Reminder: Morgen zit u mogelijk op smallband

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Uit goede bron hebben we vernomen dat er op 30 december een actie start gericht tegen gierige internetproviders met te lage limieten. De actie zou de codenaam 'dagvandedownload' meegekregen hebben. Indien u hier aan wenst deel te nemen of meer informatie wenst over waarom de kabel voor uw deur begint te roken en uw kleine zijn computer niet wil afzetten, kan u terecht op dagvandedownload.be.

Afbeelding
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Ik zit al sinds donderdag op smalband :lol:






:evil:
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Ik ben eens benieuwd of Telenet en/of BGC hier iets op te zeggen gaan hebben...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

MJ schreef:Ik ben eens benieuwd of Telenet en/of BGC hier iets op te zeggen gaan hebben...
"dit is maar een marginale groep..."
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

Ik begrijp alleen niet hoe een actie zoals deze iets zou kunnen veranderen.

Stel dat ik persoonlijk deze actie wil steunen, dan betekend dit dat ik wss binnen 10 dagen volume moet bijkopen, vermits mijn telemeter elke 20ste van de maand gereset word.

Correct me if I'm wrong, maar ik denk dat een actie als dit alleen maar geld opbrengt voor telenet en bgc, en dat was naar mijn mening toch niet de bedoeling?
Anuwyn
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 apr 2007, 17:44

Tja, daar vrees ik idd ook wel voor...
En veel kan het hun ook niet schelen, he, zie maar naar de reactie van Belgacom. Ik ga wel meedownloaden, maar toch niet op smalband gaan, gaat me net iets te ver om hiervoor een heel eind op smalband te zitten/volume bijkopen.
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Ik doe mee :lol: :lol: ,kheb nog 200 gb te gaan :lol2:
Live life to the Max
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

Nutteloze actie.
Trekt zich toch niemand van aan.

Het ligt puur aan de regering.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

doeternietoe schreef:Het ligt puur aan de regering.


Het ligt bij de klanten. Wie echt genoeg heeft van de limieten kiest voor een andere provider. ADSL heeft een dekking van 98.?% en daar is dus keuze genoeg. Wie niet wil overstappen naar een provider waar je minder betaald voor meer volume heeft dat dus enkel aan zichzelf te danken. De reportage over spaarrekeningen deze week gaf hetzelfde aan. De Belg blijft tegen beter weten in bij een bank die minder interesten geeft dan de online banken... same difference :wink:

Zelf heb ik nooit limieten gekend sinds ik breedband heb (Easynet had geen meter en Dommel.........) :twisted:
Laatst gewijzigd door on4bam op 30 dec 2007, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Genghis schreef:Correct me if I'm wrong, maar ik denk dat een actie als dit alleen maar geld opbrengt voor telenet en bgc, en dat was naar mijn mening toch niet de bedoeling?
ik begrijp het ook niet echt goed wie er op dit idee gekomen is en wat ze er willen mee bereiken. zoals reeds gezegd wie de limieten beu is moet een alternatief zoeken, ze bestaan ondertussen - alleen de mensen die geen deftig ADSL kunnen krijgen mogen klagen. Telenet en Belgacom beschouwen mensen die niet toekomen met hun limiet als marginalen; ik zie daar heel weinig veranderen op dat vlak.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

doeternietoe schreef:Nutteloze actie.
Trekt zich toch niemand van aan.



Hangt er van af, wat je als 'de actie' aanziet...

Volgens mij was 'de actie' de pers halen, en ons limieten probleem in de media gooien... en dat is gelukt ... dat downloaden is toch maar bijzaak. Degene die niet toekomen met hun volume, die kunnen toch niets downloaden
de koe zegt boe
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

Anuwyn schreef:Ik ga wel meedownloaden, maar toch niet op smalband gaan, gaat me net iets te ver om hiervoor een heel eind op smalband te zitten/volume bijkopen.


Media-aandacht voor een consumentenprobleem is altijd goed, en wat dat betreft is DVDD in elk geval al een klein succes.

