aanpassing LNB's en diseque

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

*Heb ook nog een andere vraag: welke goedkope ontvangerstoestellen werken ook met CCcam? (zodat je geen dure cam van moet kopen en maar moet hopen dat het werkt; als ze bij tvvlaanderen veranderen van coderingssysteem kun je een nieuwe cam kopen)
En liefst eenvoudig/stabiel.
(max. 200€, liever 150€ of minder, waar aanschaffen?)


Ik heb nu een dual LNB, zou graag overschakelen naar meerdere LNB's, hoeveel LNB's kun je max. op een ovale 80cm schotel zetten?(4 toch?):

1)Koop je dan 4 afzonderlijke LNB's die je elk op een satteliet richt? (de lnb's zijn niet specifiek voor een satteliet toch?) moeten stuk voor stuk quad lnb's zijn?
2)Welk diseque-systeem heb ik nodig/ is aan te raden voor 4 LNB'S als ik naar alle 4 de satteliet tegelijkertijd wil kunnen kijken (op 3 ontvangers)?
3)goede merken? afraders?
4)welke bevestigingssysteemen bestaan er om zo'n boog vast te zetten? (zou met klemmen moeten vermoed ik)
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

laurens7 schreef:Ik heb nu een dual LNB, zou graag overschakelen naar meerdere LNB's, hoeveel LNB's kun je max. op een ovale 80cm schotel zetten?(4 toch?):
1)Koop je dan 4 afzonderlijke LNB's die je elk op een satteliet richt? (de lnb's zijn niet specifiek voor een satteliet toch?) moeten stuk voor stuk quad lnb's zijn?
2)Welk diseque-systeem heb ik nodig/ is aan te raden voor 4 LNB'S als ik naar alle 4 de satteliet tegelijkertijd wil kunnen kijken (op 3 ontvangers)?
3)goede merken? afraders?
4)welke bevestigingssysteemen bestaan er om zo'n boog vast te zetten? (zou met klemmen moeten vermoed ik)

Afbeelding
Op een WaveFrontier T90 (of WaveField T90) kan je tot 16 LNB's zetten.
De LNB's zijn niet specifiek voor een satelliet maar je richt ze wel specifiek op één satelliet.
Voor de switches kijk je best op de site van Spaun. Dat zijn goeie switches en daar vindt je welke model je nodig hebt, afhankelijk van het aantal ontvangers (tuners) en het aantal satellieten.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

seagull schreef:
laurens7 schreef:Ik heb nu een dual LNB, zou graag overschakelen naar meerdere LNB's, hoeveel LNB's kun je max. op een ovale 80cm schotel zetten?(4 toch?):
1)Koop je dan 4 afzonderlijke LNB's die je elk op een satteliet richt? (de lnb's zijn niet specifiek voor een satteliet toch?) moeten stuk voor stuk quad lnb's zijn?
2)Welk diseque-systeem heb ik nodig/ is aan te raden voor 4 LNB'S als ik naar alle 4 de satteliet tegelijkertijd wil kunnen kijken (op 3 ontvangers)?
3)goede merken? afraders?
4)welke bevestigingssysteemen bestaan er om zo'n boog vast te zetten? (zou met klemmen moeten vermoed ik)

Afbeelding
Op een WaveFrontier T90 (of WaveField T90) kan je tot 16 LNB's zetten.
De LNB's zijn niet specifiek voor een satelliet maar je richt ze wel specifiek op één satelliet.
Voor de switches kijk je best op de site van Spaun. Dat zijn goeie switches en daar vindt je welke model je nodig hebt, afhankelijk van het aantal ontvangers (tuners) en het aantal satellieten.

heb dit allebei al gezien, maar zouden 5 LNB's dan een probleem vormen?
Heb dat document al eens bekeken, weet alleen niet goed welke ik nodig heb(4LNB's).
(als ik het goed versta kan ik ook gebruik maken van 4 dual LNB's en met diseq kan je dan naar 1van beide sattelieten kijken).Maar dat is niet praktisch.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Dus je sluit 1 uitgang van je lnb (van de 4) aan op een ingang van de switch(diseqc),uitgang van switch gaat naar ontvanger.Dus voor 3 ontvangers je heb je 3 switchen nodig.Nu kan je aan de ingang van de switch ook nog een andere switch hangen?,zodat je 4*2keuze hebt aan sattelieten(als je schotel het toelaat) (A-B keuze)

Er worden LNB's verkocht in 2 verschillende grootordes, wat neemt men het best?

Moet je de schotel verdraaien om de 4 grote sattelieten te kunnen ontvangen?(nee/wss/evt.) (A1,A2,A3 en hotbird).Nu staat hij op astra1 gericht (19.2°), waarden zijn zeer goed).
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”