's.
- je hebt new.net malware binnengehaald. -> removen op correcte wijze, dus met installer van new.net zelf, niet met nen spyware remover. En dan zou dat ook terug moeten lukken

Ik gok eerlijk gezegd op het eerste..
I love it when a plan comes together!
Ik heb ook Adsl2fit en heb dit probleem ook dat de verbinding om de 2,3,4,... uitvalt
Hopelijk word dit probleem snel opgelost want je kunt echt nimeer normaal werken

Hopelijk word dit probleem snel opgelost want je kunt echt nimeer normaal werken

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 7 keer
Een verbinding die uitvalt ==> ben je er zeker van dat het probleem niet ergens bij jou thuis ligt ? (slecht bekabeling, verouderde drivers, interferentie,...)Tae schreef:Ik heb ook Adsl2fit en heb dit probleem ook dat de verbinding om de 2,3,4,... uitvalt![]()
Want als dit het geval is, dan zul je toch wel zelf "het probleem" moeten oplossen, vrees ik.
Voor zover ik de A2F-saga gevolgd heb, was het probleem niet dat de verbinding wegviel, maar wel dat de max. download snelheden ongelofelijk laag lagen... vandaar mijn vraag aan jou dus.
If you can't beat them, confuse them.
Ik ken niet veel van internet maar mijn probleem is als volgt ik ben juist deze week aangesloten bij Ads2f en om de 2 tot 5 minuten zegt dan gaat mijn verbindingssnelheid naar beneden zodat ik nimeer normaal kan downloaden en internetten dan moet ik vervolgens weer reconnecten om terug voor 5 minuten te kunnen internetten
Dit probleem heb ik niet heel de week gehad af en toe maar sinds gisteren is het echt veregert.

Dit probleem heb ik niet heel de week gehad af en toe maar sinds gisteren is het echt veregert.
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Tae,
Je connectie valt dus niet weg.. wel de snelheid?
Dat is een gekend probleem. gelieve even de topic A2F Mbps down te lezen en hier verder niet te posten. We gaan off-topic. Lijkt me niks met bovenstaand probleem te maken.
Je connectie valt dus niet weg.. wel de snelheid?
Dat is een gekend probleem. gelieve even de topic A2F Mbps down te lezen en hier verder niet te posten. We gaan off-topic. Lijkt me niks met bovenstaand probleem te maken.
Wat mij wel is opgevallen dat het lichtje van mijn modem lichtjes uitdoofd maar niet helemaal heb daarjuist nog eens alle kabels gechecked alles is oke met de kabels.
Zou het kunnen zijn dat ik geen 4mbit aankan maar ik had geen enkel probleem met 3,3mb bij Belgacom.
Mijn modem is een speedtouch usb model rogvorm.
Zou het kunnen zijn dat ik geen 4mbit aankan maar ik had geen enkel probleem met 3,3mb bij Belgacom.
Mijn modem is een speedtouch usb model rogvorm.
Als het lichtje uitdooft kan dit ook te wijden zijn aan een stroomtekort.
Het kan inderdaad dat je lijn geen 4 mbits aankan. Daarvoor neem je best contact op met belgacom.
Mvg,
Stijn
Het kan inderdaad dat je lijn geen 4 mbits aankan. Daarvoor neem je best contact op met belgacom.
Mvg,
Stijn
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Welk lichtje? USB of ADSL? Normaal kan dat niet uitdoven ADSL. Ofwel heb je synch, ofwel niet en valt de synch weg....
USB-> héél licht-> dan zijt ge héél véél aan het downloaden... op max speed.
Vermoedelijk kan je wel 4Mbps aan. Gelieve eens op de vragen te antwoorden. Ivm connectie, synch en speed.Welke nu wegvalt.
En gelieve de A2F topic te lezen.
USB-> héél licht-> dan zijt ge héél véél aan het downloaden... op max speed.
Vermoedelijk kan je wel 4Mbps aan. Gelieve eens op de vragen te antwoorden. Ivm connectie, synch en speed.Welke nu wegvalt.
En gelieve de A2F topic te lezen.
Mijn ADSL LICHT valt weg maar NIET helemaal (lichtjes uitgedoofd) na ong. 5min maar het kan verschillen deze dinsdag heb ik nog uren zonder probleem kunnen downloaden en surfen.
Na dat ik terug heb geconnect brand het lichtje van ADSL terug heel fel maar gaat dan na 5 min stilletjes uitdoven. Als ik dan probeer een website te bezoeken dan krijg ik een blanco blad.
Na dat ik terug heb geconnect brand het lichtje van ADSL terug heel fel maar gaat dan na 5 min stilletjes uitdoven. Als ik dan probeer een website te bezoeken dan krijg ik een blanco blad.
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmm,dan zou ik eerder denken dat uw modem problemen heeft.. probeer eens met een modem van een kennis ofzo... lijkt mij een probleem in de modem te zijn.. defect ofzo.
Normaal dooft synch niet uit... ofwel heb je ze.. ofwel valt ze weg.. en knippeert ze.. of wordt ze rood...
Ik zou zeggen, probeer even met andere modem.
Normaal dooft synch niet uit... ofwel heb je ze.. ofwel valt ze weg.. en knippeert ze.. of wordt ze rood...
Ik zou zeggen, probeer even met andere modem.
Hier ben ik weer
Er is mij iets opgevallen nu ben ik al meer dan een half uur aan het surfen en downloaden en geen enkel probleem Maar als iemand van mij begint te downloaden dan gaat mijn snelheid aan ziendlijke ogen snel achteruit met het gevolg dat ik terug moet reconnecten
Heel raar

