Domeinnaam stopzetten

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Carloke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2008, 17:54

--
Laatst gewijzigd door Carloke op 07 aug 2009, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Modje dit misschien verplaatsen naar 'Overstappen'-subforum?

Carloke, voor zover ik weet wordt je domeinnaam automatisch opgezegd. Hiervoor moet je dus niet meer betalen (het was dan ook een gratis dienst).

Over tips bij het overstappen: lees enkele topics in het Dommel-subforum daar worden die dingen meermaals herhaald, je zal het allemaal wel snel doorhebben en desnoods post je nog een berichtje. :wink:
Carloke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2008, 17:54

--
Laatst gewijzigd door Carloke op 07 aug 2009, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Die wordt vanzelf stopgezet, ga je geen problemen mee mogen hebben. Opgepast: BGC heeft nu een opzegtermijn van 1 maand, maar Dommel heeft ook een oplevertermijn die makkelijk 3 weken in beslag neemt. Dus je zou in principe kunnen BGC opzeggen op dezelfde dag als je Dommel neemt... Als je echt zeker wil zijn dat je niet zonder net valt, kan je natuurlijk een deel laten overlappen ofwel Dommel later BGC opzeggen (hoewel het altijd zekerder is om het zelf te doen).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Goztow schreef:Die wordt vanzelf stopgezet, ga je geen problemen mee mogen hebben. Opgepast: BGC heeft nu een opzegtermijn van 1 maand, maar Dommel heeft ook een oplevertermijn die makkelijk 3 weken in beslag neemt. Dus je zou in principe kunnen BGC opzeggen op dezelfde dag als je Dommel neemt... Als je echt zeker wil zijn dat je niet zonder net valt, kan je natuurlijk een deel laten overlappen ofwel Dommel later BGC opzeggen (hoewel het altijd zekerder is om het zelf te doen).


Dommel zegt je BGC op. Je hoeft daar zelf niets voor te doen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Gewoon Dommel aanvragen en wanneer je alle gegevens hebt en je Dommel abbo actief is Belgacom opzeggen. Zo ben je nooit zonder. That's it.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Carloke
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2008, 17:54

--
Laatst gewijzigd door Carloke op 07 aug 2009, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

Bekijk deze thread dan maar, hier staat alles netjes in beschreven (ook hoe je je abbo moet stopzetten ed.)

Dommel --> Dommel InfoBASE

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13635&start=0
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Ik ben ook maar juist overgestapt van BGC naar dommel en heb er nog geen spijt van. De dag nadat ik op Dommel kon, 3 werkdagen na de bestelling, hadden we een annulatiebrief van Belgacom ontvangen waarin staat dat ze op 25/01 het adsl abo zullen stopzetten. Ook zouden ze de gratis domeinnaam "verwijderen". Het annuleren gebeurt dus automatisch.
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Vreemd, ik krijg hier dezelfde email:

The following domain name(s) will expire in 5 DAYS:


Domain Name, Expiry Date
xxxxxxxxxxxxx.net, 2008-08-23

We will renew it automatically if we don't have any cancellation for it.

No Reply it's an automatic message.


De domeinnaam vervalt maar zonder tegenbericht gaan ze het verlengen? :???:

Waar kan ik dat annuleren voor er weer een extra rekening op de BGC-factuur staat? :x

Thnx 8)

PS: ik ben al ongeveer 8 maanden weg bij BGC.
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

rottekop schreef:Vreemd, ik krijg hier dezelfde email:

The following domain name(s) will expire in 5 DAYS:


Domain Name, Expiry Date
xxxxxxxxxxxxx.net, 2008-08-23

We will renew it automatically if we don't have any cancellation for it.

No Reply it's an automatic message.


De domeinnaam vervalt maar zonder tegenbericht gaan ze het verlengen? :???:

Waar kan ik dat annuleren voor er weer een extra rekening op de BGC-factuur staat? :x

Thnx 8)

PS: ik ben al ongeveer 8 maanden weg bij BGC.


Ik heb het zeker zitten :?

ICANN Registrar: TUCOWS INC.
Expires: 2009-08-23
Updated: 2008-08-27
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Ik heb het dus zitten. :evil:

Op de site van BGC is niet te vinden hoe je dat moet opzeggen. Wel de kostprijs die ze aanrekenen namelijk 60 euro/ jaar.

