Vergelijking Tele2 All-In - Belgacom I-Talk No Limit

Plaats reactie
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Recent ben ik overgestapt van Tele2 All-In naar Belgacom I-Talk No Limit. Dit voornamelijk omwille van de technische problemen en de ondermaatse kwaliteit van de VoIP dienst van Tele2.

Waarom Belgacom I-Talk No Limit? Dit is ook VoIP. En het is de goedkoopste manier van telefoneren bij Belgacom. Geen vaste lijn nodig.

Eerst en vooral moet je telefoonnummer geïmporteerd worden met een vaste lijn (indien je je telefoonnummer van bij Tele2 wil behouden). Ik had dus eventjes een vaste lijn en ADSL Go.

Eens de import van je nummer op het BGC netwerk gebeurd is, wordt je omgeschakeld naar I-Talk. Op de dag van de omschakeling werd ik overgezet op ADSL Go zonder vaste lijn en I-Talk No Limit.

Kwaliteit van de gesprekken: perfect! Geen wegvallen, geen onduidelijke stemmen, geen haperingen, net een gewone PSTN lijn.
BGC gebruikt hiervoor 2 ATM connecties: 1 om te surfen en 1 om te bellen. De ATM connectie om te bellen blijft permanent op: je riskeert dus niet dat je telefoongesprek onderbroken wordt. De ATM voor Internet wordt elke 36 uur onderbroken om van IP adres te veranderen.
ADSL Go zonder vaste lijn: in de praktijk 4,5 Mbps downstream en 512 Kbps upstream (volgens de website 4 Mbps en 256 Kbps)

Prijs: een ietsiepietsie duurder (zie hieronder), maar wel betere telefoonkwaliteit.
Bij I-Talk no Limit krijg je hetzelfde als bij Tele2 All-In PLUS weergave oproeper en oproepdoorschakeling.

Prijs bij BGC: ADSL Go zonder vaste lijn: 41,75. I-Talk No Limit: 17,50.
Totaal: 59,25. De communicatiekosten voor I-Talk naar mobiel en buitenland zijn goedkoper dan bij Tele2

Prijs bij Tele2: Tele2 All-In 4 Mbps: 40,90. Onbeperkt Nationaal: 10,00. Weergave oproeper: 2,5. Oproepdoorschakeling: 2,5.
Totaal: 55,90. De communicatiekosten naar mobiel en buitenland zijn hoger dan BGC I-Talk.

Conclusie: De betere kwaliteit verrechtvaardigt een prijsverschil van (ocharme) 3,35 EURO.

Opmerking: je hebt wel de Philips multiservice modem nodig. Deze kost 105 EURO. Maar je hebt wel volledige toegang tot alle settings van de modem. EN DEZE MAAND IS DE MODEM GRATIS! (staat niet op de website maar heb ik vernomen via de klantendienst).
Het werkt ook met andere VoIP modems zoals de Speedtouch van Tele2, maar dan wordt je telefoonconnectie ook elke 36 uur onderbroken, want dan gaat de VoIP (net zoals bij Tele2) samen met je andere IP verkeer.

Meer info:

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_italk_no_limit
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Is er ergens een overzicht van het verschil tussen de oproepkosten tussen klassieke telefoonlijn en voip?
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Neen, je zal zelf de vergelijking moeten maken.
jbeckers
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 nov 2006, 09:25

en qua datalimieten? wie heeft daar het beste aanbod?
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ben je zeker dat je kan downloaden aan 4.5Mb/s?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Vieten schreef:Ben je zeker dat je kan downloaden aan 4.5Mb/s?
Mbit natuurlijk.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Goztow schreef:
Vieten schreef:Ben je zeker dat je kan downloaden aan 4.5Mb/s?
Mbit natuurlijk.
Hoe test je dat?
De sync-snelheid is wel 4.6Mb/s maar wordt beperkt op de bas naar 4Mb/s, toch bij gewone abonnementen.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

jbeckers schreef:en qua datalimieten? wie heeft daar het beste aanbod?
Hangt van je omstandigheden af. Pre-2006'ers die gebruik maken van de virtueel unlimited situatie gaan in heel België (voorlopig ?) nergens een betere deal krijgen. Mensen die na 2006 zijn ingestapt, die zijn bij BGC beter af (12gig tov 10 gig, 't is niet veel maar ja, alle beetjes tellen) vind ik persoonlijk. Maar daarbij de volgende bedenking :

Als datalimieten je kopbrekens bezorgen en je de "historische" Tele2 gebruikers buiten beschouwing laat, is met de huidige marktsituatie enkel Dommel en EDP het overwegen waard (of beter gezegd, zijn dat de enige 2 ernstige kandidaten). Scarlet laat ik achterwegen wegens ... specifieke problemen. ;)


Want I-talk is koppelbaar aan en heeft geen echte invloed op je Internet formule als ik het goed begrijp : het gaat dus over de gewone ADSL abo's die BGC ter beschikking stelt (light, go, plus) met de daaraan gekoppelde voorwaarden.
Prijs bij BGC: ADSL Go zonder vaste lijn: 41,75. I-Talk No Limit: 17,50.
Totaal: 59,25. De communicatiekosten voor I-Talk naar mobiel en buitenland zijn goedkoper dan bij Tele2

Prijs bij Tele2: Tele2 All-In 4 Mbps: 40,90. Onbeperkt Nationaal: 10,00. Weergave oproeper: 2,5. Oproepdoorschakeling: 2,5.
Totaal: 55,90. De communicatiekosten naar mobiel en buitenland zijn hoger dan BGC I-Talk.

Conclusie: De betere kwaliteit verrechtvaardigt een prijsverschil van (ocharme) 3,35 EURO.
Daarom is deze vergelijking ook een strikt persoonlijke situatie denk ik. Met mijn gebruikersprofiel (ik bel feitelijk nooit, word wel gebeld, en bel zelf altijd pas na 17:00 of in het weekend wegens mijn werk) zit ik maandelijks aan 48 tot 50€ bij Tele2, en dat met een datavolume die bij BGC meerdere tientallen Euro's extra zou kosten (en op kwade maanden zijn dat dermate volumeblokjes dat ik niet eens denk dat je er zoveel kan kopen bij BGC ;) ) En dan heb ik natuurlijk het geluk dat mijn Tele2 telefoonverbinding wel vrij goed werkt (de geluidskwaliteit is duidelijk minder als een gewone vaste lijn, maar nooit hinderlijk slechter), dus de vergelijking van Poeki's situatie gaat in mijn geval zelfs helemaal niet meer op. Voor gebruikers die hun situatie echter herkennen in Poeki's achtergrondverhaal (geen grote datalimiet nodig, en problemen met de Telefoonservice van Tele2) is het natuurlijk een heel ander verhaal : in zijn situatie had ik iets vergelijkbaars gedaan, maar dan toch nog eerder gekozen voor een combinatie van discovery+dommel+voip service. Een combinatie die ik mogelijk volgend jaar alsnog ga uitproberen, indien ik het geluk zou hebben om Dommel Cityconnect Pro aansluitbaar te zijn.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”