Cable-tuner zenders

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Het is misschien ouderwets om nog een cable-tuner van Telenet te gebruiken,
maar verschillende mensen gebruiken hem nog (denk ik), waaronder ook mijn zus.
Het is dus algemeen bekend, dat die gebruikt wordt (werd) om de, door telenet afgenomen, 8 analoge kanalen opnieuw te kunnen bekijken.
Welnu, een week of twee - drie geleden is FR3 en nog een ander kanaal (kan mij de naam nu niet meer herinneren) verdwenen. Een telefoontje naar TN laat ons weten dat er werken waren en dat die twee verdwenen kanalen terug te programmeren zijn met de cable-tuner.
Welnu, dat is me na verschillende malen proberen niet gelukt om die terug te vinden. Volgens de bijhorende handleiding moest ik scannen op 370Mhz, wat ik dus ook gedaan heb.
Zou het kunnen dat die twee kanalen niet meer te ontvangen zijn zonder digibox of -corder ? Het zijn toch digitale kanalen die je ontvangt met zo'n tuner, dacht ik.
Heeft iemand met z'n cable-tuner dit ook ervaren ?
byter
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

is je cabletuner van philips of samsung ?
die van philips worden eigenlijk niet meer gebruikt en bij deze blijft het probleem van fr3 aanhouden
enigste oplossing is dan omruilen bij je verdeler voor een samsung cabletuner

anders zou een rescan toch wel moeten werken
lacer
Elite Poster
Elite Poster

Het is een Philips, een herbruikte Canal+ modem.
Ik heb ergens opgevangen dat ik eens moet scannen op 322Mhz, dit zou een oplossing kunnen zijn...
Ikzelf heb mij gisteren ook ééntje besteld en naar het schijnt zijn alle kanalen erop beschikbaar. Weet wel niet wat merk, maar ga ze straks ophalen. Als die twee posten niet te ontvangen zijn hoef ik hem niet :x
lacer
Elite Poster
Elite Poster

Scannen op 322Mhz bracht geen zoden aan de dijk. Zal de cable-tuner moeten omruilen door een Samsung.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”