Hallo,
Ik vraag me af of ik kan overschakelen naar een andere leverancier.
Mijn situatie is de volgende : wij hebben momenteel Luminus als electriciteits- en gasleverancier (contract gestart in oktober 2005) in ons appartement. Nu gaan wij begin februari verhuizen naar een bestaande woning. Aangezien we nog geen koper gevonden hebben, blijft Luminus momenteel gas en electriciteit leveren in ons huidig appartement (aan vrijstandstarief).
Nu is mijn vraag of ik verplicht ben om ook Luminus te nemen als electriciteitsleverancier (geen gasaansluiting in de 'nieuwe' woning) ? Luminus is absoluut niet de voordeligste leverancier, dus ik zou graag een andere maatschappij onder de arm willen nemen. Gaat Luminus dit als contractbreuk beschouwen ?
Alvast bedankt !
Uzzi
Nieuw huis, nieuwe leverancier ?
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Persoonlijk raad ik een leverancierswissel af tijdens het verhuizen, het kan natuurlijk allemaal perfect lopen, maar die miserie wil je tijdens de verhuis niet hebben.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Ik heb de vraag gesteld aan het contactcenter van de FOD Economie (http://mineco.fgov.be/Contact_center/contacts_nl.htm).
Ziehier hun antwoord :
Geachte,
Wanneer u uw contract nog een tijd behoudt op uw oud adres, dan kan u voor uw nieuwe woning zonder probleem een andere leverancier nemen. Uw contract op uw oude adres blijft immers lopen, dus is dit geen probleem. Bij verkoop van uw oude woning kan u uw adres afsluiten volgens de contractuele voorwaarden en gewoon de eindmeterstanden doorgeven.
Met vriendelijke groeten,
Ingrid Peetermans
Contactcenter Hermes
FOD Economie
Ziehier hun antwoord :
Geachte,
Wanneer u uw contract nog een tijd behoudt op uw oud adres, dan kan u voor uw nieuwe woning zonder probleem een andere leverancier nemen. Uw contract op uw oude adres blijft immers lopen, dus is dit geen probleem. Bij verkoop van uw oude woning kan u uw adres afsluiten volgens de contractuele voorwaarden en gewoon de eindmeterstanden doorgeven.
Met vriendelijke groeten,
Ingrid Peetermans
Contactcenter Hermes
FOD Economie
Even mee oppassen volgend zinnetje is hierin heel belangrijk.
Dit wil zeggen dat indien je een jaarcontract hebt bij je leverancier en je de oude woning verlaat voor het einde van deze periode je een boete moet bijbetalen omdat je het contract te vroeg beeindigdBij verkoop van uw oude woning kan u uw adres afsluiten volgens de contractuele voorwaarden en gewoon de eindmeterstanden doorgeven