Er is mij iets opgevallen nu ben ik al meer dan een half uur aan het surfen en downloaden en geen enkel probleem Maar als iemand van mij begint te downloaden dan gaat mijn snelheid aan ziendlijke ogen snel achteruit met het gevolg dat ik terug moet reconnecten

Heel raar

- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik download niet met ftp maar met dc
momenteel. Ik begrijp niet dat ik de vorige dagen wel heb kunnen sharen met andere gebruikers en nu niet zal wel liegen door ADS2f
ps nog een vraag is er soms een webpagina met allemaal begrippen ivm internet en modems want hier word soms heel technische uitleg gegeven waarvan ik de helft niet begrijp

ps nog een vraag is er soms een webpagina met allemaal begrippen ivm internet en modems want hier word soms heel technische uitleg gegeven waarvan ik de helft niet begrijp

Ik denk en hoop dat het opgelost is ik heb namelijk de nieuwste drivers van mijn speedtouch usb gedownload bij ALCATEL en tot nu toe kan iedereen van mij downloaden en ik kan ook terug downloaden en surfen.
Af en toe zie ik mijn ADSL lampje nog eens flikkeren maar het blijft fel branden dus is het goed laat ons hopen.
Ik wou gewoon dat even melden ingeval dat er nog iemand het probleem heeft
Ps Het kan ook zijn dat toevallig de probleempjes bij ADSL2f zijn opgelost we zullen wel zien
Af en toe zie ik mijn ADSL lampje nog eens flikkeren maar het blijft fel branden dus is het goed laat ons hopen.
Ik wou gewoon dat even melden ingeval dat er nog iemand het probleem heeft

Ps Het kan ook zijn dat toevallig de probleempjes bij ADSL2f zijn opgelost we zullen wel zien

- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
TAE, no crossposting! Read the rules! Post in andere topic verwijdert.
Wat betreft dat lampje, ben je wel zeker dat het je ADSL lampje is en niet je USB lampje is die flikkert?? Want USB is doodnormaal.. das als ge download... ADSL flikkert normaal niet!!
Maar drie mogelijkheden:
> Geel/groen: normaal
> Geel/Groen: knipperen : no synch, waiting to initialize synch
> Rood knipper: no synch....
Ik denk toch als dat lampje uitdooft en weer oplicht, ofwel er iets mis is met je modem, of met het LED in de modem.. of dat hij niet genoeg power krijgt van de pc..
Nen modemdriver lost dat normaal niet op
. Snelheid dat kan.
Wat betreft dat lampje.. hou je je ip indien dat lampje dooft? Indien ja.. niks erg zou ik zeggen.. maar dan scheelt er toch iets met die LED.
Wat betreft dat lampje, ben je wel zeker dat het je ADSL lampje is en niet je USB lampje is die flikkert?? Want USB is doodnormaal.. das als ge download... ADSL flikkert normaal niet!!
Maar drie mogelijkheden:
> Geel/groen: normaal
> Geel/Groen: knipperen : no synch, waiting to initialize synch
> Rood knipper: no synch....
Ik denk toch als dat lampje uitdooft en weer oplicht, ofwel er iets mis is met je modem, of met het LED in de modem.. of dat hij niet genoeg power krijgt van de pc..
Nen modemdriver lost dat normaal niet op

