De Waalse kabel is definitief in handen van kabelmaatschappij ALE-Brutélé. Dat kondigde Jean-Claude Marcourt, Waals minister van Economie, vrijdag aan in een persbericht. ALE verandert vanaf volgende week zijn naam in Tecteo group.
De schaalvergrotingsoperatie is van groot belang in Franstalig België. Daar ontstaat nu voor het eerst, naar het voorbeeld van Telenet in Vlaanderen, een grote speler die triple play-diensten (telefonie, internet en televisie) aanbiedt. Een echte concurrent voor Belgacom ook.
Tecteo gaat zijn diensten aanbieden onder de merknaam VOO. Het biedt kabeltelevisie aan bijna één miljoen gezinnen. Het bedrijf liet eerder al weten dat het ook nog mobiele telefonie en interactieve diensten wil op de markt brengen.
De kabelactiviteiten van acht Waalse intercommunales (Igeho, Inatel, Iterest, Intermosane, Seditel, Simogel, Telelux en Ideatel) werden aan ALE-Brutélé verkocht voor 464,5 miljoen euro. De overname had wel wat voeten in de aarde. Telenet, dat ook interesse had in een uitbreiding in Wallonië, vocht de verkoopsprocedure aan voor de Raad van State. Andere kandidaat voor de overname van het kabelnetwerk was het Luxemburgse Coditel-Altice.
Tecteo Group wordt met de overname één van de grootste Waalse bedrijven, zowel qua omzet als qua personeel. Minister Marcourt wijst erop dat dit perfect past in het Marshall-plan van het Waalse gewest.
Bron: Gazet Van Antwerpen
Met dank aan eco racer
Definitief akkoord over verkoop Waalse kabel
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
"Een echte concurrent voor Belgacom ook."
Ahaha, zo grappig...
Nuja, ik hoop écht waar voor onze franstalige landsgenoten dat zij niet in dezelfde stront gaan zitten als wij nu.
Ahaha, zo grappig...
Nuja, ik hoop écht waar voor onze franstalige landsgenoten dat zij niet in dezelfde stront gaan zitten als wij nu.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Prachtig dat ze in Mechelen ook eens op hun bek gekregen hebben... hopelijk gaat INDI nu ook nog wat meer dwarsliggen, en krijgen ze wat meer concurrentie van de alternatieve providers. Het is tijd dat hun arrogantie wat afgeremd wordt.Sub Zero schreef:Telenet, dat ook interesse had in een uitbreiding in Wallonië, vocht de verkoopsprocedure aan voor de Raad van State.
VOO heeft een ongelimiteerd abonnement dus dat valt wel mee denk ikLord Utopia schreef:"Een echte concurrent voor Belgacom ook."
Ahaha, zo grappig...
http://www.voo.be/index.php?action=gen_ ... &parent=24
De upload is wel abnormaal traag maar dat moet je er bij nemen zeker
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
- Erelid
Niet zozeer van de limieten, maar van de arrogantie van Telenet, en van het duopolie in Wallonië dan. Met zo'n beslissingenen lijkt me dit alleen maar anti-Europees.hellsnake schreef:VOO heeft een ongelimiteerd abonnement dus dat valt wel mee denk ikLord Utopia schreef:"Een echte concurrent voor Belgacom ook."
Ahaha, zo grappig...
Ipv concurentie te voeren, gaan nu ook Voo en Belgacom vast roesten in duopolisten zitjes. Samen gaan ze ook daar de alternatieve operatoren doodknijpen.
Allé na een duopolie in Vlaanderen gaat men nu ook een duopolie krijgen bij onze zuiderburen. Hé en wie is hier telkens de centrale speler? ja ja Belgacom
We gaan er hier echt op achteruit zou ik zo denken
Of gaat VOO het lef hebben de concurentie aan te gaan met Belgacom en hen het vuur aan de schenen leggen of gaat men braafjes hun producten copiëren van elkaar zoals dat nu reeds het geval is in Vlaanderen tussen Telenet en Belgacom
Mevrouw Kroes waar ben je?
![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
- Premium Member
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 22 keer
hellsnake schreef: VOO heeft een ongelimiteerd abonnement dus dat valt wel mee denk ik
Ik denk niet dat VOO opeens hun limiet drastisch gaat verlagen en hun prijs drastisch verhogen. 34 euro voor hetzelfde wat belgacom biedt met de Go formule + geen limiet is denk ik toch een grote concurrent voor belgacom, zodat ze geneigd zijn iets te doen.Zambo schreef:Allé na een duopolie in Vlaanderen gaat men nu ook een duopolie krijgen bij onze zuiderburen. Hé en wie is hier telkens de centrale speler? ja ja BelgacomWe gaan er hier echt op achteruit zou ik zo denken
Of gaat VOO het lef hebben de concurentie aan te gaan met Belgacom en hen het vuur aan de schenen leggen of gaat men braafjes hun producten copiëren van elkaar zoals dat nu reeds het geval is in Vlaanderen tussen Telenet en Belgacom
Mevrouw Kroes waar ben je?
Kan belgacom de prijzen aanpassen per gebied? en zo ja, dan zouden ze wel eens alleen voor het gebied dat VOO bedient lagere prijzen kunnen aanbieden. Maar dat is mischien wat vergezocht?
-
- Erelid
Nee, want Belgacom zegt dat ze niet geloven in 2 gebieden met verschillende prijzen. Dus ik denk eerst dat Voo hun snelheden mogen opkrikken, want VDSL2 staat voor de deur en waar staat Voo dan met Docsis3?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Net daarom is het mooi dat Telenet het Waalse gedeelte niet in handen heeft gekregen... nu zijn er drie spelers, niet echt concurrentie op zich, maar altijd beter dan twee.Lord Utopia schreef:Nee, want Belgacom zegt dat ze niet geloven in 2 gebieden met verschillende prijzen.
Het is gewoon wachten tot er ergens een speler het wankele evenwicht kan doen kantelen.
Maar als telenet wel had gewonnen hadden ze ook een monopolie en kon het bipt ze ook dwingen hun netwerk open te stellen.r2504 schreef:Net daarom is het mooi dat Telenet het Waalse gedeelte niet in handen heeft gekregen... nu zijn er drie spelers, niet echt concurrentie op zich, maar altijd beter dan twee.Lord Utopia schreef:Nee, want Belgacom zegt dat ze niet geloven in 2 gebieden met verschillende prijzen.
Het is gewoon wachten tot er ergens een speler het wankele evenwicht kan doen kantelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Voo bied aan wat veel mensen hier ook wel zouden willen. Minder snelheid meer download, meer snelheid ,limiethellsnake schreef:VOO heeft een ongelimiteerd abonnement dus dat valt wel mee denk ikLord Utopia schreef:"Een echte concurrent voor Belgacom ook."
Ahaha, zo grappig...
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
stel ik heb 12 GB per maand traffic, helaas dat bestaat nog bij TELENET [kabelpooiers] en BELGACOM [koperdieven], de switch naar een andere provider is in voorbereiding, en surf aan bvb 10 Mbps en 6 Mbps, hoelang kan ik dan "surfen"? ![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)
2.73 uur aan 10Mbiteco racer schreef:stel ik heb 12 GB per maand traffic, helaas dat bestaat nog bij TELENET [kabelpooiers] en BELGACOM [koperdieven], de switch naar een andere provider is in voorbereiding, en surf aan bvb 10 Mbps en 6 Mbps, hoelang kan ik dan "surfen"?
4.55 uur aan 6Mbit (belgacom biedt echter maar 4Mbit dus dan wordt het 6.83 uur)