Hoe best coax (satelliet) verlengen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Het is de bedoeling om in onze nieuwbouw TV Vlaanderen te nemen. Daarvoor had ik coax kabels getrokken naar de plaats waar de satelliet komt te staan. Nu heeft één of andere snoodaard van een aannemer (of was ik het zelf?) een kabel (die toen nog onbeschermd op de grond lag) doormidden gekliefd. Hoe kan ik deze best terug aaneenzetten om zo veel mogelijk signaalverlies te vermijden?
Op beide uiteinden een connectorke zetten en in mekaar pluggen?
Having a smoking section in a restaurant is a little like having a peeing section in a pool
Ja, dat is ok maar opletten dat de mantel, “d.w.z. de afscherming” niet met centrale draad in aanraking komt.
Daar wordt de voeding naar de LNB toe geleverd, die uit de satelliet ontvanger komt.
Je merkt wel als niet functioneert.
Daar wordt de voeding naar de LNB toe geleverd, die uit de satelliet ontvanger komt.
Je merkt wel als niet functioneert.
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
2 krimp f-connectoren aanzetten een f-koppelstukje ertussen lijkt me het best .. 2 twist-on f-connectoren als je geen tang hebt ..
Zeker geen 'kroonsteentje' of koppelstuk voor kabel tv ..

Zeker geen 'kroonsteentje' of koppelstuk voor kabel tv ..

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 104 keer
Inderdaad. 2 F connectoren nemen en een koppelstuk ertussen. In mijn nieuwbouw heb ik dit 2 maal moeten doen en dit levert precies weinig signaalverlies op. (SNR van 92% voor TVV). Er zit zelfs een stuk gewone tv coax kabel tussen van ongeveer 10m.
-
- Elite Poster
Super bedankt voor de antwoorden! Nu weet ik tenminste wat ik moet om zo weinig mogelijk signaalverlies te hebben (ik had hier op 't werk al vanalles gehoord, maar de meesten gaan uit van gewone coax).
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Heb jij je eigen satelliet? Of bedoel je de schotelantenne?khsw schreef: Daarvoor had ik coax kabels getrokken naar de plaats waar de satelliet komt te staan.

Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
Lol ik heb een kleine 200 meter Hirchman KOKA799 getrokken voor mijn sat gebeuren en kabel tv .. allemaal dezelfde kabel dus .lithion schreef:Inderdaad. 2 F connectoren nemen en een koppelstuk ertussen. In mijn nieuwbouw heb ik dit 2 maal moeten doen en dit levert precies weinig signaalverlies op. (SNR van 92% voor TVV). Er zit zelfs een stuk gewone tv coax kabel tussen van ongeveer 10m.
82% Signaal op de Dreambox 7020 en geen BER ..
Maar je kan net zo goed de telenet/interkabel goedkeurde kabel gebruiken ( de bekende grijze ) dubbel afgeschermt komt kwa specs bijna overeen .. tenzij je heel ver moet .. Bij mij zit er +/- 30 meter tussen naar 1ste schotel en dan nog eens 50meter naar een 2de de schotel die op antenne mast staat ..
Zolang het geen 'brico' of 'gamma' kabel is .. zal je nog niet rap veel verlies hebben .. zeker op astra en hotbird ...
-
- Elite Poster
Damn, bericht ingetikt net voor een meeting van start ging waardoor ik niet meer heb kunnen herlezen. Maar een eigen satelliet is misschien net iets te hoog gegrepen, met de schotel alleen ben ik al contenton4bam schreef:Heb jij je eigen satelliet? Of bedoel je de schotelantenne?