Maar ik vraag me ook af een oproep tot een boycot van volumepacks niet tegelijk had moeten gelanceerd worden, of zelfs als onafhankelijke actie? Een plotse daling van het geld dat binnenstroomt langs die kant zouden de boekhouders van Be&Te wél opmerken, onafhankelijk van de publiciteit errond.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Vooralsnog is er bitter weinig te merken op de traffiek statistieken van enkele grotere ISP's. Weer de zoveelste nutteloze actie? :)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Mr.T schreef:Vooralsnog is er bitter weinig te merken op de traffiek statistieken van enkele grotere ISP's. Weer de zoveelste nutteloze actie? :)
Ik wacht ook tot morgen, hoor. Op een paar uur is mijn limiet erdoor getrokken (12 gieg waarvan grootste deel al opgebruikt is).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Dit is vechten tegen de bierkaai. Ik heb ook jaren aan een stuk zitten klagen en zagen op die limieten maar ben nu gewoon van Telenet overgestapt naar Dommel en heb nu geen reden meer tot zagen op dat vlak.
Anuwyn
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 apr 2007, 17:44

on4bam schreef:
doeternietoe schreef:Het ligt puur aan de regering.


Het ligt bij de klanten. Wie echt genoeg heeft van de limieten kiest voor een andere provider. ADSL heeft een dekking van 98.?% en daar is dus keuze genoeg. Wie niet wil overstappen naar een provider waar je minder betaald voor meer volume heeft dat dus enkel aan zichzelf te danken. De reportage over spaarrekeningen deze week gaf hetzelfde aan. De Belg blijft tegen beter weten in bij een bank die minder interesten geeft dan de online banken... same difference :wink:

Zelf heb ik nooit limieten gekend sinds ik breedband heb (Easynet had geen meter en Dommel.........) :twisted:


Een dekking van 98 %, misschien wel, maar als ik hier bij Ieper internet wil dmv ADSL kan ik niet, omdat ik simpelweg te ver van de centrale lig (meer dan 6 km). Gevolg hiervan is dat ik nog niet eens een constante snelheid van 1 Mbps haal...
Wie weet komt hier verandering in met ADSL2+ en soortgelijke ?
DaNat
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 dec 2007, 17:02
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

on4bam schreef:
Het ligt bij de klanten. Wie echt genoeg heeft van de limieten kiest voor een andere provider.


En wat als die klant Belgacom-TV heeft en geen kabel-tv en geen kosten wil doen om een 2é telefoonlijn te laten instaleren :???:
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

on4bam schreef: Zelf heb ik nooit limieten gekend sinds ik breedband heb :twisted:
Van limieten ook nooit problemen gehad, voor mij speelt het geen rol wie voor welke provider gekozen heeft, het is hun vrije keuze.

Wie nu zijn keuze nog niet gemaakt heeft is te beklagen en ik vrees dat dagvandedownload niets zal veranderen.
Wel iets meer trafiek en nodeloos verbruik aan volume packs, iets waar de providers zich over verheugen. :-)
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

Meer kabels in de grond zoals in Nederland & Zweden.
Vlaanderen is dichter bevolkt en dit is hier niet haalbaar???
Maw, markt volledig open gooien en andere bedrijven (isp's) aan trekken.

Maar de regering houdt staatsbedrijven een handje boven haar hoofd.
Dat is de grote fout van alles! Belgacom, nmbs, post, ...
+ de arbeiders hebben niks anders dan voordelen dat wij allemaal gezamelijk moeten betalen en hun dienstverlening trekt op niks.
Maar dat boeit hun ook niet. Ze zijn de enige.

Doe daar iets aan en je heb je oplossing voor meerdere problemen.
En consument heeft niks anders dan baat erbij.

Ivm het nieuws halen? Daarvoor hoef je tegenwoordig niet veel moeite doen. Tenzij er veel hoofditems zijn uiteraard :-o :-D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Mr.T schreef:Weer de zoveelste nutteloze actie? :)


Het is inderdaad een nutteloze actie... en buiten een beetje media aandacht was ze een halve maand geleden al vergeten ! Zeker wat betreft de timinig gaan we er vermoedelijk nu ook nog weinig van in de media zien.

Het zou ludieker zijn een website te maken die aangeeft hoeveel mensen (en vooral centen) er reeds weg zijn bij BGC en TN... dat is namelijk het enige waarmee je beide partijen een beetje het zout in de wonde kan smeren.
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Tja Vlaanderen heeft toch genoeg geld zie nieuwsbericht,kunnen ze net zo goed iets in het internet steken :-)

'Vlaanderen rijkste regio ter wereld'
Uitgegeven: 29 december 2007 14:13
Laatst gewijzigd: 29 december 2007 14:16

BRUSSEL - Vlaanderen is de rijkste regio ter wereld. Dat claimt de krant Het Laatste Nieuws, de grootste krant van Vlaanderen.

