Telenet promotie - Alles gratis

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
trax
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 maa 2006, 08:36

Ik kreeg gisteren telefoon van iemand van Telenet die mij beloofde wanneer ik zou overschakelen naar Telenet ik het volgende zou krijgen:
- kabelabonnement meer betalen
- digibox gratis (of digicoder tegen goedkope prijs)
- gratis modem
- gratis installatie
- d(raadloos) internet (12GB)
- digitale tv ( + gratis flexview)
- freephone (met gratis nummerbehoud)
- ...

Dit alles dus gratis, maar aan een maandelijkse vaste kost van 50 euro.

Ik zeg tegen hem dat ik nog een dvd-recorder met harde schijf heb staan en dat ik de aankoop van een digicoder dan niet echt een voor de hand liggende keuze vind. Hij zegt mij dat ik die parallel kan aansluiten en er gewoon mee kan blijven opnemen. Dit vertrouwde ik al niet, want kan dit idd wel?


De verkoopspraatjes bleven maar duren dus ik vroeg hem van: "zet alles een keer in een mail en ik zal het eens bekijken". Even later had ik een mail met het overzicht en het lijkt wel een leuk aanbod maar...

Waar zit het addertje?

Wil Telenet van al hun "oude" digiboxen en digicoders af met de komst van HD? Gaan ze binnen een korte tijd geen nieuwe modellen introduceren? Ik wil geen digibox of coder kopen die binnen een paar maanden al niet meer meekan.

Kortom, kan ik dit geloven en zoja lijkt het jullie dan ook een goed aanbod? Ik zit nu bij Edpnet waar de limieten echt groot zijn, maar daarvoor moet ik bij Belgacom nog steeds een lijn huren. Ik zou voortaan wel sneller surfen en digitale tv kijken op een (afgescheven?) digibox.

Alvast bedankt voor jullie kijk hierop!
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Als ge belang hecht aan digitale TV, je komt toe met 12GB, je belt niet echt veel tussen de piekuren, etc. Is dit een goede deal. Die flexview kan je wel niet gebruiken als je geen digicorder wil. Verder is dit een standaard aanbod van Telenet, niets speciaal.

Telenet zal binnekort nieuwe digiboxen en digicorders uitbrengen (met de vooruitzichten op HDTV). Maar als je voorloppig geen HD nodig hebt zal je weinig verschil merken (de software blijft hoogst waarschijnlijk toch het zelfde).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

trax schreef:Waar zit het addertje?


Het addertje zit hem dat je dan bij telenet zit.

Telenet bied al HDTV aan maar daarvoor heb je een speciale HD-digicorder nodig die je enkel kan huren voor 15euro de maand. Verder moet je ook een HD abbo nemen om 2 HD zenders (tenzij je ook PRIME hebt, dan zijn het er max 4) te kunnen ontvangen voor 5euro de maand extra

Dus 20 euro de maand extra om 2HD zenders (Nat Geo + Exqi) te kunnen ontvangen. Volgens mij zijn ze daar in Mechelen op hunne kop gevallen en blijven botsen. Een andere verklaring vind ik er niet voor
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Goed oppassen met telefonische beloftes van TN.
Zijn er al velen achterover gevallen nadat ze de eerste factuur kregen.
Kijk maar es op het TiK forum, staan een heleboel topics over het zogenaamde "alles gratis"
trax
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 maa 2006, 08:36

Petrikske schreef:Goed oppassen met telefonische beloftes van TN.
Zijn er al velen achterover gevallen nadat ze de eerste factuur kregen.
Kijk maar es op het TiK forum, staan een heleboel topics over het zogenaamde "alles gratis"


Alvast bedankt voor jullie antwoorden, alle reacties nog steeds welkom, maar wat is het TiK forum?

Merci.
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

De Telecom en Internet Klantenvereniging

Tik vzw is de grootste nationale vereniging voor Telecom- en InternetKlanten en is ontstaan uit de feitelijke vereniging PUB, acroniem voor Pandora User Base. Dit was oorspronkelijk een vereniging van klanten die gebruik maken van de Internettoegang die in Vlaanderen wordt aangeboden door Telenet
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
xedion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:34
Locatie: Zichem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Als uw TV HD ready of beter is , dan zou ik wachten op de HD recorder(zelf heb ik zo eentje in de huur momenteel) hij werkt vlekkeloos goed hiervoor had ik een box (+2 jaar) en het is appelen met peren vergelijken.
De kwaliteit is :eek: goed.

