Rare snelheidswijziging.(upload en download) 3360ipv4096

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
Stijn

Beste nob,
Het is dus geen zever wat ik hier vertel.
Dit is losstaand van het huidige snelheidsprobleem waar iedereen last van heeft op dit moment. Ik merk enkel op dat men upload enorm laag is en daadwerkelijk op 128 gezet is.Ik haal amper 95 kbits terwijl ik vroeger altijd boven de 410 kbits zat. En nu merk ik op in het beheerpanneel van men modem dat deze daadwerkelijk op 128 staat en men download van 4096 naar 3096 is gezet. Terwijl ik steeds een stabiele lijn had. nooit problemen e.d. Ik kan u hiervan zelfs een screenshot doorsturen.
Ik heb meer dan 1 maand op die oude snelheid gezeten zonder problemen (en dit dusook losstaand van het snelheidsprobleem ik heb er ook last van) Het is dus geen beklagtopic hierover maar enkel omwille van de rare omzetting. Ik hoop dusook dat u dit topic niet sluit!

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 42 kbit/s or 5 kbyte/s
- Upload speed : 95 kbit/s or 12 kbyte/s
Fri Nov 7 2003 at 19:53:56 UTC+0100

Mvg,

Stijn
inter
Pro Member
Pro Member

waarom open je nieuwe thread?
neem eerst contact op met A2F zoals reeds gezegd, denk dat dat het beste is
stijn

Omdat ze de vorige hebben gesloten.
Ik vindt dat zij met mij contact moeten opnemen als ze zoiets doen.
Ik heb hen gemaild.

Groeten,

Stijn
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Je synct dus ook aan 128 kbit up?
Een kleine navraag zegt me dat Adsl2fit hier in elk geval voor niets tussen zit, dus misschien is het een tijdelijke storing of heeft Belgacom iets gedaan waar Adsl2fit niets van weet ...
Gast

ja ik sync aan 128, ik belde naar belgacom omdat men telefoon momenteel ook niet werkt. Ik linkte direct dit aan het feit dat ik een Shoutcast webradio draaide en die nogal wat data vreet :p.Maar normaal zouden ze dannog men speed niet mogen verlagen.

Heeft er nog iemand hiervan last?
// Edit
U heeft contact gehad ofzo met Adsl2fit :)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Nee, sorry, ik ben niemand van A2F meer tegen gekomen, maar zij weten er ook niet het fijne van. Ik denk dat je best eens naar Belgacom belt om dit te melden als zijnde een 'storing' en hopelijk krijg je op deze manier een zinvol antwoord, maar voorlopig moet ik je een antwoord schuldig blijven...
Je kan eens opperen dat je van DSLAM bent omgeschakeld of zo, maar best pas pas na dat je hun opties hebt uitgehoord ;)
vscomp
Plus Member
Plus Member

Oke zal ik zeker doen, ik had vrijdag aleens gebeld omdat onze telefoon plotseling ook nietmeer werkte, en toen zei ik dit aan de persoon aan de telefoon, en hij haf als antwoord "goed dat ze dit doen" meer niet, ik ga morgen erook voor terugbellen en zal laten weten wat ze erop zeggen.Ik zou het echt niet begrijpen waarom ze men snelheid zo plotseling anders instellen :s Het werkte perfect aan 4096/512(En ik stuurde danook nog zo'n ietwat onbeleefd opgestelde mail naar A2F :oops: kvoel me ietwat schuldig daar het hun fout niet is,kheb wel al een rechtzetting gezonden)
Khoop echt dat ik terug zal synchen aan 4096/512 :)

Met vriendelijke groet,

Stijn
Gast

Het is dus Belgacom.Woensdag weet ik meer!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Stijn, onder verschillende nicks.. ;-).

A2F zelf kan niks wijzigen aan de upstream. Zeker niet op synchronisatiebasis. Maw: zo'n probleem is steeds voor Scarlet of Belgacom. Zij beheren de DSLAMS. Niet A2F.

Normaal gezien moet je dat doorgeven naar A2F en zullen zij dat in ticket steken bij Scarlet. Lijkt me trouwens ook onwaarschijnlijk dat je BGC hiervoor nodig hebt.. of dat je hen rechtstreeks gecontacteerd hebt.. normaal moet dat via de OLO.

Aangezien je synched aan 4096 is dat geen BGC dslam,maar nen scarlet dslam.

Voor je in je kwade pen schiet.. altijd even nadenken.. of je wel gelijk hebt.. en je naar de terechte persoon uithaalt... in dit geval is een rechtzetting zeker op zijn plaats.

Voor alle duidelijkheid, moest A2F de snelheid van users cappen, dan zou je blijven synchen aan de normale waarden.. maar zou je gewoon nooit hoger geraken.. A2F kan op dslam niveau, niks per user gaan wijzigen...
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”