venster beveiligen

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
shango

Hoi,

Hoe kan ik een venster beveiligen, zodat dit niet meer afgesloten kan worden ( x wordt flets) heb dit al ergens gezien, en zou dit graag willen toepassen

Thanks
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

kan je wat mere info geven aub, is het in een programma, in een explorer venster...
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
shango

Wel om b.v. een programma of eender welk venster niet meer te laten sluiten als je op het kruisje klikt, alleen de mogelijkheid om te verkleinen
Gast

zo'n programma zou ik al nooit installeren.

Wie wilt er nu zoiets?

greetz,

Nob
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Is het om bijvoorbeeld een programma in kiosk-modus te laten lopen of zo? (voor in winkels of zo eh). Hm... ken niet meteen een programma dat daar voor kan zorgen. Die dingen zijn in het algemeen ingebouwd in het programma of niet...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het al of niet aanwezig zijn van de X is afhankelijk van de coding in het programma... dit kan je zelf dus niet beslissen tenzij je zelf programma's maakt. Hoe je dit doet is dan verder afhankelijk van de programmeertaal.
shango

Knop minimaliseren aktief
Knop maximaliseren aktief
Knop afsluiten inaktief (wazig)

Bij mij op het werk draaien er zo verschillende programma's plus gewone verkenner ( onder nt )

Kan het daar aan niemand vragen want dat zijn externen die dit erop hebben gezet
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Zoals reeds gezegd,

Indien je het programma zelf schrijf dan bouw je dit simpel weg zelf in:

jouw form maximaliseer je naar de resolutie, zodat je een full screen krijgt en dan kan je al niet meer sluiten, correctie: zie je de X-button niet meer. Met Alt+F4 of ctrl+alt+del of taskmgr, kan je het programma zelf nog killen.

Wat betreft die button uitschakelen? Die kan je in principe doen, door de eigenschappen van de button te wijzigen, dit als je zelf zo iets programmeert.

Indien je het niet zelf programmeert vrees ik niet dat er programma's zijn die dit voor jou doen. Kan je jouw bedoelingen iets nader specifieren, misschien dat we je verder kunnen helpen.

Wat wel kan, maar ik heb het nog niet gedaan, is zodanig spelen met Software policies binnen Win2000-Xp dat je een rule defined dat een bepaald programma niet mag afgesloten worden door een bepaalde user-account, maar ik vrees ervoor. Want dan sluit je die user eigenlijk uit het systeem... enkel power down of reset kunnen weer in het systeem... kortom op particulier niveau gaat dit niet zomaar.

Op hoger niveau, kan je zo'n dingen realiseren met een terminal te gebruiken...
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”