Wat wil "UDP Flood to Host" zeggen?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Peterken
Premium Member
Premium Member

Ik heb al een paar dagen vreemde problemen waardoor mijn outlook, firefox ea geen verbinding kunnen maken.
Heb AVG en Hitmanpro al laten lopen, heb met TCPview bekeken of er iets abnormaals gebeurde maar kan niks vinden.
Soms krijg ik een ander ip adres terug van ping dan nslookup voor meerdere hosts hetgeen mij ook vreemd lijkt, niet?

Nu ben ik net eens in de log van mijn modem gaan kijken en daar staat dus die
"**UDP Flood to Host** <ip adres modem>, 32768->> 195.238.2.21, 53 (from PPPoE1 Outbound)"
hetgeen me wel doet vermoeden dat hier iets aan de hand is of ben ik verkeerd.
In mijn processen draait niets abnormaals maar ik herinner me niet hoeveel keer svchost.exe er normaal in voorkwam.

Ik heb al proberen te scannen met de onine versie van trendmicro maar daar loopt mijn firefox steeds op vast - hetgeen ik anders nooit heb.

Enig idee hoe ik dit kan aanpakken?
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Het IP adres is alvast de primary DNS server van Belgacom ...

Welke service er draait op 32768 moet je zelf is nakijken ...
Peterken
Premium Member
Premium Member

"Flood" is toch van vloed/overstroming, wil dat in deze context niet zeggen dat er veel aanvragen zijn bij de DNS server van BGC vanuit mijn pc/modem?

Hoe kan ik zien welke service op die poort draait, ben in een zoektocht op TCPView gestoten en daar flikkert vanalles maar zie niks wat betrekking heeft op die poort.

Ik heb net ook eens naar mijn volumemeter gekeken en zo was er gisteren een periode met disconnects om de 1 à 2 seconden terwijl ik normaal gezien altijd de 36u wel haal. Nu heb ik sinds kort wel een andere modem maar ik vermoed niet dat het daar iets mee heeft te maken.
dr S.A.f.
Member
Member
Contacteer:

Eens een firewall installeren zodat je kan zien welk proces toegang probeert te krijgen op die betreffende poort, en desgewenst kun je ze dan ook gewoon blokkeren.
Having a smoking section in a restaurant is a little like having a peeing section in a pool
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”