Voordelig overstappen van Telenet naar ADSL incl telefonie?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

een kennis van mij heeft momenteel ComfortNet van telenet :roll: ze komt meestal toe met haar limiet, maar ze kan zich bv niet permiteren live te chatten met mij of foto's door te sturen :|

ze laat me nu net weten dat ze vaste teloon bij Telenet bij zou willen pakken, dat zou dus een Budget Pack worden aan het tarief van 40 of 45euro (freephone, gratis bellen naar vaste lijnen!), maar dan zit ze nog altijd met dat klote internet.

ik vraag me nu af of ze niet beter zou overstappen naar ADSL. natuurlijk eerst een navragen of ze niet te ver van de centrale zit, maar stel dat het OKé is. wat zijn dan de beste opties?

voor internet zou ik haar evt. dxADSL durven aanraden, prijs 24,95 euro / 40GB limiet. of zijn er nog goedkopere - evt. met wat minder limiet?

van telefonie ken ik niet zoveel? ik dacht dat een klassieke telefoonlijn 17,95euro was? samen is dat al 42,90 - maar dan zou ze wel deftig internet hebben. maar bij Telenet heeft ze voor 45euro wel freephone - is dat bij Belgacom niet mogelijk? of raden jullie iets anders aan? Cityconnect van dommel moet je helaas niet aanraden want ze woon niet in't stad. ik heb ook al gehoord van digitaal bellen, maar daar ken ik niets van???

alvast voor goeie raad

mvg
xenne
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Je kunt ADSL MaxStarter van EDPnet nemen voor 19,95 per maand. 1 EUR per GB. Als ze niet zoveel op internet zit, maar toch meer dan 1 GB verbruikt. Maar ze kan natuurlijk ook DX-Solutions nemen.

Als ze wilt bellen, kan ze vandeneerste keer ofwel Telenet Freephnone nemen in een pack tesamen met digitale tv ofwel VOIP nemen. Alleen een DiscoLijn aan 6.85 EUR nodig als ze geen digitv kijkt.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

persoonlijk ben ik geen fan van EDPnet met 1GB, de prijs lijkt me nog altijd te hoog voor wat het is. maar ja, het is toch al beter dan ComfortNet wat prijs betreft dan toch. uiteindelijk zal zij moeten beslissen.

maar de rekenmachine er fkes bijnemen
EPDNET 19,95
BELGACOM 6.85 EUR
TELENET FREEPHONE 17,34 (22,34 freephone 24)

44,14 euro en dan heeft ze nog altijd klote-internet, dus dit lijkt me geen interessante combinatie

graag meer uitleg over VOIP????
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Provider

Bwa klote, ik zou dat niet zeggen. Beter kun je niet krijgen hoor. Scarlet levert maar 400 MB, Telenet 400 MB en 1 GB, Tele2 15 of 20 EUR met 250 MB (voor limietloos 10 EUR erbij), UnitedTelecom 30 EUR voor 1 GB, E-Leven is 30 EUR, Yabu is 35 EUR, Dommel is 31 EUR, Euphony 19,99 voor 1 GB.

Goedkoper dan deze ga je het niet krijgen. Van VOIP weet ik niet zoveel. Ken de providers daar niet.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Lord Utopia schreef:Bwa klote, ik zou dat niet zeggen. Beter kun je niet krijgen hoor. Scarlet levert maar 400 MB, Telenet 400 MB en 1 GB, Tele2 15 of 20 EUR met 250 MB (voor limietloos 10 EUR erbij), UnitedTelecom 30 EUR voor 1 GB, E-Leven is 30 EUR, Yabu is 35 EUR, Dommel is 31 EUR, Euphony 19,99 voor 1 GB.
met klote bedoel ik gewoon internet waar je nog serieus moet oppassen wat je doet. dus niet chatten met mij :| jammer dat er geen produkt is met limiet van 10GB voor een euro of 20. jammer dat Dommel opgeslagen is. Jammer dat bellen zo duur is. wat een apelandje is dit toch :roll:

ik hoop dat er nog iemand komt met info over dat VOIP geval of evt andere voorstellen. alvast bedankt Lord Utopia
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer
Provider

xenne schreef: maar de rekenmachine er fkes bijnemen
EPDNET 19,95
BELGACOM 6.85 EUR
TELENET FREEPHONE 17,34 (22,34 freephone 24)

