XP of VISTA ??
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 11 keer
Wie heeft Vista ervaring, een jaar na introductie ?
Ik bestel volgende week een nieuwe PC. Een aantal collega's roepen zeker geen
VISTA besturingssysteem te kiezen.
Is het echt zo erg ? Is Vista nog steeds zo onbetrouwbaar ?
Geef mij jullie ervaringen. Ik gebruik de PC uitsluitend met klassieke office toepassingen en Internet surfen.
Thanks
Ik bestel volgende week een nieuwe PC. Een aantal collega's roepen zeker geen
VISTA besturingssysteem te kiezen.
Is het echt zo erg ? Is Vista nog steeds zo onbetrouwbaar ?
Geef mij jullie ervaringen. Ik gebruik de PC uitsluitend met klassieke office toepassingen en Internet surfen.
Thanks
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Bwa, Vista is nog niet zo stabiel als XP, maar na een paar initiële (netwerk)problemen werkt het redelijk goed voor de gewone dagdagelijkse dingen voor mij (email, surfen...).
Als je echt niet bereid bent kleinere dingen te troubleshooten kan je best XP gebruiken, maar als je van wat uitdaging houdt lijkt me Vista ook een goeie oplossing. Zeker als hij pre-installed komt, aangezien je dan al heel wat stress ontloopt om de juiste drivers te vinden en alles aan de praat te krijgen
Dat sommige mensen roepen dat je Vista niet mag gebruiken kan ik begrijpen, maar een groot deel van deze mensen heeft het ook maar van horen zeggen, maar spreekt spijtig genoeg niet uit eigen ervaring...
Als je echt niet bereid bent kleinere dingen te troubleshooten kan je best XP gebruiken, maar als je van wat uitdaging houdt lijkt me Vista ook een goeie oplossing. Zeker als hij pre-installed komt, aangezien je dan al heel wat stress ontloopt om de juiste drivers te vinden en alles aan de praat te krijgen
Dat sommige mensen roepen dat je Vista niet mag gebruiken kan ik begrijpen, maar een groot deel van deze mensen heeft het ook maar van horen zeggen, maar spreekt spijtig genoeg niet uit eigen ervaring...
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
ik heb vista en ik was er zeer tegen..
ik heb btw wel de ultimate...
en ik ben zeer tevreden.. begrijp niet waar iedereen die fuzz vandaan haalt.. alle updates en patches binnenhalen en het werkt lekker hoor:)
en ik ben zeer tevreden.. begrijp niet waar iedereen die fuzz vandaan haalt.. alle updates en patches binnenhalen en het werkt lekker hoor:)
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Zoek eerst eens uit of vista drivers beschikbaar zijn voor al je randapparatuur, vooral als je al wat oudere HP printers en scanners gebruikt.
En als je adobe acrobat hebt mag je de nieuwe versie kopen voor vista.
En als je adobe acrobat hebt mag je de nieuwe versie kopen voor vista.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik gebruik ook al enkele maanden Vista (mezelf verplicht)
In begin had ik nog een dual boot met WinXP, maar die is ondertussen ook al weg.
Sinds ze die performance and reliability updates hebben doorgevoerd is het veel verbeterd en eerlijk gezegd zou ik niet graag meer terug gaan nr XP omdat die toch enkele features mist.
In begin had ik nog een dual boot met WinXP, maar die is ondertussen ook al weg.
Sinds ze die performance and reliability updates hebben doorgevoerd is het veel verbeterd en eerlijk gezegd zou ik niet graag meer terug gaan nr XP omdat die toch enkele features mist.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
veel problemen gehad in't begin met Vista, om de haverklap blauwe schermen maar dit bleek allemaal aan Panda te liggen. sedert ik dat eraf gezwierd heb loopt mijn systeem soepel. 't enige waarmee je rekening mee moet houden is dat bepaalde hardware niet meer zal werken op Vista (in mijn geval een camera). ik werk ook nog vaak op pc met XP, en je mist dan toch wel enkele features van Vista
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Serieus? Zijn die al uit??spacekiek schreef:... performance and reliability updates ...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
- Contacteer:
Ik heb Vista sinds 2 maanden nu, algemene indruk:
1. bij nieuwe pc's met goede processor en min 2 Gb ram loopt het allemaal soepel,
2. zoals hiervoor al vermeld kijk eerst goed na of alle soft en hardware compatibel is met vista want dit zorg idd vaak voor problemen
3. IE7 moet men tweaken om hem vlot en zonder (te veel) ophangen te laten lopen (het opwangen wordt bij mij veroorzaakt door de mediaplayer.
