Franse providers gaan illegale downloaders bespieden

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
yama
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

De Franse president Nicolas Sarkozy is een hevige voorstander van de wet.De Franse regering heeft een nieuwe wet aangenomen om internetpiraterij een halt toe te roepen. De wet verplicht internetproviders gegevens over gebruikers die illegale bestanden downloaden of verspreiden, door te spelen aan een nieuwe instantie, een onafhankelijk panel dat wordt voorgezeten door een jurist. Die stuurt de overtreder dan een waarschuwing. Die overtreder kan twee waarschuwingen krijgen. Bij een derde overtreding wordt de gebruiker van het internet gegooid. (sam)

BRON HLN.BE
Afbeelding
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Bush vriendje Sarko...
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

De idee is om een puntensysteem in te voeren, zoals met hun rijbewijzen zeker? Het aantal over een beveiligde verbinding gaande torrents gaat nogal toenemen in frankrijk!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

hehe, binnen enkele jaren is alles SSL3.0 of SSL6.0 tegen dan.

Sorry maar het wordt tijd dat er alternatief voor het www komt want op den duur is het zo erg in china.
LaundroMat
Pro Member
Pro Member

Hoe gaan ze dat oplossen als blijkt dat het mijn buur is die via mijn onbeschermd draadloos netwerk "illegale" downloads doet?

Wat is illegaal? Als iemand een mashup maakt waar de platenmaatschappijen niet mee opgezet zijn, en ik download die, ben ik dan strafbaar? Wat als ik een film afhaal waarvan ik de DVD vroeger heb gekocht? Als ik de niewe CD van Radiohead via torrent binnenhaal, wordt mij dan toegang tot het internet verboden? En als ik die CD afhaal van hun eigen website?

Als ik van het internet geband ben, mag ik dan voor de rest van mijn leven het internet niet meer gebruiken? Ook niet voor e-mail? Mag ik dan nog vanop mijn werk plaats het internet op? Mag ik een nieuw abbonnement afsluiten op naam van mijn vrouw en dat dan gebruiken? Mag ik dan nog een internetcafé binnen?
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Jammer genoeg kijken ze niet verder dan hun neus lang is.
De reden waarom er illegaal gedownload word bijvoorbeeld.
Wat gebeurt er wanneer er voldoende vraag is, maar de prijs vraag verhouding niet in evenwicht is? ...

Een andere bedenking is ook dat als 20% van de internetgebruikers dit doen, de providers zo wel 20% van hun klanten op straat smijten. Het resultaat is wellicht dat de internet toegang dan nog duurder word. Het lijkt mij allemaal nogal kort door de bocht. Niet alles is sowieso zwart of wit.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
yama
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Robbe schreef:Jammer genoeg kijken ze niet verder dan hun neus lang is.
De reden waarom er illegaal gedownload word bijvoorbeeld.
Wat gebeurt er wanneer er voldoende vraag is, maar de prijs vraag verhouding niet in evenwicht is? ...

Een andere bedenking is ook dat als 20% van de internetgebruikers dit doen, de providers zo wel 20% van hun klanten op straat smijten. Het resultaat is wellicht dat de internet toegang dan nog duurder word. Het lijkt mij allemaal nogal kort door de bocht. Niet alles is sowieso zwart of wit.
Idd hoop alleen niet dat ze hier bij ons het voorbeeld de la douce france overnemen anders zal de kaap v 3 miljoen breedband surfers niet gehaald worden :twisted: .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”