Pagina 1 van 1

Dan toch nog niet compleet geactiveerd ?

Geplaatst: 01 dec 2007, 14:19
door a3ke
Hoi allemaal

Sinds 28/11/07 is men ADSL lijn hier actiefgezet door dommel na wat weekjes wachttijd

Nu sinds 29/11/07 zag ik het xDSL lampje dat mooi brande ipv pinkte

Vandaag nu even tijd om telenet helemaal buiten te smijten me op dommel te zwieren MAAR , problems :(

Modem staat perfect ingesteld (99 % zeker van) maar geraak niet "online"

08/01/2003 00:05:40 Delay 3 second - do_connect
08/01/2003 00:05:40 If(PPPoE1) PPP fail : CHAP authentication failure

Dit weet de log van men SNA6500 me te zeggen

voor de rest is alles ingesteld zoals het zou moeten

INTERNET
ADSL Physical Up
ADSL / ISP
VPI/VCI 8/35
Encapsulation LLC
Protocol PPPoE
IP Address Down

en alle rest kwa login dsl******@schedom etc ook

what gives ?
:-(

EDIT :

CRM page ------>

status : the adsl signal is installed and operational
type : broadband
ip-address : currently this login is not connected to the dommel.com adsl network

Geplaatst: 01 dec 2007, 14:50
door gerardje55
Probeer je account eens in de modem te zetten met schedom in hoofletters.
Dus dsl*****@SCHEDOM

Geplaatst: 01 dec 2007, 17:10
door a3ke
gerardje55 schreef:Probeer je account eens in de modem te zetten met schedom in hoofletters.
Dus dsl*****@SCHEDOM
DSL******@schedom
dsl******@schedom
DSL*****@SCHEDOM
dsl******@SCHEDOM

tried them all al spijtig genoeg

passwoord is case sensitive dus dat kan het ook al niet zijn denk ik

iemand nog iets og ooit voorgehad ?

EDIT : linestats

# Status:




Configured


Current

Line Status


---


SHOWTIME

Link Type


---



# Data Rate:

Stream Type


Actual Data Rate

Up Stream


512 (Kbps.)

Down Stream


4640 (Kbps.)

[Go Top]

# Operation Data / Defect Indication:

Operation Data


Upstream


Downstream

Noise Margin


23 dB


20 dB

Attenuation


30 dB


27 dB

Indicator Name


Near End Indicator


Far End Indicator

Fast Path FEC Correction


0


0

Interleaved Path FEC Correction


0


0

Fast Path CRC Error


1


0

Interleaved Path CRC Error


0


0

Loss of Signal Defect


0


---

Fast Path HEC Error


0


0

Interleaved Path HEC Error


0


0

* [Go Top]

# Statistics:

Received Cells


85

Transmitted Cells


106

Geplaatst: 01 dec 2007, 17:26
door verdickt
Hallo,

Ik had in het begin hetzelfde voor, enkele malen naar dommel gebeld en deze vertelden me steeds dat het actief was en zou moeten werken.

Ik deed steeds een copy and paste, het was me echter niet opgevallen dat bij het selecteren steeds nog een blanco deel werd meegenomen ( slechts 1 toetsaanslag ).

Of dit bij u nu hetzelfde is ???

Geplaatst: 01 dec 2007, 18:00
door a3ke
typ alles manueel over vanop een hardcopy ...

Geplaatst: 01 dec 2007, 18:18
door xenne
verander eens protocol naar PPPoA

Geplaatst: 02 dec 2007, 13:00
door ljd
nooit copy and paste doen, meestal kopieer je ook een spatie ofzo mee.

Geplaatst: 02 dec 2007, 17:35
door a3ke
Dus PPPoA nog minder dan PPPoE

En nogmaals , ik typ alles manueel over van hardcopy van men gegevens

Zal dus bellen worden maandag :evil:

Geplaatst: 02 dec 2007, 18:10
door ljd
typ je soms per ongeluk een 0 als een O of een O als 0 ?

Geplaatst: 02 dec 2007, 18:13
door a3ke
niet in de login en/of de pass staat een te vergissen nummer/getal (0/O , 1/l , VV/W)

en heb alles meermaals ingetypt en dubbelchecked en de hoofdlettercombinaties ook van eerder , niks

ook zelfs ondertussen login : dsl*****@schedom.be en com en net geprobeerd , niks

Pffffff :x

Geplaatst: 03 dec 2007, 10:16
door a3ke
aaargh , dan toch een foutje :-D

ff gebeld , al weet ik zen naam niet , ben van dommel toch al vré veel contenter dan van telenet helpdesk :roll:

het is dus toch best dage copy/paste maar oplet op de spaties

l en I gemist (kleine letter l en grote letter i)

now i'm on the dommel network :)

Synced @ 512 kbps UP and 4640 kbps DOWN (= 4 mBps + boostpack?? aka netconnect + boostpack ??)

