Reminder: Morgen zit u mogelijk op smallband
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Uit goede bron hebben we vernomen dat er op 30 december een actie start gericht tegen gierige internetproviders met te lage limieten. De actie zou de codenaam 'dagvandedownload' meegekregen hebben. Indien u hier aan wenst deel te nemen of meer informatie wenst over waarom de kabel voor uw deur begint te roken en uw kleine zijn computer niet wil afzetten, kan u terecht op dagvandedownload.be.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
"dit is maar een marginale groep..."MJ schreef:Ik ben eens benieuwd of Telenet en/of BGC hier iets op te zeggen gaan hebben...
Ik begrijp alleen niet hoe een actie zoals deze iets zou kunnen veranderen.
Stel dat ik persoonlijk deze actie wil steunen, dan betekend dit dat ik wss binnen 10 dagen volume moet bijkopen, vermits mijn telemeter elke 20ste van de maand gereset word.
Correct me if I'm wrong, maar ik denk dat een actie als dit alleen maar geld opbrengt voor telenet en bgc, en dat was naar mijn mening toch niet de bedoeling?
Stel dat ik persoonlijk deze actie wil steunen, dan betekend dit dat ik wss binnen 10 dagen volume moet bijkopen, vermits mijn telemeter elke 20ste van de maand gereset word.
Correct me if I'm wrong, maar ik denk dat een actie als dit alleen maar geld opbrengt voor telenet en bgc, en dat was naar mijn mening toch niet de bedoeling?
Tja, daar vrees ik idd ook wel voor...
En veel kan het hun ook niet schelen, he, zie maar naar de reactie van Belgacom. Ik ga wel meedownloaden, maar toch niet op smalband gaan, gaat me net iets te ver om hiervoor een heel eind op smalband te zitten/volume bijkopen.
En veel kan het hun ook niet schelen, he, zie maar naar de reactie van Belgacom. Ik ga wel meedownloaden, maar toch niet op smalband gaan, gaat me net iets te ver om hiervoor een heel eind op smalband te zitten/volume bijkopen.
-
- Plus Member
Nutteloze actie.
Trekt zich toch niemand van aan.
Het ligt puur aan de regering.
Het ligt puur aan de regering.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Het ligt bij de klanten. Wie echt genoeg heeft van de limieten kiest voor een andere provider. ADSL heeft een dekking van 98.?% en daar is dus keuze genoeg. Wie niet wil overstappen naar een provider waar je minder betaald voor meer volume heeft dat dus enkel aan zichzelf te danken. De reportage over spaarrekeningen deze week gaf hetzelfde aan. De Belg blijft tegen beter weten in bij een bank die minder interesten geeft dan de online banken... same differencedoeternietoe schreef: Het ligt puur aan de regering.
Zelf heb ik nooit limieten gekend sinds ik breedband heb (Easynet had geen meter en Dommel.........)
Laatst gewijzigd door on4bam 30 dec 2007, 10:40, in totaal 1 gewijzigd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik begrijp het ook niet echt goed wie er op dit idee gekomen is en wat ze er willen mee bereiken. zoals reeds gezegd wie de limieten beu is moet een alternatief zoeken, ze bestaan ondertussen - alleen de mensen die geen deftig ADSL kunnen krijgen mogen klagen. Telenet en Belgacom beschouwen mensen die niet toekomen met hun limiet als marginalen; ik zie daar heel weinig veranderen op dat vlak.Genghis schreef:Correct me if I'm wrong, maar ik denk dat een actie als dit alleen maar geld opbrengt voor telenet en bgc, en dat was naar mijn mening toch niet de bedoeling?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Hangt er van af, wat je als 'de actie' aanziet...doeternietoe schreef:Nutteloze actie.
Volgens mij was 'de actie' de pers halen, en ons limieten probleem in de media gooien... en dat is gelukt ... dat downloaden is toch maar bijzaak. Degene die niet toekomen met hun volume, die kunnen toch niets downloaden
de koe zegt boe
Media-aandacht voor een consumentenprobleem is altijd goed, en wat dat betreft is DVDD in elk geval al een klein succes.Anuwyn schreef:Ik ga wel meedownloaden, maar toch niet op smalband gaan, gaat me net iets te ver om hiervoor een heel eind op smalband te zitten/volume bijkopen.