De krant baseert zich op cijfers van de Vlaamse minister van Begroting Dirk van Mechelen. Vlaanderen heeft nu een begrotingsoverschot van 780 miljoen euro en eind volgend jaar is de complete schuld van de Vlaamse overheid afbetaald.

Vlaanderen is daarmee met de Oostenrijkse deelstaat Oberösterreich de rijkste regio in de wereld, aldus Het Laatste Nieuws zaterdag.

Schuldenvrij

De Vlaamse 'staatsschuld' smolt tussen 1999 en 2007 weg van 6,6 miljard naar 238 miljoen euro. Ook dat laatste deel wordt weggewerkt. "Dan is Vlaanderen met kerst 2008 volledig schuldenvrij", aldus Van Mechelen.

De federale Belgische regering ziet er financieel gezien een stuk minder warm bij. Vlaanderen wil een losser staatsverband waarbij het meer zeggenschap krijgt over de besteding van geld. Nu gaan er jaarlijks miljarden van het rijke Vlaanderen naar het arme Wallonië.
Live life to the Max
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Anuwyn schreef:Een dekking van 98 %, misschien wel, maar als ik hier bij Ieper internet wil dmv ADSL kan ik niet, omdat ik simpelweg te ver van de centrale lig (meer dan 6 km). Gevolg hiervan is dat ik nog niet eens een constante snelheid van 1 Mbps haal...
Wie weet komt hier verandering in met ADSL2+ en soortgelijke ?

dat is idd een probleem, en die mensen zitten dus gevangen in het net van Telenet. ADSL2+ gaat daar niets aan veranderen, VDSL2 kan wel soelaas brengen als ze in uw buurt een Rop plaatsen tenminste
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Hoe kan je eigenlijk weten of de verdeelkast om de hoek een ROP is?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Devilex schreef:Hoe kan je eigenlijk weten of de verdeelkast om de hoek een ROP is?

Ze eens open maken...
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

laat maar

thanks to r2504
Laatst gewijzigd door t-town op 31 dec 2007, 14:35, 3 keer totaal gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

t-town schreef:Toeval?


Toeval voor wat... je komt met een berichtje van verleden week af ?
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

doeternietoe schreef:Maar de regering houdt staatsbedrijven een handje boven haar hoofd.
Dat is de grote fout van alles! Belgacom, nmbs, post, ...
+ de arbeiders hebben niks anders dan voordelen dat wij allemaal gezamelijk moeten betalen en hun dienstverlening trekt op niks.
Maar dat boeit hun ook niet. Ze zijn de enige.

Doe daar iets aan en je heb je oplossing voor meerdere problemen.
En consument heeft niks anders dan baat erbij.


Waarom op de staat schieten? Voor mijn part moet de staat geen geld pompen in het verder uitbouwen...
Bgc is geen staatsbedrijf nimeer, dus waarom zou de staat moette betalen?

Integendeel, bgc heeft al een mooie erfenis van de RTT gekregen (waar de belastingbetaler voor heeft betaald)...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Genghis schreef:Waarom op de staat schieten? Voor mijn part moet de staat geen geld pompen in het verder uitbouwen...
Bgc is geen staatsbedrijf nimeer, dus waarom zou de staat moette betalen?


De staat is nog altijd meerderheids aandeelhouder van BGC... dus ofwel verkoopt de staat zijn aandelen in BGC (en financieren ze bv. een publiek FTTH project), of wel zorgt het ervoor dat hun infrastructuur voor iedereen aan competitieve prijzen kan gebruikt worden.

De huidige situatie is een beetje tweeslachtig...
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Volgens mij zal deze actie niks maar dan ook niks opleveren. Ik weet niet meer waar ik het idee gelezen heb, maar dit vond ik pakken beter... Je moet de ISP's pakken waar het hen pijn doet. Ofwel verander je gewoon van ISP en zijn ze je kwijt als klant. Ofwel betaal je allemaal samen je rekeningen eens een maand te laat. Als iedereen hier aan mee doet zul je hen veel harder treffen dan gewoon effe je downloadregisters open trekken voor een paar uur. Ze hebben toch allemaal bandbreedte genoeg liggen...
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sub Zero schreef:Je moet de ISP's pakken waar het hen pijn doet. Ofwel verander je gewoon van ISP en zijn ze je kwijt als klant.


Helaas de enige goede actie... en een website die aangeeft hoeveel centen hen (BGC en TN) dit al gekost heeft zou nog leuker zijn. Leuk ideetje voor Userbase... provider tracking 8)

Sub Zero schreef:Ofwel betaal je allemaal samen je rekeningen eens een maand te laat. Als iedereen hier aan mee doet zul je hen veel harder treffen


Probleem is dat er geen één datum is, maar dat de facturatie datum voor iedereen anders is... de niet betaling (de meeste hebben ook een domiciliering wat het allemaal nog moeilijker maakt) is dus over een ganse maand, en daarboven krijg je dan nog eens 7 euro administratie kosten aan je been.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

r2504 schreef:en daarboven krijg je dan nog eens 7 euro administratie kosten aan je been.
Tot op heden heb ik altijd de factuur op tijd betaald en dat zal ook zo blijven, dus bijgevolg nooit problemen met de provider waar ik voor gekozen heb.
:wink:
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

ik wou meedoen maar men limiet is er zowiezo al helemaal door :D en volume gaan bijkopen is net het tegenovergestelde van het doel van deze actie :D
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

ik doe ook mee, maar ik denk dat het ook niet veel gaat uithalen. ik zou willen dat er iets wordt gedaan zodat alle klanten ongeveer dezelfde downloadsnelheid kunnen hebben en niet sommigen op 3,3 en andere onder de 1Mbps.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

r2504 schreef:Je moet de ISP's pakken waar het hen pijn doet. Ofwel verander je gewoon van ISP en zijn ze je kwijt als klant.

Ik zag een actie mbt meer concurrentie veel meer kans maken en of een grotere impact hebben. Met dat onafhankelijk onderzoek van zdnet had je die extra steun in de rug. De steun zou ook veel groter zijn en dat zowel vanuit de privé als het bedrijfsleven. Die laatsten zijn evengoed benadeeld bij de huidige gang van zaken.

Zoals eerder al gezegd op andere fora (waar niet techneuten zaten) zag ik gewoonweg apathie voor deze actie. Toen het ging over prijzen en de beperkte keuze daarintegen was er een pak meer interesse.

Spijtig want Belgacom en Telenet zullen het eventueel gematigd succes enkel maar misbruiken imho in de trend van "weinig animo dus we zijn goed bezig zoals we nu bezig zijn" Net het omgekeerde effect dus en dat zag je eerlijk gezegd toch van kilometers ver aankomen ?

Belgacom en Telenet hun grootste misdaad is dat ze van hun positie grondig misbruik maken. Daar bestaat geen twijfel over en is onweerlegbaar. Dat is hun zwakste punt en daar moet je hen op aanvallen.

Naar het voorbeeld van Nederland ben ik zeker van dat een echte vrije markt sowieso zullen lijden tot hogere limieten.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Ok, de dag is om, nu zal Tik iets anders moeten verzinnen om de aandacht af te leiden van de laatste geflopte vergadering :P
Ze hebben blijkbaar ook veel schrik om de nieuwsbrief vrij te geven van die vergadering, want na anderhalve maand is die nog steeds nergens te bespeuren :roll:
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

Bijlagen

[De extensie swf is uitgeschakeld en kan niet langer worden weergegeven.]

Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

't Is wel origineel :D
En ja hoor, ik zit op smallband. Maar niet door de actie ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik heb er gisteren 16Gb doorgeperst.

(was wat te laat wakker :p)
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

r2504 schreef:Je moet de ISP's pakken waar het hen pijn doet. Ofwel verander je gewoon van ISP en zijn ze je kwijt als klant.


Ik heb deze laatste stap genomen en overgestapt van de kabelboer naar de adsl boer :lol: dus mij zijn ze kwijt als klant
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Sub Zero schreef:'t Is wel origineel :D
En ja hoor, ik zit op smallband. Maar niet door de actie ;)
Ik wilde wel meedoen, maar heb geen limiet ... :twisted: (tele2 all-in).
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”