Wat betreft dat lampje.. hou je je ip indien dat lampje dooft? Indien ja.. niks erg zou ik zeggen.. maar dan scheelt er toch iets met die LED.
100% zeker dat het ADSL lampje is btw het ledje is niet stuk hoor.
Volgens mij waren die drivers van Belgacom niet goed genoeg voor mijn USB modem en die 4Mbit die ik nu heb.
Ik heb dan eens naar de Alcatel website gegaan en daar de nieuwste drivers gedownload en voila het macheert nu
.
Het probleem met de vorige drivers was vooral dat iemand van mij downloaden dat mijn snelheid direct naar beneden ging.
Er zit precies wel een degelijk verschil in drivers zo te zien
Alleen als de Adsl2F problemen snel zijn opgelost dan is het helemaal oke.
Volgens mij waren die drivers van Belgacom niet goed genoeg voor mijn USB modem en die 4Mbit die ik nu heb.
Ik heb dan eens naar de Alcatel website gegaan en daar de nieuwste drivers gedownload en voila het macheert nu

Het probleem met de vorige drivers was vooral dat iemand van mij downloaden dat mijn snelheid direct naar beneden ging.
Er zit precies wel een degelijk verschil in drivers zo te zien
Alleen als de Adsl2F problemen snel zijn opgelost dan is het helemaal oke.
hey,
wij hadden hier in gent juist hetzelfde probleem: kreeg wel ip maar er raakte haast niks door.
Pingen naar dns of gateway werkte niet.
Gebruik een D-link ethernet modem en router met debian linux met rp-pppoe 3.5.
Ook geprobeert met met windows XP en had zelfde probleem.
Ik dacht eerst aan een facturatie probleem omdat ons kotbazin wat gezegd had dat facturen nog niet in orde waren of zo.
Zou dat kunnen? dat je wel nog ip krijgt maar geen verbinding meer wanneer facturen nog niet betaald zijn?
Die anderen met hetzelfde probleem zitten die soms in dezelfde range als mij? 81.89.98.* ?
greetz
wij hadden hier in gent juist hetzelfde probleem: kreeg wel ip maar er raakte haast niks door.
Pingen naar dns of gateway werkte niet.
Gebruik een D-link ethernet modem en router met debian linux met rp-pppoe 3.5.
Ook geprobeert met met windows XP en had zelfde probleem.
Ik dacht eerst aan een facturatie probleem omdat ons kotbazin wat gezegd had dat facturen nog niet in orde waren of zo.
Zou dat kunnen? dat je wel nog ip krijgt maar geen verbinding meer wanneer facturen nog niet betaald zijn?
Die anderen met hetzelfde probleem zitten die soms in dezelfde range als mij? 81.89.98.* ?
greetz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Met de IP range lijkt het weinig te maken te hebben, zit hier ook op 81.89.98.* , onderste helft. Locatie Limburg. Grappig dat zowel Gent als Limburg dezelfde 254 IP's delen.....
Hier loopt het goed, 1200kb/s downstream (nou ja.. was het niet 4Mb?).
Laatst gewijzigd door Limburg 22 nov 2003, 19:37, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Da's meer bizar dan grappig...A2FLimburg schreef:Met de IP range lijkt het weinig te maken te hebben, zit hier ook op 81.89.98.* , onderste helft. Locatie Limburg. Grappig dat zowel Gent als Limburg dezelfde 254 IP's delen.....
Mmm... 1200kb/s = goed... denk dat wij daar anders over denken.A2FLimburg schreef: Hier loopt het goed, 1200kb/s downstream.
steek hier antwerpen ook nog maar es bijA2FLimburg schreef:Met de IP range lijkt het weinig te maken te hebben, zit hier ook op 81.89.98.* , onderste helft. Locatie Limburg. Grappig dat zowel Gent als Limburg dezelfde 254 IP's delen.....
ik woon in apen en heb een 81.89.98.* ip
-
- Elite Poster
r2504,
op jouw verzoek bovendtaande reactie aangepast.
Zo goed? Eigenlijk heb je wel gelijk, maar na 2 maanden niksspeed is dit al heel goed. Wat is jouw IP eigenlijk en je woonplaats (ongeveer)?
op jouw verzoek bovendtaande reactie aangepast.
Zo goed? Eigenlijk heb je wel gelijk, maar na 2 maanden niksspeed is dit al heel goed. Wat is jouw IP eigenlijk en je woonplaats (ongeveer)?
-
- Deel van't meubilair
Ben Telenet gebruiker... maar volg de ADSL2FIT historie wel een beetje op de voet. Ik moet zeggen dat ik tegen die onbeperkte volumes nogal redelijk sceptisch ben... en tot op heden blijkt het allemaal gegrond te zijn.
Mmm... nu al drie provincies die op hetzelfde subnet zitten ?
Voorlopig zal ik het maar bij mijn limieten houden... al bij al heb ik daar niet zoveel last van, en de laatste speedtest geeft netjes...
Telenet
Donwload 5864 kb/s (733 KB/s)
Upload 116 kb/s (15 KB/s)
19:42 22/11/2003
De download kan dus beter (al is dit louter capping), maar om naar ADSL2FIT te stappen is het dus nog wat te vroeg. Alvast bedankt dat jullie proefkonijn willen spelen.
Voorlopig zal ik het maar bij mijn limieten houden... al bij al heb ik daar niet zoveel last van, en de laatste speedtest geeft netjes...
Telenet
De download kan dus beter (al is dit louter capping), maar om naar ADSL2FIT te stappen is het dus nog wat te vroeg. Alvast bedankt dat jullie proefkonijn willen spelen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Ja ok, er zijn wel problemen met de snelheid maar toch zit ik nog altijd over 10gig, waar ik er voordien op smallband kwam of bij betaalde is dat nu niet het geval. Dan is een lagere snelheid een kleine opoffering.r2504 schreef:Ben Telenet gebruiker... maar volg de ADSL2FIT historie wel een beetje op de voet. Ik moet zeggen dat ik tegen die onbeperkte volumes nogal redelijk sceptisch ben... en tot op heden blijkt het allemaal gegrond te zijn.
Telenet

