vraag ivm nieuwe abonnementsformule met VoIP

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Insom
Pro Member
Pro Member

Voor een bedrijf in VoIP waar ik in meewerk wil ik een abonnementsformule uitwerken dat concurrentieel is tegenover Telenet en Belgacom.

De telenetnummers kunnen zonder problemen geporteerd worden naar bv: nomadische nummers.

Mijn idee is deze nummers gratis aan klanten ter beschikking te stellen met een VoIPpack waarin ook een voicemodem is inbegrepen.

Momenteel heb ik een promotieactie met daarin:

Optie 1
-Fritzbox modem
-2 uur bellen nationaal
-VoIP account met voordelige tarieven (tot 95% goedkoper)

Voor 9,95 € per maand (na 1 jaar vervalt dit abonnement en kan de klant naar hartelust bellen zonder enig abonnement).
Het internet via Telenet blijft natuurlijk aan Telenet te betalen.

Optie 2:
Een abonnement van 15 € per jaar voor een telefoonnummer (portering van Telenet).
Aparatuur zelf aan te kopen (Voip modem, box (bv: Fritzbox) of IP telefoons).

Optie 3: Abonnement van 5 € per maand voor Fritzbox en VoIP account op 2 jaar basis.

Optie 4: Geen abonnement voor telefonie en duurdere tarieven (maar nog tot 50% goedkoper dan Telenet). Apparatuur is ofwel in waarborg (aan x bedrag) ofwel zelf aan te kopen.

Mijn vraag is of dit aanbod interessant is voor huidige Telenet klanten?
Graag jullie mening.

Suggesties zijn natuurlijk steeds welkom. :wink:

Ps: omdat ik vooral de Telenet abonnees hiermee wil aanspreken heb ik dit topic hier gezet en niet in de VoIP sectie.
thailand
Member
Member

Ik gebruik al een hele tijd JustVoip
Ik bel daar 120 dagen GRATIS mee naar alle Telenet en Belgacom nummers en zelfs naar het buitenland.
Ik stuur in Belgie GRATIS SMS en ook naar het buitenland .
Ik betaal daarvoor 10€ en krijg dus 120 FREEDAYS.
Het geld gaat er alleen af als je belt naar een betalend land of als ik voor 0.10€ bel naar een Belgische GSM.

Voor mij een heel goed alternatief.
Vroeger had ik een Proximus factuur van +/70 €

Nu heb ik een smile 10.. en betaal 10.15€ per maand

Wij bellen veel naar Thailand...vroeger koste ons dat gemiddeld 1 € per minuut.
Nu kost dat NIKS...

Het enige dat je daar voor nodig hebt is een Headset of een microfoon en natuurlijk een PC met een internetaansluiting.

Hier kan je de prijzen vergelijken...
http://backsla.sh/betamax
Insom
Pro Member
Pro Member

thailand schreef:Ik gebruik al een hele tijd JustVoip
Ik bel daar 120 dagen GRATIS mee naar alle Telenet en Belgacom nummers en zelfs naar het buitenland.
Ik stuur in Belgie GRATIS SMS en ook naar het buitenland .
Ik betaal daarvoor 10€ en krijg dus 120 FREEDAYS.
Het geld gaat er alleen af als je belt naar een betalend land of als ik voor 0.10€ bel naar een Belgische GSM.

Voor mij een heel goed alternatief.
Vroeger had ik een Proximus factuur van +/70 €

Nu heb ik een smile 10.. en betaal 10.15€ per maand

Wij bellen veel naar Thailand...vroeger koste ons dat gemiddeld 1 € per minuut.
Nu kost dat NIKS...

Het enige dat je daar voor nodig hebt is een Headset of een microfoon en natuurlijk een PC met een internetaansluiting.

Hier kan je de prijzen vergelijken...
http://backsla.sh/betamax
Dit is idd een heel mooi aanbod, maar geen bruikbare vergelijking aangezien je altijd vast zit aan je pc. Ik zou als ik u was toch even investeren in een IP phone of een voip modem, dan hoeft uw PC ook niet op te staan ;) én heeft u alle gemak van normale telefonie.

Maar goed, dit is JustVoIP en werkt met kredieten. Ik spreek over een service met alle voordelen van VoIP met maandelijkse facturatie (niet iedereen wil met paypal of visa kredieten betalen).
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Dit zou enkel werken indien uw doelgroep Jan en klein Pierke is en daarvoor ook geoptimaliseerd is.

De "advanced" user gaat inderdaad eerder opteren voor een DIY-oplossing, meestal inderdaad gebaseerd op een Betamax kloon. Het voordeel is simpel en groot: 't is goedkoper. Iemand die met VoIP begint, ligt meestal niet wakker van internet-payments.

Het is dus de "basic" user die je moet strikken en daarvoor zal je fikse inspanningen mogen leveren, daar de meesten niet geneigd zijn om van provider te wisselen (kijk naar Belgacom & Telenet, met hun overpriced brol edoch gigantisch klantenbestand) én je zal mogen investeren in het fool-proof maken van het geheel. Helaas kost dit een aardige duit denk ik zo...

Ikzelf ben alvast niet geïnteresseerd, daar 2 uur gratis bellen onvoldoende is en het dus voorlopig te duur is. Voor 9,95€ per maand zou ik verwachten onbeperkt nationaal te bellen.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Om cloink ten dele bij te treden.

Optie 2 zou ik sowieso laten vallen. Als je al zelf je apparatuur moet gaan kopen, dan ben je zeker wel in staat om zelf een abo bij een Betamax kloon aan te schaffen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”