Hallo,
ik denk eraan om naar Dommel over te stappen.
Zit nu bij Edpnet, gelukkige klant, maar die Belgacom factuur....
Met de Prijzen bij Dommel voor telefonie kom ik aan een totaal van +-25€ voor 2 maanden (incl 2x 6.5€ discovery).
Belgacom factuur is 59€
Men vragen:
Hoe is de kwaliteit tegenwoordig met Dommel Telefonie?
Zijn de kinderziektes er al uit?
Is het mogelijk om nog via Belgacom te bellen als ik dommel telefonie geactiveerd heb?
(zou een testperiode inlassen, zodat ik toch zeker ben dat dommel goed werkt, desnoods dan terugvallen naar telefoon nu)
Alsook : de fritzbox mag je niets aan veranderen zeggen ze.maar de router erin mag je toch wel zelf configureren neem'k aan?
TIA
Info over Telefonie kwaliteit
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
toerist om dit zelf is te testen kan je is bellen naar dommel want daar gebruiken ze uiteraard Dommel Telefonie en dan kan je toch al is horen hoe de kwaliteit is van vaste lijn naar Dommel Telefonie.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Zover ik weet staat er een paswoord op de router en kan je zelf NIETS veranderentoerist schreef:
Men vragen:
Is het mogelijk om nog via Belgacom te bellen als ik dommel telefonie geactiveerd heb?
(zou een testperiode inlassen, zodat ik toch zeker ben dat dommel goed werkt, desnoods dan terugvallen naar telefoon nu)
Alsook : de fritzbox mag je niets aan veranderen zeggen ze.maar de router erin mag je toch wel zelf configureren neem'k aan?
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Je kan met een fritzbox gewoon via BC bellen (duur op DL)
Er zijn goedkopere opties dan Dommel telefonie. Als je zelf een VOIP capable modem koopt doe je wat je wil en kan je perect kiezen wat je doet met VOIP. Ikzelf gebruik VOIPcheap waarvoor ik momenteel nog maar 12 cent betaald heb aan gesprekken sinds eind november. Er is keuze genoeg.
BTW, download eens een manual van een Fritzbox, je kan dan al perfect de mogelijkheden bekijken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Is bedoeling dat men Belgacom nummer zelfde blijft.on4bam schreef:
Zover ik weet staat er een paswoord op de router en kan je zelf NIETS veranderen
Je kan met een fritzbox gewoon via BC bellen (duur op DL)
Er zijn goedkopere opties dan Dommel telefonie. Als je zelf een VOIP capable modem koopt doe je wat je wil en kan je perect kiezen wat je doet met VOIP. Ikzelf gebruik VOIPcheap waarvoor ik momenteel nog maar 12 cent betaald heb aan gesprekken sinds eind november. Er is keuze genoeg.
BTW, download eens een manual van een Fritzbox, je kan dan al perfect de mogelijkheden bekijken.
Kan dit wel met VOIPcheap?
tarieven zijn goedkoop, gratis vast en 0.12€ GSM
-
- Elite Poster
Yup. Incoming blijft BC he...toerist schreef: Is bedoeling dat men Belgacom nummer zelfde blijft.
Kan dit wel met VOIPcheap?
tarieven zijn goedkoop, gratis vast en 0.12€ GSM
Bye, Maurice
Als je zelf naar een VoIP gebruiker belt dan zal je hier weinig van merken.ketter schreef:toerist om dit zelf is te testen kan je is bellen naar dommel want daar gebruiken ze uiteraard Dommel Telefonie en dan kan je toch al is horen hoe de kwaliteit is van vaste lijn naar Dommel Telefonie.
Jij belt met jou Belgacom lijn naar de inkomende lijnen (belgacom wss) van Dommel.
De kwaliteit van Dommel IP is vrij goed maar is afhankelijk van de snelheden (veel download of upload = lage kwaliteit telefonie). Het "probleem" dat ik het vaakst hoor is de beperking die men heeft met de plaatsing van de telefoontoestellen op de Fritzbox.
-
- Elite Poster
??? Welke beperking?Insom schreef: Het "probleem" dat ik het vaakst hoor is de beperking die men heeft met de plaatsing van de telefoontoestellen op de Fritzbox.
