De zoveelste Telenet -> Dommel Topic

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Deekay
Member
Member
Provider

Hallo,

Ook ik ben van plan over te stappen van Telenet naar Dommel.

Wat heb ik op dit moment: Internet & Telefonie bij telenet.

Wat wil ik? NetConnect & Telefonie bij Dommel (VOIP heb ik geen verstand van, en met discoveryline bellen is te duur?)

Vragen:

1: Als ik een discoveryline bestel, komen ze dan ook een andere modem zetten? of heeft dat er niets mee te maken? zonee, waar haal je een degelijke modem? Niet draadloos (Dus gewoon een draad van modem naar PC, zit geen router tussen)

2: Die digitelbox werkt die als Modem voor internet én voor telefonie?

3: Kan ik als ik de discoveryline bestel mijn telenet nummer behouden?

4: Modem van telenet zelf verwijderen of doet belgacom/dommel dat?

Alvast bedankt :)
mala
Plus Member
Plus Member
Provider

1: Als ik een discoveryline bestel, komen ze dan ook een andere modem zetten? of heeft dat er niets mee te maken? zonee, waar haal je een degelijke modem? Niet draadloos (Dus gewoon een draad van modem naar PC, zit geen router tussen)
ADSL modem moet zelf aangekocht worden, kan eventueel via DOMMEL besteld worden of je kan hem kopen bij de locale pcboer, MAKRO, CARREFOUR,..... Je moet je modem zelf plaatsen
2: Die digitelbox werkt die als Modem voor internet én voor telefonie?
Digitelbox is eigenlijk een fritzbox (modem router ineen)
3: Kan ik als ik de discoveryline bestel mijn telenet nummer behouden?
Ja nummeroverdracht aanvragen via Belgacom (bestaat al jaaaaaren)
4: Modem van telenet zelf verwijderen of doet belgacom/dommel dat?
Telenetmodem ligt al maanden in de kelder, Telenet haalt deze modems niet op

Natuurlijk kon je een antwoord een antwoord op al je vragen vinden als je
is ging kijken in het Dommel subforum: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13635
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Je kan ook bellen via Belgacom, dat is dan 17,50. En dan zo'n gratis optie erop nemen, dat je gratis kunt bellen, bijna zoals bij Telenet.

Zo kun je 17,50 + 35,95 = 53,45 EUR.
Deekay
Member
Member
Provider

Lord Utopia schreef:Je kan ook bellen via Belgacom, dat is dan 17,50. En dan zo'n gratis optie erop nemen, dat je gratis kunt bellen, bijna zoals bij Telenet.

Zo kun je 17,50 + 35,95 = 53,45 EUR.
Mja zou toch iets te duur zijn,

Dus als ik een digitelbox heb, kan ik daar netconnect en telefonie tesamen op aansluiten? kan ik dan disconnects hebben als ik bel?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Die digitelbox, das de fritzbox of gelijkaardig he? Wel dan gaat die gewoon het signaal van uw telefoon via uw internetverbinding versturen, dus dat kan uw signaal niet storen aangezien het datzelfde signaal is he.

Inkomende telefoongesprekken komen wel nog via de dicoverylijn binnen geloof ik.
mala
Plus Member
Plus Member
Provider

Je hebt verschillende mogelijkheden (deze heb ik ondertussen gevonden):

1° Fritzbox (digitelbox van dommel) --> is een adsl modem/router hier kan je 2 telefoons op aansluiten je inkomend gesprekken gaan via je belgacomlijn je uitgaande gesprekken via een voip provider (vb voipbuster, ....)

2° Linksys PAP2T (of andere) --> is een VOIP Adapter hier kan je 2 telefoons op aansluiten (of fax) ALLE gesprekken (inkomend en uitgaand) gaan via een voip provider, je kan een DID nummer (telefoonnummer) huren per maand (vb 3 starsnet.com) voordeel is dat je geen Belgacomlijn nodig hebt maar als je adsl hebt is dit een extra kost (aangezien je toch een telefoonlijn nodig hebt) dit is wel een oplossing voor Telenet oa ...