4. in het begin is het even aanpassen aan de nieuwe lay out en structuur, maar dit wordt men snel gewoon
het is te hopen dat SP1 over een maand of 2 - 3 wat soelaas brengt voor veel voorkomende problemen.
Mijn raad als je geen verassingen wil blijf bij XP, wil je nu en dan een uitdaging ga over op Vista.
1. bij nieuwe pc's met goede processor en min 2 Gb ram loopt het allemaal soepel,
2. zoals hiervoor al vermeld kijk eerst goed na of alle soft en hardware compatibel is met vista want dit zorg idd vaak voor problemen
3. IE7 moet men tweaken om hem vlot en zonder (te veel) ophangen te laten lopen (het opwangen wordt bij mij veroorzaakt door de mediaplayer.
4. in het begin is het even aanpassen aan de nieuwe lay out en structuur, maar dit wordt men snel gewoon
het is te hopen dat SP1 over een maand of 2 - 3 wat soelaas brengt voor veel voorkomende problemen.
Mijn raad als je geen verassingen wil blijf bij XP, wil je nu en dan een uitdaging ga over op Vista.
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Heb vrijdag een laptop (3 maand oud) om te "herstellen" gekregen waar vista op pre-installed was. Merk: fujitsu siemens
Ik zet hem op, en hij begon direct 22 updates te downloaden. (Laptop was nog nooit op internet aangesloten geweest)
Gevolg: Deze Vista is niet meer legitiem.
2de gevolg: Heb Vista opnieuw moeten installeren, aangezien fujitsu siemens oem sleutels vermeld op de achterkant van de laptop, en Microsoft deze niet als geldig beschouwt. fujitsu siemens gecontacteerd en hun antwoord was simpel: Alles eraf en vista opnieuw installeren en activeren.
Lang leve legale software :/ Klant alle gegevens kwijt.
Ik zet hem op, en hij begon direct 22 updates te downloaden. (Laptop was nog nooit op internet aangesloten geweest)
Gevolg: Deze Vista is niet meer legitiem.
2de gevolg: Heb Vista opnieuw moeten installeren, aangezien fujitsu siemens oem sleutels vermeld op de achterkant van de laptop, en Microsoft deze niet als geldig beschouwt. fujitsu siemens gecontacteerd en hun antwoord was simpel: Alles eraf en vista opnieuw installeren en activeren.
Lang leve legale software :/ Klant alle gegevens kwijt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
... sarcast. Tuurlijk wel. Je wordt er halverwege mee doodgeslagen iedere dag dat je je Vista machine opboot. Maar ze hebben niet altijd (of bijna nooit) het beoogde effect.selder schreef:Serieus? Zijn die al uit??spacekiek schreef:... performance and reliability updates ...
Het "drivers/ondersteuning/compatibiliteitsissues" buiten beschouwing gelaten, is er nog wel wat meer wat hapert.
Kijk, ik draai ook Vista (zelf opgelegd) sinds dag 1, en nee, het draait niet _zo slecht_, maar er is nog steeds niets dat ik echt mis in XP en wat wel in Vista zou zitten, eerder andersom (meer op manier van werken, niet op aanwezige programma's). En -out of the box- en ongetweaked zorgen de meeste Vista "features" voor onnodige frustraties (zo van "wat is dat ding nu weer bezig en waarom staat mijn pc een half uur na opstarten nog steeds te ratelen op zijn hdd, ondanks het feit dat ik 3 gig memory heb"). Een ietwat geoefende user lost dit wel op, maar het punt zit hem dat de gewone gebruiker hier maar mee geacht wordt te leven, omdat de kennis om dit soort dingen aan te passen in eerste instantie zal ontbreken; het feit dat er in de Vista help soms zelfs ronduit onwaarheden/serieuze onvolledigheden staan, gaat een nietsvermoedende gebruiker ook niet echt verder helpen.
Mijn grootste probleem blijft echter dat ik vind dat eenvoudige dingen in Vista net omslachtiger geworden zijn wat bij een nieuw OS toch echt niet de bedoeling kan wezen : stom voorbeeld : tel maar eens gewoon het aantal muisklicks die je moet doen in een standaard Vista omgeving met UAC aan om pakweg de datum en tijd te veranderen van een pc, en vergelijk dat eens met XP. Efficient ? Niet echt. En da's waar voor aardig wat in Vista.
