Vista "start" heeft kuren

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
defenderII
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

Sinds een aantal dagen (ik vermoed van sinds ik office 2007 heb geïnstalleerd) heb ik opgemerkt dat sommige koppelingen in het menu start niet meer werken. Ik heb de koppelingen verwijderd en terug geplaatst zonder resultaat.
Het rare is dat sommige links wel werken en ander niet. Als ik via "zoekopdracht" in het menu start iets opzoek krijg ik een lijst met mogelijkheden, maar als ik op deze klik gebeurt er helemaal niets. Voorheen had ik hier geen last van en werkte het perfect.

Heeft er nog iemand deze problemen?

Ik heb op het net al gezocht naar oplossingen maar niets van de voorgestelde oplossingen hielp. Als iemand een oplossing heeft mag hij deze altijd posten.
Beostar
Member
Member

hmm. Ik had een tijdje geleden exact hetzelfde probleem.. Zeer frustrerend. Toen paar keer update gedaan wat programma's die automatisch opstarten afgezet en een paar dagen later was alles terug gefixed.

Een zeer frustrerend probleem maar heb er geen echte oplossing voor.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Heb je al nagekeken of je Vista correct is geactiveerd?
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
defenderII
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

ik heb vista al meer dan 6 maanden en geen problemen gehad
defenderII
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

De fout wordt veroorzaakt door dat bij de installatie van een of ander programma (in dit geval office) een aantal shorts worden "aangetast"; de bestandslocatie gaat op een of andere wijze verloren.

De oplossing is niet zo moeilijk maar vergd veel werk:

ga naar OS/programdata/microsoft/Windows/start menu/Programs

hierin vindt je alle mappen van je programma's als je via rechtermuisknop op de programmas klikt en dan eigenschappen kiest, zul je zien dat programma's die je niet via search, of rechtstreeks bij start kunt starten, geen "bestandslocatie" meer hebben. Het volstaat nu om een nieuwe snelkoppeling te maken vanuit OS/program files van de desbetreffende exe-file en deze te hernoemen als deze die het niet doet en je zal zien dat het terug werkt.

PS: ik heb bij mij gemerkt dat (omdat het probleem waarschijnlijk bij de installatie van office is fout gelopen) na het aanpassen van enkele shortcuts de anderen het als bijwonder vanzelf terug deden.

ik hoop dat ik hiermee anderen kan helpen.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”