Pagina 1 van 2

Scarlet opeens traag geworden?

Geplaatst: 26 jan 2008, 11:37
door Yanman.be
Hoi,

Ik heb Scarlet Unlimited ( ben al klant sinds PlanetInternet ).

Normaal zit ik op een 3.3 Mbit lijn (016 regio ), wegens afstand tot aan de centralewordt dit ongeveer 350 kByte/sec max aan download snelheid. Upload is ongeveer 40kByte/sec.

Maar! Afgelopen week haal ik maar maximum 20 kByte/sec meer. Downloads, youtube, sites openen, mail ontvangen....Alles veel trager.

Upload is nog altijd perfect aan 40kByte/sec, en pings zijn ook dik in orde.

Online gamen gaat perfect, aangezien je met 20 kByte/sec meer dan genoeg hebt, maar probeer maar eens een 200MB update voor het spel binnen te halen :/ *edit* Net een update van HL2ep2 en portal: max 40KB/s, duurde 15 minuten, voor een zeer kleine update. Ook gaat de lampjes van mijn gateway maar sporadisch hevig flikkeren, niet zoals vroeger het een mooi constant geflikker.

Dus: zijn er mensen met hetzelfde probleem ?( Iemand die 2 straten verder woont heeft ook een gelijkaardig probleem ) Ligt het aan mij? Waarom zo plots? Kan ik Scarlet contacteren ZONDER 15 minuten naar muziek te luisteren (toen heb ik opgehangen )? Enige troubleshooting tips aan mijn zijde?

Geplaatst: 26 jan 2008, 14:55
door Goendi
Dubbel post...

Geplaatst: 26 jan 2008, 15:10
door Yanman.be
Mod mag gerust het topic verplaatsen naar het juiste board....maar dit probleem is nogal dringend==> meer ogen == meer kans op een oplossing

Geplaatst: 26 jan 2008, 15:21
door meon
Ehm, ik weet niet of dat bij scarlet bestaat, maar zou je misschien op smallband staan?

Geplaatst: 26 jan 2008, 15:31
door Yanman.be
Heb ik inderdaad al aan gedacht, aangezien de meter kapot was vorige maand, misschien hebben ze een fout gemaakt en zit ik nu op smallband.

De meter geeft allesinds nu 6% van 30GB. Niet over de limiet dus.

Trouwens, ik heb net examen periode gehad dus helemaal niet zo veel tijd voor internet.

Daarnet nog eens 25 minuten naar de Scarlet Muziekradio geluisterd. Héél tof hoor :roll: .

Geplaatst: 26 jan 2008, 16:47
door svermassen
Modem eens uittrekken.
En anders Scarlet bellen.
Zal vermoedelijk te maken hebben met de meterproblemen.

Geplaatst: 26 jan 2008, 17:48
door Yanman.be
Een vriend van me die aan het einde van de straat woont heeft exact dezelfde problemen. Hij is wel binnengeraakt bij Scarlet helpdesk en daar beweren ze dat er niets mis is, en dat hij niet op smallband zat.


Ik heb mijn Linksys WAG200G al eens 10 minuten zonder stroom gezet, firmware geupdate...Ik betwijfel serieus of het aan onze kant ligt.

Geplaatst: 26 jan 2008, 21:32
door C1nder
Hier schommelt de snelheid momenteel wel wat meer dan anders in regio 016/63.*.* met Scarlet One. Ma ik haal toch geregeld nog 350 k. Deze morgen haalde ik wel constant de max snelheid.

Geplaatst: 27 jan 2008, 12:21
door Yanman.be
Mja, iedereen hier is regio 016/58**** denkik.

Geplaatst: 27 jan 2008, 19:20
door Yanman.be
DSL Connection
DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 3328 kbps
Upstream Rate: 384 kbps
Downstream Margin: 23 db
Upstream Margin: 26 db
Downstream Line Attenuation: 10 db
Upstream Line Attenuation: 3 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 13 db


--------------------------------------------------------------------------------

PVC Connection
Encapsulation: RFC 2364 PPPoA
Multiplexing: LLC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 8
VCI: 35
Enable: Yes
PVC Status: Up





Is hier iets mis mee?

Geplaatst: 27 jan 2008, 22:12
door Draco888
Hmm Ik ben niet helemaal zeker he, maar ik geloof dat met pppoa de encapsulation op VC Mux moet staan.

Geplaatst: 28 jan 2008, 11:00
door Yanman.be
Hmm....

Op mijn Linksys WAG 200G staat onder encapsulatino enkel:


Bridge Mode only
RFC 1483 Bridged
RFC 1483 Routed
RFC 2516 PPPoE
RFC 2364 PPPoA


Hij staat nu op RFC 2364 PPPoA.
Multiplexing staat op LLC.