Hopelijk kan de Telecom Ombudsdienst mij helpen want ik word echt ziek van BGC en zijn streken.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

rottekop schreef:Ik heb het dus zitten. :evil:

Op de site van BGC is niet te vinden hoe je dat moet opzeggen. Wel de kostprijs die ze aanrekenen namelijk 60 euro/ jaar.

Hopelijk kan de Telecom Ombudsdienst mij helpen want ik word echt ziek van BGC en zijn streken.


ge moet kijken in de algemene voorwaarden. die kan je bij elk produkt apart terugvinden of je gaat naar www.belgacom.be/voorwaarden

en dat je ziek wordt, is verdomme je eigen schuld.
de site van belgacom is immers zeer duidelijk opgesteld.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
Locatie: BE - Antwerp
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

hollebollegijs schreef:
rottekop schreef:Ik heb het dus zitten. :evil:

Op de site van BGC is niet te vinden hoe je dat moet opzeggen. Wel de kostprijs die ze aanrekenen namelijk 60 euro/ jaar.

Hopelijk kan de Telecom Ombudsdienst mij helpen want ik word echt ziek van BGC en zijn streken.


ge moet kijken in de algemene voorwaarden. die kan je bij elk produkt apart terugvinden of je gaat naar www.belgacom.be/voorwaarden

en dat je ziek wordt, is verdomme je eigen schuld.
de site van belgacom is immers zeer duidelijk opgesteld.



:-D
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

hollebollegijs schreef:
rottekop schreef:Ik heb het dus zitten. :evil:

Op de site van BGC is niet te vinden hoe je dat moet opzeggen. Wel de kostprijs die ze aanrekenen namelijk 60 euro/ jaar.

Hopelijk kan de Telecom Ombudsdienst mij helpen want ik word echt ziek van BGC en zijn streken.


ge moet kijken in de algemene voorwaarden. die kan je bij elk produkt apart terugvinden of je gaat naar www.belgacom.be/voorwaarden

en dat je ziek wordt, is verdomme je eigen schuld.
de site van belgacom is immers zeer duidelijk opgesteld.

HolEnBolGekrijs, het is alles behalve duidelijk, ook niet in het doolhof van je URL.

Zie bijlage waarin de algemene voorwaarden staan. NIETS staat er over het opzeggen van de .NET.
Bijlagen
hbs_dns_general_cond_nl.pdf
hbs_dns_general_cond_nl.pdf
(116.16 KiB) 21 keer gedownload
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

rottekop schreef:
hollebollegijs schreef:
rottekop schreef:Ik heb het dus zitten. :evil:

Op de site van BGC is niet te vinden hoe je dat moet opzeggen. Wel de kostprijs die ze aanrekenen namelijk 60 euro/ jaar.

Hopelijk kan de Telecom Ombudsdienst mij helpen want ik word echt ziek van BGC en zijn streken.


ge moet kijken in de algemene voorwaarden. die kan je bij elk produkt apart terugvinden of je gaat naar www.belgacom.be/voorwaarden

en dat je ziek wordt, is verdomme je eigen schuld.
de site van belgacom is immers zeer duidelijk opgesteld.

HolEnBolGekrijs, het is alles behalve duidelijk, ook niet in het doolhof van je URL.

Zie bijlage waarin de algemene voorwaarden staan. NIETS staat er over
het opzeggen van de .NET.


ge zit duidelijk met een ei. maar ja dat is uw probleem.
:-D
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

hollebollegijs schreef:
rottekop schreef:
hollebollegijs schreef:
rottekop schreef:Ik heb het dus zitten. :evil:

Op de site van BGC is niet te vinden hoe je dat moet opzeggen. Wel de kostprijs die ze aanrekenen namelijk 60 euro/ jaar.

Hopelijk kan de Telecom Ombudsdienst mij helpen want ik word echt ziek van BGC en zijn streken.


ge moet kijken in de algemene voorwaarden. die kan je bij elk produkt apart terugvinden of je gaat naar www.belgacom.be/voorwaarden

en dat je ziek wordt, is verdomme je eigen schuld.
de site van belgacom is immers zeer duidelijk opgesteld.