3° Linksys SPA-3102 (of andere) --> is een VOIP Gateway hier kan je 1 telefoon op aansluiten maar deze gateway heeft veel mogelijkheden zie
Inkomende gesprekken gaan via je Belgacomlijn, uitgaande via een voip provider, bij stroomuitval gaan al je gesprekken automatisch via Belgacom, je kan de SPA-3102 bellen (vb via gsm) om goedkope internationale gesprekken te voeren via je GSM, ed ....
voor meer info: http://www.callvoip.nl/product_info.php ... MAoduTehIA

Ik ben ook al een tijdje aan het nakijken welke oplossing voor mij de meeste voordelen biedt en op dit moment gaat mijn voorkeur uit de SPA-3102. Een van de voordelen is dat je onafhankelijk bent van je modem, als Dommel Cityconnect in mijn regio komt dan kan ik ook een annex m modem installeren, dit voordeel heb je niet bij de fritzbox.
Afbeelding

Deekay
Member
Member
Provider

mala schreef:Je hebt verschillende mogelijkheden (deze heb ik ondertussen gevonden):

1° Fritzbox (digitelbox van dommel) --> is een adsl modem/router hier kan je 2 telefoons op aansluiten je inkomend gesprekken gaan via je belgacomlijn je uitgaande gesprekken via een voip provider (vb voipbuster, ....)
Dus hier kan men NetConnect op aansluiten, 2 telefoons, maar je kan geen uitgaande gesprekken voeren? Of enkel via voip?
mala
Plus Member
Plus Member
Provider

Optie 1 (fritzbox) is een adslmodem, optie 2 en 3 zijn geen modems. Je kan de fritzbox gebruiken bij elke adsl provider in Belgie maar letop het is een annex a modem dus als je cittyconnect hebt kan je geen gebruik maken van de verhoogde upload snelheid (annex m).
Bij optie 1 en 3 kan je regels instellen voor uitgaande gesprekken via je pstn (Belgacom) lijn (bvb alle noodnummers, 0800 nummers via pstn) en via de voip provider (bvb alle gesprekken naar nederland via voip provider a en andere internationale gesprekken via voip provider b). Je kan deze regels zo eenvoudig of ingewikkeld maken als je zelf wilt. Alle binnenkomende gesprekken gaan via je pstn lijn op je.

Bij optie 2 kan je enkel bellen en gebeld worden via voip.
Afbeelding

Deekay
Member
Member
Provider

Is er ook een algemene oplossing voor internet & telefonie, maar zonder voip? want die voip ziet m'n vader niet zo echt zitten.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

Deekay schreef:Is er ook een algemene oplossing voor internet & telefonie, maar zonder voip? want die voip ziet m'n vader niet zo echt zitten.
een classic lijn nemen (17,50euro per maand) in combinatie met happy time (gratis bellen naar vaste lijnen na 17h en tijdens het weekend) en free time (gratis bellen naar gsm's tijdens het weekend). 't zal natuurlijk een stuk duurder uitvallen dan VoIP, maar ja... als de schrik erin zit
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Provider

Een andere optie is een Philips VOIP841 PC-free DECT/Skype phone

Dit is een skype telefoon dat je gewoon aan de telefoonlijn en aan je netwerk hangt.
Binnenkomende telefoongesprekken komen gewoon binnen via de belgacomlijn en het daaran vasthangende telefoonnr.
Voor uitgaande gesprekken Contact kiezen of nummer intikken en dan kan je kiezen tussen landline of skype om te bellen
Best wel te gebruiken met een SkypePro abbo (35$ per jaar) en verder kost het je dan nog +-3euro de maand voor uren belplezier

Ik zelf persoonlijk gebruik het niet maar ik heb 2 kenissen die heel tevreden zijn van deze oplossing
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mala
Plus Member
Plus Member
Provider

Deekay schreef:Is er ook een algemene oplossing voor internet & telefonie, maar zonder voip? want die voip ziet m'n vader niet zo echt zitten.
Die vaders toch hé, liever te veel betalen dan een alternatief (dat veel goedkoper is) te nemen. Alleen omdat het in Belgie iets minder bekend is.

BTW: ben zelf een vader van een dochter van 17 .... en toch :-D
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”