Maar ik vraag me ook af een oproep tot een boycot van volumepacks niet tegelijk had moeten gelanceerd worden, of zelfs als onafhankelijke actie? Een plotse daling van het geld dat binnenstroomt langs die kant zouden de boekhouders van Be&Te wél opmerken, onafhankelijk van de publiciteit errond.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik wacht ook tot morgen, hoor. Op een paar uur is mijn limiet erdoor getrokken (12 gieg waarvan grootste deel al opgebruikt is).Mr.T schreef:Vooralsnog is er bitter weinig te merken op de traffiek statistieken van enkele grotere ISP's. Weer de zoveelste nutteloze actie?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Een dekking van 98 %, misschien wel, maar als ik hier bij Ieper internet wil dmv ADSL kan ik niet, omdat ik simpelweg te ver van de centrale lig (meer dan 6 km). Gevolg hiervan is dat ik nog niet eens een constante snelheid van 1 Mbps haal...on4bam schreef:Het ligt bij de klanten. Wie echt genoeg heeft van de limieten kiest voor een andere provider. ADSL heeft een dekking van 98.?% en daar is dus keuze genoeg. Wie niet wil overstappen naar een provider waar je minder betaald voor meer volume heeft dat dus enkel aan zichzelf te danken. De reportage over spaarrekeningen deze week gaf hetzelfde aan. De Belg blijft tegen beter weten in bij een bank die minder interesten geeft dan de online banken... same differencedoeternietoe schreef: Het ligt puur aan de regering.
Zelf heb ik nooit limieten gekend sinds ik breedband heb (Easynet had geen meter en Dommel.........)
Wie weet komt hier verandering in met ADSL2+ en soortgelijke ?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 7 keer
En wat als die klant Belgacom-TV heeft en geen kabel-tv en geen kosten wil doen om een 2é telefoonlijn te laten instalerenon4bam schreef:
Het ligt bij de klanten. Wie echt genoeg heeft van de limieten kiest voor een andere provider.
Van limieten ook nooit problemen gehad, voor mij speelt het geen rol wie voor welke provider gekozen heeft, het is hun vrije keuze.on4bam schreef: Zelf heb ik nooit limieten gekend sinds ik breedband heb
Wie nu zijn keuze nog niet gemaakt heeft is te beklagen en ik vrees dat dagvandedownload niets zal veranderen.
Wel iets meer trafiek en nodeloos verbruik aan volume packs, iets waar de providers zich over verheugen.
-
- Plus Member
Meer kabels in de grond zoals in Nederland & Zweden.
Vlaanderen is dichter bevolkt en dit is hier niet haalbaar???
Maw, markt volledig open gooien en andere bedrijven (isp's) aan trekken.
Maar de regering houdt staatsbedrijven een handje boven haar hoofd.
Dat is de grote fout van alles! Belgacom, nmbs, post, ...
+ de arbeiders hebben niks anders dan voordelen dat wij allemaal gezamelijk moeten betalen en hun dienstverlening trekt op niks.
Maar dat boeit hun ook niet. Ze zijn de enige.
Doe daar iets aan en je heb je oplossing voor meerdere problemen.
En consument heeft niks anders dan baat erbij.
Ivm het nieuws halen? Daarvoor hoef je tegenwoordig niet veel moeite doen. Tenzij er veel hoofditems zijn uiteraard
Vlaanderen is dichter bevolkt en dit is hier niet haalbaar???
Maw, markt volledig open gooien en andere bedrijven (isp's) aan trekken.
Maar de regering houdt staatsbedrijven een handje boven haar hoofd.
+ de arbeiders hebben niks anders dan voordelen dat wij allemaal gezamelijk moeten betalen en hun dienstverlening trekt op niks.
Ivm het nieuws halen? Daarvoor hoef je tegenwoordig niet veel moeite doen. Tenzij er veel hoofditems zijn uiteraard
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het is inderdaad een nutteloze actie... en buiten een beetje media aandacht was ze een halve maand geleden al vergeten ! Zeker wat betreft de timinig gaan we er vermoedelijk nu ook nog weinig van in de media zien.Mr.T schreef:Weer de zoveelste nutteloze actie?
Het zou ludieker zijn een website te maken die aangeeft hoeveel mensen (en vooral centen) er reeds weg zijn bij BGC en TN... dat is namelijk het enige waarmee je beide partijen een beetje het zout in de wonde kan smeren.
- regeri
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 2 keer
Tja Vlaanderen heeft toch genoeg geld zie nieuwsbericht,kunnen ze net zo goed iets in het internet steken
'Vlaanderen rijkste regio ter wereld'
Uitgegeven: 29 december 2007 14:13
Laatst gewijzigd: 29 december 2007 14:16
BRUSSEL - Vlaanderen is de rijkste regio ter wereld. Dat claimt de krant Het Laatste Nieuws, de grootste krant van Vlaanderen.
