Euphonynet groot probleem

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
isen
Starter
Starter

Ik heb dus al een aantal jaren Internet van Euphony (Eusurf4) Ik game met deze formule al zolang als ik internet van Euphony heb, maar sinds een maand of 6 heb ik ENORME slechte ping (300-600) vanaf 19u00-22U30 ongeveer, ik ben al een hele tijd bezig met oplossingen te zoeken voor dit probleem, aangezien dit nogal HEEL irritant is, ik kan tijdens deze tijd zelfs geen sites/forums fatsoenlijk lezen, laat staan fatsoenlijk game, wat ik toch op een redelijk hoog niveau speel en dus dagelijks game.

Ik heb al een aantal keer naar euphony gebeld en mijn probleem uitgelegd.
1 keer heb ik een fatsoenlijk antwoord gekregen: "Uw internet is slecht omdat er dan veel mensen bij u in de buurt op de lijn zitten" ik kan hier niet echt mee leven omdat ik toch niet betaal voor dit soort internet? 30euro/maand om net als ik het internet nodig heb, zulk belabberd en slecht internet te hebben?

Mijn vader vind het ook vreemd en heeft dus al een nieuw modem/router gekocht (198euro) en nieuwe internetkaart voor in men pc.

Dit helpt niet!!! Alweer veel geld door de goot gegooid dus.
Dus besloot men vader om op andere internetprovider over te stappen, men vader belde naar euphony om abonnement op te zeggen, nu blijkt dat we eerst 786e moeten betalen vooraleer ik men contract kan laten ontbinden.

Nu, zijn er een paar dingen waar ik helemaal niet mee kan leven, Ten eerste ik heb veel geld uitgegeven en veel gezeur gehad van de "Technici" van Euphony, ze blijven volhouden dat het aan MIJ ligt terwijl ik meer geld al besteed heb aan dit probleem te verhelpen, dan ik al aan contractgeld betaald heb gedurende deze jaren.... Dit internet heeft paar jaar zeer goed gewerkt, waarom zou het dan sinds een 6 maand ineens als dikke stront gaan??
Ik betaal toch geen 30e per maand voor zo een internet??????

Is er geen enkele manier dat ik onder dit contract uit kan? Ik vind niet dat ze aanbieden waar ik voor betaal... ik hoop dat ik hier een oplossing kan vinden om onder men 786e uit te komen en gewoon overstappen op een andere provider. Ik heb al gehoord dat je een soort van ombudsman kan inschakelen voor dit soort zaken, maar hier heb ik totaal geen ervaring mee? gaarne wat meer uitleg!
Alvast bedankt!

Mvg wim
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Waarom zou je 786 EUR moeten betalen? Is dat de overnameprijs van Euphony?

Plaats hier desnoods eens een uittreksel van je contract waarin duur en opzegtermijn worden beschreven.
Ik ken de contracten van Euphony niet maar ik weet wel dat ze een heel agressieve aanpak hebben.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Als Euphony-verdeler kan ik u zeggen dat 768 euro wel een heel hoog bedrag is als uitstapkost. Ik begrijp ook niet hoe men eraan komt.
Het is wel zo dat als je contract nog lopende is dat je (zoals bij elke internetverdeler trouwens) een schadevergoeding moet betalen.

Helaas is ADSL een prestatie-verbintenis en geen resultaatsverbintenis wat dus inhoudt dat er geen minimumsnelheden of -ping gegarandeerd wordt.
Wil je dat wel, dan moet je SDSL nemen aan prijzen maal 10.

Je mag me altijd je gegevens eens via PM doorsturen. Dan kijk ik het eens na hoeveel je effectief moet betalen.

Astralon, blijkbaar weet jij meer dan ik. Wat bedoel je met agressieve aanpak. Ik ben juist bij iemand geweest die een jaar gratis internet van Telenet kreeg. Ik ben bij hem langsgeweest en heb hem geholpen bij zijn opzeg. Lijkt me toch niet echt agressief.

Mvg,

Steven
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Steven7 schreef:Astralon, blijkbaar weet jij meer dan ik. Wat bedoel je met agressieve aanpak. Ik ben juist bij iemand geweest die een jaar gratis internet van Telenet kreeg. Ik ben bij hem langsgeweest en heb hem geholpen bij zijn opzeg. Lijkt me toch niet echt agressief.
Ik ken nog voorbeelden maar daar wil ik niet op ingaan tenzij face-to-face.

Maar ik denk dat de topicstarter een mooi voorbeeld geeft.
Geen assistentie bij het verhelpen van zijn probleem en als hij wil opzeggen dan 786 EUR vragen?

