zijn er plannen om aanbood te verbeteren Edpnet?
ik had +-2 maanden geleden gebeld en er werd mij gezegd dat er een actie ging komen maar ik weet niet welke.
Als er nu MAXdyn24 goedkoper zou worden zou ik zeker overschakelen -.-
Maar zoals het nu zit kan ik beter naar dommel of dxadsl gaan.
ZEKER als je weet dat je 50 euro moet betalen.
Enige verschuiving gepland?
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ze zullen IETS moeten veranderen, of hun klanten zullen weglopen. want in tegenstelling tot Telenet/Belgacom klanten zijn die van EDPNEt zich wél bewust van betere alternatieven (cfr. Dommel, dxADSL, ... )
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ze zullen dringend op de proppen moeten komen en niet doen zoals Telenet ... ja ja we gaan OOIT eens iets doen ... het is een kleine isp en inderdaad het zijn prijs/kwaliteit bewuste klanten .... Dommel zet nu een gote stap vooruit ... en EDP die altijd in 1 adem werd genoemd lijkt stil te staan ... en stil staan is altijd achteruitgaan ....
Mooie stap, al hun klanten een prijsverhoging aansmeren, en een heel klein deel van België van "té mooi om waar te zijn" internet voorzien...Zambo schreef:Dommel zet nu een gote stap vooruit ...
Dommel mikt zich naar mijn mening veel te veel op grootverbruikers, en dat gaat zich nog wreken. Al de 100GB/maand plussers zitten al lang bij Dommel, en die wordt meer en meer op kosten gejaagd.
Terwijl EDPnet zich meer als prijs/kwaliteit provider lijkt te willen profileren.
Als je't mij vraagt is de "grootverbruiker markt" een gevaarlijk publiek: meestal ISP-hoppers, vaak veel geklaag, en ze zorgen ook voor hogere kosten op het netwerk...
- regeri
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik ben zelf ook een van de grootverbruikers,alhoewel 150 gb/maand redelijk is,klagen doe ik niet,en zo moet het niet genoemd worden,want misschien dat jij overal ja en amen tegen zegt.Mede ook door het geklaag en gesodemieter(menig isp leest userbase ook!),wordt er wel aan gewerkt dat er behoefte is aan snellere verbindingen,hogere limieten.En als je andere forums bekeken hebt liggen wij als Belgenland nog behoorlijk achter qua internet. 

Live life to the Max
Tja, daar verschillen we dus al van mening...regeri schreef:alhoewel 150 gb/maand redelijk is
Ik ben zeker niet de makkelijkste of de moeilijkste klant, maar ik heb meer "vereisten" dan louter datalimieten. En da's blijkbaar de enige vereiste die doorslaggevend is bij het gros van de userbasers.
Ik kom ruim rond met nog geen 10GB per maand, en zo ook pakweg 90% van de bevolking.. En die 90% heeft bij Dommel niet veel te zoeken (trager en duurder dan EDPnet)... En het zijn net die 90% van de klanten die economisch gezien interessant zijn.
Ik zeg alleen maar dat ik de strategie van Dommel niet echt begrijp...
-
- Plus Member
- Contacteer:
Toxeh schreef:Tja, daar verschillen we dus al van mening...regeri schreef:alhoewel 150 gb/maand redelijk is
Ik ben zeker niet de makkelijkste of de moeilijkste klant, maar ik heb meer "vereisten" dan louter datalimieten. En da's blijkbaar de enige vereiste die doorslaggevend is bij het gros van de userbasers.
Ik kom ruim rond met nog geen 10GB per maand, en zo ook pakweg 90% van de bevolking.. En die 90% heeft bij Dommel niet veel te zoeken (trager en duurder dan EDPnet)... En het zijn net die 90% van de klanten die economisch gezien interessant zijn.
héhe ene die juist zijn pcke opzet om een mailke te sturen (no offence

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Exact de reden waarom ik zelf EDP genomen heb.Toxeh schreef:Tja, daar verschillen we dus al van mening...regeri schreef:alhoewel 150 gb/maand redelijk is
€ 10 per maand minder dan bij Dommel + toch de mogelijkheid om tot 60 Gb te gaan zonder stukken van mensen uit te geven.
ik zit rond de 14-16 Gb per maand met EDP.
Surfen met 2 PCs + youtube + email enz.
Dan nog een werk-laptop er bij die via VPN ook wel een en ander qua volume verzet.
Als ik eens een PC herinstalleer of echt een bepaalde demo oid wil hebben , dan stijgt m'n volume eventjes , maar nooit echt zo enorm veel.
Zelfs met de 12 Gb van Bgc kwam ik ook toe maar nu hou ik me gewoon niet meer in en download wat ik wil.
In mijn geval is het gewoon traag soms ... (alhoewel het beter lijkt sinds een paar dagen) en dat stoort me.
Of dat nu 60 , 80 of 100 gb limiet is kan me eigenlijk zo heel veel niet schelen.
Floris Bakker for president!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik heb deels hetzelfde gebruikspatroon.cavecat schreef:Exact de reden waarom ik zelf EDP genomen heb.Toxeh schreef:Tja, daar verschillen we dus al van mening...regeri schreef:alhoewel 150 gb/maand redelijk is
€ 10 per maand minder dan bij Dommel + toch de mogelijkheid om tot 60 Gb te gaan zonder stukken van mensen uit te geven.
ik zit rond de 14-16 Gb per maand met EDP.
