Pagina 1 van 1

Poging tot nieuwe aansluiting

Geplaatst: 05 dec 2007, 15:28
door zoro007
Al meer dan 2 maanden wacht ik op mijn aansluiting bij Tele2 !!
Mails blijven onbeantwoord
Als ik telefonisch kontakt opneem krijg ik telkens te horen dat het probleem bij Belgacom ligt. Op de vraag wanneer ik eindelijk aangesloten zal zijn kan mij niets antwoorden.
Ze beloven steeds weer om iets te laten weten en ik hoor niets !

Hebben andere mensen ook zulke ervaringen ?
Wat kan ik doen om het in orde te krijgen ?
Kan Belgacom echt zolang wachten om de lijn te aktiveren ? Staan hier geen termijnen op waarbinnen ze dit moeten doen ?

klantnummer en tel. nr.

Geplaatst: 05 dec 2007, 15:42
door T2m
Als je me vandaag nog jouw klantnummer en telefoonnummer doorgeeft probeer ik het op te nemen.

Geplaatst: 05 dec 2007, 16:49
door zoro007
Ik heb je een berichtje gestuurd

Geplaatst: 05 dec 2007, 17:39
door Goendi
Das normaal ;) Mijn verhuis duurde 6 maanden. Uiteraard lag de fout ook bij Belgacom -kuch- :) Later bleek dat Tele2 een verkeerde order had ingegeven, met foutieve gegevens... Eenmaal dat rechtgezet was het op 2 weken geregeld. Sindsdien nooit problemen...

Vandaag ook op 12 mbit gezet. Zoals ik al vreesde kan een speedtouch 716 dit -niet- trekken (in tegenstelling tot eerdere beweringen van Tele2 uit). Krijg dat maar eens uitgelegd aan hun 1ste lijn... Paar standaardzinnetjes en ticketje verder hebben ze nog steeds niet gehoord dat de oorzaak bij die 716 ligt :p Maar goed, uiteindelijk toch terug op 4 mbit gezet. Stabiliteit alom... Wel geen nieuws over wanneer ze dit nu oplossen :)

Geplaatst: 05 dec 2007, 19:59
door kaween
... niet trekken ? Puur uit interesse want "ver van mijn bed" :( , maar wat/hoe kom je tot die conclusie ? Want feitelijk zou de 716 -puur vanuit technisch oogpunt- hier geen problemen mee mogen hebben. Wat loopt er dan fout ? Bovendien loopt pakweg Mousty wel degelijk over een 716 voor zover ik weet, en die draait sinds vandaag ook 12mbps...

Spacekiek is een ook oudgediende T2'er en er van de eerste dagen bij, heeft dus waarschijnlijk ook een 716 draaien op 12mbps sinds vandaag. Dus, wat liep er fout ? Onstabiel ? Totaal nada ?

Geplaatst: 05 dec 2007, 21:20
door Rudolf
Bij mij staat er ook een 716 en geen probleem bij de upgrade naar 12 Mbps.

Geplaatst: 05 dec 2007, 21:41
door Goendi
... niet trekken ? Puur uit interesse want "ver van mijn bed" , maar wat/hoe kom je tot die conclusie ? Want feitelijk zou de 716 -puur vanuit technisch oogpunt- hier geen problemen mee mogen hebben. Wat loopt er dan fout ? Bovendien loopt pakweg Mousty wel degelijk over een 716 voor zover ik weet, en die draait sinds vandaag ook 12mbps...
Ik zit op een BRUO lex aangesloten, die 700 meter verder is. Mijn modem staat aangesloten aan eerste contactpunt, en mijn lijn is -superstabiel- op 4096. Op 12 mbit verbreekt de synch continu. Slechte poort? Mogelijk, niet uit te sluiten, maar onwaarschijnlijk. Slechte draad? Ruiswaarden zijn goed, terradyne geeft geen probleem, probably not. 716 heeft al issues met IE7, en de speedtouchen van BGC (ook de recentste) zijn niet gemaakt voor 9 mbit, laat staan voor 12 mbit... Dus neem ik aan dat de oorzaak bij de speedtouch ligt, bij gebrek aan andere opties :)

Geplaatst: 05 dec 2007, 22:41
door kaween
Gezien het feit dat de andere mensen met een 716 wel probleemloos lijken te werken zoals je inmiddels kan zien (Spacekiek heeft ook een 716 heeft hij me al laten weten) lijkt het dan toch meer een probleem met je specifieke situatie te zijn. Een problematische 716 is altijd mogelijk, maar de 716 zelf moet volgens specs perfect 24/1,5 capable zijn, en volgens wat ik lees op de Dommel forums met de nieuwste firm zelfs Annex M compliant zijn. De IE7 problemen zitten trouwens -ook- in alle andere ST's die ik ken, inclusief de ST706's, en ook nogal wat HP printertjes met een webinterface breken nog steeds hun nek over IE7.

Als je nog binnen de 2 jaar garantie zit bij T2, misschien aansturen op replacement ?

Geplaatst: 06 dec 2007, 10:07
door zoro007
Goendi,

6 maanden voor een aansluiting ?????
Dat lijken wel mafiapraktijken ! :evil:

Tegen dat je aansluiting werkt zijn de voorwaarden reeds totaal voorbijgestreefd ! (snelheid, limieten, prijs , ...)

Kan je eigenlijk kostenloos je aanvraag annuleren zolang je niet werkelijk aangesloten bent ?
Hoe zit het dan met je domiciliering ?

Geplaatst: 06 dec 2007, 10:17
door Goztow
Dienst niet geleverd binnen een redelijke termijn. Vragen dat ze je je geld terugstorten en het boeltje annuleren (via aangetekend schrijven).

Als ze niet willen -> ombudsdienst inschakelen.

Geplaatst: 06 dec 2007, 11:09
door zoro007
Ik hoop toch nog dat T2m iets in beweging kan krijgen bij Tele2 ! :|

Geplaatst: 07 dec 2007, 11:01
door lacer
zoro007 schreef:Ik hoop toch nog dat T2m iets in beweging kan krijgen bij Tele2 ! :|
Die is voor een maand op verlof, op 10 januari begint ie terug te werken :-)