En dan krijg je zo'n kerel als Ballmer die even gaat rondbazuinen dat "de gebuiker Vista niet begrijpt" en daarmee veel klachten weglacht. Daar waar het mijn overtuiging is dat de ontwerper van een OS net de tegenovergestelde richting ("uniformiteit en intuitiviteit van een OS") moet proberen te bewerkstelligen, iets wat men bij Apple al jaren lang consequent probeert te bewerkstelligen.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ook heel vervelend: het feit dat je nu voor bijna alles zelf moet zeggen dat het in admin mode mag draaien. OK, je kan gebruikers tegen hen zelf beschermen maar zorg dan tenminste voor een deftige om die kloterij af te zetten...
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
UAC staat zo direct uit, dat is geen probleem.
Een tijd geleden was er sprake van een performance en stability hotfix die - in vergelijking met de andere hotfixes - héél groot was, die heb ik toch nog niet voorbij zien vliegen ...
Een tijd geleden was er sprake van een performance en stability hotfix die - in vergelijking met de andere hotfixes - héél groot was, die heb ik toch nog niet voorbij zien vliegen ...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Als MSDN-member heb ik al een tijdje toegang tot Vista en Microsoft heeft mij nooit kunnen overtuigen van het vernieuwende.
Vorige week zijn onze nieuwe computers aangekomen en het afgelopen weekend ben ik heel druk bezig geweest met de images van onze oude computers (Windows XP Professional SP2) terug te zetten op de nieuwe machines en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik dat gedaan heb.
OK, dit is geen eenvoudige opdracht want je moet er wel voor zorgen dat Windows de juiste entries heeft in zijn Critical Drivers Database en het is niet altijd makkelijk om dat te doen.
Maar eens de computer terug opstart kan je gewoon aan de slag, geen software herinstalleren, opties en voorkeuren in programma's moet je niet opnieuw instellen, printers blijven werken, enz...
Dit is mijn persoonlijke visie maar ik zie in Vista geen enkele toegevoegde waarde. Je hebt er alleen maar meer last mee:
* drivers die niet altijd beschikbaar zijn of niet goed werken
* software die niet meer werkt
* is een stuk trager dan Windows XP
* je wordt te pas en onpas gevraagd om bepaalde acties te bevestigen (Ik weet het er bestaan programma's om dit uit te schakelen maar dit gaat me net te ver. Als Administrator wil ik naar Computer Management kunnen gaan zonder de vraag : "Are you sure?")
* Zoals Kaween al aangaf: sommige dingen zit zo ver weg in Vista dat je soms het gevoel krijgt dat je een leek bent.
In het nummer van PC Magazine van november maakt Thomas Buytaert ook een vergelijking tussen Windows XP en Vista en zijn conclusie is:
"Tot nader order blijft XP op de schijf staan, maar over zes maanden... de terugwedstrijd!"
Vorige week zijn onze nieuwe computers aangekomen en het afgelopen weekend ben ik heel druk bezig geweest met de images van onze oude computers (Windows XP Professional SP2) terug te zetten op de nieuwe machines en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik dat gedaan heb.
OK, dit is geen eenvoudige opdracht want je moet er wel voor zorgen dat Windows de juiste entries heeft in zijn Critical Drivers Database en het is niet altijd makkelijk om dat te doen.
Maar eens de computer terug opstart kan je gewoon aan de slag, geen software herinstalleren, opties en voorkeuren in programma's moet je niet opnieuw instellen, printers blijven werken, enz...
Dit is mijn persoonlijke visie maar ik zie in Vista geen enkele toegevoegde waarde. Je hebt er alleen maar meer last mee:
* drivers die niet altijd beschikbaar zijn of niet goed werken
* software die niet meer werkt
* is een stuk trager dan Windows XP
* je wordt te pas en onpas gevraagd om bepaalde acties te bevestigen (Ik weet het er bestaan programma's om dit uit te schakelen maar dit gaat me net te ver. Als Administrator wil ik naar Computer Management kunnen gaan zonder de vraag : "Are you sure?")