De krant baseert zich op cijfers van de Vlaamse minister van Begroting Dirk van Mechelen. Vlaanderen heeft nu een begrotingsoverschot van 780 miljoen euro en eind volgend jaar is de complete schuld van de Vlaamse overheid afbetaald.
Vlaanderen is daarmee met de Oostenrijkse deelstaat Oberösterreich de rijkste regio in de wereld, aldus Het Laatste Nieuws zaterdag.
Schuldenvrij
De Vlaamse 'staatsschuld' smolt tussen 1999 en 2007 weg van 6,6 miljard naar 238 miljoen euro. Ook dat laatste deel wordt weggewerkt. "Dan is Vlaanderen met kerst 2008 volledig schuldenvrij", aldus Van Mechelen.
De federale Belgische regering ziet er financieel gezien een stuk minder warm bij. Vlaanderen wil een losser staatsverband waarbij het meer zeggenschap krijgt over de besteding van geld. Nu gaan er jaarlijks miljarden van het rijke Vlaanderen naar het arme Wallonië.
'Vlaanderen rijkste regio ter wereld'
Uitgegeven: 29 december 2007 14:13
Laatst gewijzigd: 29 december 2007 14:16
BRUSSEL - Vlaanderen is de rijkste regio ter wereld. Dat claimt de krant Het Laatste Nieuws, de grootste krant van Vlaanderen.
De krant baseert zich op cijfers van de Vlaamse minister van Begroting Dirk van Mechelen. Vlaanderen heeft nu een begrotingsoverschot van 780 miljoen euro en eind volgend jaar is de complete schuld van de Vlaamse overheid afbetaald.
Vlaanderen is daarmee met de Oostenrijkse deelstaat Oberösterreich de rijkste regio in de wereld, aldus Het Laatste Nieuws zaterdag.
Schuldenvrij
De Vlaamse 'staatsschuld' smolt tussen 1999 en 2007 weg van 6,6 miljard naar 238 miljoen euro. Ook dat laatste deel wordt weggewerkt. "Dan is Vlaanderen met kerst 2008 volledig schuldenvrij", aldus Van Mechelen.
De federale Belgische regering ziet er financieel gezien een stuk minder warm bij. Vlaanderen wil een losser staatsverband waarbij het meer zeggenschap krijgt over de besteding van geld. Nu gaan er jaarlijks miljarden van het rijke Vlaanderen naar het arme Wallonië.
Live life to the Max
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
dat is idd een probleem, en die mensen zitten dus gevangen in het net van Telenet. ADSL2+ gaat daar niets aan veranderen, VDSL2 kan wel soelaas brengen als ze in uw buurt een Rop plaatsen tenminsteAnuwyn schreef:Een dekking van 98 %, misschien wel, maar als ik hier bij Ieper internet wil dmv ADSL kan ik niet, omdat ik simpelweg te ver van de centrale lig (meer dan 6 km). Gevolg hiervan is dat ik nog niet eens een constante snelheid van 1 Mbps haal...
Wie weet komt hier verandering in met ADSL2+ en soortgelijke ?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
-
- Deel van't meubilair
Toeval voor wat... je komt met een berichtje van verleden week af ?t-town schreef:Toeval?
Waarom op de staat schieten? Voor mijn part moet de staat geen geld pompen in het verder uitbouwen...doeternietoe schreef: Maar de regering houdt staatsbedrijven een handje boven haar hoofd.
Bgc is geen staatsbedrijf nimeer, dus waarom zou de staat moette betalen?
Integendeel, bgc heeft al een mooie erfenis van de RTT gekregen (waar de belastingbetaler voor heeft betaald)...
-
- Deel van't meubilair
De staat is nog altijd meerderheids aandeelhouder van BGC... dus ofwel verkoopt de staat zijn aandelen in BGC (en financieren ze bv. een publiek FTTH project), of wel zorgt het ervoor dat hun infrastructuur voor iedereen aan competitieve prijzen kan gebruikt worden.Genghis schreef:Waarom op de staat schieten? Voor mijn part moet de staat geen geld pompen in het verder uitbouwen...
Bgc is geen staatsbedrijf nimeer, dus waarom zou de staat moette betalen?
De huidige situatie is een beetje tweeslachtig...
