Hoe best coax (satelliet) verlengen?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Het is de bedoeling om in onze nieuwbouw TV Vlaanderen te nemen. Daarvoor had ik coax kabels getrokken naar de plaats waar de satelliet komt te staan. Nu heeft één of andere snoodaard van een aannemer (of was ik het zelf?) een kabel (die toen nog onbeschermd op de grond lag) doormidden gekliefd. Hoe kan ik deze best terug aaneenzetten om zo veel mogelijk signaalverlies te vermijden?
dr S.A.f.
Member
Member
Contacteer:

Op beide uiteinden een connectorke zetten en in mekaar pluggen?
Having a smoking section in a restaurant is a little like having a peeing section in a pool
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Ja, dat is ok maar opletten dat de mantel, “d.w.z. de afscherming” niet met centrale draad in aanraking komt.
Daar wordt de voeding naar de LNB toe geleverd, die uit de satelliet ontvanger komt.

Je merkt wel als niet functioneert.
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

2 krimp f-connectoren aanzetten een f-koppelstukje ertussen lijkt me het best .. 2 twist-on f-connectoren als je geen tang hebt ..

Zeker geen 'kroonsteentje' of koppelstuk voor kabel tv ..

Afbeelding

Afbeelding
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

Inderdaad. 2 F connectoren nemen en een koppelstuk ertussen. In mijn nieuwbouw heb ik dit 2 maal moeten doen en dit levert precies weinig signaalverlies op. (SNR van 92% voor TVV). Er zit zelfs een stuk gewone tv coax kabel tussen van ongeveer 10m.
khsw
Elite Poster
Elite Poster

Super bedankt voor de antwoorden! Nu weet ik tenminste wat ik moet om zo weinig mogelijk signaalverlies te hebben (ik had hier op 't werk al vanalles gehoord, maar de meesten gaan uit van gewone coax).
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

khsw schreef: Daarvoor had ik coax kabels getrokken naar de plaats waar de satelliet komt te staan.
Heb jij je eigen satelliet? Of bedoel je de schotelantenne? :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

lithion schreef:Inderdaad. 2 F connectoren nemen en een koppelstuk ertussen. In mijn nieuwbouw heb ik dit 2 maal moeten doen en dit levert precies weinig signaalverlies op. (SNR van 92% voor TVV). Er zit zelfs een stuk gewone tv coax kabel tussen van ongeveer 10m.
Lol ik heb een kleine 200 meter Hirchman KOKA799 getrokken voor mijn sat gebeuren en kabel tv .. allemaal dezelfde kabel dus .
82% Signaal op de Dreambox 7020 en geen BER ..

Maar je kan net zo goed de telenet/interkabel goedkeurde kabel gebruiken ( de bekende grijze ) dubbel afgeschermt komt kwa specs bijna overeen .. tenzij je heel ver moet .. Bij mij zit er +/- 30 meter tussen naar 1ste schotel en dan nog eens 50meter naar een 2de de schotel die op antenne mast staat ..

Zolang het geen 'brico' of 'gamma' kabel is .. zal je nog niet rap veel verlies hebben .. zeker op astra en hotbird ...
khsw
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef:Heb jij je eigen satelliet? Of bedoel je de schotelantenne? :wink:
Damn, bericht ingetikt net voor een meeting van start ging waardoor ik niet meer heb kunnen herlezen. Maar een eigen satelliet is misschien net iets te hoog gegrepen, met de schotel alleen ben ik al content :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”