Het is wel bangelijk mooi in HD nat geo maar om hier nu 5 € extra te gaan betalen, dan zijn ze goe zot daar in mechelen.

De beeldkwaliteit in 1080i (max) is geweldig eidelijk heb je wat genot van je 42" plasma gedaan met die wazige beelden.
Dus op niet HD uitzendingen is het ook een geweldige verbetering.

Flexview is een must.
Ik heb het plus pakket, het nog gratise hd paket en flexview.

In tegenstelling tot de box waar ik op gevloekt heb als een ketter heb ik hier nog geen spijt van gehad.

Greetz

Ps; ik ben nu niet meteen een telenet fan maar als het goed werkt mag het ook gezegd worden.
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

flexview is nog zo een afzettingspraktijk van Telenet

Het bied eigenlijk standaard HD recorder functionaliteit (1 knop programma opname + pauzeren van programma's) en daar rekenen ze dan 5euro per maand voor aan
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Afblijven
Wanneer men ooit de analoge signalen van de kabel gaat nemen (2012??) zal men pas over de brug komen met gratis spullen
En dan hoef je je goeie internet bij edpnet niet te downgraden naar dat van de duopolist .

Just my 2 cents
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Bij BGC krijg je trouwens ook gratis modem (die Philips modem is best wel goeie kwaliteit) + decoder voor een totaal van 50 eur per maand voor BGC TV en ADSL. Maar dan moet je inderdaad nog je telefoonlijn bijbetalen, dus het is iets duurder.

Bij beide ben je helemaal gezien qua adsl. 12 gieg limiet...

Ow en als je je telefoonlijn opzegt, dan hang je bijnav oor eeuwig en een dag vast aan kabel. En daar is totaal geen concurrentie mogelijk.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

Goztow schreef:Ow en als je je telefoonlijn opzegt, dan hang je bijnav oor eeuwig en een dag vast aan kabel. En daar is totaal geen concurrentie mogelijk.


Concurrentie op de kable IS mogelijk, Telenet word er enkel niet tot verplicht. Kotnet in Leuven is een mooi voorbeeld hoe een andere provider op het kabelnetwerk mogelijk is
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Fluppeke schreef:Afblijven
Wanneer men ooit de analoge signalen van de kabel gaat nemen (2012??) zal men pas over de brug komen met gratis spullen
Wie zegt dat ze in 2012 de analoge kanalen van de kabel nemen? Zolang een groot aantal nog analoog kijkt en geen digitale tv wil zal Telenet moeten blijven analoog uitzenden. Enkel de analoge tv uitzendingen via de ether worden binnenkort stopgezet.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

The_One_be schreef:
Goztow schreef:Ow en als je je telefoonlijn opzegt, dan hang je bijnav oor eeuwig en een dag vast aan kabel. En daar is totaal geen concurrentie mogelijk.


Concurrentie op de kable IS mogelijk, Telenet word er enkel niet tot verplicht. Kotnet in Leuven is een mooi voorbeeld hoe een andere provider op het kabelnetwerk mogelijk is
Je weet wel wat ik bedoel... het is heel onwaarschijnlijk in de nabije toekomst.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Kriep
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 apr 2007, 19:22

trax schreef:Ik kreeg gisteren telefoon van iemand van Telenet die mij beloofde wanneer ik zou overschakelen naar Telenet ik het volgende zou krijgen:
- kabelabonnement meer betalen
- digibox gratis (of digicoder tegen goedkope prijs)
- gratis modem
- gratis installatie
- d(raadloos) internet (12GB)
- digitale tv ( + gratis flexview)
- freephone (met gratis nummerbehoud)
- ...

Dit alles dus gratis, maar aan een maandelijkse vaste kost van 50 euro.

Ik zeg tegen hem dat ik nog een dvd-recorder met harde schijf heb staan en dat ik de aankoop van een digicoder dan niet echt een voor de hand liggende keuze vind. Hij zegt mij dat ik die parallel kan aansluiten en er gewoon mee kan blijven opnemen. Dit vertrouwde ik al niet, want kan dit idd wel?