mja heel verstandig van u r2504 
had beter ook wa gewacht om over te schakelen, maar met die omschakelperiode deed ik het liever in september dan later want hier op kot is het al spel als internet een uurke down is .. laat staan 10 dagen!
Nu had ik van al deze problemen vooraf geweten had ik het zeker nie gedaan, liever nog wa volumepacks blijven kopen dan dees ze. Nu al twee weken op een snelheidje van 20KB en laatste dagen ging er dus gewoon niks meer door ...
In de eerste weken was download snelheid nog redelijk maar was er packetloss van 10% (zelf naar internet dns van adsl2fit!) zodat gamen ook al niemeer mogelijk was ... misschien wel allemaal de schuld van scarlet maar wij zitten er wel mee
Maar kunnen we het in deze thead misschien enkel over het verbindingsprobleem hebben, zou daar wel es het fijne van willen weten. Had daar sinds woensdag af en toe last van, daarna donderdag en vrijdag bijna de ganse dag. Zit nu thuis maar zo te zien is mn router op kot nog steeds nie online ...

had beter ook wa gewacht om over te schakelen, maar met die omschakelperiode deed ik het liever in september dan later want hier op kot is het al spel als internet een uurke down is .. laat staan 10 dagen!
Nu had ik van al deze problemen vooraf geweten had ik het zeker nie gedaan, liever nog wa volumepacks blijven kopen dan dees ze. Nu al twee weken op een snelheidje van 20KB en laatste dagen ging er dus gewoon niks meer door ...
In de eerste weken was download snelheid nog redelijk maar was er packetloss van 10% (zelf naar internet dns van adsl2fit!) zodat gamen ook al niemeer mogelijk was ... misschien wel allemaal de schuld van scarlet maar wij zitten er wel mee
Maar kunnen we het in deze thead misschien enkel over het verbindingsprobleem hebben, zou daar wel es het fijne van willen weten. Had daar sinds woensdag af en toe last van, daarna donderdag en vrijdag bijna de ganse dag. Zit nu thuis maar zo te zien is mn router op kot nog steeds nie online ...
laatst post was dus van mij .. en ik bedoelde daar interne dns maar kan da nie meer editten 

