water zuiveren, kwaliteit controleren

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

weet er iemand waar ik naartoe moet om kwaliteit van mij water (kraan) te controleren?
welke bedrijf kan ik kontacteren om pijpleiding te zuiveren?

verhaal:
paar maanden geleden is er hier een firma boiler komen "repareren" wegens kleine druk bij warmwater ( zeeeeer klein straal)
ze hebben een of andere ontkalker gebruikt en een onderdeel vervangen.
Nu er is iets misgelopen en zeggen ze ineens ja er moet een andere boiler komen. Dat hebben we gedaan (eigenaar heeft het gedaan, we huren)
MAAR nu stinkt warm water naar die ontkalkingmiddel. Firma heeft gezegd dat het zou stoppen als we 10 minuutjes warm water laten lopen maar na 2 maand stinkt het nog altijd. En dan nog, als het stopt met stinken ben ik nog ni zeker dat het drinkbaar is.
iemand enig idee?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

De enigste die een correcte analyse kan maken van het water is je waterleverancier

En bij een niet correcte binneninstallatie of probleem in binneninstallatie rekenen die nogal door ....
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Laatst gewijzigd door crapiecorn 24 jan 2008, 20:31, in totaal 1 gewijzigd.
jossie
Member
Member

Je kan best je waterleverancier contacteren,
die bieden de beste garanties aan. Indien je waterleverancier vmw is kan je best hier eens kijken en eventueel een aanvraag indienen.

http://www.vmw.be/servlet/be.coi.gw.ser ... pen&id=202

Indien je nog vragen heb mag je me altijd contacteren.
liger
Elite Poster
Elite Poster

bedankt iedereen, zal het aan de huisbaas zeggen
want die heeft ook precies problemen om iemand te vinden om dit allemaal heir op te lossen (of gebrek aan wil)
voor alle duidelijkheid: de bron is zuiver (bv koud water is goed). het is dat ontkalkingsproduct dat precies niet weg gaat uit de buizen
pevepe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 7 keer

Ben je zeker dat de geur van de eigen warmwaterinstallatie komt?
Tap eens koud water af (dat niet door de boiler gegaan is), en verwarm het eens op het vuur om te ruiken of hier ook geen geur uit komt.
Bij ons heeft het leidingwater de laatste tijd ook een slechte geur, ook als het niet verwarmd wordt.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Eerst even contact opnemen met uw waterleverancier pidpa, iswa of dergelijke.

...
Wat moet ik doen als ik twijfel aan de kwaliteit van het leidingwater?

De kwaliteit van het leidingwater moet voldoen aan de wettelijke verplichtingen. Dat wordt streng gecontroleerd, maar er kan altijd iets verkeerd lopen.
Bij de minste twijfel of ongewone vaststelling neemt U best onmiddelijk telefonisch contact op met uw drinkwaterbedrijf. Uw klacht zal ernstig onderzocht worden.
Als dat nodig is, stuurt het bedrijf een deskundige ter plaatse voor bijkomend onderzoek.Deze zal eventueel stalen nemen van het water. Na analyses in het laboratorium is het dan mogelijk te zeggen welke maatregelen het drinkwaterbedrijf of de klant moet nemen.
....
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”