Geplaatst: 28 jan 2008, 17:01
door Yanman.be
Ok, scarlet eindeljik aan de lijn gehad :roll: .


Hij vond niets abnormaal aan de lijn.
Moest een andere modem testen (gedaan -> resultaat: zelfde problemen ).

En screenshots doorsturen van speedtest.nl.


*edit*


Hij zei dat ik moest doorsturen naar: [email protected]

Dit email adres bestaat niet. Heb variaties geprobeerd.

Weet iemand wat er juist zou kunnen zijn?

Geplaatst: 29 jan 2008, 20:42
door flt
Ik heb er ook last van. Alles gaat pak trager (soms maar 40KB/s).

Geplaatst: 29 jan 2008, 21:52
door Yanman.be
Vandaag iemand anders aan de lijn gehad, heeft een ticket aangemaakt...Binnen 2 3 dagen es terug bellen als het niet opgelost is.

Geplaatst: 29 jan 2008, 23:19
door Rudi.$
Yanman.be schreef:Vandaag iemand anders aan de lijn gehad, heeft een ticket aangemaakt...Binnen 2 3 dagen es terug bellen als het niet opgelost is.
Dat is wat men als service betiteld bij Scarlet, laat ons even ernstig blijven aub

Vandaag probleem met mijn Internetbankieren, iemand onmiddellijk aan de lijn (KBC bank voor Mr t er weer over zeurt) Gaf me aan aantal aanwijzingen (ik ben geen leek)
Ze zei ik bel je terug binnen het half uur (pc moest herstart worden wat ook klopte) binnen het halfuur, kbc helpdesk aan de lijn met de vraag werkt het of moeten we verder zoeken.

Dat is service en niet het amateuristische gedoe bij Scarlet.

Geplaatst: 30 jan 2008, 09:19
door Mr.T
Rudi.$ schreef:
Yanman.be schreef:Vandaag iemand anders aan de lijn gehad, heeft een ticket aangemaakt...Binnen 2 3 dagen es terug bellen als het niet opgelost is.
Dat is wat men als service betiteld bij Scarlet, laat ons even ernstig blijven aub

Vandaag probleem met mijn Internetbankieren, iemand onmiddellijk aan de lijn (KBC bank voor Mr t er weer over zeurt) Gaf me aan aantal aanwijzingen (ik ben geen leek)
Ze zei ik bel je terug binnen het half uur (pc moest herstart worden wat ook klopte) binnen het halfuur, kbc helpdesk aan de lijn met de vraag werkt het of moeten we verder zoeken.

Dat is service en niet het amateuristische gedoe bij Scarlet.
En wat heb ik hiermee te maken?
Het gedrag van TIK/STUG leden begint steeds zieliger en zieliger te worden.

Geplaatst: 30 jan 2008, 09:23
door Rudi.$
Mr.T schreef:
Rudi.$ schreef:
Yanman.be schreef:Vandaag iemand anders aan de lijn gehad, heeft een ticket aangemaakt...Binnen 2 3 dagen es terug bellen als het niet opgelost is.
Dat is wat men als service betiteld bij Scarlet, laat ons even ernstig blijven aub

Vandaag probleem met mijn Internetbankieren, iemand onmiddellijk aan de lijn (KBC bank voor Mr t er weer over zeurt) Gaf me aan aantal aanwijzingen (ik ben geen leek)
Ze zei ik bel je terug binnen het half uur (pc moest herstart worden wat ook klopte) binnen het halfuur, kbc helpdesk aan de lijn met de vraag werkt het of moeten we verder zoeken.

Dat is service en niet het amateuristische gedoe bij Scarlet.
En wat heb ik hiermee te maken?
Het gedrag van TIK/STUG leden begint steeds zieliger en zieliger te worden.
Wie jou kent weet wie hier zielig is.

Geplaatst: 30 jan 2008, 09:27
door Mr.T
joepie! :roll:

Geplaatst: 30 jan 2008, 09:32
door Rudi.$
Mr.T schreef:joepie! :roll:
Op eenzame hoogten kan je rare verschijnselen krijgen, en hier eindigt dit onnozel gedoe. Het ga je goed.

Geplaatst: 30 jan 2008, 19:30
door krisc
Ik heb hier dus hetzelfde probleem. Ik woon ook in de zone 016/58**** en de laatste dagen is mijn connectie tergend traag.
Ik heb al enkele testen gedaan via de speedtest hier op userbase en zit steeds rond dezelfde resultaten, nl. :

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 89 kbit/s or 11 kbyte/s
- Upload speed : 527 kbit/s or 66 kbyte/s
Wed Jan 30 2008 at 19:19:06 UTC+0100

Ik heb afgelopen maandag een mailtje naar de helpdesk van scarlet gestuurd, en volgens hen is er niets mis met mijn lijn.

Geplaatst: 30 jan 2008, 20:39
door ispwatch
Ik denk dat ze inderdaad gelijk hebben als ze zeggen dat er met jouw lijn niks mis is, als je echter vraagt of er met hun netwerk iets mis is denk ik dat je een ander antwoord krijgt.

Geplaatst: 31 jan 2008, 14:30
door Yanman.be
Ik weet nu al 5 mensen dat in mijn regio wonen die hetzelfde probleem hebben.

Geplaatst: 31 jan 2008, 15:07
door Fluppeke
Vraag is wat we hieraan kunnen doen. Ik doe zelfs de moeite niet meer om helpdesk te bellen.
Ook weinig actie bij TIK over deze problemen.

Geplaatst: 31 jan 2008, 15:57
door Rudi.$
Fluppeke schreef:Vraag is wat we hieraan kunnen doen. Ik doe zelfs de moeite niet meer om helpdesk te bellen.
Ook weinig actie bij TIK over deze problemen.
Je denkt dat misschien, maar als ze de oren dichtstoppen bij Scarlet komen ook wij nergens.
Zelfs al klagen we steen en been. Zie de Tiksite.

We zijn nog steeds op zoek naar mensen die hun vrije tijd willen steken in het mee ondersteunen van Tik/stug.

Geplaatst: 31 jan 2008, 16:00
door ispwatch
En misschien dat STUG eens moet gaan kijken bij klanten van andere providers die van het Scarlet netwerk gebruik maken.

Geplaatst: 31 jan 2008, 16:13
door Rudi.$
ispwatch schreef:En misschien dat STUG eens moet gaan kijken bij klanten van andere providers die van het Scarlet netwerk gebruik maken.
Geen slecht idee!! :-D

Geplaatst: 01 feb 2008, 10:58
door Yanman.be
Opgelost? :???:

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 2859 kbit/s or 357 kbyte/s
- Upload speed : 315 kbit/s or 39 kbyte/s
Fri Feb 1 2008 at 10:57:04 UTC+0100



an efficiency of ~48% ( bedoelen ze daarmee dat ik normaal 6mbps heb? Ik zit op 3,3Mbit profiel wegens afstand )

Geplaatst: 01 feb 2008, 11:44
door Mr.T
De efficiency bij de speedtest houdt geen rekening met het ADSL profiel en wordt steeds berekend tegen een 6Mbit profiel.
De maximale snelheid die je kan halen op een 3.3Mbit profiel is 416KB/s
Hou je rekening met de atm overhead, kom je op ongeveer 375KB/s.
Het resultaat dat je hier dus toont, is uitstekend.

Het kan zijn dat ze de VP geupgrade hebben. Het kan ook zijn dat er op dit moment gewoon weinig mensen aan het surfen zijn. Ik zou zeggen hou het in het oog en moesten er nog problemen zijn om een nieuw ticket te openen en vragen om de VP capaciteit te controleren.

Geplaatst: 01 feb 2008, 12:03
door krisc
Ik had deze morgen nog eens een meting gedaan en toen was het probleem nog niet opgelost, maar sinds +- 10u lijkt me dat alles terug zoals voorheen.

Hier zijn de resultaten van de metingen :
Scarlet ADSL Unlimited 126 531 2% 01-02-2008 07:06 krisc
Scarlet ADSL Unlimited 5260 538 88% 01-02-2008 09:59 krisc
Scarlet ADSL Unlimited 3425 534 57% 01-02-2008 11:49 krisc

Laten we hopen dat alles nu blijft zoals het is.

Geplaatst: 01 feb 2008, 12:43
door Yanman.be
Scarlet ADSL Unlimited 5260 538 88% 01-02-2008 09:59 krisc
ola da was ne schone :-o

Geplaatst: 01 feb 2008, 14:45
door Yanman.be
Het zakt terug? :?

Geplaatst: 01 feb 2008, 20:08
door krisc
Yanman.be schreef:
Scarlet ADSL Unlimited 5260 538 88% 01-02-2008 09:59 krisc
ola da was ne schone :-o
Ja, het was een aangename verassing om terug deze snelheden te halen na een week aan 1 à 2% efficiency te moeten surfen.
Jammer genoeg blijven ze bij scarlet beweren dat er geen netwerk-probleem geweest is. Zie hier de antwoorden die ik vanwege de helpdesk gekregen heb.

Het antwoord op mijn eerste mail van maandag 28/1 (antwoord ontvangen op woensdag):
U lijn is perfect ok. Trage verbindingen worden meestal veroorzaakt door firewalls, anti-virus programma's , spyware, p2p software. Gelieve dit is na te kijken en deze software te verwijderen. Om spyware te achterhalen installeert u best adaware of spysweeper. Deze kan u op www.download.com gratis downloaden.