44,14 euro en dan heeft ze nog altijd klote-internet, dus dit lijkt me geen interessante combinatie
EPDNET 19,95
BELGACOM HappyTime 17,50 EUR
Totaal 37,45 EUR
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Tja, je vergelijkt appels met peren. Je wil voor de prijs van een light abo bij Telenet haar een normaal abo bij adsl geven. Dat is natuurlijk een beetje utopisch, vooral omdat de telefoonlijn er nog bij moet.

Ik vermoed dat DX inderdaad de beste oplossing is. Als je daar bovenop een happy time neemt, zit je aan 25 + 17.

Anders natuurlijk de normale edpnet (30) + happy time (17).
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

probleem is niet het internet, probleem is dat telefoon zo duur is. combinatie van ADSL met Telenet telefoon lijkt me allesinds niet interessant, want dan zit je met die overbodige kost van discoverylijn. daarom zal ik haar ook voorstellen:

EDPNET 1GB : 19,99
Belgacom telefoon : 17,95
totaal is dat 37,94

probleem is dat Belgacom geen alternatief lijkt te hebben voor Freephone24 (bij telenet kan je voor 5euro altijd gratis bellen naar vaste lijnen).

als't aan mij lag nam ik het aanbod van dxADSL/Belgacom, maar ja - ik moet niet beslissen
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:
Provider

Waarom niet gewoon dxAdsl + BGC Discovery + VOIP (bv. voipcheap/12voip/voipbuster) ?

Da's dan 24,95 + 6,85 + 2,5 = 34,3 € per maand.

40Gb volume aan een aardige snelheid + gratis bellen naar vaste nummers in België (tot 300 minuten per week) en voordelige GSM-tarieven (0,10€ per minuut, excl. BTW).

Al héél wat interessanter (én goedkoper) dan dienen overpriced brol van Telenet !

PS: ze moet dan wél eenmalig investeren in een ADSL modem + VOIP hardware (ik raad een Fritz!Box aan, desnoods tweedehands).
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

graag meer info op VOIP... ik ken voipbuster wel van pc, maar kan je daar vast mee bellen? ook als de pc afstaat???
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

xenne schreef:graag meer info op VOIP... ik ken voipbuster wel van pc, maar kan je daar vast mee bellen? ook als de pc afstaat???
Wel, als je de benodigde hardware hebt wel ja.

Kijk hier eens: http://www.fritzbox.eu/en/products/FRIT ... /index.php (of als het WiFi moet zijn: http://www.fritzbox.eu/en/products/FRIT ... /index.php )
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

BGC heeft no limit national, wat gratis bellen is naar alle vaste nummers, voor 19,95 €.

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... it_anytime
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Goztow schreef:http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/option.jsp?dcrName=hbs_no_limit_anytime
Tiens, tiens, hoe controleren ze dit:
behalve voor Internet-verkeer
:???:
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Goztow schreef:BGC heeft no limit national, wat gratis bellen is naar alle vaste nummers, voor 19,95 €.

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... it_anytime
maar dat bedrag komt dan nog eens bij je classic telefoonlijn veronderstel ik? da's wel erg duur dan :|

ben eens gaan kijken naar die info van Fritz!Box, dat is toch ook een modem? maar er staat hier al dat ik moet investeren in modem én Fritz!Box?

en hoe komen jullie aan het tarief van 2,5€ om 300min per week te bellen naar vaste nummers? en heeft er iemand praktische ervaring met VOIP bellen?
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

xenne schreef:ben eens gaan kijken naar die info van Fritz!Box, dat is toch ook een modem? maar er staat hier al dat ik moet investeren in modem én Fritz!Box?
Ik heb gezegd dat je moet investeren in een ADSL modem en VOIP hardware. De Fritz!Box is inderdaad deze beiden in één, vandaar dat ik hem ook voorstelde.

