Tweede Kamer wil verbod op gewelddadige games

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Tweede Kamer wil verbod op gewelddadige games

bron: pcmweb.nl

De Tweede Kamer wil dat er een verbod komt op zeer gewelddadige computerspellen. PvdA, SP, VVD en SGP hebben aan minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie gevraagd of hij daartoe de wet kan aanscherpen.

De minister kan op dit moment extreem gewelddadige games als Manhunt 2 op basis van de huidige wetgeving niet verbieden. De minister kan alleen proberen te voorkomen dat gewelddadige games niet aan jongeren onder de zestien jaar worden verkocht.

SGP-Kamerlid Kees van der Staaij heeft een motie ingediend waarin hij de Kamer verzoekt om mogelijkheden te onderzoeken om gewelddadige games te verbieden. Dat verzoek kreeg bijval van de SP, PvdA en VVD en de motie werd afgelopen dinsdag in de Tweede Kamer goedgekeurd.

Wij vragen ons af waarom de Tweede Kamer gewelddadige games wil verbieden, terwijl gewelddadige boeken, strips, tv-series en films wel mogen. Daarbij is het verontrustend dat onze regering denkt dat het zo erg gesteld is met de normen en waarden in ons land dat zij zich genoodzaakt voelt om de ouderlijke rol over te nemen zodat onze jeugd niet massaal voor galg en rad opgroeit.

Het begint misschien met een verbod op specifieke videogames, maar waar eindigt de bemoeienis van de overheid? Willen wij nou echt dat figureren als Balkenende, Bos, Marijnissen en Rutte voor ons uitmaken wat goed en slecht is?
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

mijn mening:

diegene die zogezegd zware misdrijven plegen door het spelen van geweldadige games, zouden dit zonder deze games OOK gedaan hebben..

Wel vind ik dat een kind een kind moet blijven en een spel als manhunt moet je dan ook niet door een 9 jarige laten spelen.. Toen keek ik nog naar Samson en zat ik geen mensen te laten stikken of dood te slagen met een baseballbat.. :)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Politici doen alles om aandacht, wanneer gaan ze eindelijk iets zinnigs doen om aandacht te krijgen.
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

De meeste simpele uitleg is niet altijd de juiste ...
Politici zouden wel is wat meer mogen nadenken over sommige items die ze "bespreken".

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

GTA IV... ik hoop dat die er niet ondervalt... ik hoop dat voor hen :P

Daarbij, zeer geweldadige films toelaten, maar games... moet iedereen "Barbie gaat naar wonderland" spelen?
tomg1804
Pro Member
Pro Member

Lord Utopia schreef:GTA IV... ik hoop dat die er niet ondervalt... ik hoop dat voor hen :P
Hallo... tweede kamer = Nederland.
In België is al meer dan een half jaar geeneens een regering (wel een van lopende zaken, natuurlijk), laat dus staan dat zij zouden afkomen met zulke absurde voorstellen.
LaundroMat
Pro Member
Pro Member

De vraag is inderdaad of de overheid wel de rol van de ouders over moet nemen.

De meeste misdaden zijn nog altijd misdaden tegen het bezit (zoals diefstal, overvallen, ...) en die hebben economische motieven zoals armoede, snel winstbejag, kloof arm & rijk, ... Misschien bespreken ze in de Tweede Kamer misschien beter een wetsvoorstel om bijvoorbeeld armoede af te schaffen. Maar dat zal dan wel weer te complex zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”