De verkoopspraatjes bleven maar duren dus ik vroeg hem van: "zet alles een keer in een mail en ik zal het eens bekijken". Even later had ik een mail met het overzicht en het lijkt wel een leuk aanbod maar...

Waar zit het addertje?

Wil Telenet van al hun "oude" digiboxen en digicoders af met de komst van HD? Gaan ze binnen een korte tijd geen nieuwe modellen introduceren? Ik wil geen digibox of coder kopen die binnen een paar maanden al niet meer meekan.

Kortom, kan ik dit geloven en zoja lijkt het jullie dan ook een goed aanbod? Ik zit nu bij Edpnet waar de limieten echt groot zijn, maar daarvoor moet ik bij Belgacom nog steeds een lijn huren. Ik zou voortaan wel sneller surfen en digitale tv kijken op een (afgescheven?) digibox.

Alvast bedankt voor jullie kijk hierop!


Een e-mail kan tellen als rechtsgeldigheid.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

trax schreef:Waar zit het addertje?


Het verhaal klopt... m'n buur heeft net hetzelfde gekregen bij z'n overstap van BGC naar TN... enkel het gratis kabelabonnement is fout, dit moet je namelijk nog wel steeds betalen (+- 140 euro/jaar).
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

159,20 euro welteverstaan. Voor enkel analoog...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

SplinterByte schreef:159,20 euro welteverstaan. Voor enkel analoog...


Maar aangezien je dan beschikt over een Digicorder ben je een digitale kijker en zakt je BTW van 21 naar 12%... zo kom je uiteindelijk op een goeie 140 euro terecht.
witchqueen
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:22

Overstappen naar Telenet ? Niet doen !
Levert niks dan problemen op.
Kriep
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 apr 2007, 19:22

witchqueen schreef:Overstappen naar Telenet ? Niet doen !
Levert niks dan problemen op.


Bedankt voor je onderbouwde mening... :roll:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kriep schreef:
witchqueen schreef:Overstappen naar Telenet ? Niet doen !
Levert niks dan problemen op.


Bedankt voor je onderbouwde mening... :roll:


Witchqueen spreekt wel uit ervaring (als je bij het Telenet topic haar verhaal leest), maar dat neemt niet weg dat dergelijke posts weinig zin hebben.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Plus nog eens 50 euro in de maand voor je internet en telefonie he...
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Ik zeg het nog maar is: Be wary of Belgian ISPs baring gifts >_>
zeker als het een van de grote 2 is.
witchqueen
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:22

Ik ben helaas de enige niet met problemen met telenet. Kijk maar eens op het pub forum (pandora userbase), daar staan 'ervaringen' genoeg.
Ook van mensen die van alles gratis beloofd werden en er dan een dikke factuur voor ontvingen achteraf.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Gisteren in een zwak moment toegezegd op gratis een maandje Prime & Co. :-)
Kan ik dat gewoon op 22/02 terug telefonisch opzeggen ? Of moet dat schriftelijk via een bepaalde procedure ? Moet ik ergens op letten, want heb geen zin om een abo. aan mijn been te hebben.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

spacekiek schreef:Gisteren in een zwak moment toegezegd op gratis een maandje Prime & Co. :-)
Kan ik dat gewoon op 22/02 terug telefonisch opzeggen ? Of moet dat schriftelijk via een bepaalde procedure ? Moet ik ergens op letten, want heb geen zin om een abo. aan mijn been te hebben.


Telefonisch opzeggen is mogelijk.
Kriep
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 apr 2007, 19:22

The_One_be schreef:
Goztow schreef:Ow en als je je telefoonlijn opzegt, dan hang je bijnav oor eeuwig en een dag vast aan kabel. En daar is totaal geen concurrentie mogelijk.


Concurrentie op de kable IS mogelijk, Telenet word er enkel niet tot verplicht. Kotnet in Leuven is een mooi voorbeeld hoe een andere provider op het kabelnetwerk mogelijk is


Wel, ik zou je gelijk willen geven... al is Kotnet een deel van UPC en nu dus onderdeel van Telenet....
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”