Maar je kan dus ook perfect een ADSL modem kopen en een VOIP toestel apart. Mogelijks goedkoper, doch allicht minder volledig qua functionaliteit.
xenne schreef:en hoe komen jullie aan het tarief van 2,5€ om 300min per week te bellen naar vaste nummers?
Wel: de providers die ik aanhaal bieden allemaal Freedays. Tijdens je Freedays kan je gratis bellen naar vaste nummers (en in de kleine lettertjes lees je die 300 minuten per week). Echter, om die Freedays te behouden, moet je telkens zorgen dat je om de 120 dagen credits aankoopt. Die credits kosten (minimum) 10€. Dus 10€/120 dagen, oftewel 2,5€ per maand. Eigenlijk nog minder, want je kan je 10€ credits ook nog opbellen, dus het zal eerder 2€ per maand zijn, afhangende van hoe vaak en hoe lang je belt.

Ervaring heb ik er helaas nog niet mee. De Fritz!Box staat er, de Discovery lijn is geactiveerd en zo ook het abonnement bij 12voip, maar ik wacht nu nog op Dommel...
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

bedankt voor de info cloink, ik ben al veel wijzer geworden. graag had ik nog wat praktische ervaringen gehoord met VOIP voor ik het ga voorstellen want het is toch een redelijke investering in hardware

dan heb ik ook nog één vraagje: moet je betalen voor activatie van een belgacomlijn? ik lees dat het meestal gratis is door promoactie, maar ik zie daarvan precies toch niets op de site staan momenteel
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

xenne schreef:dan heb ik ook nog één vraagje: moet je betalen voor activatie van een belgacomlijn? ik lees dat het meestal gratis is door promoactie, maar ik zie daarvan precies toch niets op de site staan momenteel
Je hebt inderdaad pech. De vorige actie liep tot 31/10/2007 en bevatte de gratis installatie. Die actie is echter verlopen en het zou je nu inderdaad 135€ kosten (schandalig trouwens als er al een BGC lijn ligt, want dan is de technieker op 5 minuten weer buiten). Misschien eens langs een BGC winkel stappen en beginnen smeken? :|
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Indien die persoon een "amateur" is, dan denk ik dat ze misschien toch niet direct zal overtuigd zijn van een dergelijke formule waarbij je om de x maanden moet credits kopen en zo. Kan dat dan ook via overschrijving of moet dat via credit card?

Veel mensen vertrouwen dat toch minder. Niet dat daar volgens mij reden voor is, hoor. Maar goed...
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ik ken meerdere mensen die bij belgacom werken, misschien kan ik gratis activatie op die manier afdwingen, anders zal het gewoon telenet pack worden vrees ik

en Goztow heeft ook gelijk, dat VOIP gedoe klinkt heel interessant voor mij, maar voor een beginneling zal dat allemaal nogal ingewikkeld klinken

soit, ik zal haar de voorstellen die ik tot nu toe heb laten geworden. ik kreeg reeds reactie van Dx-Solutions dat ze op 1437m van de centrale zit
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Goztow schreef:Indien die persoon een "amateur" is, dan denk ik dat ze misschien toch niet direct zal overtuigd zijn van een dergelijke formule waarbij je om de x maanden moet credits kopen en zo. Kan dat dan ook via overschrijving of moet dat via credit card?
Betalen kan via: Visa, MasterCard, ChinaUnionPay, PayPal, MoneyBookers, Click & Buy, Regular Bank Transfer, PayByPhone, Topup with text messaging, UKash & Western Union.

Dus misschien is voor een leek een doorlopende opdracht bij de bank wel handig en anders PayByPhone?