Noise margin 23 dB UP en 18 dB DOWN
Atteniation 30 dB UP en 27 dB DOWN

Zit op 1.7 Km van de centrale

Speedtest

our DOWNLOAD Speed:
3327 kbps or 416 KB/sec

an efficiency of ~83%

up
Your UPLOAD Speed:
407 kbps or 51 KB/sec

Geplaatst: 03 dec 2007, 11:17
door xenne
a3ke schreef:ben van dommel toch al vré veel contenter dan van telenet helpdesk :roll:
telenet heeft een gratis nummer, dat van dommel is een duur betaalnummer, toch een belangrijk nadeel.

enfin, uw waardes zijn goed, hopelijk heb je de helpdesk nu niet meer nodig :wink: tot dommels :wink:

Geplaatst: 03 dec 2007, 11:38
door yama
xenne schreef:
a3ke schreef:ben van dommel toch al vré veel contenter dan van telenet helpdesk :roll:
telenet heeft een gratis nummer, dat van dommel is een duur betaalnummer, toch een belangrijk nadeel.

enfin, uw waardes zijn goed, hopelijk heb je de helpdesk nu niet meer nodig :wink: tot dommels :wink:
Enige wat mij bij de telenethelpdesk is bij gebleven is modem stekker er uit 15 min wachten en dan trg inloggen .

Zelfs nu nog met digibox ff uitloggen paar minuten wachten en trg inloggen :lol: .

Geplaatst: 03 dec 2007, 13:23
door a3ke
xenne schreef:
a3ke schreef:ben van dommel toch al vré veel contenter dan van telenet helpdesk :roll:
telenet heeft een gratis nummer, dat van dommel is een duur betaalnummer, toch een belangrijk nadeel.

enfin, uw waardes zijn goed, hopelijk heb je de helpdesk nu niet meer nodig :wink: tot dommels :wink:
telenet gratis nummer is maar bij een beperkt aantal problemen , laat staan de belangrijke = betaalnummer of gewoon zonaal nummer
laat staan dat je "bussinessklant" bent (Telenet solutions) , dan willen ze je zelfs op de gratis of gewone nummer niet helpen , dan moet je naar de zonale nummer van telenet Solutions bellen :roll:

Afin , gewoon de kwaliteit is al een pak beter en de wachttijd heel redelijk te noemen

Geplaatst: 03 dec 2007, 13:43
door xenne
a3ke schreef:telenet gratis nummer is maar bij een beperkt aantal problemen , laat staan de belangrijke = betaalnummer of gewoon zonaal nummer
laat staan dat je "bussinessklant" bent (Telenet solutions) , dan willen ze je zelfs op de gratis of gewone nummer niet helpen , dan moet je naar de zonale nummer van telenet Solutions bellen :roll:
9 jaar bij telenet geweest en altijd het gratis nummer gebeld. akkoord om tot bij de helpdesk te geraken moest ik wel mijn modem uittrekken :wink:

Geplaatst: 03 dec 2007, 13:43
door verdickt
a3ke schreef:aaargh , dan toch een foutje :-D

ff gebeld , al weet ik zen naam niet , ben van dommel toch al vré veel contenter dan van telenet helpdesk :roll:

het is dus toch best dage copy/paste maar oplet op de spaties

l en I gemist (kleine letter l en grote letter i)

now i'm on the dommel network :)

Synced @ 512 kbps UP and 4640 kbps DOWN (= 4 mBps + boostpack?? aka netconnect + boostpack ??)

Noise margin 23 dB UP en 18 dB DOWN
Atteniation 30 dB UP en 27 dB DOWN

Zit op 1.7 Km van de centrale

Speedtest

our DOWNLOAD Speed:
3327 kbps or 416 KB/sec

an efficiency of ~83%

up
Your UPLOAD Speed:
407 kbps or 51 KB/sec
Ongeveer hetzelfde als mij dus

Geplaatst: 03 dec 2007, 18:03
door ctgilles
Ik zit op
Downstream Rate: 4640 kbps
Upstream Rate: 512 kbps
Downstream Margin: 26 db
Upstream Margin: 19 db
Downstream Line Attenuation: 3 db
Upstream Line Attenuation: 1.5 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 11 db

Ziet er dus goed uit hè :)

(wat betekent het allemaal weer? :lol: )

Geplaatst: 03 dec 2007, 18:29
door xenne
ctgilles schreef:Ik zit op
Downstream Rate: 4640 kbps
Upstream Rate: 512 kbps
Downstream Noise Margin: 26 db
Upstream Noise Margin: 19 db
Downstream Line Attenuation: 3 db
Upstream Line Attenuation: 1.5 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 11 db

Ziet er dus goed uit hè :)

(wat betekent het allemaal weer? :lol: )
zeer goed ja. in 't kort komt het er op neer dat noise margin zo hoog mogelijk moet zijn en min 6dB (anders verliest ge uw verbinding), Uw line attenuation is het verlies, dus dat moet logischerwijs zo laag mogelijk zijn :wink: