Welke modem ? ( ADSL2+ Annex M )

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Iemand een idee van welke modem ik hiervoor kan gebruiken ( voor het cityconnect abonnement ).

Ik heb hier volgend toestel

Maar dit is geen Annex M en kan ik dus geen gebruik maken van de hogere upstream.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb een USR9107 die blijkbaar Annex M ondersteunt (voor moest het interessant zijn, ik kan in de modem kiezen uit G.DMT; G.lite; T1.413; ADSL2; AnnexL; ADSL2+; AnnexM) Ik heb natuurlijk geen ervaring met Annex M, maar als ADSL modem voldoet hij alleszins :-)
Prnolations
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2007, 18:49

Hmm, ik zoek ook een defitge modem die 24 mbps down- en 3 mbps up ondersteunt.

Heb mijn oog laten vallen op de DSL-320T van D-Link, maar deze ondersteunt maar maximaal 1 mbps upstream.

Heeft iemand andere suggesties?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

fieldoxide schreef:Ik heb er eentje gevonden.
http://www.sweex.nl/producten.php?secti ... 9&detail=s

maar de Uploadsnelheid is maar 1Mbps?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

xenne schreef:
fieldoxide schreef:Ik heb er eentje gevonden.
http://www.sweex.nl/producten.php?secti ... 9&detail=s

maar de Uploadsnelheid is maar 1Mbps?


Er staat wel in de aanvullende specificaties dat hij ANNEX M ondersteunt.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Er is wel iemand bezig met alternatieve firmware voor linksys WAG200G die Annex M zou moeten ondersteunen. Ook zou de nieuwe DSP 7 driver annex M moeten mogelijk maken maar dit ben ik niet zeker.

http://www.linksysinfo.org/forums/showt ... 761&page=4

http://woytekm.googlepages.com/linksyswag200g-eu
Prnolations
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2007, 18:49

http://www.tones.be/shop_product.php?idx=103060


Deze is wel interessant. Onderstaande Quote is een antwoord op mjn vraag welke snelheden deze modem ondersteunt

Beste klant,

De AM200 is een ADSL2+ modem, en ADSL2+ heeft als specificatie 24Mbps down en 3Mbps up.
Dat zijn bijgevolg zijn maximum waarden.
Alles hangt er natuurlijk vanaf wat uw provider u aanbiedt.
Deze modem komt niet standaard binnen, u moet hem bestellen, anders zal hij niet binnenkomen. Normaal is de levertijd dan een 5 werkdagen.
Moesten er nog vragen zijn, mag u ons altijd mailen/bellen of langsgaan in één van onze twee filialen.

Met vriendelijke groeten,

Van Peer Sven

Sales - Winkel Mechelen
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Zou die Philips (van Belgacom) hiervoor ook kunnen dienen ?
Het gaat me niet zozeer om een grote uploadsnelheid, dan wel een grotere downloadsnelheid.
Volgens de specificaties is hij ADSL2 compatibel.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Prnolations schreef:http://www.tones.be/shop_product.php?idx=103060


Deze is wel interessant. Onderstaande Quote is een antwoord op mjn vraag welke snelheden deze modem ondersteunt

Beste klant,

De AM200 is een ADSL2+ modem, en ADSL2+ heeft als specificatie 24Mbps down en 3Mbps up.
Dat zijn bijgevolg zijn maximum waarden.
Alles hangt er natuurlijk vanaf wat uw provider u aanbiedt.
Deze modem komt niet standaard binnen, u moet hem bestellen, anders zal hij niet binnenkomen. Normaal is de levertijd dan een 5 werkdagen.
Moesten er nog vragen zijn, mag u ons altijd mailen/bellen of langsgaan in één van onze twee filialen.

Met vriendelijke groeten,

Van Peer Sven

Sales - Winkel Mechelen


Dat antwoord van Tones klopt niet ... ADSL2+ heefft niet die specificaties, de upstream is maar 1Mbps, enkel ADSL2+ Annex M kan dergelijke snelheden halen.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Dacht dat ik het al gepost had maar blijkbaar nie dus nog is..