* Zoals Kaween al aangaf: sommige dingen zit zo ver weg in Vista dat je soms het gevoel krijgt dat je een leek bent.
In het nummer van PC Magazine van november maakt Thomas Buytaert ook een vergelijking tussen Windows XP en Vista en zijn conclusie is:
"Tot nader order blijft XP op de schijf staan, maar over zes maanden... de terugwedstrijd!"
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Ik heb vista wel al in actie gezien, maar zelf nog niet geïnstalleerd. Mijn XP SP2 pc werkt nog altijd goed genoeg. Wel leuk topic om een poll aan te hangen ... direct is doen zi.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Hoewel hij het wat cruer stelt, ben ik grotendeels akkoord met Astralon, feitelijk. En in het bedrijfsleven zien we hetzelfde : de hoeveelheid notebooks die we per week downgraden van een Buissiness naar een XP pro is niet te tellen. En gezien het onmiddelijke resultaat van zo'n actie (sneller, stabieler) kan je deze beweging al eerder een *upgrade* noemen.
Het grappige is dat Vista op dit moment _faalt_ op de gebieden waar het werd geacht goed te presteren. (Multimedia) Draai en keer het hoe je wil, MS heeft Vista als "Gameplatform" gepushed dat het niet meer mooi was. En van alle dingen, *waar* is Vista dus een stuk slechter in (zowel qua compatibiliteit, stabiliteit en snelheid) ? Juist ja. Nog geen ENKELE benchmark gezien waaruit moet blijken dat Vista sneller is op dat gebied : in het beste geval is het gewoon "een beetje trager en bijna even snel", in de slechtste gevallen wordt er een prestatie-inboetten van 25% en meer opgetekend ....
NLE systemen ? Hetzelfde verhaal. Al tranen met tuiten horen en zien janken bij de combo Vista en Adobe Premiere CS3 ....
En die UAC uitschakelen is ook geen echte oplossing : Vista BLIJFT ook dan bevestigingen vragen voor de meest onnozele dingen. Zo van "bent U zeker dat U dit en dat wil vertrouwen". En dan zie je de leverancier de van update : Microsoft. (is misschien een strikvraag :d)
Neh, Vista staat er bij mij enkel op om de quirks te kennen en de oplossingen ervoor te vinden, zodat ik daarmee andere mensen kan helpen. Maar persoonlijk blijft XP mijn te prefereren platform, minstens tot aan SP1.
Hillarische foutmeldingen, daar blinkt Vista dan weer wel in uit. Zo van "er is een probleem gevonden blablabla -> druk op "verder" om probleemoplossing te zoeken ---> er is GEEN oplossing gevonden voor dit probleem". (na ruwweg 20 mouseclicks). Dus aan alles is een zonnige kant.
Het grappige is dat Vista op dit moment _faalt_ op de gebieden waar het werd geacht goed te presteren. (Multimedia) Draai en keer het hoe je wil, MS heeft Vista als "Gameplatform" gepushed dat het niet meer mooi was. En van alle dingen, *waar* is Vista dus een stuk slechter in (zowel qua compatibiliteit, stabiliteit en snelheid) ? Juist ja. Nog geen ENKELE benchmark gezien waaruit moet blijken dat Vista sneller is op dat gebied : in het beste geval is het gewoon "een beetje trager en bijna even snel", in de slechtste gevallen wordt er een prestatie-inboetten van 25% en meer opgetekend ....
NLE systemen ? Hetzelfde verhaal. Al tranen met tuiten horen en zien janken bij de combo Vista en Adobe Premiere CS3 ....
En die UAC uitschakelen is ook geen echte oplossing : Vista BLIJFT ook dan bevestigingen vragen voor de meest onnozele dingen. Zo van "bent U zeker dat U dit en dat wil vertrouwen". En dan zie je de leverancier de van update : Microsoft. (is misschien een strikvraag :d)
Neh, Vista staat er bij mij enkel op om de quirks te kennen en de oplossingen ervoor te vinden, zodat ik daarmee andere mensen kan helpen. Maar persoonlijk blijft XP mijn te prefereren platform, minstens tot aan SP1.
Hillarische foutmeldingen, daar blinkt Vista dan weer wel in uit. Zo van "er is een probleem gevonden blablabla -> druk op "verder" om probleemoplossing te zoeken ---> er is GEEN oplossing gevonden voor dit probleem". (na ruwweg 20 mouseclicks). Dus aan alles is een zonnige kant.
Laatst gewijzigd door kaween 12 nov 2007, 13:06, in totaal 3 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Mac OS X hier ( en nog 1 XP machine ).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Indeed direct User Account Control uitzetten en dan is vista wel te doen om op te werken .selder schreef:UAC staat zo direct uit, dat is geen probleem.
AVG , ad-aware en IE7Pro erop en je kan je al veel miserie besparen. Of Firefox:)
Wat kan je beter doen in vista dan in XP? Wat kan je doen in Vista en niet in XP? Deze vraag is dan voor de mensen die Vista draaien. Noem dan ook features op die je gebruikt en niet de theoretische lijst met verbeteringen :)
Please help, looking for a way to get rich and fast
- xenne
- Elite Poster
het zoeken is veel gebeterd onder Vista.BungaMan schreef:Wat kan je beter doen in vista dan in XP? Wat kan je doen in Vista en niet in XP? Deze vraag is dan voor de mensen die Vista draaien. Noem dan ook features op die je gebruikt en niet de theoretische lijst met verbeteringen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
idd, die zoekfunctie die bereikbaar is vanuit de startbutton is gewoonweg al onmisbaar voor mij Alhoewel je aardig in de buurt komt met XP en google desktopsearch natuurlijk...xenne schreef:het zoeken is veel gebeterd onder Vista.BungaMan schreef:Wat kan je beter doen in vista dan in XP? Wat kan je doen in Vista en niet in XP? Deze vraag is dan voor de mensen die Vista draaien. Noem dan ook features op die je gebruikt en niet de theoretische lijst met verbeteringen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
In mei een laptop aangeschaft (Dell) met Vista. De HD was 160GB dus dacht ik direct om het systeem dual boot te maken. Partition Magic er op... oeps.. gaat niet... ingebouwde 'manage HD's gebruikt: Onmogelijk om de C: partitie kleiner te maken dan 50%. Onmogelijk om in de vrije ruimte een paritie te maken... zuchten en dan... ging er mij een licht op. de D: partitie is een recovery image en dus een Format C: gedaan en XP er op... Sindsdien heb ik geen enkel probleem meer ondervonden en de specifieke software die niet in vista wil draaien loopt nog steeds perfect in XP.
Vista zal later wel nog eens getest worden, na SP1, vorlopig blijf ik er met beide handen gelijk af.
BTW, mijn hoofd PC draait nog steeds 24/7 Win2000Pro op een dualboot systeem (2000/XP) waarbij XP alleen gebruikt wordt voor video editing.
Beide OSen solid as a rock.
Vista zal later wel nog eens getest worden, na SP1, vorlopig blijf ik er met beide handen gelijk af.
BTW, mijn hoofd PC draait nog steeds 24/7 Win2000Pro op een dualboot systeem (2000/XP) waarbij XP alleen gebruikt wordt voor video editing.
Beide OSen solid as a rock.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
Zelf prefereer ik nog steeds XP. Het is intussen in die jaren wel volgroeid. Vista zal hier pas booten na een SP.
Het driverprobleem bij vista is echter dubbel. Langs de ene kant kan het wat aan microsoft liggen, maar elders ligt het ook aan de producenten van de apparaten. Het is eenmaal logisch dat men intern in een OS sleutelt om het te optimaliseren. En soms zijn die optimalisaties gewone tweaks en kan je software nog steeds gebruiken. Langs de andere kant echter kan een ingreep (lees recode) zo ingrijpend zijn dat de samenwerking gewoon niet meer mogelijk is.
Liefde komt van beide kanten .
Het driverprobleem bij vista is echter dubbel. Langs de ene kant kan het wat aan microsoft liggen, maar elders ligt het ook aan de producenten van de apparaten. Het is eenmaal logisch dat men intern in een OS sleutelt om het te optimaliseren. En soms zijn die optimalisaties gewone tweaks en kan je software nog steeds gebruiken. Langs de andere kant echter kan een ingreep (lees recode) zo ingrijpend zijn dat de samenwerking gewoon niet meer mogelijk is.
Liefde komt van beide kanten .
-
- Erelid
- Contacteer:
Ik heb Vista van in het begin, de beta's gedraait (met alle toestanden ;-(
er rond) van bluescreens tot formats, maar bij de final heb ik hem dan toch geinstalleerd en praktisch geen problemen gehad met hardware, enkel een cardreader die het niet wil doen. De verkenner geeft soms rare kuren maar in welke Windows zit er geen foutje.
Het is natuurlijk terug een strijd van voor en tegenstanders van de grote MS, ik heb alle respect voor Linuxgebruikers (heb het zelf ook al geprobeerd) maar ik blijf bij Windows. Ik heb altijd gezworen voor Win 2000 waar ik jaren een stabiel en betrouwbaar OS aan gehad heb maar tijden veranderen hè en ik herinner me nog goed bij de release van Win 2000 dat men ook met spanning zat te wachten op het eerste SP net zoals met Vista. Wat de drivers voor Hardware betreft, de fabrikanten moeten ook meegaan en die waren deze keer te laat dacht ik toch.
Vista vergelijken met ME vind ik toch wat te ver gezocht.
Greetz
Weetgraag
er rond) van bluescreens tot formats, maar bij de final heb ik hem dan toch geinstalleerd en praktisch geen problemen gehad met hardware, enkel een cardreader die het niet wil doen. De verkenner geeft soms rare kuren maar in welke Windows zit er geen foutje.
Het is natuurlijk terug een strijd van voor en tegenstanders van de grote MS, ik heb alle respect voor Linuxgebruikers (heb het zelf ook al geprobeerd) maar ik blijf bij Windows. Ik heb altijd gezworen voor Win 2000 waar ik jaren een stabiel en betrouwbaar OS aan gehad heb maar tijden veranderen hè en ik herinner me nog goed bij de release van Win 2000 dat men ook met spanning zat te wachten op het eerste SP net zoals met Vista. Wat de drivers voor Hardware betreft, de fabrikanten moeten ook meegaan en die waren deze keer te laat dacht ik toch.
Vista vergelijken met ME vind ik toch wat te ver gezocht.
Greetz
Weetgraag
"Carpe Diem"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Ik heb Vista sinds het prille begin (MSDN) en ondertussen ook een laptop met Vista. Eigenlijk geen noemenswaardige problemen, behalve dat kopiëren naar een netwerkdrive supertraag ging (maar da's al opgelost met een patch). Daarnaast nog een printer die maar half werkt, maar daar hou ik HP 100% voor verantwoordelijk (die gingen die driver al sinds maart beschikbaar hebben ).
Binnenkort komt er een nieuwe telg in de PC-familie bij ons thuis, en het zal weer een Vista worden!
Binnenkort komt er een nieuwe telg in de PC-familie bij ons thuis, en het zal weer een Vista worden!
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Inderdaad, ik vind vista zelfs makkelijker werken dan XP, .. zelfs standby modus werkt bij mijn laptop, daarvoor had dit steeds problemen ! Na de 2de keer werkte dit meestal niet meer op XP, dus ik denk dat het afhangt van de persoon of wat je doet qua stabiliteit althans.Dafke schreef:ik heb vista en ik was er zeer tegen..
- DarthDavy
- Premium Member
- Contacteer:
XP SP2. Tsjah, ik zie de meerwaarde van Vista (nog) niet in.
Misschien dat er in 2008 Vista op mijn laptop/desktop PC kom. Wie weet? Op dit ogenblik helemaal nog geen nood aan.
Misschien dat er in 2008 Vista op mijn laptop/desktop PC kom. Wie weet? Op dit ogenblik helemaal nog geen nood aan.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
- xenne
- Elite Poster
nog iets dat beter is onder Vista, de weergave van draadloze netwerken. persoonlijk vind ik de connectie ook stabieler en straffer. ook het branden gaat veel sneller en foutloos. maar ja, op dit systeem heb ik nooit of te nimmer XP gedraaid kan dus ook niet echt weten wat dit op XP zou geven.BungaMan schreef:Wat kan je beter doen in vista dan in XP? Wat kan je doen in Vista en niet in XP? Deze vraag is dan voor de mensen die Vista draaien. Noem dan ook features op die je gebruikt en niet de theoretische lijst met verbeteringen
- trobbelke
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
de virtual machines draaien vreselijk traag onder Vista, dus ik ga terug naar XP Pro. Ik heb 2 GB geheugen, en een AMD64 3500+ dus het zou hier wel vlotjes mogen draaien, ik heb met XP nooit gevonden dat deze computer traag was, maar Vista draait echt veel trager op mijn systeem.
En Opera crasht elke dag.
Ik zal na het eerste Service Pack nog eens proberen...
En Opera crasht elke dag.
Ik zal na het eerste Service Pack nog eens proberen...
Ik gebruik een met nlite aangepaste xp.
Die draait perfect, ik ga pas over op vista als dat mij voordelen beidt en als deze net zo goed aan te passen is als xp nu.
Die draait perfect, ik ga pas over op vista als dat mij voordelen beidt en als deze net zo goed aan te passen is als xp nu.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Ik heb ongeveer 6 maanden Vista gedraaid. De eye-candy zag er heel leuk uit, voor de rest was dat kreng vreselijk traag.
Ik had echter geen zin om nog eens opnieuw te beginnen en dacht: het zal wel beteren met SP1. Ik wilde dus doorbijten (vooruitgang en zo ) maar dan dacht Vista ineens dat mijn harde schijf kapot was, heel erg leuk. Ik kan er met een live CD nog zonder moeite alle data afhalen maar Vista wilde niet starten.
Na wat google'en bleek dat er heel veel mensen dit probleem hadden en dat er dan ook nog eens heel veel verschillende oorzaken (en iets minder oplossingen) waren.
Heb de boel geformatteerd en ben opnieuw begonnen met XP, veel beter.
Wanneer mijn PC aan vervaning toe is, zal ik Vista opnieuw overwegen, eerder niet.
Mijn PC is nu 3 jaar oud (P4, 3GHz, 1GB ram) en zal het nog wel een paar jaar uithouden.
Ik had echter geen zin om nog eens opnieuw te beginnen en dacht: het zal wel beteren met SP1. Ik wilde dus doorbijten (vooruitgang en zo ) maar dan dacht Vista ineens dat mijn harde schijf kapot was, heel erg leuk. Ik kan er met een live CD nog zonder moeite alle data afhalen maar Vista wilde niet starten.
Na wat google'en bleek dat er heel veel mensen dit probleem hadden en dat er dan ook nog eens heel veel verschillende oorzaken (en iets minder oplossingen) waren.
Heb de boel geformatteerd en ben opnieuw begonnen met XP, veel beter.
Wanneer mijn PC aan vervaning toe is, zal ik Vista opnieuw overwegen, eerder niet.
Mijn PC is nu 3 jaar oud (P4, 3GHz, 1GB ram) en zal het nog wel een paar jaar uithouden.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
XP SP2
Pas weer gekocht voor een nieuwe installatie.. Vista levert me zover ik weet geen voordelen op en heeft dus als enige gevolg dat ik minder RAM beschikbaar heb. XP draait ook in de 'classic' look, dus de eyecandy kan me bar weinig schelen. Het is leuk om naar te kijken, maar daar gebruik ik mijn PC inmiddels niet meer voor
Pas weer gekocht voor een nieuwe installatie.. Vista levert me zover ik weet geen voordelen op en heeft dus als enige gevolg dat ik minder RAM beschikbaar heb. XP draait ook in de 'classic' look, dus de eyecandy kan me bar weinig schelen. Het is leuk om naar te kijken, maar daar gebruik ik mijn PC inmiddels niet meer voor
hmmm, XP op desktop, en Vista op laptop ... maar deze laatste werkte wel, eye candy wel leuk, ... maar zag het niet zitten om constant te moeten wachten op updates voor virussen, spyware en dergelijke ... en dus overgestapt op linux (7.10) Werkt nu veel leuker en soepelder ...
Maar dit volledig terzijnde en dus off topic zijnde ...
Maar dit volledig terzijnde en dus off topic zijnde ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ik heb 2 opmerkingen
1. van 1gb ram naar 2 was een zeer grote verschil
2. ik heb in de tijd performance en reliability pack geinstalleerd toen het nog niet via wuin update ging (dus manueel van hun site)
en sindsdien was het traaaaaaaaaaaaaaag, grootte van mijn rampkes werd niet onthouden etc
heb deze patches eraf gesmeten en tis weer in orde
1. van 1gb ram naar 2 was een zeer grote verschil
2. ik heb in de tijd performance en reliability pack geinstalleerd toen het nog niet via wuin update ging (dus manueel van hun site)
en sindsdien was het traaaaaaaaaaaaaaag, grootte van mijn rampkes werd niet onthouden etc
heb deze patches eraf gesmeten en tis weer in orde