HolEnBolGekrijs, het is alles behalve duidelijk, ook niet in het doolhof van je URL.

Zie bijlage waarin de algemene voorwaarden staan. NIETS staat er over
het opzeggen van de .NET.


ge zit duidelijk met een ei. maar ja dat is uw probleem.
:-D

Mooi antwoord voor een BGC-medewerker. Het siert je om niet op de inhoud te reageren.

Met een ei zitten voor 60 €? Het is gewoon een kwestie van principes. Ze kunnen in die email die ze verstuurd hebben een adres zetten om het op te zeggen maar dat vertikken ze. Zoek het maar op de site op wetende dat je minimum een uur aan het zoeken bent . Bellens zijn geld moet van ergens komen he. Bende roofdieren.

Ondertussen is er een dossier geopend bij de Telecom Ombudsdienst.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

hollebollegijs schreef:
rottekop schreef:Ik heb het dus zitten. :evil:

Op de site van BGC is niet te vinden hoe je dat moet opzeggen. Wel de kostprijs die ze aanrekenen namelijk 60 euro/ jaar.

Hopelijk kan de Telecom Ombudsdienst mij helpen want ik word echt ziek van BGC en zijn streken.


ge moet kijken in de algemene voorwaarden. die kan je bij elk produkt apart terugvinden of je gaat naar www.belgacom.be/voorwaarden

en dat je ziek wordt, is verdomme je eigen schuld.
de site van belgacom is immers zeer duidelijk opgesteld.


Niet dat ik je wil tegenspreken, maar ik moet zeggen dat ik het ook niet zo onmiddelijk vind:

In de bijlage "Algemene voorwaarden betreffende de registratie van domeinnamen", staat: "Dit artikel is niet van toepassing voor domeinnamen die Free Domain Names zijn. De regels m.b.t de aanvang, duur en beëindiging van deze domeinnamen zitten vervat in de desbetreffende DSL Algemene Voorwaarden."

Maar als ik dan naar de algemene voorwaarden ga kijken van ADSL Go/Plus, dan vind ik geen informatie over domeinnamen.

Kan je ons op weg helpen ?
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Jan_B,

Als er niets instaat in de algemene voorwaarden ga ik ervanuit dat de domeinnaam dus een onderdeel is van het product dat je hebt en dus mee in de opzeg valt. Denk dat rottekop dus volgens mij zijn 60€ kan terugvorderen aangezien zijn product reeds opgezegd is geweest.

Of het moest al zijn dat hollebollegijs ons de juiste info kan tonen ?

Grtz,
sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Sasuke schreef:Jan_B,

Als er niets instaat in de algemene voorwaarden ga ik ervanuit dat de domeinnaam dus een onderdeel is van het product dat je hebt en dus mee in de opzeg valt. Denk dat rottekop dus volgens mij zijn 60€ kan terugvorderen aangezien zijn product reeds opgezegd is geweest.

Of het moest al zijn dat hollebollegijs ons de juiste info kan tonen ?

Grtz,
sasuke

Bedankt voor de opbouwende bijdragen.

Ik had een bijlage gezet maar die is er niet meer bij. Hier is de tekst uit dat pdf-bestand:

Algemene voorwaarden betreffende de registratie van domeinnamen
Belgacom NV van publiek recht, Koning Albert II- laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951, RPR Brussel.
Versie Dec 2007
Artikel 1. Definities
Licentienemer: de natuurlijke- of rechtspersoon met wie de onderliggende overeenkomst wordt
gesloten.
Registry: de rechtspersoon die het domein aan de top beheert en bestuurt.
Free Domain Name: de domeinnaam die vervat zit in een DSL contract. Naargelang het contract
betreft het een .net of .be registratie
.
Artikel 2. De hoedanigheid van Belgacom
Met betrekking tot de registratie van domeinnamen treedt Belgacom op als Registrar, dit wil zeggen dat
zij, al dan niet rechtstreeks, van de betrokken Registry de bevoegdheid heeft verkregen om
domeinnamen onder de extentie die de Registry beheert, te registreren.
Artikel 3. Verplichtingen van Belgacom
De prestaties en/of stappen die moeten worden uitgevoerd door Belgacom in het kader van deze
overeenkomst worden hierna limitatief opgesomd:
• de registratieaanvraag electronisch indienen bij de Registry;
• na aanvaarding van de domeinna(a)m(en) door de Registry, de domeinna(a)m(en) op een server te
configureren;
• de verlenging van de domeinnaamregistratie tenzij deze overeenkomst (of in voorkomend geval de
DSL overeenkomst die aan de basis ligt van de Free Domain Name) werd opgezegd.
Belgacom behoudt zich het recht voor te weigeren de registratieaanvraag in te dienen ingeval een
dergelijke aanvraag de Algemene Voorwaarden van de Registry schendt en/of meer in het algemeen de
desbetreffende domeinnaam beledigend zou zijn of tegen de goede zeden of de openbare orde zou
indruisen.
De dienst die door Belgacom wordt geleverd in toepassing van deze overeenkomst, omvat niet het
hosten van een website op een server van Belgacom. Indien de licentienemer ook wenst dat de website
gehost wordt, dan dient daarvoor een afzonderlijke overeenkomst afgesloten te worden.
Artikel 4. Rechten en verplichtingen van de Licentienemer
4.1 De Licentienemer aanvaardt dat de registratie van de domeinnaam slechts effectief is op het
ogenblik dat hij van Belgacom de melding ontvangt dat de aanvraagprocedure werd voltooid.
4.2. De Licentienemer verbindt zich ertoe voorafgaandelijk na te gaan of de domeinna(a)m(en) die
wordt/worden gevraagd beschikbaar zijn. Dit kan via de ‘check tool’ op www.belgacom.be/dns.
4.3. De Licentienemer verbindt zich ertoe Belgacom alle nuttige informatie te verstrekken en waarborgt
de juistheid van deze informatie.
4.4. De Licentienemer moet beschikken over een functionerend e-mail adres en verbindt zich ertoe
Belgacom onmiddellijk en schriftelijk te informeren over elke wijziging van dit adres alsmede over
de wijziging van de persoonsgegevens zoals opgesomd in artikel 7.
4.5. De Licentienemer erkent dat Belgacom de registratiekosten (zowel bij eerste registratie als bij
hernieuwing) zal betalen bij de desbetreffende Registry voor rekening van de Licentienemer. Met
uitzondering van de Free Domain Name, verbindt de Licentienemer zich ertoe Belgacom de voor de
levering van de dienst overeengekomen prijs te betalen.
Algemene voorwaarden betreffende de registratie van domeinnamen
Belgacom NV van publiek recht, Koning Albert II- laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951, RPR Brussel.
4.6 De Licentienemer is er zich van bewust dat het niet mogelijk is om de domeinnaam te laten
verwijzen naar een persoonlijke gratis webruimte inbegrepen in zijn Internet toegangsabonnement
(dialup, xDSL, …).
4.7 Voor wat de .eu domeinnaam betreft, verklaart de licentienemer dat hij voldoet aan tenminste één
van de algemene toekenningsvoorwaarden m.n.:
1) indien de licentienemer een bedrijf is dan dient deze haar hoofdkantoor of vestigingsplaats in de
EU te hebben.
2) Indien de licentienemer een organisatie is dan dient deze haar vestigingsplaats in de EU te
hebben.
3) Indien de licentienemer een natuurlijk persoon is dan dient deze haar woon- of verblijfplaats in
de EU te hebben.
Artikel 5. Betalingsmodaliteiten
Dit artikel is niet van toepassing voor domeinnamen die Free Domain Names zijn en voor