Maargoed, ik snap wel dat het voor een volkomen leek mogelijks "omslachtig" genoemd zal worden... (maar het bespaart je wél veel geld)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Xenne, je zou een iets beter telefoonprofiel moeten kunnen geven. Belt ze vooral na 17u (vb. 9 to 5 job) of niet?

Ze kan ook eens naar BGC gaan met haar laatste factuur van telenet (of de 3 laatste): ze gaan daar dan een simulatie kunnen maken van wat voor haar het voordeligste pakket is voor telefonie. Eens ze dat in handen heeft, + de kosten, dan kan je nog kijken of het niet voordelig zou zijn om I'net te nemen bij DXdsl.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Goztow schreef:Xenne, je zou een iets beter telefoonprofiel moeten kunnen geven. Belt ze vooral na 17u (vb. 9 to 5 job) of niet?

Ze kan ook eens naar BGC gaan met haar laatste factuur van telenet (of de 3 laatste): ze gaan daar dan een simulatie kunnen maken van wat voor haar het voordeligste pakket is voor telefonie. Eens ze dat in handen heeft, + de kosten, dan kan je nog kijken of het niet voordelig zou zijn om I'net te nemen bij DXdsl.
momenteel geeft ze nog geen vaste telefoon, maar haar gsm rekeningen swingen de pan uit. ze zit maanden thuis (zwangerschap) en belt zeer regelmatig zowel overdag als 's avonds, daarmee dat ze nu vaste lijn zou willen bijpakken
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:
Provider

Dan kan ze mss toch beter via voip en simyo bellen :-D
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer
Provider

Hoeveel wordt er eigenlijk gebeld naar vaste lijnen?
Anders is het misschien interessant om gewoon een discoveryline te nemen en met die 9€ die je uitspaard een Simyo simkaart neemt, want daarvoor kan je al 3u/maand mee naar vaste lijnen bellen.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ljd schreef:Dan kan ze mss toch beter via voip en simyo bellen :-D
VOIP klinkt interessant maar ik zou nog wat ervaringen willen horen. en is dat zeker mogelijk in combinatie met dxadsl?
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

xenne schreef:VOIP klinkt interessant maar ik zou nog wat ervaringen willen horen. en is dat zeker mogelijk in combinatie met dxadsl?
Als je nog een week of 2 geduld hebt, kan ik je mijn ervaringen laten geworden. En ja, dat is zéker mogelijk i.c.m. dxADSL (ze adverteren er zelfs mee).
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

cloink schreef:
xenne schreef:VOIP klinkt interessant maar ik zou nog wat ervaringen willen horen. en is dat zeker mogelijk in combinatie met dxadsl?
Als je nog een week of 2 geduld hebt, kan ik je mijn ervaringen laten geworden. En ja, dat is zéker mogelijk i.c.m. dxADSL (ze adverteren er zelfs mee).
ik wacht vol ongeduld op uw ervaring en als er anderen zijn die hun ervaringen willen delen mag dat natuurlijk ook :wink: wat ik elders al gelezen heb is dat er vaak een probleem is met het gebeld worden. het toestel zou te laat beginnen bellen, waardoor als je uiteindelijk opneemt de andere kant al heeft ingehaakt. ik vind dit raar omdat ik dacht dat gebeld woden gewoon analoog zou gaan.

ik ga vandaag informeren bij belgacom ivm de activatie, als ze echt 135euro aanrekenen dan kan ik de piste in de kast opbergen en zal ze bij telenet moeten blijven. ik heb wel nog 2 contacten bij belgacom die mogelijks iets kunnen doen. ik ga ook wel eens bellen naar telenet om te vragen of ze geen promotie krijgt en of ze niet van plan zijn de limiet van 1GB op te trekken :wink:
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

gebeld naar Belgacom : activatie vd lijn is nog gratis tot 31.12 - dus dat probleem is van de baan
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

xenne schreef:wat ik elders al gelezen heb is dat er vaak een probleem is met het gebeld worden. het toestel zou te laat beginnen bellen, waardoor als je uiteindelijk opneemt de andere kant al heeft ingehaakt. ik vind dit raar omdat ik dacht dat gebeld woden gewoon analoog zou gaan.
Dat lijkt me inderdaad straf daar in het voorgestelde scenario inkomende gesprekken inderdaad gewoon via je BGC lijn zouden gaan en niet via VOIP.