-
- Elite Poster
r2504,
ik neem aan dat je upload bedoelt. Heb hier, naast a2f, ook telenet en ook ik ben gezegend met een downstream, zelfs op dit tijdstip, van altijd boven 5Mb.
Heb A2F genomen omdat de onbeperkte hoge upload snelheid een mooie aanvulling is voor telenet. En de mogelijkheid om servers te draaien. Voor zover ben ik nu ook tevreden.
Ach, er zit duidelijk vooruitgang in. Ze krijgen het wel voor elkaar.
ik neem aan dat je upload bedoelt. Heb hier, naast a2f, ook telenet en ook ik ben gezegend met een downstream, zelfs op dit tijdstip, van altijd boven 5Mb.
Heb A2F genomen omdat de onbeperkte hoge upload snelheid een mooie aanvulling is voor telenet. En de mogelijkheid om servers te draaien. Voor zover ben ik nu ook tevreden.
Ach, er zit duidelijk vooruitgang in. Ze krijgen het wel voor elkaar.
Kzit ook op een 81.89.98.* adres, regio Antwerpen (in de driehoek Antwerpen, Brussel, Mechelen), kzit op bas98 die daarna doorverbind naar de bas in Antwerpen zelf. Ik had vorige avond ook maar een downspeed van 50kbps meer maar nu terug 1500kbps dus gewoon geduld hebben.
Greetz
Greetz
-
- Deel van't meubilair
Het blijft mij verbazen hoe vergevingsgezind men hier is... als men bij TN even een tragere download heeft, of een iets slechtere PING breekt men bijna het kot af. Dit verhaal sleept al bijna een maand aan... en iedereen blijft er rustig bij ?Fr3aK schreef:dus gewoon geduld hebben.
Enfin... sterkte zou ik zeggen (maar het verhaal over packetloss ergens anders op dit forum voorspeld niet veel goeds).
Ik heb helemaal geen pakketloss alsook is men downloadsnelheid nu een stabiele 180-220. Inderdaad telenet moet er gewoon voor zorgen dat ze een snelle download snelheid hebben e.d want daar heb je belange niet zoveel voordelen als bij adsl2fit 

-
- Deel van't meubilair
Welke voordelen... buiten unlimited downloads (tegen een tergend trage snelheid) ?
Of bedoel je dat je servers kan plaatsen... maar er eigenlijk niets mee kan doen ? Sinds de eerste versie van hun voorwaarden is er nu sprake dat je geen servers mag draaien voor derden (en dat omschrijft men héél strikt) !
Een website hosten voor je clubje, of zelfs de straat waarin je woont mag niet ! Een chatkanaal (er zijn duizenden anders servers waar je dit ook kan) voor een groepje van mensen ook niet ! Of wil je een mailserver enkel voor jezelf (ook interessant) ?
Of bedoel je dat je servers kan plaatsen... maar er eigenlijk niets mee kan doen ? Sinds de eerste versie van hun voorwaarden is er nu sprake dat je geen servers mag draaien voor derden (en dat omschrijft men héél strikt) !
Een website hosten voor je clubje, of zelfs de straat waarin je woont mag niet ! Een chatkanaal (er zijn duizenden anders servers waar je dit ook kan) voor een groepje van mensen ook niet ! Of wil je een mailserver enkel voor jezelf (ook interessant) ?
r2504, ik snap niet waarom je hier eigenlijk nog komt! Als er niks goed is doe de andere leden van dit forum een plezier en blijf hier weg ipv telkens de negatieve toer op te gaan. Ga op een telenet forum je uit gaan leven want daar kan je iets over zeggen, over A2F kan JIJ niks zeggen. Dat je iets volgt, ok, info is altijd handig maar je mening verspreiden zonder er ook maar mee in aanraking gekomen te zijn ... Spijtig genoeg zijn er genoeg mensen zoals jij die alles in het negatieve trekken ! En zoals je reeds zei, blijf bij telenet en koop je volumepacks en hou hier je kwebbel als je maar enkel negatief kan zijn.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
inter, ik heb niet echt last van r2504
Dat is gewoon nog een forum-lid, mens die zijn mening komt vertellen
Als hij kiest om telenet te gebruiken is dat zijn keuze en moet je hem daarvoor niet gaan uischelden. Als hij servers wil draaien en dat gaat niet bij A2F zoals hij het wil dan zegt hij dat hij dat een nadeel vind. Omdat hij 1 keer iets zegt waar jij niet tegen kan en dat je hem daarom weg wilt dan vind ik dat jij wel eens je mening voor jezelf mag houden.
P.S.: Bij TN kan je geen volumepacks kopen
EDIT: Bij TN kan je dus wel volumepacks kopen. Weliswaar per 1GB en maximum 10GB meer
Dat is gewoon nog een forum-lid, mens die zijn mening komt vertellen
Als hij kiest om telenet te gebruiken is dat zijn keuze en moet je hem daarvoor niet gaan uischelden. Als hij servers wil draaien en dat gaat niet bij A2F zoals hij het wil dan zegt hij dat hij dat een nadeel vind. Omdat hij 1 keer iets zegt waar jij niet tegen kan en dat je hem daarom weg wilt dan vind ik dat jij wel eens je mening voor jezelf mag houden.
P.S.: Bij TN kan je geen volumepacks kopen
EDIT: Bij TN kan je dus wel volumepacks kopen. Weliswaar per 1GB en maximum 10GB meer
Laatst gewijzigd door Arrigi 23 nov 2003, 18:58, in totaal 2 gewijzigd.