Overstappen van realdsl naar dommel.

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
Bedankt: 183 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

ik heb besloten om van realdsl naar dommel over te gaan vermits dit voor mij momenteel de meest intresante optie is. en we momenteel toch aan het verhuizen zijn.

bij realdsl (full telecom)
-54€ per maand. 75gig limiet
-glijdende meter
-profiel 384/4096
-smalband (download gem 30gig/maan denk ik, dus heb ik nog nooit op smalband gezeten. er is ook geen download meter, dus ik weet niet of er effectief een limiet is)
-geen login voor mail, status, Verbruik, Webruimte.
-En momenteel nog steeds geen domicilering mogelijk na de overname.

-statisch ip met instelbare reverse dns (waar ik dit na overname kan instellen is me wel een raadsel maar gelukkig staat het al juist)
-snelheid en uptime zijn zeer goed (ik denk 1x downtime sinds de overname)
-Hun support afdeling is ook zeer behulpzaam en reageert ook snel op mail. (dit zijn niet meer de mensen van realdsl maar de mensen van full telecom)

Dommel
35€ per maand (domicilering) 100gig limiet.
- download meter afgesloten op het einde vd maand
-profiel 256/4096 (upload snelheid is wel minder maar deze telt dan ook niet mee in de limiet, eventueel een boost pack overwegen)
-mediumband @ 1mbit
-extras zoals mail en webspace (niet echt nodig) en ook 2 gratis newsservers, zeer handig.

-dynamisch ip (spijtig, dynip soortgelijke services lossen dit wel gedeeltelijk op maar reverse dns heb je dan nog steeds niet, heel misch netconnect plus overwegen)

van snelheid en uptime kan ik niet veel zeggen maar ik hoor toch veel positive dingen.
van support kan ik ook nog niets zeggen, hierover zijn de meningen op dit forum verdeeld.

Voor mij is het over zijn geheel bekeken. de meest intresante keuze om over te stappen op dommel.

ik zit echter nog met een klein probleem.

De onze telefoon lijn is nog actief in het oude huis.
we hebben een overzetting van ons nummer+abbo naar de nieuwe woning aan gevraagd (dit is all enkele malen vertraagd en laatst zeiden ze bij belgacom 7 januarie)

nu wil ik dommel aanvragen. maar kan ik dit nu al doen ?
als ik ons telefoon nummer doorgeef worden we dan aangesloten in het oude huis, en zo ja gaat het abbo automatisch over naar het nieuwe eenmaal belgecom de telefoonlijn verhuisd ?

Mijn realdsl abbo werd normaal afgesloten op 1 jan.
Het kan dus elk moment gedaan zijn met internet.
de mensen van full telecom waren zelf zo vriendelijk dit af te sluiten voor opzegtermijn.
Greetz cyberbug

Afbeelding
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Mmh ik zou toch nog ff wachten want soms verplaatsen ze het adsl signaal mee , maar soms ook niet.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”