Dus ofwel heb je gelezen over VOIP-in nummers, ofwel zijn er mensen met wel erge faulty hardware. :?
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

enkele voorstellen die ik zal overmaken

piste 1 :
u pakt een budgetpack bij telenet
surfen en bellen aan 40 euro (of 45 euro als u altijd gratis wil bellen naar vaste lijnen)

maandelijkse kostprijs: 40 euro (of 45 euro als je altijd gratis wil bellen naar vaste lijnen)

voordeel: geen activatie, nog andere kosten
nadeel: beperkt internetten met limiet van 1GB
nadeel: er moet bekabeling gelegd worden van modem naar telefoonstopcontact

piste 2:
u neemt een belgacom discoverylijn aan 6,85euro maand (geen activatiekost tot 31/12)
u neemt een internet abo bij dxADSL voor 24,95euro per maand met limiet 40GB
u belt via VOIP : 2,5 euro per maand om te bellen naar vaste nummers (tot 300 minuten per week)

maandelijkse kostprijs: 34,30 euro per maand

nadeel: éénmalige activatie dxADSL van 25euro
nadeel: éénmalige investering in Fritzbox al of niet wireless
voordeel: goedkoop
voordeel: sneller internet, véél meer limiet

piste 3:
u neemt een belgacom classiclijn aan 17,50 euro maand (geen activatiekost tot 31/12)
u neemt een internet abo bij dxADSL voor 24,95 euro per maand met limiet 40GB

maandelijkse kostprijs: 42,45 euro per maand

nadeel: éénmalige activatie dxADSL van 25euro
nadeel: éénmalige investering in ADSL modem, al of niet wireless
voordeel: sneller internet, véél meer limiet
nadeel: optie om altijd gratis te bellen naar vaste lijnen is onbetaalbaar (wel gratis bellen na 17 u en in het weekend)

piste 4:
u neemt een belgacom discoverylijn aan 6,85euro maand (geen activatiekost tot 31/12)
u neemt een internet abo bij EDPNet voor 19,95euro per maand met limiet 1GB
u belt via VOIP : 2,5 euro per maand om te bellen naar vaste nummers (tot 300 minuten per week)

maandelijkse kostprijs: 29,30 euro per maand

nadeel: éénmalige activatie EPDNet van 25euro
nadeel: éénmalige investering in Fritzbox al of niet wireless
voordeel: goedkoop
nadeel: beperkt internetten met limiet van 1GB (wel sneller dan huidig abo telenet)

piste 5:
u neemt een belgacom classiclijn aan 17,5euro maand (geen activatiekost tot 31/12)
u neemt een internet abo bij EDPNet voor 19,95euro per maand met limiet 1GB

maandelijkse kostprijs: 37,90 euro per maand

nadeel: éénmalige activatie EPDNet van 25euro
nadeel: éénmalige investering ADSL modem al of niet wireless
nadeel: optie om altijd gratis te bellen naar vaste lijnen is onbetaalbaar (wel gratis bellen na 17 u en in het weekend)
nadeel: beperkt internetten met limiet van 1GB (wel sneller dan huidig abo telenet)
voordeel: prijs
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

Piste 2 lijkt me het interessantste.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Provider

Piste 2 zou ik nemen :)
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

persoonlijk zou ik ook voor piste 2 gaan, maar ja...
dejean
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer
Provider

Zonder twijfel wil ik ook kiezen voor een veel goedkopere formule
( zoals piste 2 maar met EDPnet max 6 )

Maar !! ik wil eerst garanties dat Voip echt betrouwbaar is.
Als test heb ik al geruime tijd een accout aangemaakt via voipcheap.
In de praktijk moet ik vaststellen dat het nog steeds onbetrouwbaar is. Vooral naar Telenet nummers , te dikwijls bezet of onbereikbaar.

