Poging tot nieuwe aansluiting

Plaats reactie
zoro007
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 dec 2007, 15:22

Al meer dan 2 maanden wacht ik op mijn aansluiting bij Tele2 !!
Mails blijven onbeantwoord
Als ik telefonisch kontakt opneem krijg ik telkens te horen dat het probleem bij Belgacom ligt. Op de vraag wanneer ik eindelijk aangesloten zal zijn kan mij niets antwoorden.
Ze beloven steeds weer om iets te laten weten en ik hoor niets !

Hebben andere mensen ook zulke ervaringen ?
Wat kan ik doen om het in orde te krijgen ?
Kan Belgacom echt zolang wachten om de lijn te aktiveren ? Staan hier geen termijnen op waarbinnen ze dit moeten doen ?
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

Als je me vandaag nog jouw klantnummer en telefoonnummer doorgeeft probeer ik het op te nemen.
correctie: <b>ex</b>-T2m...
zoro007
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 dec 2007, 15:22

Ik heb je een berichtje gestuurd
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Das normaal ;) Mijn verhuis duurde 6 maanden. Uiteraard lag de fout ook bij Belgacom -kuch- :) Later bleek dat Tele2 een verkeerde order had ingegeven, met foutieve gegevens... Eenmaal dat rechtgezet was het op 2 weken geregeld. Sindsdien nooit problemen...

Vandaag ook op 12 mbit gezet. Zoals ik al vreesde kan een speedtouch 716 dit -niet- trekken (in tegenstelling tot eerdere beweringen van Tele2 uit). Krijg dat maar eens uitgelegd aan hun 1ste lijn... Paar standaardzinnetjes en ticketje verder hebben ze nog steeds niet gehoord dat de oorzaak bij die 716 ligt :p Maar goed, uiteindelijk toch terug op 4 mbit gezet. Stabiliteit alom... Wel geen nieuws over wanneer ze dit nu oplossen :)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... niet trekken ? Puur uit interesse want "ver van mijn bed" :( , maar wat/hoe kom je tot die conclusie ? Want feitelijk zou de 716 -puur vanuit technisch oogpunt- hier geen problemen mee mogen hebben. Wat loopt er dan fout ? Bovendien loopt pakweg Mousty wel degelijk over een 716 voor zover ik weet, en die draait sinds vandaag ook 12mbps...

Spacekiek is een ook oudgediende T2'er en er van de eerste dagen bij, heeft dus waarschijnlijk ook een 716 draaien op 12mbps sinds vandaag. Dus, wat liep er fout ? Onstabiel ? Totaal nada ?
Rudolf
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:04
Locatie: Regio 02

Bij mij staat er ook een 716 en geen probleem bij de upgrade naar 12 Mbps.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

... niet trekken ? Puur uit interesse want "ver van mijn bed" , maar wat/hoe kom je tot die conclusie ? Want feitelijk zou de 716 -puur vanuit technisch oogpunt- hier geen problemen mee mogen hebben. Wat loopt er dan fout ? Bovendien loopt pakweg Mousty wel degelijk over een 716 voor zover ik weet, en die draait sinds vandaag ook 12mbps...


Ik zit op een BRUO lex aangesloten, die 700 meter verder is. Mijn modem staat aangesloten aan eerste contactpunt, en mijn lijn is -superstabiel- op 4096. Op 12 mbit verbreekt de synch continu. Slechte poort? Mogelijk, niet uit te sluiten, maar onwaarschijnlijk. Slechte draad? Ruiswaarden zijn goed, terradyne geeft geen probleem, probably not. 716 heeft al issues met IE7, en de speedtouchen van BGC (ook de recentste) zijn niet gemaakt voor 9 mbit, laat staan voor 12 mbit... Dus neem ik aan dat de oorzaak bij de speedtouch ligt, bij gebrek aan andere opties :)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Gezien het feit dat de andere mensen met een 716 wel probleemloos lijken te werken zoals je inmiddels kan zien (Spacekiek heeft ook een 716 heeft hij me al laten weten) lijkt het dan toch meer een probleem met je specifieke situatie te zijn. Een problematische 716 is altijd mogelijk, maar de 716 zelf moet volgens specs perfect 24/1,5 capable zijn, en volgens wat ik lees op de Dommel forums met de nieuwste firm zelfs Annex M compliant zijn. De IE7 problemen zitten trouwens -ook- in alle andere ST's die ik ken, inclusief de ST706's, en ook nogal wat HP printertjes met een webinterface breken nog steeds hun nek over IE7.

Als je nog binnen de 2 jaar garantie zit bij T2, misschien aansturen op replacement ?
zoro007
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 dec 2007, 15:22

Goendi,

6 maanden voor een aansluiting ?????
Dat lijken wel mafiapraktijken ! :evil:

Tegen dat je aansluiting werkt zijn de voorwaarden reeds totaal voorbijgestreefd ! (snelheid, limieten, prijs , ...)

Kan je eigenlijk kostenloos je aanvraag annuleren zolang je niet werkelijk aangesloten bent ?
Hoe zit het dan met je domiciliering ?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dienst niet geleverd binnen een redelijke termijn. Vragen dat ze je je geld terugstorten en het boeltje annuleren (via aangetekend schrijven).

Als ze niet willen -> ombudsdienst inschakelen.
zoro007
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 dec 2007, 15:22

Ik hoop toch nog dat T2m iets in beweging kan krijgen bij Tele2 ! :|
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

zoro007 schreef:Ik hoop toch nog dat T2m iets in beweging kan krijgen bij Tele2 ! :|


Die is voor een maand op verlof, op 10 januari begint ie terug te werken :-)
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”