Vigor 2800VG

http://www.draytek.be

Professioneel materiaal en het is zijn prijs waard. Ondersteunt Annex M vanaf firmware update 2.7.2
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Volgens de website van D-Link zijn de volgende ANNEX M compatibel
DSL-2320B en DSL-2540B, dit zijn draadloze adsl 2 modems ,heb ze wel gezien op de Amerikaanse website , misschien komen ze hier binnenkort in Belgie ook uit. :roll:
Prnolations
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2007, 18:49

Bummer, ligt het dan aan mij of zijn Annex M modems / routers zo goed als onvindbaar in Belgie tegen een deftige prijs?

De USR9107 ondersteund Annex M dan blijkbaar, dus dan ook mintens 24 mbps down en 3 mbps up?
Laatst gewijzigd door Prnolations op 14 nov 2007, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Prnolations schreef:Bummer, ligt het dan aan mij of zijn Annex M modems / routers zo goed als onvindbaar in Belgie tegen een deftige prijs?


Ik ben ook al een aantal dagen aan het zoeken en buiten die thomson vind ik er geen bekende.
Heb een mailtje gestuurd naar de pc winkel in de buurt om mij te helpen maar daar weet ik ten vroegste morgen meer over. :roll:
Prnolations
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2007, 18:49

Misschien een beetje een domme vraag maar wat is het verschil tussen Annex M en Annex B / A?
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Prnolations schreef:Misschien een beetje een domme vraag maar wat is het verschil tussen Annex M en Annex B / A?

zeker niet.

B is voor isdn
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

laurens7 schreef:
Prnolations schreef:Misschien een beetje een domme vraag maar wat is het verschil tussen Annex M en Annex B / A?

zeker niet.

B is voor isdn


En annex A = Analoge lijn

En Annex M is een "speciale" versie van Adsl2+ waardoor je hogere up & download snelheden kan halen ( http://en.wikipedia.org/wiki/ITU_G.992.5_Annex_M )
Prnolations
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2007, 18:49

Bedankt voor de snelle reacties ;)

Toch nog één vraagje, is het mogelijk om via Annex A router een upstream te behalen van 3mbps? Afgaande van een eerdere reactie in dit topic is dit niet het geval, maar wil liefst beetje extra zekerheid ;) Annex M is namelijk meteen een smak duurder.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Nee, AnnexA routers kunnen alleen 1.3Mbps aan, tenzij je ADSL2+ modem beide aankan.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Bij mjin vriendin zit ik hier op 2.5km dus aan die 3mbit upload ga ik toch niks hebben :-D
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Zou een Allied Data Copperjet 1616dan werken indien ik naar Dommel wil overstappen?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Zit met een probleempje wat die specs van "Annex M" aangaat ivm met ADSL2 modems.

Volgens de Wikipedia zou dus die "M" mede het verschil aangeven tussen een upload van 1 of van 3/3.5Mb/s.

Maar als ik in mijn Thomson specs kijk, zie ik dat ook bij Annex A wordt aangegeven : Max rate 24Mb/s down, 3Mb/s up en er over Annex M helemaal niet wordt gesproken.

Iemand hier een zinnige uitleg voor ?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

kaween schreef:Maar als ik in mijn Thomson specs kijk, zie ik dat ook bij Annex A wordt aangegeven : Max rate 24Mb/s down, 3Mb/s up en er over Annex M helemaal niet wordt gesproken.
die waarden kan je alleen maar halen met annex M, denk dat het gewoon wil zeggen dat jou modem annex M aankan.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... of er zit een fout in de pdf's. Zou bij Thomson ook niet de eerste keer zijn. We zullen wel zien volgend jaar. :D
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

ljd schreef:Bij mjin vriendin zit ik hier op 2.5km dus aan die 3mbit upload ga ik toch niks hebben :-D


Ik heb onlangs met de helpdesk van dommel gebeld en deze vertelden me dat ik op een afstand van 3.5 km van de centrale zit,dat betekent in mijn geval dan ook dat ik nooit een upload snelheid van 3.3 Mbps zal halen of versta ik dat verkeerd ?
Dus dan zit ik goed met mijn ANNEX A modem ? :roll:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ze hebben gelijk, een 1mbit zal het zoiets zijn.
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik heb een USR9108 ADSL 2+ modem en blijkbaar kan ie ook slecht 1,5Mb upload snelheid aan, die heb ik 1,5 jaar geleden gekocht voor 120euro. Dus kan Cityconnect niet tenvolle benutten :(
Marcky
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2006, 10:45

Ik heb een Zyxel Prestige 660R ADSL2+ router. Volgens de handleiding kan die upstream 3.5Mbps en downstream 24Mbps aan. Over Annex M wordt er echter nergens in de handleiding gesproken. Over Annex A trouwens ook niet. Mag ik er vanuit gaan dat dit een Annex M modem is?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Marcky schreef:Ik heb een Zyxel Prestige 660R ADSL2+ router. Volgens de handleiding kan die upstream 3.5Mbps en downstream 24Mbps aan. Over Annex M wordt er echter nergens in de handleiding gesproken. Over Annex A trouwens ook niet. Mag ik er vanuit gaan dat dit een Annex M modem is?



Volgens mij wel,ik was van plan die ook te kopen bij ons in de plaatselijke pc shop (netsquare in Heverlee),heb dit eens qqn de verkoper gevraagd en deze is volgens hem ook annex M . :-o
Pro
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 okt 2007, 12:34

kaween schreef:Zit met een probleempje wat die specs van "Annex M" aangaat ivm met ADSL2 modems.

Volgens de Wikipedia zou dus die "M" mede het verschil aangeven tussen een upload van 1 of van 3/3.5Mb/s.

Maar als ik in mijn Thomson specs kijk, zie ik dat ook bij Annex A wordt aangegeven : Max rate 24Mb/s down, 3Mb/s up en er over Annex M helemaal niet wordt gesproken.

Iemand hier een zinnige uitleg voor ?

Annex A is voor PSTN en annex B voor ISDN. Als men nu spreekt van annex M, is dit dan PSTN of ISDN? Of is het annex AM en annex BM? Vermits Thomson opgeeft annex A "3Mb/s up" zou dit dus betekenen annex AM.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Pro schreef:
kaween schreef:Zit met een probleempje wat die specs van "Annex M" aangaat ivm met ADSL2 modems.

Volgens de Wikipedia zou dus die "M" mede het verschil aangeven tussen een upload van 1 of van 3/3.5Mb/s.

Maar als ik in mijn Thomson specs kijk, zie ik dat ook bij Annex A wordt aangegeven : Max rate 24Mb/s down, 3Mb/s up en er over Annex M helemaal niet wordt gesproken.

Iemand hier een zinnige uitleg voor ?

Annex A is voor PSTN en annex B voor ISDN. Als men nu spreekt van annex M, is dit dan PSTN of ISDN? Of is het annex AM en annex BM? Vermits Thomson opgeeft annex A "3Mb/s up" zou dit dus betekenen annex AM.


Ik kan er ondertussen niet meer aan uit . :???:
Marcky
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2006, 10:45

Volgens mij is Annex M altijd analoog. Bij dommel zal je ook enkel hun ADSL2+ kunnen krijgen op een PSTN-lijn.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

annex -> toevoeging

Dat wilt niet zeggen dat de ene annex de andere uitsluit. In theorie zou een modem dus annex a en annex b compatibel kunnen zijn.
Please help, looking for a way to get rich and fast
m0djo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 nov 2007, 23:31

fieldoxide schreef:
Marcky schreef:Ik heb een Zyxel Prestige 660R ADSL2+ router. Volgens de handleiding kan die upstream 3.5Mbps en downstream 24Mbps aan. Over Annex M wordt er echter nergens in de handleiding gesproken. Over Annex A trouwens ook niet. Mag ik er vanuit gaan dat dit een Annex M modem is?



Volgens mij wel,ik was van plan die ook te kopen bij ons in de plaatselijke pc shop (netsquare in Heverlee),heb dit eens qqn de verkoper gevraagd en deze is volgens hem ook annex M . :-o


Heb je enig idee van de prijs?

Die modems van USRobotics zijn inderdaad erg verwarrend. In de specs -staat niet expliciet te lezen of ze tot 3,5Mbps upload ondersteunen. Maar ze plakken er wel dit "logo" bij. (zowel de 9107 als de 9108)
Bijlagen
usr.jpg
(19.98 KiB) 141 keer gedownload
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

m0djo schreef:
fieldoxide schreef:
Marcky schreef:Ik heb een Zyxel Prestige 660R ADSL2+ router. Volgens de handleiding kan die upstream 3.5Mbps en downstream 24Mbps aan. Over Annex M wordt er echter nergens in de handleiding gesproken. Over Annex A trouwens ook niet. Mag ik er vanuit gaan dat dit een Annex M modem is?



Volgens mij wel,ik was van plan die ook te kopen bij ons in de plaatselijke pc shop (netsquare in Heverlee),heb dit eens qqn de verkoper gevraagd en deze is volgens hem ook annex M . :-o


Heb je enig idee van de prijs?

Die modems van USRobotics zijn inderdaad erg verwarrend. In de specs -staat niet expliciet te lezen of ze tot 3,5Mbps upload ondersteunen. Maar ze plakken er wel dit "logo" bij. (zowel de 9107 als de 9108)


De prijs van de zyxel 660 R zou rond de 69 euro zijn,hij is wel niet wireless.
m0djo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 nov 2007, 23:31

En misschien ook niet annex M compatibel.
http://whirlpool.net.au/index.cfm?a=h_view&model_id=226
De fabrikanten van deze modems zouden hierin toch wel iets duidelijker mogen zijn. Vele ondersteunen ADSL2+, maar niet annex M.

De beste (prijs/kwaliteit) oplossing voor een ADSL2+ wired modem met M-support is denk ik een SpeedTouch 536v6 met aangepaste firmware.
Andere optie is een Billion 5210S, maar die kan ik niet dadelijk vinden hier in België. Of je zit dadelijk met dure apparaten.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

m0djo schreef:En misschien ook niet annex M compatibel.
http://whirlpool.net.au/index.cfm?a=h_view&model_id=226
De fabrikanten van deze modems zouden hierin toch wel iets duidelijker mogen zijn. Vele ondersteunen ADSL2+, maar niet annex M.

De beste (prijs/kwaliteit) oplossing voor een ADSL2+ wired modem met M-support is denk ik een SpeedTouch 536v6 met aangepaste firmware.
Andere optie is een Billion 5210S, maar die kan ik niet dadelijk vinden hier in België. Of je zit dadelijk met dure apparaten.


Iemand enig idee waar je die speedtouch kan kopen ? :roll:
aurora1982
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 mei 2007, 11:55

heeft er eignelijk nog niemand contact gehad met dommel over deze discussie, blijkbaar weet niemand nu echt hoe de vork in de steel zit. Men dunkt toch wel dat Dommel weet welke modems/routers het best in aanmerking komen voor hun verbinding.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Er staat deze week een Thomson 546 v6 in de makro voor € 59, maar ik vind toch niet op de specs dat die Annex M kan. :)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

aurora1982 schreef:heeft er eignelijk nog niemand contact gehad met dommel over deze discussie, blijkbaar weet niemand nu echt hoe de vork in de steel zit. Men dunkt toch wel dat Dommel weet welke modems/routers het best in aanmerking komen voor hun verbinding.


Zo denk ik er ook over,
het probleem is dat bij veel modems bij staat dat de modem G 992.5 ondersteunt wat volgens mij toch de adsl2+ ondersteuning is ,maar er staat bijna nergens bij dat de modems ANNEX M zijn,persoonlijk vind ik dat dommel op hun site enkele compatibele ANNEX M modems op hun site moet plaatsen voor de toekomstige cityconnect klanten.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”