zolang ze dit zijn.
5.1 De door Belgacom gefactureerde bedragen zijn betaalbaar binnen de termijn zoals vermeld op de
factuur. De betalingen moeten gebeuren op het door Belgacom opgegeven rekeningnummer met
vermelding van de kenmerken van de factuur.
5.2 Belgacom deelt het te storten bedrag mee aan de klant die verklaart zijn factuur niet te hebben
ontvangen. Op verzoek van de klant wordt een duplicaat verstrekt. Bij herhaalde aanvragen voor
duplicaten of bij aanvragen voor duplicaten van facturen voorafgaand aan de drie laatste facturen
kunnen forfaitaire administratiekosten aangerekend worden.
5.3 In geval van niet-betaling van een factuur binnen de door art. 5.1 voorgeschreven termijn,
stuurt Belgacom een herinnering naar de in gebreke blijvende klant of door hem aangeduide betalende
derde. Deze herinnering vermeldt de nieuwe betalingstermijn.
Voor aanmaningen worden vaste administratieve kosten aangerekend.
Het verstrijken van de betalingstermijn zoals vermeld in de herinnering stelt de klant van rechtswege in
gebreke. Vanaf de vervaldag van de factuur zijn, op het niet betwiste bedrag van de factuur,
verwijlinteresten verschuldigd, berekend voor de Consumenten tegen de wettelijke interestvoet
vermeerderd met drie procent en voor de niet-Consumenten tegen de interestvoet zoals bepaald in de
wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van betalingsachterstand bij handelstransactie.
Bij het verstrijken van de in de aanmaning vermelde betalingstermijn, worden alle al dan niet vervallen
facturen onmiddellijk en zonder ingebrekestelling opeisbaar.
In geval van gedeeltelijke betaling zal dit bedrag met voorrang worden aangerekend op de vervallen
interesten zonder dat men hiervan bij overeenkomst kan afwijken.
Wanneer Belgacom de invordering van de schulden aan een derde uitbesteedt zal er aan de klant een
bedrag aangerekend worden.
Indien na de herinnering nog geen betaling volgt, zal de dienstverlening worden geschorst. De datum
waarop de schorsing zal gebeuren wordt vermeld in de herinnering. Na betaling van de onbetaalde
facturen en een forfaitaire wederindienstellingsvergoeding wordt de schorsing ongedaan gemaakt.
Indien de licentienemer op de tiende dag van de schorsing van de dienstverlening nog steeds niet heeft
betaald, verstuurt Belgacom een brief waarbij de ambtshalve en definitieve opzegging van de
overeenkomst wordt aangekondigd. Deze ambtshalve en definitieve opzegging voltrekt zich de tiende
dag na de datum van de brief waarin ze wordt aangekondigd.
Het door Belgacom gefactureerde bedrag blijft verworven niettegenstaande voortijdige beëindiging van
de overeenkomst.
Algemene voorwaarden betreffende de registratie van domeinnamen
Belgacom NV van publiek recht, Koning Albert II- laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951, RPR Brussel.
Artikel 6. Betwisting van de factuur.
6.1 Bij klachten inzake de factuur dient de klant de rubriek en het betwiste bedrag te vermelden.
De verplichting tot betaling van de betwiste som wordt dan geschorst, zowel voor een klacht ingediend
bij de lokale dienst van Belgacom, als bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie. Het niet-betwiste
bedrag moet binnen de normale termijn betaald worden.
In geval van verwerping van de klacht door Belgacom, wordt het betwiste bedrag onmiddellijk
opeisbaar. Belgacom vermeldt de betalingstermijn van dit bedrag in de brief waarmee zij de beslissing
meedeelt.
6.2 Alle betwistingen van facturen die haar worden voorgelegd, worden onmiddellijk door Belgacom
in overweging genomen .
Indien blijkt dat de klant ofwel de twee vorige facturen, ofwel drie van de zes laatste facturen ten
onrechte betwist heeft, behoudt Belgacom zich het recht voor de volledige betaling te eisen van de
nieuwe betwiste factuur.
Bovendien kan zij, indien de nieuwe klacht effectief ongegrond blijkt, de kosten van het onderzoek
factureren.
6.3 Om ontvankelijk te zijn bij Belgacom dienen klachten binnen de twee maanden na de datum van
opmaak van de factuur ingediend te worden, onverminderd de uitoefening van andere mogelijkheden
tot beroep.
