ADSL bij Dommel indien telefonie bij Telenet?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
the leech
Starter
Starter
Provider

Ik woon momenteel nog thuis en zou me graag een cityconnect-abonnement van Dommel aanschaffen. Nu staat er op de site te lezen dat je een Belgacom-lijn moet hebben. Mijn ouders zijn voor de telefoon aangesloten bij Telenet, vroeg Belgacom. Is het nu mogelijk om een Dommel-abonnement te nemen, terwijl Telenet de telefoon levert? De telefoonkabel zelf is natuurlijk van Belgacom, volstaat dat?
tw2007
Plus Member
Plus Member
Provider

Voor Dommel ADSL heb je een actieve telefoonlijn nodig. Aangezien jij thuis Telenet hebt (dat via de (tv)kabel gaat), heb je waarschijnlijk geen actieve telefoonlijn. Ofwel neem je bij Belgacom een Discovery-lijn (€7 per maand of zoiets?), ofwel bestel je bij Dommel raw copper (€13 per maand of zo). Voordeligste is natuurlijk de discovery lijn.
the leech
Starter
Starter
Provider

De telefoon zit bij ons in het stopcontact van de oude Belgacomlijn.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

the leech schreef:De telefoon zit bij ons in het stopcontact van de oude Belgacomlijn.
Maar die zal van ergens uit de kelder of garage komen waar de Telenet modem staat ? Daar zou dan normaal gezien je Belgacom koperpaar ook het huis binnen komen.
hoy69
Pro Member
Pro Member
Provider

moet van belgacom zijn. punt andere lijn.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:
Provider

the leech schreef:Mijn ouders zijn voor de telefoon aangesloten bij Telenet, vroeg Belgacom. Is het nu mogelijk om een Dommel-abonnement te nemen, terwijl Telenet de telefoon levert? De telefoonkabel zelf is natuurlijk van Belgacom, volstaat dat?
Ik denk dat er ergens een misverstand in het spel is...

Als Telenet je telefonie levert, dan gaat dit NIET via de kabel van Belgacom.

Om ADSL te nemen (eender bij welke ISP) heb je absoluut een Belgacom-koperpaar nodig (raw copper uitgezonderd, al is dat ook van Belgacom natuurlijk

Je zegt dat je telefoon nog steeds is aangesloten op de "oude stekker" van Belgacom. Dan heeft de Telenet-technicus dit indertijd verstoken. De telefoonstekker kan dezelfde blijven, de aangesloten lijn niet.

Zoals eerder al gemeld hier, zal je dus allicht wel nog ergens een Belgacom lijn hebben liggen, doch zal een technieker deze opnieuw moeten activeren (en heraansluiten op een andere stekker).

Je kan je Telenet telefonie behouden, doch bent verplicht in paralel een Belgacom-lijn te laten leggen/activeren. Hiervoor betaal je minimum 6,85€/maand (extra te tellen bovenop je ISP kosten).
skitzo
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

Was bij mij ook zo, vroeger had ik Belgacom telefonie, daarna Telenet.
Nu ben ik terug gegaan naar Belgacom, ook voor Dommel.
De Telenet technieker had inderdaad de kabels van de vroegere Belgacom lijn afgeknipt aan de muur (waar ze binnenkomen) en een lijntje van de Telenet modem met het oude contact verbonden.
Dit was allemaal gemakkelijk zelf terug in orde te brengen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”