Surfen met 2 PCs + youtube + email enz.
Dan nog een werk-laptop er bij die via VPN ook wel een en ander qua volume verzet.
Als ik eens een PC herinstalleer of echt een bepaalde demo oid wil hebben , dan stijgt m'n volume eventjes , maar nooit echt zo enorm veel.
Zelfs met de 12 Gb van Bgc kwam ik ook toe maar nu hou ik me gewoon niet meer in en download wat ik wil.
In mijn geval is het gewoon traag soms ... (alhoewel het beter lijkt sinds een paar dagen) en dat stoort me.
Of dat nu 60 , 80 of 100 gb limiet is kan me eigenlijk zo heel veel niet schelen.
Het grootste pluspunt is nog dat je pas meer betaald wanneer je boven de 20GB gaat. Doorgaans zit ik daar rond of onder, bij een uitzondering daar mischien 10-15 GB boven.
Ik ben dus tot op heden tevreden van EDPnet (weliswaar nog maar klant van juli).
Bij Dommel vind je eerder het publiek (heb gelukkig op userbase al gemerkt dat er ook andere zijn) die een arm willen als ze een hand krijgen (met andere woorden die limiet moet precies iedere maand volledig gebruikt worden).
Inderdaad, de ISP hoppers die als vliegen op een ... afkomen en meer veranderen van ISP dan van paar schoenen.
En wie 150 GB redelijk vind iedere, maand sorry dat ik het zeg maar die heeft waarschijnlijk niks beters te doen.
Al uw illegale stuff downloaden via uw nieuwsgroep/rapidshare/weet-ik-veel-welke account is één, het nog gebruiken (bekijken/beluisteren/consumeren/whatever) is iets anders.
Van bovenstaande spreek ik louter uit deels ervaring (weliswaar ik veel kleinere ordes). Uiteindelijk is het enige die er rijk mee wordt, de harddisk fabrikant. En na een tijd vliegt die data dan toch weg omdat je er geen tijd voor hebt.
Een "werkmens" heeft dat tussen de soep en da patatten mischien van doen, maar zeker niet in orders van deze grootheden...
En inderdaad, ik geloof ook redelijk sterk dat het zich nog tegen Dommel zal wreken.
Versta mij niet verkeerd, niks tegen Dommel, prachtige ISP. Maar je speelt met riscico's.
Maar goed, dit ging dus over EDPnet. Ik denk dat ze toch ook stillaan een effort mogen doen op vlak van gebruikte technologie. ADSL2 komt er bij hun duidelijk niet door.
Bij Dommel ziet het er dan wel veelbelovend uit, maar dit wordt nog duidelijk koffiedik kijken (samen met de rest van de "evolutie" aan internetgelegenheden in België.).
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Ze creeeren wel een beetje een Dommelhype + ik denk dat veel van de (zeer)grootverbruikers bekend staan bij familie/vrienden als de persoon die pc-problemen verhelpt, en dus ook raad geeft qua internetoplossing.Toxeh schreef:Ik zeg alleen maar dat ik de strategie van Dommel niet echt begrijp...regeri schreef:alhoewel 150 gb/maand redelijk is
Ik zit ook bij EDPnet: Tot 40GB per maand betaal je evenveel als Dommel en je hebt een hogere download/upload snelheid. Natuurlijk een iets hogere limiet zou nog meer mensen naar EDPnet brengen ipv Dommel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
EDPnet mag eigenlijk wel eens wat nieuws doen (zoals meer volume op MAX6 en MAX24), want op dit moment is Scarlet one (internet + telefoon) zelfs voordeliger. Als ze zo verder doen gaan ze toch veel klanten aan Dommel en scarlet verliezen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Inderdaad, aan 0,25 EURO / gig kost het maar 10 EURO meer om je 60 GB te verbruiken. Echt niet veel.Mantis schreef:Ze creeeren wel een beetje een Dommelhype + ik denk dat veel van de (zeer)grootverbruikers bekend staan bij familie/vrienden als de persoon die pc-problemen verhelpt, en dus ook raad geeft qua internetoplossing.Toxeh schreef:Ik zeg alleen maar dat ik de strategie van Dommel niet echt begrijp...regeri schreef:alhoewel 150 gb/maand redelijk is
Ik zit ook bij EDPnet: Tot 40GB per maand betaal je evenveel als Dommel en je hebt een hogere download/upload snelheid. Natuurlijk een iets hogere limiet zou nog meer mensen naar EDPnet brengen ipv Dommel.
Over het algemeen gaat het snel genoeg, ik ben een ex-upc chello professional klant, maar merk tijdens het surfen niet superveel verschil. Dat abonnement kostte meer dan EURO 100 / maand, dus voor de prijs die het nu kost mag er wel een verschil zijn. Ik mis de 2 Mbit/s upload wel maarja telenjet gaf die mogelijkheid toch niet.
Over het algemeen dus tevreden van EDPNET, ik kijk nog even verder de kat uit de boom qua dommel (woon in kessel-lo), om via het forum te zien wat de stabiliteit en de snelheid gaat zijn van cityconnect met de volksverhuizing naar Dommel. Eventueel zal het zelfs ADSL2+ van edpnet worden i.p.v. Dommel, als het beschikbaar wordt. We zullen zien.