Artikel 7. Aansprakelijkheid en waarborgen
7.1. Belgacom kan op geen enkele manier aansprakelijk gesteld worden indien de registratie van de
domeinna(a)m(en) zou worden geweigerd door de Registry of later door deze zou worden nietig
verklaard, geannuleerd of opgeschort om welke reden dan ook.. Dit behoort immers tot de
uitsluitende bevoegdheid van de Registry. Eveneens is de aansprakelijkheid van Belgacom
uitgesloten in het geval zij haar hoedanigheid van Registrar bij de Registry verliest.
7.2. De Licentienemer aanvaardt zich te voegen naar de reglementering/wetgeving inzake de
registratie van de domeinnamen. De Licentienemer is er zich ten volle van bewust dat deze
reglementering/wetgeving vatbaar is voor herziening. Onder de term ‘reglementering/wetgeving’
worden tevens de Algemene Voorwaarden van de Registries begrepen.
Belgacom heeft geen vat op de inhoud van deze reglementering/wetgeving en kan bijgevolg niet
aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen die voortvloeien uit deze reglementering/wetgeving
en uit de wijziging ervan.
De Licentienemer dient zich over de reglementering/wetgeving te informeren op de websites van de
Registries.
7.3. De Licentienemer erkent en aanvaardt dat de Registry een beslissing neemt over de registratie van
deze domeinna()am(en) volgens het beginsel "eerst komt, eerst bediend".
Voor de rangschikking van de domeinnaamaanvragen (en dus de bepaling van wie ‘eerst kwam’)
komen enkel de volledige aanvragen in aanmerking. Een aanvraag is volledig wanneer ze
ontvangen werd door Belgacom en alle door Belgacom gevraagde gegevens bevat.
7.4 De Licentienemer is en blijft de enige verantwoordelijke voor de gekozen naam en voor de
beslissing over te gaan tot de registratie ervan als domeinnaam.
Met uitsluiting van iedere andere partij is het de volle verantwoordelijkheid van de Licentienemer
om te onderzoeken of een inbreuk wordt gepleegd op een wet/reglement of op eerder bestaande
merk- of andere rechten van een derde.
Belgacom kan in geen geval tussenkomen of betrokken worden bij een minnelijke
geschillenregeling zoals de Uniform Domain Name Dispute Resolution (ingesteld door ICANN, d.i.
de organisatie die aan de top het Internetgebeuren beheert) of de Alternative Dispute Resolution
zoals ingesteld door dns.be ( de Registry voor het .be domein).
Algemene voorwaarden betreffende de registratie van domeinnamen
Belgacom NV van publiek recht, Koning Albert II- laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951, RPR Brussel.
Belgacom kan niet aansprakelijk worden gesteld voor welke schade ook, rechtstreeks of
onrechtstreeks, inbegrepen winstderving, welke ook de oorsprong zij, contractueel, misdadig of ten
gevolge van nalatigheid, die voortvloeit uit of verband houdt met:
- de loutere registratie of het gebruik van een domeinnaam, zelfs indien Belgacom werd ingelicht
over de mogelijkheid van een dergelijke schade,
- de registratie of de vernieuwing (of het ontbreken van registratie of vernieuwing) voor de
Licentienemer ten gevolge van een fout betreffende zijn identiteit;
- de rechten van derden op een domeinnaam;
- technische defecten of problemen (o.a. een ongeoorloofde toegang -of poging) met betrekking
tot de informaticasystemen van Belgacom.
- de niet-beschikbaarheid van een domeinnaam ten gevolge van de desactivering van de
domeinnaam door Belgacom wegens het niet betalen van de desbetreffende facturen.
De Licentienemer is ertoe gehouden Belgacom te vrijwaren voor elke vordering uitgaande van een
derde in verband met de registratie van domeinna(a)m(en) op een server van Belgacom. Deze
waarborg houdt onder meer in dat de Licentienemer Belgacom zal bijstaan in haar verdediging en
Belgacom zal vergoeden voor elke schade die Belgacom lijdt door een dergelijke vordering (in het
bijzonder de gerechtskosten, eventuele schadevergoedingen, enz.).
7.5. Belgacom kan niet aansprakelijk worden gesteld voor welke schade ook, rechtstreeks of
onrechtstreeks, inbegrepen winstderving, voor het niet functioneren van een domein gedurende
een periode kleiner of gelijk aan 72 uren Indien een domein niet functioneert te wijten aan een