Anderzijds laat je door je post ook wel blijken dat het ook anders kan :wink:
dr S.A.f.
Member
Member
Contacteer:

Kan er na meerdere jaren nog sprake zijn van een opzegvergoeding? Ik dacht -kan er natuurlijk naast zitten- dat er daar een wetgeving rond was die stelde dat na 1 jaar een contract maandelijks opzegbaar is zonder uitstapkosten, en dat er sprake zou zijn van een uitbreiding die klanten toelaat om in alle gevallen (zelfs binnen het jaar) om de maand te kunnen opzeggen.
Having a smoking section in a restaurant is a little like having a peeing section in a pool
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

dr S.A.f. schreef:Kan er na meerdere jaren nog sprake zijn van een opzegvergoeding? Ik dacht -kan er natuurlijk naast zitten- dat er daar een wetgeving rond was die stelde dat na 1 jaar een contract maandelijks opzegbaar is zonder uitstapkosten, en dat er sprake zou zijn van een uitbreiding die klanten toelaat om in alle gevallen (zelfs binnen het jaar) om de maand te kunnen opzeggen.
Correct en daar kan niet van afgeweken worden al heb je een zillion keer "gelezen en goedgekeurd" geschreven.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

De titel in dit topic werd aangepast, van hoofdletters (CAPS) naar kleine letters.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Steven7 schreef:
Helaas is ADSL een prestatie-verbintenis en geen resultaatsverbintenis wat dus inhoudt dat er geen minimumsnelheden of -ping gegarandeerd wordt.
Wil je dat wel, dan moet je SDSL nemen aan prijzen maal 10.
en daarmee is het opgelost? Dreigen met overstappen, niet luisteren, dan naar de ombudsdienst gaan.
isen
Starter
Starter

Zou iemand mij misschien kunnen toevoegen op msn of zoiets dergelijks? ik vind het nogal traag gaan om te wachten tot iemand antwoord op een forum, terwijl ik er snel wil bij zijn.

Gelieve iemand mij toe te voegen op ####### ik zit er elke avond op:)

thx!

edited by Robbe : Ik behoed u van spammers 8)
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

isen schreef:Zou iemand mij misschien kunnen toevoegen op msn of zoiets dergelijks? ik vind het nogal traag gaan om te wachten tot iemand antwoord op een forum, terwijl ik er snel wil bij zijn.
Ge kunt ook altijd gebruik maken van de optie "Abonneer op dit onderwerp " die ge onderaan links ziet staan.
Dan krijgt ge een bericht wanneer er een nieuwe boodschap is.
Of kom gewoon is loere op ons irc kanaal.
dr S.A.f. schreef:Kan er na meerdere jaren nog sprake zijn van een opzegvergoeding? Ik dacht -kan er natuurlijk naast zitten- dat er daar een wetgeving rond was die stelde dat na 1 jaar een contract maandelijks opzegbaar is zonder uitstapkosten, en dat er sprake zou zijn van een uitbreiding die klanten toelaat om in alle gevallen (zelfs binnen het jaar) om de maand te kunnen opzeggen.
Ik was aan iets gelijkaardigs aan het denken.
Dat bedrag lijkt wel alsof je nog maar net een jaarcontract hebt en dat het resterende bedrag is.

Lees alvast hun voorwaarden erop na, wellicht staat er iets in dat je kosteloos mag verbreken als de dienstverlening buiten de gestelde voorwaarden valt.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
pietje666
Starter Plus
Starter Plus

maar de grootste vraag blijft natuurlijk => waarom krijgen alle euphony users een hoge ping, en waarom fixt euphony dit niet (heb zelf ook al meermaals gebeld), er zijn genoeg gebruikers die last hebben en euphony doet er niets aan! proberen inderdaad te verwijten dat het probleem aan jouw ligt terwijl dit absoluut niet het geval is.

Zou eigenlijk in de media moeten komen vooraleer ze er iets gaan doen
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

maar de grootste vraag blijft natuurlijk => waarom krijgen alle euphony users een hoge ping, en waarom fixt euphony dit niet (heb zelf ook al meermaals gebeld), er zijn genoeg gebruikers die last hebben en euphony doet er niets aan! proberen inderdaad te verwijten dat het probleem aan jouw ligt terwijl dit absoluut niet het geval is.
Voor zover ik weet gebruikt Euphony het Mobistar netwerk. Wat zou Euphony dan plots een trage ping gaan verhelpen? :)
pietje666
Starter Plus
Starter Plus

omdat ik al van 2 mensen weet dat ze willen overschakelen van euphony op iets anders door die slechte ping :) (wil ik zelf ook maar mag ni van de mama :( )en omdat mensen die deze slechte ping hebben aan iedereen afraden om euphony te pakken
frankyboy
Starter
Starter

wat is een ping ?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Google knows
Bijlagen
bart.gif
(26.69 KiB) 1240 keer gedownload
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

pietje666 schreef:maar de grootste vraag blijft natuurlijk => waarom krijgen alle euphony users een hoge ping
hoge ping is ook relatief he ... hoge ping naar waar ? Naar 127.0.0.1 ? dan ligt het probleem bij jou ;). Mijn ping is ook hoog naar Timboektoektoe hoor ...
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”