Gelukkig heb ik nog steeds mijn peperduur " classic " abbo.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ik kreeg reactie op mijn voorstel, ze lijkt wel geinteresseerd te zijn 8)

Code: Selecteer alles

hoeveel kost die fritzbox?

en kan ik zomaarmijn telenten opzeggen nog voor 31/12?
want da belgacom ding is gratis tot 
31/12
als ik dan bel via voip, hoe weet ik dat mijn weeklimiet op is?

wat mij tegenhoud:
adreswijziging op zovele sites
en
dat het belgacom is + iets nieuws, gaat da goe zijn?

haar telenet kan ze altijd opzeggen, maar zal wel opzeg van 1 maand in acht moeten nemen. sobieso zal er wel tijd verlopen voor activatie van haar belgacom (het koper ligt er al). op de andere vraagjes kan ik niet meteen antwoorden. kostprijs fritzbox?
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

xenne schreef:op de andere vraagjes kan ik niet meteen antwoorden. kostprijs fritzbox?
De prijs van zo'n Fritz!Box hangt van verschillende factoren af: WLAN of niet, laatste model of niet, nieuw of niet?

Ik heb een 7140 (vrij nieuw model mét WLAN) en heb hiervoor nieuw 150€ betaald (in Nederland).

Op eBay kan je oudere modellen op de kop tikken voor een 50€, wees er wel altijd zeker van dat het een Annex A model is (en geen Duits Annex B, daar de meesten in Duitsland gebruikt worden).

Wat haar adreswijziging betreft: geef haar de goede raad nooit een e-mail adres te gebruiken dat gebonden is aan haar ISP. Gmail kan hiervoor bv. een geweldige oplossing zijn of natuurlijk een eigen domein (maar dat kost dan weer geld en ik heb zo de indruk dat dat een probleem zal zijn ;) ).
Insom
Pro Member
Pro Member
Provider

Je kan ook een VoIP pack nemen bij bijvoorbeeld interteltelecom.com.
Dan huur je je fritzbox en heb je steeds de mogelijkheid om te bellen, hun VoIP is zelfs mogelijk met factuur als je via domiciliëring betaalt.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

cloink schreef:Wat haar adreswijziging betreft: geef haar de goede raad nooit een e-mail adres te gebruiken dat gebonden is aan haar ISP. Gmail kan hiervoor bv. een geweldige oplossing zijn of natuurlijk een eigen domein (maar dat kost dan weer geld en ik heb zo de indruk dat dat een probleem zal zijn ;) ).
ze heeft net al een gmail adres aangemaakt :wink:

die fritzbox is nog vrij duur... ik zal eens rondkijken en op zoek gaan naar nog meer ervaringen met voip-bellen.

waar ik persoonlijk weinig vertrouwen in heb zijn die voorwaarden van die voip-aanbieders. ik heb vroeger vaak voipbuster gebruikt om naar het buitenland te bellen (via pc) en de voorwaarden veranderden constant. eerst was alles gratis, dan belwaarde van 10euro, dan die 300min :roll:
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Insom schreef:Je kan ook een VoIP pack nemen bij bijvoorbeeld interteltelecom.com.
Hmm, hoewel je hier niet gratis mee kan bellen is het promo-aanbod misschien wel leuk: bij een jaarabo krijg je een gratis fritz!box...
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

De prijs van een Fritzbox zal je er inderdaad niet op een maandje tijd kunnen uithalen via voip :P.

Een normale router-modem (bijvoorbeeld die Philips van BGC) vindt je nieuw voor 60-70 euro, maar dan niet in de BGC boetiek gaan want daar gaat ie nog voor een 100-tal euro...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”