zware fout van Belgacom gedurende een periode langer dan 72 uren dan is haar aansprakelijkheid
beperkt tot 3000,- €.
In het geval van Free Domain Name zijn 7.3 en 7.5 niet van toepassing.
Artikel 8. Bescherming van de persoonlijke levenssfeer
8.1 De Licentienemer verleent Belgacom het recht om persoonsgegevens en andere data die nodig zijn
voor het beheer van de domeinna(a)m(en), te verwerken.
De persoonsgegevens die de Licentienemer dient mee te delen aan Belgacom zijn:
-naam en adres
-telefoon- en faxnummer
-e-mailadres
Belgacom zal deze persoonsgegevens uitsluitend gebruiken voor de verwerking van de door de
Licentienemer aangevraagde domeinna(a)m(en) en zal in het kader daarvan deze gegevens ook
doorgeven aan de desbetreffende Registry.
Voor het overige zal Belgacom de gegevens slechts aan derden overmaken op bevel van de overheid,
op vraag van de geschillenbeslechtingsinstelling of met het oog op de opname in de publiekelijk
beschikbare gids (de zogenaamde ‘Whois’) zoals bepaald in par. 7.2 hierna.
De Licentienemer heeft het recht van toegang tot zijn persoonsgegevens. Indien deze gegevens foutief
zijn, heeft hij het recht om verbeteringen aan te brengen.
De Licentienemer dient Belgacom onmiddellijk op de hoogte te brengen van iedere wijziging aan de
persoonsgegevens zoals hierboven vermeld. Iedere nalatigheid of vertraging hieromtrent kan leiden tot
de beëindiging van deze overeenkomst.
8.2 De Licentienemer staat toe dat de Registries deze data (laten) opnemen in een publiekelijk
beschikbare gids (de zogenaamde ‘Whois’). Ook datum van registratie en status van domeinnaam en
eventueel de gekozen taal voor de minnelijke geschillenregeling mogen opgenomen worden in deze
gids (‘Whois’).
De voornoemde publiekelijk beschikbare gids (‘Whois’) valt onder de volledige verantwoordelijkheid van
de Registries. Belgacom beheert dit op geen enkele wijze.
De Licentienemer kan ten allen tijde en zonder opgave van reden de desbetreffende Registry berichten
dat zijn persoonsgegevens niet doorgegeven mogen worden.
Voor wat de .be domeinnamen betreft kan dit per e-mail naar [email protected]. DNS.BE zal dan alle
nodige stappen ondernemen om de doorgifte te stoppen binnen de 5 werkdagen.
Algemene voorwaarden betreffende de registratie van domeinnamen
Belgacom NV van publiek recht, Koning Albert II- laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951, RPR Brussel.
Artikel 9. Aanvang, duur en beëindiging van de overeenkomst
Dit artikel is niet van toepassing voor domeinnamen die Free Domain Names zijn.
De regels
m.b.t de aanvang, duur en beëindiging van deze domeinnamen zitten vervat in de
desbetreffende DSL Algemene Voorwaarden.
De overeenkomst neemt een aanvang op het ogenblik dat Belgacom de door de Licentienemer
ondertekende bestelbon ontvangt of in geval van electronische bestelling, het order bij Belgacom
binnenkomt.
De overeenkomst wordt afgesloten voor een periode van 12 maanden.
Tenzij bij aangetekende opzegging minstens 30 kalenderdagen voor het einde van de overeenkomst
wordt zij telkens stilzwijgend verlengd voor een nieuwe periode van 12 maanden. Voor de stilzwijgend
verlengde overeenkomst gelden de op dat ogenblik van kracht zijnde Algemene Voorwaarden.
Artikel 10. Algemene bepalingen, toepasselijk recht en bevoegdheid
De Algemene Voorwaarden betreffende de registratie van domeinnamen die door de desbetreffende
‘Registry’ werd uitgevaardigd, maakt integraal deel uit van de onderhavige voorwaarden.
Bijvoorbeeld voor .be gaat het om de ‘Algemene Voorwaarden’ (te consulteren op www.dns.be) en voor
.eu gaat het om ‘Algemene Voorwaarden .eu domeinnamen’ (te consulteren op www.eurid.eu)
De onderhavige algemene voorwaarden hebben voorrang op de eventuele algemene en bijzondere
voorwaarden van de Licentienemer.
Elk geschil betreffende deze overeenkomst de interpretatie of uitvoering ervan, onder de uitsluitende
rechtspraak vallen van de hoven en rechtbanken van Brussel, die het Belgische recht zullen toepassen.
Bijlagen
hbs_dns_general_cond_nl.pdf
(116.16 KiB) 15 keer gedownload
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”