Met vriendelijke groet,

Afdeling klantenservice
En dan hier het antwoord, dat ik vandaag ontvangen heb, op mij 2e mail, waarin ik zelfs verwezen heb naar deze thread in het forum :
Uw lijn is nog steeds in orde. Er is hier dus geen probleem. Dit probleem komt vanuit uw intern netwerk.

Met vriendelijke groet,

Afdeling klantenservice

Dat er al eens een probleem is, daar kan ik mee leven, maar dat men blijft ontkennen dat er een netwerk-probleem is en daarbij nog eens de schuld bij de klant legt, vind ik onaanvaardbaar.

Geplaatst: 01 feb 2008, 21:33
door Rudi.$
krisc schreef:
Yanman.be schreef:
Scarlet ADSL Unlimited 5260 538 88% 01-02-2008 09:59 krisc
ola da was ne schone :-o
Ja, het was een aangename verassing om terug deze snelheden te halen na een week aan 1 à 2% efficiency te moeten surfen.
Jammer genoeg blijven ze bij scarlet beweren dat er geen netwerk-probleem geweest is. Zie hier de antwoorden die ik vanwege de helpdesk gekregen heb.

Het antwoord op mijn eerste mail van maandag 28/1 (antwoord ontvangen op woensdag):
U lijn is perfect ok. Trage verbindingen worden meestal veroorzaakt door firewalls, anti-virus programma's , spyware, p2p software. Gelieve dit is na te kijken en deze software te verwijderen. Om spyware te achterhalen installeert u best adaware of spysweeper. Deze kan u op www.download.com gratis downloaden.


Met vriendelijke groet,

Afdeling klantenservice
En dan hier het antwoord, dat ik vandaag ontvangen heb, op mij 2e mail, waarin ik zelfs verwezen heb naar deze thread in het forum :
Uw lijn is nog steeds in orde. Er is hier dus geen probleem. Dit probleem komt vanuit uw intern netwerk.

Met vriendelijke groet,

Afdeling klantenservice

Dat er al eens een probleem is, daar kan ik mee leven, maar dat men blijft ontkennen dat er een netwerk-probleem is en daarbij nog eens de schuld bij de klant legt, vind ik onaanvaardbaar.
Zijn we gewend van hen, trouwens het is opnieuw huilen met de pet op. Klant wordt door helpdesk veelal als een dikke lomperik behandeld die ze alles kunnen wijsmaken.
Het is lang goed gegaan maar nu is het al meer dan een maand met zeer onregelmatige snelheden, meestal in de avond soms ook wel eens in de morgen maar dat is zeldzaam.

Volgens sommige bronnen zou het kunnen te maken hebben met een verzadiging.

In ieder geval dat van die firewall en consoorten is dikke flauwe kul, of het zou moeten zijn dat we dat in de avond dus moeten afzetten volgens hen.

Geplaatst: 01 feb 2008, 23:04
door Yanman.be
Spyware op 2 linux distro's? Een verse install van windows xp pro? En een maat die langs is geweest met een Macbook Pro? Ja, daarom dat het afgelopen week zo traag was :roll:

Geplaatst: 05 feb 2008, 12:41
door Yanman.be
Ok, nu is er weer iets vreemd aan de hand, de snelheid piekt om de 2 seconden, dan weer niets, dan terug volle bak :roll: .

Geplaatst: 05 feb 2008, 12:52
door Rudi.$
Yanman.be schreef:Ok, nu is er weer iets vreemd aan de hand, de snelheid piekt om de 2 seconden, dan weer niets, dan terug volle bak :roll: .
Klopt, bij grote downloads zie ik dat hier ook. Sommigen geven aan dat het zou gaan om te zware belasting op een te licht bevonden Scarlet.

Geplaatst: 05 feb 2008, 19:28
door stef456
Kheb het ook zitten, snelheid download is meer dan helft trager dan normaal, haal nog maar 46kb ipv 110kb, zit op 1mpbs profiel, da kan er nog bij hé. Upload is normaal.
Zouden ze het ons moe aan het maken zijn om van ons vanaf te geraken???

Geplaatst: 05 feb 2008, 20:55
door Fluppeke
Vandaag weer tergend traag. Dus niet opgelost wat mij betreft.


@Rudi.$ graag had ik actief meegewerkt aan STUG .. ben al lid op de site daar... contacteer me maar met pm ofzo.

Geplaatst: 06 feb 2008, 12:54
door Goendi
Het gerucht doet idd de ronde dat Scarlet niet al te veel investeringen meer doet.

<offtopic> Rudi.$, ik zie niet in waarom Mr. T er bij gehaald moest worden. Als je professioneel wil overkomen, mag je ook navenant acteren. </offtopic>