Hallo,
Het gaat om 2 pc's en daar van werkt het netwerk maar vanaf 1 pc. Beide pc's zijn met een netwerkkabel aangesloten op de router. De ene pc is XP Professional en de andere XP Home. De XP Professional kan wel naar de XP Home pingen, maar andersom gaat dat niet. Als ik met de XP Professional bestanden deel, kan ik ze niet zien op de XP Home. Andersom gaat dat wel. Op de XP Home heb ik de Wizard netwerk instellen al een paar keer gedraaid, maar geen resultaat. Allebei staan in dezelfde werkgroep. De enige verbinding die wordt weergegeven is de 1394-verbinding bij de XP Home.
Op de XP Home zit het moederbord AOpen AX45-533 Plus. Onder 'moederbord technische informatie' staat o.a. het volgende:
Geïntegreerde apparaten: Audio, LAN, IEEE-1394, dus een een onboard netwerkkaart en dus geschikt voor een netwerkje.
Volgende schermpjes kunnen misschien helpen.
De screenshots van Windows XP Pro.
http://i226.photobucket.com/albums/dd25 ... 1200157929
http://i226.photobucket.com/albums/dd25 ... 1200158028
http://i226.photobucket.com/albums/dd25 ... 1200158068
De screenshot van de XP Home versie.
http://i226.photobucket.com/albums/dd25 ... 1200158108
Wat mij trouwens opvalt is dat als ik de wizard netwerk instellen nog eens uitvoer op de XP Home, er een slotje bij de 1394-verbinding komt te staan. De firewall staat dan ook aan. ( ik neem aan dat als het slotje aanstaat de firewall dan ook autmatisch aangaat? )
Hopelijk weten jullie waar het probleem zou kunnen liggen.
Alvast bedankt.
Netwerkje werkt maar vanaf 1 pc.
-
- Starter Plus
Dat heb ik idd al gedaan.Lion schreef:al eens de testen uitgevoerd met uitgeschakelde firewalls op beide pc's ?
Het ziet ernaar uit dat de netwerkkaart van die xp home toch raar doet.
Kan je niet proberen met een insteek netwerkkaart?
Dat slotje op die firewire is normaal: de windwos firewall werkt voor alle netwerkdevices, maw alles in- of uitgeschakeld.
Dat slotje op die firewire is normaal: de windwos firewall werkt voor alle netwerkdevices, maw alles in- of uitgeschakeld.
-
- Starter Plus
Wat is het verschil tussen een insteek netwerkkaart en een gewone netwerkkaart?Peterken schreef:Het ziet ernaar uit dat de netwerkkaart van die xp home toch raar doet.
Bedankt voor de informatie over dat slotje.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Daar is maar één reden voor... een firewall !Kluivertnr1 schreef:De XP Professional kan wel naar de XP Home pingen, maar andersom gaat dat niet.
Controleer dus dubbel, zoniet driedubbel of er nergens nog iets actief is (kijk ook naar Antivirus pakketten, want deze bevatten ook meer en meer dergelijke functionaliteit).
-
- Starter Plus
Bedankt voor de informatie en ik zal alles heel goed gaan nakijken, want het kan idd dat ik wat vergeten ben na te kijken.r2504 schreef:Daar is maar één reden voor... een firewall !Kluivertnr1 schreef:De XP Professional kan wel naar de XP Home pingen, maar andersom gaat dat niet.
Controleer dus dubbel, zoniet driedubbel of er nergens nog iets actief is (kijk ook naar Antivirus pakketten, want deze bevatten ook meer en meer dergelijke functionaliteit).
-
- Starter Plus
Het probleem is nu volledig opgelost. Het probleem zat hem er in dat ik de extra windows onderdelen van netwerkservices ( op de Windows XP cd ) niet had geïnstalleerd. Bij dat proces vroeg de pc mijn Windows XP cd. De cd eruit en er terug in gedaan. Eerst lukte het niet, maar nu weet ik waar ik de vorige keer fout zat. De pc schreef zelf de D-schijf voor, maar bij mij is de E-schijf de CD-Rom schijf. En dus had ik simpelweg naar de E-schijf moeten bladeren.
Van fouten leert men.
Van fouten leert men.