Embedded videofilmpje afspelen lukt niet

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Om een of andere reden lukt het mij niet om sommige filmpjes af te spelen die moeten spelen in een geïntegreerde media player op een internetpagina

Moest mijn uitleg niet duidelijk zijn, hier is een voorbeeld

http://www.stubru.be/node/42661

Ik zie de player maar het filmpje start niet automatisch en ook niet als ik op de play knop druk. Enige idee wat de reden is?
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Firewall nazien, misschien.

Heb je eventueel 'n popup blocker, welke ingeschakeld is?

(hier is zelfs phising controle ingeschakeld, de fillm start automatisch op zonder enig probleem)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Eens je media player versie updaten.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Goztow schreef:Eens je media player versie updaten.
Ik heb versie 11 en onlangs nog nieuwe codecs geïnstalleerd. Is dat niet voldoende?
Blue-Sky schreef:Firewall nazien, misschien.

Heb je eventueel 'n popup blocker, welke ingeschakeld is?

(hier is zelfs phising controle ingeschakeld, de fillm start automatisch op zonder enig probleem)
Ik heb niet bepaald een extra firewall of popup blocker. De enige pop up blocker die ik gebruik is die van Windows zelf. Ik heb zonet even gecheckt, de pop up blocker is aan maar die van Stubru worden toegelaten. Dus normaal zou het geen probleem mogen geven

Andere oplossingen?
KK
Elite Poster
Elite Poster

Probeer eens via mediaplayer rechtstreeks de stream af te spelen.

Start Mediaplayer
File menu -> Open URL -> http://wm.streampower.be/vrt_odvideo/ra ... owlier.wmv ingeven en op OK klikken.

Als het dan niet afspeelt klopt er toch iets niet met je mediaplayer of codecs.
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Ik krijg deze foutmelding
Het bestand kan niet worden gevonden. Als u een item in de mediabibliotheek probeert af te spelen, te branden of te synchroniseren, is het mogelijk dat het bestand ervan is verplaatst, de naam gewijzigd is of verwijderd.
KK
Elite Poster
Elite Poster

Raar, bij mij begint mediaplayer dat gewoon af te spelen.

Je kan misschien eens proberen mediaplayer opnieuw te installeren. In de directory van mediaplayer (C:\program files\Windows Media Player) staat normaal gezien een setup bestand, bij mij noemt dit setup_wm.exe (media player 11).
Het zou niet de eerste keer zijn dat bepaalde software mediaplayer onbruikbaar gemaakt heeft, of als je een trojan of iets dergelijks op je PC gehad hebt. Door die setup nogmaals te draaien is dat meestal verholpen.
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Zou het dat zijn? Ik heb hetzelfde met Winamp gedaan en daar krijg ik de url ook niet afgespeeld

Wat raar is, op de site van één, kan ik wel filmpjes afspelen

http://www.een.be/televisie1_master/pro ... ml?video_1

Op de site van vrtnieuws.net dat nochtans hetzelfde principe is, lukt het niet ...
KK schreef:Raar, bij mij begint mediaplayer dat gewoon af te spelen.

Je kan misschien eens proberen mediaplayer opnieuw te installeren. In de directory van mediaplayer (C:\program files\Windows Media Player) staat normaal gezien een setup bestand, bij mij noemt dit setup_wm.exe (media player 11).
Het zou niet de eerste keer zijn dat bepaalde software mediaplayer onbruikbaar gemaakt heeft, of als je een trojan of iets dergelijks op je PC gehad hebt. Door die setup nogmaals te draaien is dat meestal verholpen.
Helpt niet

Deze foutmelding krijg ik als ik de link in IE plaats

Ik ben ontgoocheld in Userbase e mensen. :wink: :lol: Das nu al het tweede probleem op rij dat opgelost raakt zonder hulp van Userbase

Met nen dikke merci aan mijne maat Kristof :wink:

http://support.microsoft.com/kb/940029

Methode 1 heeft niks geholpen maar methode 3 is knal erop
Method 2
Make sure that the user account that is using Windows Media Player has Modify permissions for the Wmsdkns.xml file.

Note In Windows Vista, the file is located in the C:\Users\Userame\AppData\Local\Microsoft\Windows Media\11.0 folder. In Windows XP, the file is located in the C:\Documents and Settings\UserName\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Media\11.0 folder.
Back to the top

Method 3
Delete the Wmsdkns.xml file. After you delete it, Windows Media Player will re-create the Wmsdkns.xml file.
Ik heb dus die Wmsdkns.xml file gedelete en nu werkt het :-D De file is wel nog niet teruggekomen zoals in dat bericht, maar iig, het werkt :wink:

Merci Kristof
Bijlagen
foutmelding.JPG
(136.83 KiB) 38 keer gedownload
dekristof
Starter
Starter

Graag gedaan :-)
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer: