Al negen dagen wordt gezocht naar een lek waaruit 30.000 liter drinkwater per uur wegstroomt.
Al sinds maandag 19 november zoeken de manschappen van het Stedelijk Waterbedrijf in Oudenaarde naar het onvindbare lek.
In de waterleiding moet er nochtans een aanzienlijke breuk zijn, want elk uur vloeit er liefst 30.000 liter drinkwater weg. 'Het lek moet vlakbij een riolering zitten, want anders zou al dat water al lang een grondverzakking hebben veroorzaakt', zegt Wim De Taeye, die gisteren met zijn ploeg de omgeving van de Louise Mariekaai, Bergstraat en Remparden onderzocht.
[...]
Bron: De Standaard
Oudenaarde in de ban van het lek
- rowan
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
- Bedankt: 21 keer
ik tap dat water af voor de waterkoeling van mijn telecom/server ruimte
nee, t is erg er zit hier amper nog druk op het water, straks is de pomp van wasmachine of mijn vaatwasser er nog aan
nee, t is erg er zit hier amper nog druk op het water, straks is de pomp van wasmachine of mijn vaatwasser er nog aan
Waarschijnlijk zijn ze gewoon ergens een kraan vergeten dichtdraaien en stoomt alles nu in een rivier.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Provider
Te Koop forum
Over lekken gesproken: hier voor mijn deur hebben ze een tram gelegd. Er is toen een enorm lek ontdekt. Dat os gewoon terug toegegooid. Redenering: als ze het zelf ontdekken, mogen we nogmaals terugkomen om het boeltje weer open te gooien en een nieuwe factuur aanrekenen...