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Volgens mij zal deze actie niks maar dan ook niks opleveren. Ik weet niet meer waar ik het idee gelezen heb, maar dit vond ik pakken beter... Je moet de ISP's pakken waar het hen pijn doet. Ofwel verander je gewoon van ISP en zijn ze je kwijt als klant. Ofwel betaal je allemaal samen je rekeningen eens een maand te laat. Als iedereen hier aan mee doet zul je hen veel harder treffen dan gewoon effe je downloadregisters open trekken voor een paar uur. Ze hebben toch allemaal bandbreedte genoeg liggen...
-
- Deel van't meubilair
Helaas de enige goede actie... en een website die aangeeft hoeveel centen hen (BGC en TN) dit al gekost heeft zou nog leuker zijn. Leuk ideetje voor Userbase... provider trackingSub Zero schreef:Je moet de ISP's pakken waar het hen pijn doet. Ofwel verander je gewoon van ISP en zijn ze je kwijt als klant.
Probleem is dat er geen één datum is, maar dat de facturatie datum voor iedereen anders is... de niet betaling (de meeste hebben ook een domiciliering wat het allemaal nog moeilijker maakt) is dus over een ganse maand, en daarboven krijg je dan nog eens 7 euro administratie kosten aan je been.Sub Zero schreef:Ofwel betaal je allemaal samen je rekeningen eens een maand te laat. Als iedereen hier aan mee doet zul je hen veel harder treffen
Tot op heden heb ik altijd de factuur op tijd betaald en dat zal ook zo blijven, dus bijgevolg nooit problemen met de provider waar ik voor gekozen heb.r2504 schreef:en daarboven krijg je dan nog eens 7 euro administratie kosten aan je been.
- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
- Contacteer:
ik doe ook mee, maar ik denk dat het ook niet veel gaat uithalen. ik zou willen dat er iets wordt gedaan zodat alle klanten ongeveer dezelfde downloadsnelheid kunnen hebben en niet sommigen op 3,3 en andere onder de 1Mbps.
Ik zag een actie mbt meer concurrentie veel meer kans maken en of een grotere impact hebben. Met dat onafhankelijk onderzoek van zdnet had je die extra steun in de rug. De steun zou ook veel groter zijn en dat zowel vanuit de privé als het bedrijfsleven. Die laatsten zijn evengoed benadeeld bij de huidige gang van zaken.r2504 schreef:Je moet de ISP's pakken waar het hen pijn doet. Ofwel verander je gewoon van ISP en zijn ze je kwijt als klant.
Zoals eerder al gezegd op andere fora (waar niet techneuten zaten) zag ik gewoonweg apathie voor deze actie. Toen het ging over prijzen en de beperkte keuze daarintegen was er een pak meer interesse.
Spijtig want Belgacom en Telenet zullen het eventueel gematigd succes enkel maar misbruiken imho in de trend van "weinig animo dus we zijn goed bezig zoals we nu bezig zijn" Net het omgekeerde effect dus en dat zag je eerlijk gezegd toch van kilometers ver aankomen ?
Belgacom en Telenet hun grootste misdaad is dat ze van hun positie grondig misbruik maken. Daar bestaat geen twijfel over en is onweerlegbaar. Dat is hun zwakste punt en daar moet je hen op aanvallen.
Naar het voorbeeld van Nederland ben ik zeker van dat een echte vrije markt sowieso zullen lijden tot hogere limieten.
Ok, de dag is om, nu zal Tik iets anders moeten verzinnen om de aandacht af te leiden van de laatste geflopte vergadering
Ze hebben blijkbaar ook veel schrik om de nieuwsbrief vrij te geven van die vergadering, want na anderhalve maand is die nog steeds nergens te bespeuren
Ze hebben blijkbaar ook veel schrik om de nieuwsbrief vrij te geven van die vergadering, want na anderhalve maand is die nog steeds nergens te bespeuren
- Bijlagen
-
[De extensie swf is uitgeschakeld en kan niet langer worden weergegeven.]
Ik heb deze laatste stap genomen en overgestapt van de kabelboer naar de adsl boer dus mij zijn ze kwijt als klantr2504 schreef:Je moet de ISP's pakken waar het hen pijn doet. Ofwel verander je gewoon van ISP en zijn ze je kwijt als klant.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik wilde wel meedoen, maar heb geen limiet ... (tele2 all-in).Sub Zero schreef:'t Is wel origineel
En ja hoor, ik zit op smallband. Maar niet door de actie