Bye, Maurice
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
elke telefoon moet op de fritzbox aangesloten zijn. en een fritzbox heeft (maar) 2 of 3 uitgangen voor telefoonon4bam schreef:??? Welke beperking?Insom schreef: Het "probleem" dat ik het vaakst hoor is de beperking die men heeft met de plaatsing van de telefoontoestellen op de Fritzbox.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
OK, welke beperking dus
Hier kunnen 3 telefoons aangesloten worden maar voorlopig zijn het er maar 2. Mocht ik er meer nodig hebben dan is een DECT telefoon een perfect e oplossing omdat meestal meerdere handsets op 1 basisstation kunnen aangesloten worden. Om gewoon oproepen te ontvangen kan je ook een toestel rechtstreeks aan je BC aansluiting hangen, je kan dan natuurlijk niet VOIP bellen.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hier kunnen 3 telefoons aangesloten worden maar voorlopig zijn het er maar 2. Mocht ik er meer nodig hebben dan is een DECT telefoon een perfect e oplossing omdat meestal meerdere handsets op 1 basisstation kunnen aangesloten worden. Om gewoon oproepen te ontvangen kan je ook een toestel rechtstreeks aan je BC aansluiting hangen, je kan dan natuurlijk niet VOIP bellen.
Bye, Maurice
Beperkingen zijn inderdaad dat je je basis maar op 1 poort kan aansluiten, ergo je dus ook maar 1 uitgaand kanaal kan gebruiken.on4bam schreef:OK, welke beperking dus![]()
Ik krijg volgende week de 7270 binnen om te testen. Die heeft zelf een dectbasis geïntegreerd.
Enig punt is dat de 7270 enkel nog maar verkrijgbaar is onder de Duitse firmware.
Trouwens Fritzboxen worden bij ons ook bij zeer kleine ondernemingen geïnstalleerd (omwille van hun vrij uitgebreide pbx functies).
-
- Pro Member
- Contacteer:
Hoe bedoel je? ik kan toch adsl nemen op een discoveryline?Xi schreef:toerist, er zit een foutje in u berekening, je kan slechts 1 discovery lijn in huis nemen.
je zit dus minimum met een raw copper verbinding op een van die lijnen
7+14 dus
Dus daar hou ik men nummer en uitgaande gesprekken via VOIP.
(namelijk meer en meer aan't denken om NIET dommel telefonie te nemen maar zelf een (fritz)box te kopen en met een SIP account)
Discolijn is beperkt tot 1 per klant, niet tot 1 per woonplaatsXi schreef:toerist, er zit een foutje in u berekening, je kan slechts 1 discovery lijn in huis nemen.
je zit dus minimum met een raw copper verbinding op een van die lijnen
7+14 dus
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Pro Member
- Contacteer:
ja tuurlijk, maar ik kan toch mijn vaste lijn veranderen naar een discoveryline?
nummer blijft dan hetzelfde, adsl is steeds mogelijk en met fritzbox uitgaande gesprekken bellen..
nummer blijft dan hetzelfde, adsl is steeds mogelijk en met fritzbox uitgaande gesprekken bellen..
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
dat kan zekertoerist schreef:ja tuurlijk, maar ik kan toch mijn vaste lijn veranderen naar een discoveryline?
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
Op een Fritzbox 7270 kan je 2 analoge toestellen , 6 isdn toestellen en 6 draadloze toestellen aansluiten.
Je kan 1 analoge of isdn lijn van Belgacom aansluiten en tot 10 Voip lijnen.
Je moet eens bellen met de mensen van Fritzwebshop.be zij kunnen u wel verder helpen.
Zij staan dit weekend ook op de Hobby en computerdagen in Anwerp Expo (bouwbeurs)
Je kan 1 analoge of isdn lijn van Belgacom aansluiten en tot 10 Voip lijnen.
Je moet eens bellen met de mensen van Fritzwebshop.be zij kunnen u wel verder helpen.
Zij staan dit weekend ook op de Hobby en computerdagen in Anwerp Expo (bouwbeurs)
http://www.Fritzwebshop.be De Fritz!box 7390 is leverbaar en compatibel met Belgacom VDSL
Als gelukkige klant bij EDPnet ga je spijt hebben van over te stappen zolang de problemen niet opgelost geraken.toerist schreef:Hallo,
ik denk eraan om naar Dommel over te stappen.
Zit nu bij Edpnet, gelukkige klant, maar die Belgacom factuur....
Met de Prijzen bij Dommel voor telefonie kom ik aan een totaal van +-25€ voor 2 maanden (incl 2x 6.5€ discovery).
Belgacom factuur is 59€
Men vragen:
TIA
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50