Systeemservice niet op cd en totaal geen internet-verbinding

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Kluivertnr1
Starter Plus
Starter Plus

Hallo,

Nadat ik Windows heb opgestart, staat er dit: Fout opgetreden bij het laden van C:\WINDOWS\System32\cemnltei.dll. Kan opgegeven module niet vinden.
Op mijn cd van Windows XP Home SP1a staat deze systeemservice niet op de cd. Nu is de pc naar SP2 ge-update, ( toen de pc het natuurlijk nog goed deed ) dus ik vroeg me af of het daar niet mee te maken heeft. Die systeemservice is blijkbaar wel nodig, want anders stond deze melding er niet. Maar hoe kan het dan zijn dat de systeemservice niet op de cd staat?

Nu het volgende. Als ik Windows heb opgestart en de cd van Windows XP Home SP1a erin steek en ik op 'systeemcompatibiliteit controleer' klik en daarna op 'Systeem automatisch controleren''klik, staat er:

Setup kan niet worden voortgezet omdat de versie van Windows op de computer nieuwer is dan de versie op de cd.
Waarschuwing: Als u ervoor kiest de geïnstalleerde, nieuwere versie van Windows te deleten, kunnen de bestanden en instellingen niet worden hersteld.
Bedoelen ze met de 'nieuwere versie van Windows' SP2?
Op internet gaat vooralsnog niet en ik ben er van overtuigd dat het met hierbovenstaande tekst te maken heeft.

Het zou mooi zijn mocht iemand een oplossing weten.
Laatst gewijzigd door Kluivertnr1 19 dec 2007, 12:57, in totaal 1 gewijzigd.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Kluivertnr1 schreef:Bedoelen ze met de 'nieuwere versie van Windows' SP2?
Yes.
Helaas is slipstreamen vaak de enige oplossing.
Kluivertnr1
Starter Plus
Starter Plus

meon schreef:
Kluivertnr1 schreef:Bedoelen ze met de 'nieuwere versie van Windows' SP2?
Yes.
Helaas is slipstreamen vaak de enige oplossing.
Bedankt voor je antwoord.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik besef dat je daar een werkende pc voor nodig hebt, maar ik ben dus ook al eens tegen dat probleem aangelopen. Heel vervelend en slecht van Microsoft :(.
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Is nog de vraag of je die service effectief nodig hebt.

Als je in google zoekt, vind je niks over "cemnltei.dll" en dat zou ik van een systeemservice toch verwachten.

Zou het niet kunnen dat dit niet van Microsoft komt (en dat het dus effectief logischerwijze niet op je CD staat) maar van een andere softwarepakket of driver?

Of gewoon spyware ...
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

ik ben geneigd van akkoord te gaan met gert.jansen Het lijkt me niet dat dit een bestand van microsoft is. Anders zou je altijd wel iets vinden op google. Ofwel dat je het verkeerd getypt hebt :wink:

Met nieuwere versie bedoelen ze inderdaad SP2

Als je een hele tijd gewerkt hebt met SP1, dan zou ik virus of spyware niet uitsluiten.

Voor zover ik kan lezen, werkt je pc wel nog maar heb je geen internet meer. Ik zou toch zien om zo snel mogelijk een nieuw cd'tje te slipstreamen en herinstalleren
Kluivertnr1
Starter Plus
Starter Plus

Kenneth schreef:ik ben geneigd van akkoord te gaan met gert.jansen Het lijkt me niet dat dit een bestand van microsoft is. Anders zou je altijd wel iets vinden op google. Ofwel dat je het verkeerd getypt hebt :wink:

Met nieuwere versie bedoelen ze inderdaad SP2

Als je een hele tijd gewerkt hebt met SP1, dan zou ik virus of spyware niet uitsluiten.

Voor zover ik kan lezen, werkt je pc wel nog maar heb je geen internet meer. Ik zou toch zien om zo snel mogelijk een nieuw cd'tje te slipstreamen en herinstalleren
Het laatste wat je zegt komt het idd op neer. Ik heb mijn SP1a cd geslipstreamd naar SP2, tenminste dat probeerde ik. Helaas is het mislukt. Ik heb Autostreamer gebruikt en bij het volgende scherm: ( dit scherm is van het internet gehaald, dus dat middelste vinkje staat daar natuurlijk wel. )

Afbeelding

weet ik niet waar ik mijn Service Pack file kan vinden. De overige 2 opties wel voor elkaar gekregen.
Hoe weet ik waar mijn Service Pack file staat en wat is dat feitelijk?
Over dat systeembestand: ik heb het goed getypt, dus daar ligt het al niet aan. :wink:
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Kluivertnr1 schreef:Over dat systeembestand: ik heb het goed getypt, dus daar ligt het al niet aan. :wink:
Dan vrees ik dat het misschien nog een overblijfsel van die zooi op je PC is ...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”