wat te kopen

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

ben van plan om mij voor mijn sinterklaas een spelconsole te kopen.
maar dewelke neem ik het best. wil hier eens de verschillende opinies vernemen van de ub-collega's.

Neem ik een Wii, een playstation 2 of 3 of de xbox. eerlijk gezegd zal het die laatste al niet worden.

alvast bedankt voor de feedback.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Hangt er vooral vanaf welke games je het liefst speelt ... begin daar al eens mee :)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Sven.VdS schreef:Hangt er vooral vanaf welke games je het liefst speelt ... begin daar al eens mee :)


racing games vooral.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

ja buh
ps3

simpel toch?
als xbox al uit de boot valt?

wil je beetje grafische pracht, de ps3
ps2 is al ou(d)t

wii als je kid games wil spelen met hoooog amusements gehalte...
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

ik heb gelezen dat sony volgend jaar met een goedkopere versie van de playstation2 komt voor 99,00 dollar.
dus ga ik er vanuit dat ze nog een tijdje games gaan blijven ontwikkelen voor de playstation2.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ik heb me 2 weken geleden een ps3 gekocht ( 60 Gb starter pack ) en nog geen seconde spijt van. Ik heb ook al ps2 games opgespeeld en de upscalen valt best nog mee ( ik heb dan ook geen enorme flatscreen ).
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Ik heb me ook een PS3 60GB gekocht toen de prijsverlaging er ent was.
Ik ben enkel nog op zoek naar een degelijk racing game. k vermoed dat we gaan moeten wachten op GT Prologue.

ALs je gaat voor de Xbox360, heb je Forza 2
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ik ben niet echt een gamer, maar voor mijn WII kom ik af en toe nog eens uit mijn zetel :wink:
De WII is plezant, maar verwacht geen grafische hoogstandjes...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Nintendo DS? :P

Ik zou persoonlijk eerder een Wii kopen dan een PS2/3. Meer bang voor je buck!
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

ikzelf heb ook een ps3 (al een tijdje, sinds dan heb ik het sch**t aan telenet limieten, maar dit volledig terzijde)

een wii en ps2/ps3 kan je eigenlijk totaal niet vergelijken vind ik, de games zijn anders, en de doelgroep wellicht ook

ben je een sociale gamer (een aantal vrienden op bezoek) dan denk ik dat de wii meer fun kan zijn

als je echter een raceliefhebber bent dan lijkt ps3 mij de beste keuze

waarom geen ps2? mja mssn wel, maar met de ps3 zit je ineens klaar voor de toekomst + het online gamen aspect is ook een voordeel (of kan je dat met ps2 ook al?), de keuze ps2/ps3 is vooral afhankelijk van je budget dat je wil spenderen denk ik

een ps3 aankopen kan al eens pijn doen :) (nu valt het al veel beter mee)
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

hollebollegijs schreef:ik heb gelezen dat sony volgend jaar met een goedkopere versie van de playstation2 komt voor 99,00 dollar.
dus ga ik er vanuit dat ze nog een tijdje games gaan blijven ontwikkelen voor de playstation2.


Omgerekend gaat dat nog altijd op een 140 euro komen ... dus in feite geen prijsdaling.

Het enige verschil is dat de console een ingebouwde voeding zal hebben.

/ontopic: Ik heb onlangs voor m'n verjaardag het stuurtje van Microsoft gekregen en amuseer me toch rot met race games op de 360 hoor .. enige reden eigenlijk waarom je die op voorhand uitsluit?
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 8 keer

hollebollegijs schreef:
Sven.VdS schreef:Hangt er vooral vanaf welke games je het liefst speelt ... begin daar al eens mee :)


racing games vooral.


Dan is de Xbox360 eigenlijk toch wel de betere keuze (het spelaanbod van leuke, mooie en goeie spelletjes is overigens aanmerkelijk groter op de Xbox360 dan op de PS/3).

-Eric-
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Waarom geen ps2? mja mssn wel, maar met de ps3 zit je ineens klaar voor de toekomst ...


Toekomst? Met blu-Ray?
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Ik heb gisteren met de Bart Smit actie van 15% op alles mij een PS3 aangeschaft.

Gisteren bij het instellen en uitproberen van het apparaatje heel tevreden over het gebruiksgemak waarbij alles verlopen is.

Het ding is ook veel stiller dan mijn oude PS2 (en de stofzuiger ook wel Xbox360 genaamd). De graphics zijn ook fantastisch en nu weet ik plotseling wel waarom ik een full HD scherm heb.

De DVD speler heb ik ook al buitengezwierd want het upscalen van DVD's is met de PS3 echt wel subliem. Kan niet wachten om eens een Blu-ray te gaan huren.

Ik ben content van de PS3.

Waarom ik geen Xbox360 gekocht heb:
- geen WiFI (ik zag het niet zitten om een netwerkkabel van mijn bureau naar de slaapkamer te trekken)
- geen ondersteuning voor de nieuwe optische formaten (nu ik het upscalen van DVD's op de PS3 zelf gezien heb, wil ik wel dat Blu-Ray geval eens aan het werk zien)
- slechte/luidruchtige hardware. Ik hoor m'n PS3 totaal niet. Dit is ongeveer het stiltst stukje electronica dat ik nu in huis heb. Stiller dan m'n DVD-speler, dus voor films te kijken echt wel ideaal.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Gebruikersavatar
CiBi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 14 jan 2005, 19:46
Locatie: rollegem
Bedankt: 1 keer

15% op alles hoeveel koste de ps3 dan?

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

DarthDavy schreef:Ik heb gisteren met de Bart Smit actie van 15% op alles mij een PS3 aangeschaft.

Gisteren bij het instellen en uitproberen van het apparaatje heel tevreden over het gebruiksgemak waarbij alles verlopen is.

Het ding is ook veel stiller dan mijn oude PS2 (en de stofzuiger ook wel Xbox360 genaamd). De graphics zijn ook fantastisch en nu weet ik plotseling wel waarom ik een full HD scherm heb.

De DVD speler heb ik ook al buitengezwierd want het upscalen van DVD's is met de PS3 echt wel subliem. Kan niet wachten om eens een Blu-ray te gaan huren.

Ik ben content van de PS3.

Waarom ik geen Xbox360 gekocht heb:
- geen WiFI (ik zag het niet zitten om een netwerkkabel van mijn bureau naar de slaapkamer te trekken)
- geen ondersteuning voor de nieuwe optische formaten (nu ik het upscalen van DVD's op de PS3 zelf gezien heb, wil ik wel dat Blu-Ray geval eens aan het werk zien)
- slechte/luidruchtige hardware. Ik hoor m'n PS3 totaal niet. Dit is ongeveer het stiltst stukje electronica dat ik nu in huis heb. Stiller dan m'n DVD-speler, dus voor films te kijken echt wel ideaal.


wat heb je dan betaald?
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

340 euro. :P
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 8 keer

DarthDavy schreef:Waarom ik geen Xbox360 gekocht heb:
- geen WiFI (ik zag het niet zitten om een netwerkkabel van mijn bureau naar de slaapkamer te trekken)


MS verkoopt een draadloze adapter die je achterop de Xbox klikt.

- geen ondersteuning voor de nieuwe optische formaten


HD-DVD drive is los te koop en extern aansluitbaar.

- slechte/luidruchtige hardware. Ik hoor m'n PS3 totaal niet..


De Xbox is inderdaad luidruchtig (nieuwere modellen [met hdmi poort] zouden volgens gebruikers stiller zijn). Ook wat betreft betrouwbaarheid (en da's wat anders dan 'slechte hardware') zijn er bij de Xbox problemen (geweest ?), maar volgens m'n neefje die bij Game Mania werkt worden er beduidend meer defecte PS3 toestellen teruggebracht (daarmee is natuurlijk niks bewezen want Microsoft haalt een defecte Xbox bij je thuis op - je moet dus niet terug naar de winkel tenzij het toestel jonger dan 6 maanden is).

Waarom ik geen PS3 koop:

- bedroevend spelaanbod
- sony alternatief voor xbox live nog in kinderschoenen



-Eric-
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Wicky schreef:- bedroevend spelaanbod
- sony alternatief voor xbox live nog in kinderschoenen



-Eric-


Er gaan in de volgende maanden wel een hoop killer titels uitkomen op de PS3 ...

En ... het PS Network is nog altijd gratis ( en gaat een redelijk grote update krijgen bij het releasen van de 2.0 firmware ).

Als je voor een PS3 kiest kies je niet alleen voor een spelconsole maar heb je er eigenlijk een heel mediacenter bij ( dit moet je ook in overweging nemen, ik speel er divx / xvid enzoverder op af ).
Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 8 keer

ditCh schreef:Er gaan in de volgende maanden wel een hoop killer titels uitkomen op de PS3 ...


Als je nog geen console gekocht hebt, zou ik in ieder geval afwachten tot die titels er ook werkelijk zijn (de console zal waarschijnlijk ook niet duurder worden gedurende die tijd).

En ... het PS Network is nog altijd gratis

Xbox live silver ook (video/game downloads) maar dat kan natuurlijk niet gebruikt worden om online te spelen. En je kan Xbox Live Gold niet vergelijken met wat sony op dit ogenblik durft aan te bieden.

Als je voor een PS3 kiest kies je niet alleen voor een spelconsole maar heb je er eigenlijk een heel mediacenter bij


Ja, als je dat verwacht van een spelconsole moet je zeker een PS3 kopen.


-Eric-
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Wicky schreef:
DarthDavy schreef:Waarom ik geen Xbox360 gekocht heb:
- geen WiFI (ik zag het niet zitten om een netwerkkabel van mijn bureau naar de slaapkamer te trekken)


MS verkoopt een draadloze adapter die je achterop de Xbox klikt.


Dan wordt de Xbox360 duurder...

- geen ondersteuning voor de nieuwe optische formaten


HD-DVD drive is los te koop en extern aansluitbaar.


Dan wordt de Xbox360 nog duurder...

- slechte/luidruchtige hardware. Ik hoor m'n PS3 totaal niet..


De Xbox is inderdaad luidruchtig (nieuwere modellen [met hdmi poort] zouden volgens gebruikers stiller zijn). Ook wat betreft betrouwbaarheid (en da's wat anders dan 'slechte hardware') zijn er bij de Xbox problemen (geweest ?), maar volgens m'n neefje die bij Game Mania werkt worden er beduidend meer defecte PS3 toestellen teruggebracht (daarmee is natuurlijk niks bewezen want Microsoft haalt een defecte Xbox bij je thuis op - je moet dus niet terug naar de winkel tenzij het toestel jonger dan 6 maanden is).

Waarom ik geen PS3 koop:

- bedroevend spelaanbod
- sony alternatief voor xbox live nog in kinderschoenen


Spelaanbod is niet bedroevend. Het is gewoon minder dan wat de Xbox360 aanbiedt, wat normaal is voor een console die een jaar langer op de markt is.

Het online gedeelte van de PS3 is niet te vergelijken met dat van de Xbox360. Beide systemen werken (ik heb al veel leuke dingen GRATIS uit de PS Store gehaald). En zoals je zelf aangeeft: om online te spelen moet je bij de Xbox360 betalen, wat bij de PS3 alweer GRATIS is.

Het toverwoordje is hier echt wel betalen. Ik vind de PS3 een totaalproduct, wat de Xbox360 niet is.

Wil je enkel een console om mee te gamen waar de beste games op dit moment voor uit zijn? Ja, koop dan een Xbox360. Ik wil nou eenmaal meer van mijn console.

Ik gebruik hem ook om:
- DVD's mee af te spelen (de upscaler is werkelijk fantastisch van de PS3)
- BD's mee af te spelen
- films/foto's/muziek van PC naar de PS3 te streamen.

Plus ik heb meer vertrouwen op gebied van consoles in Sony dan in Microsoft. Ik heb in 2000 een PS2 gekocht en daar heb ik nog altijd veel plezier van en komen nog altijd hele leuke en goeie games voor uit. Microsoft is in 2001 met de Xbox op de markt gekomen en op dit moment is die volkomen vervangen door de Xbox360. Microsoft verplicht je om je console te upgraden, terwijl Sony beide consoles PS2 en PS3 naast mekaar laat bestaan.

Bij mij staan ze ook broederlijk naast mekaar.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Wicky schreef:MS verkoopt een draadloze adapter die je achterop de Xbox klikt.

Wicky schreef:HD-DVD drive is los te koop en extern aansluitbaar.

Uiteindelijk maakt dit de Xbox 360 veel duurder dan de PS3.
Xbox 360 console: €350
Wifi adapter: €78
HD DVD player: €170

Dat maakt samen €598 voor een console met wifi, HD-DVD, 20GB harde schijf, 1 headset en 1 controller. De PS3 Starter Pack kost €499, heeft wifi en Blu-ray ingebouwd en een harde schijf van 60GB, en er zitten nog 2 games en 2 controllers bij ook. En daarmee kan je gratis online gamen.

Mijn keuze zou snel gemaakt zijn als ik op zoek was naar een console.
Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 8 keer

KK schreef:
Wicky schreef:MS verkoopt een draadloze adapter die je achterop de Xbox klikt.

Wicky schreef:HD-DVD drive is los te koop en extern aansluitbaar.

Uiteindelijk maakt dit de Xbox 360 veel duurder dan de PS3.
Xbox 360 console: €350
Wifi adapter: €78
HD DVD player: €170

Dat maakt samen €598 voor een console met wifi, HD-DVD, 20GB harde schijf, 1 headset en 1 controller. De PS3 Starter Pack kost €499, heeft wifi en Blu-ray ingebouwd en een harde schijf van 60GB, en er zitten nog 2 games en 2 controllers bij ook. En daarmee kan je gratis online gamen.

Mijn keuze zou snel gemaakt zijn als ik op zoek was naar een console.


Voor een SPEL console lijken mij spelletjes toch het allerbelangrijkst, maar ik zal wel iets over het hoofd zien zeker ?

-Eric-
Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 8 keer

DarthDavy schreef:
Wicky schreef:
DarthDavy schreef:Waarom ik geen Xbox360 gekocht heb:
- geen WiFI (ik zag het niet zitten om een netwerkkabel van mijn bureau naar de slaapkamer te trekken)
- geen ondersteuning voor de nieuwe optische formaten


MS verkoopt een draadloze adapter die je achterop de Xbox klikt.
HD-DVD drive is los te koop en extern aansluitbaar.


Dan wordt de Xbox360 duurder...


Ja natuurlijk maar ik neem maar even aan dat er behoorlijk wat gamers zijn die dit niet *moeten* hebben (zoals ik) en dan betaal je er bij MS dan ook niet voor.

Waarom ik geen PS3 koop:
- bedroevend spelaanbod

Spelaanbod is niet bedroevend. Het is gewoon minder dan wat de Xbox360 aanbiedt, wat normaal is voor een console die een jaar langer op de markt is.


Tja, dan verschillen we van mening.

Ik vind de PS3 een totaalproduct, wat de Xbox360 niet is.


De Xbox360 is in de eerste plaats een spelconsole met een zeer ruim aanbod van spelletjes, en het is ook nog eens een erg goede spelconsole. Voor wie een *spel*console zoekt, zal uiteindelijk de beschikbaarheid van zijn/haar favoriet spel de doorslag geven. En daar heeft de Xbox gewoonweg betere troeven.

Als je een mediacenter zoekt of een blue-ray speler, dan is de PS3 natuurlijk de betere keuze want voor dat geld koop je niet eens een losse blue-ray speler.

-Eric-
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Inderdaad, de spelletjes zijn het belangrijkste. Zowat alle nieuwe releases komen tegenwoordig zowel op PS3 als Xbox 360 uit. En elk platform heeft ook wel zijn eigen 'exclusives'.
Games zijn tegenwoordig enorm groot, en er gaat een moment komen dat ze niet meer op een DVD passen. Xbox 360 gebruikers gaan dan weer veel geld moeten uitgeven voor die HD-DVD player, terwijl PS3 daar vanaf het begin al op voorzien is.

Mijn persoonlijke mening is dat PS3 meer toekomstgericht is. De console is standaard voorzien van alles wat nodig is om minstens een vijftal jaren mee te gaan.
Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 8 keer

KK schreef:Mijn persoonlijke mening is dat PS3 meer toekomstgericht is. De console is standaard voorzien van alles wat nodig is om minstens een vijftal jaren mee te gaan.


En nogmaals, voor een SPELconsole zie ik (even buiten beschouwing gelaten dat er meer en betere games op de Xbox360 beschikbaar zijn) er echt wel weinig verschil tussen.


-Eric-
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Wicky schreef:
KK schreef:Mijn persoonlijke mening is dat PS3 meer toekomstgericht is. De console is standaard voorzien van alles wat nodig is om minstens een vijftal jaren mee te gaan.


En nogmaals, voor een SPELconsole zie ik (even buiten beschouwing gelaten dat er meer en betere games op de Xbox360 beschikbaar zijn) er echt wel weinig verschil tussen.


-Eric-


Ik heb toch ook een PS3 gekocht. Vooral voor de BR en de HD.
Games zijn misschien momenteel minder in aantal, er komen er nog meer dan genoeg aan.
Het is ook niet zo dat je aan 60-65 euro per spel er ineens 10 gaat kopen he.
Momenteel staan er nog maar 3 op mijn verlanglijstje. 1 is al uit, de 2 andere volgen vrij snel. Assassins creed (15 november) en GT prologue (maart/april 2008)
Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 8 keer

Mr.T schreef:Ik heb toch ook een PS3 gekocht. Vooral voor de BR en de HD. Games zijn misschien momenteel minder in aantal, er komen er nog meer dan genoeg aan.


En dan maar hopen dat die niet van hetzelfde niveau als 'Lair' zijn...

Beste Spelletjes Aller Tijden volgens Gamespot.com (gefilterd op Xbox360 en PS3) [naam, console, type spel en waardering]:

Gears of War X360 - Sci-Fi Shooter (9.6 )
The Elder Scrolls IV: Oblivion X360 - Role-Playing (9.6)
The Orange Box X360 - Sci-Fi First-Person Shooter (9.5)
Halo 3 X360 - Sci-Fi First-Person Shooter (9.5)
The Elder Scrolls IV: Oblivion PS3 - Role-Playing (9.5) [zie hoger voor Xbox versie]
Forza Motorsport 2 X360 - GT / Street Racing (9.2)
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter X360 - Modern Tactical Shooter (9.2)
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas X360 - Modern Tactical Shooter (9.1)
Call of Duty 4: Modern Warfare X360 - Modern First-Person Shooter (9.0)
Call of Duty 4: Modern Warfare PS3 - Modern First-Person Shooter (9.0)
Puzzle Quest: Challenge of the Warlords X360 - Puzzle (9.0)
BioShock X360 - Sci-Fi First-Person Shooter (9.0)
Ninja Gaiden Sigma PS3 - Fantasy Action Adventure (9.0)
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas PS3 - Modern Tactical Shooter (9.0) [zie hoger voor Xbox versie]
Perfect Dark Zero X360 - Sci-Fi First-Person Shooter (9.0)
Guitar Hero II X360 - Rhythm / Music (8.9)
Call of Duty 3 X360 - Historic First-Person Shooter (8.8 )
Burnout Revenge X360 - Racing (8.8 )
Dead or Alive 4 X360 - 3D Fighting (8.8 )
Project Gotham Racing 3 X360 - GT / Street Racing (8.8 )
Call of Duty 2 X360 - Historic First-Person Shooter (8.8 )
Command & Conquer 3 Tiberium Wars X360 - Sci-Fi Real-Time Strategy (8.7)
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2 X360 - Modern Tactical Shooter (8.7)
Kameo: Elements of Power X360 - Fantasy Action Adventure (8.7)
The Elder Scrolls IV: Shivering Isles X360 - Role-Playing (8.6)
Resistance: Fall of Man PS3 - Modern First-Person Shooter (8.6)
F.E.A.R. X360 - Modern First-Person Shooter (8.6)
enz...
[scores onder 8.6 niet in lijst opgenomen]

In deze groep zitten 3 race spelletjes van Xbox360 en geen enkele van PS3. De PS3 is overigens ondervertegenwoordigd met slechts 2 unieke spelletjes en de spelletjes die zowel op Xbox360 als PS3 beschikbaar zijn, scoren op de Xbox360 zeker niet lager.

De PS3 heeft 33 spelletjes die 8 of hoger scoren bij GameSpot - in die groep zitten er slechts 2 race games (DIRT en Ridge Racer). De Xbox360 heeft 74 spelletjes die hoger dan 8 scoren en in die groep zitten er 8 race games.

Dus nogmaals: als je een spelconsole zoekt (met de nadruk op SPEL) met veel en goede spelletjes, dan zit je beter bij de Xbox360 dan bij de PS3. De OP die een console voor RACE games zocht, zal bij de Xbox360 het betere aanbod vinden. PUNT.

-Eric-
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Denk je echt dat games over enkele jare nog steeds op een DVD zullen passen? Er gaat een moment komen dat je zo goed als verplicht wordt die HD-DVD speler aan te kopen, omdat je anders enkel nog 'oude' games kan spelen.

Mijn punt is vooral dat het bij Microsoft steeds draait om extra betalen voor alles en nog wat, terwijl bij de PS3 je eenmaal de console moet kopen en daarna enkel nog de games.

Als MS over enkele jaren een opvolger lanceert voor de 360, dan zal ook weer alle support voor de 360 stoppen. Dan zit je daar met een console waar totaal geen spelletjes meer voor uitkomen (zoals nu al het geval is met de originele Xbox).
Dat is het grote verschil met de PS2/PS3. De PS3 is uit, maar toch blijft er nog lange tijd ondersteuning voor PS2 en komen daar ook nog steeds veel games voor uit.

Momenteel is er misschien maar een flauw aanbod van games voor de PS3, maar wees maar gerust dat daar verandering in zal komen. Na de launch van de PS2 duurde het ook een tijdje voor de goede games uitkwamen, en zie nu eens wat een enorm aanbod van games ervoor bestaat.

Daarom dus mijn uitspraak dat ik de PS3 meer toekomstgericht vind.

Maar deze discussie kunnen we natuurlijk tot in het oneindige voeren :lol:
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Wicky schreef:Beste Spelletjes Aller Tijden volgens Gamespot.com (gefilterd op Xbox360 en PS3) [naam, console, type spel en waardering]:

Dat is appelen met peren vergelijken. De Xbox 360 is al uit van eind 2005, terwijl de PS3 amper een half jaar uit is. Gaan we deze vergelijking over een jaar nog eens overdoen?
Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 8 keer

KK schreef:Mijn punt is vooral dat het bij Microsoft steeds draait om extra betalen voor alles en nog wat, terwijl bij de PS3 je eenmaal de console moet kopen en daarna enkel nog de games.


Ik neem aan dat je weet dat Sony in het laatste kwartaal 590 miljoen euro verlies gemaakt heeft in z'n spelafdeling ? Moest Sony trachten 1 euro winst te maken op iedere console, dan kwam er onmiddellijk 200 euro bovenop de kostprijs van de PS3. Dus al die prijsvergelijkingen gaan niet op want MS maakt winst (of break-even) bij de verkoop van z'n Xbox360.

-Eric-
Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 8 keer

KK schreef:
Wicky schreef:Beste Spelletjes Aller Tijden volgens Gamespot.com (gefilterd op Xbox360 en PS3) [naam, console, type spel en waardering]:

Dat is appelen met peren vergelijken. De Xbox 360 is al uit van eind 2005, terwijl de PS3 amper een half jaar uit is. Gaan we deze vergelijking over een jaar nog eens overdoen?


Graag. En voor iemand die NU een console koopt, is dit geen appelen/peren vergelijking, maar de huidige toestand.


-Eric-
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Ik geef geen honderden euro's uit voor enkel nu te spelen. Voor zo'n bedrag wil ik enkele jaren zekerheid. En dat is net wat je bij MS niet hebt. De dag dat ze een nieuwe console releasen, sterft meteen ook de oude uit.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Wicky schreef:Ik neem aan dat je weet dat Sony in het laatste kwartaal 590 miljoen euro verlies gemaakt heeft in z'n spelafdeling ? Moest Sony trachten 1 euro winst te maken op iedere console, dan kwam er onmiddellijk 200 euro bovenop de kostprijs van de PS3. Dus al die prijsvergelijkingen gaan niet op want MS maakt winst (of break-even) bij de verkoop van z'n Xbox360.

Hiermee zeg je eigenlijk dat MS enkel aan zijn eigen portemonnee denkt, terwijl Sony meer aan de portemonnee van zijn klanten denkt :twisted:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

KK schreef:Hiermee zeg je eigenlijk dat MS enkel aan zijn eigen portemonnee denkt, terwijl Sony meer aan de portemonnee van zijn klanten denkt :twisted:


Misschien nog een verschil tussen de PS3 en de X-Box ( wat bij mij toch ook een doorslag heeft gegeven ), is het open karakter van de PS3. Dankzij de meegeleverde bootloader van Sony kan ik perfect Ubuntu ( of elke andere Linux draaien ) op mijn PS3.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

ok, jongens, bedankt voor de reacties.
ik zal nog laten wat mijn keuze zal worden.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Het is niet aan ons om in de interne keuken van MS of Sony te gaan bezighouden. Naar mijn weten verkopen ze allebei hun console met verlies. Hun keuze, ik kom daar niet in tussen. De enige die een console verkoopt met zware winst is Nintendo met de Wii.

En Sony natuurlijk ook nog met de PS2. Dat is ook één van de keuzes geweest voor de PS3. Sony laat consoles naast mekaar bestaan. Nog meer met de PS3/PS2 zie je ze verder gaan met beide consoles (niet in het minst omdat Sony de PS2 wil gebruiken om met de Wii te concurreren). Microsoft verandert van console, wel, dan heb jij ofwel pech als consument, ofwel moet je hun nieuwe product kopen.

Een jaar geleden was het grootste deel van de verkochte Xbox360's zonder harde schijf. Nu zijn de versies van de Xbox360 bijna allemaal met HD. Microsoft verplicht onwikkelaars nog altijd om spelletjes te maken die zonder HD afspelen, maar hoe lang gaan ze dit volhouden? Er zijn nu al problemen om spelletjes op een DVD-schijfje geperst te krijgen (één van de redenen van het uitstel van Grand Theft Auto IV). Ik zie MS volgend jaar weer met nieuwe versies van de Xbox360 uitkomen, eentje met een HD-DVD speler in (als HD-DVD nog zo lang gaat leven, voor hetzelfde geld knallen ze er een Blu-Ray speler in). Hoe gaat het dan aflopen met de spelletjes? Gaat Microsoft ontwikkelaars blijven verplichten van spellen uit te brengen op DVD zonder HD ondersteuning? Gaan ontwikkelaars dat blijven pikken terwijl ze wel die grotere ruimte hebben met de PS3?

Ik ben totaal niet tegen de Xbox360. Integendeel, was ik een miljonair ik kocht onmiddellijk zowel een Xbox360 als PS3. Maar ik moet nu eenmaal keuzes maken waar ik mijn zuur verdiende centjes aan uitgeef. Ik wil op dit moment vooral een leuke spelconsole waar ik juist meer mee kan dan enkel games op spelen. Vandaar de PS3. Ik vind het jammer dat ik leuke spellen als Mass Effect ga moeten missen, die voorlopig enkel voor de Xbox360 gepland staan (PS3 gaat er wel nooit komen, maar PC heel misschien).

Wil je een leuke speconsole met de beste spelletjes die op dit moment te verkrijgen zijn? Ja, dan moet je een Xbox360 pakken.

Wil je een leuke console waar alles op en aan zit en zekerheid dat je 5 tot 10 jaar overweg kan met je console (zonder honderden euros aan extra's uit te geven), dan moet je de PS3 pakken.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Just my 2 cents :

Voor mij is die keuze veel makkelijker. Aangezien ik een complete kluns ben met games waar geen AWSD/mouse aan te pas komt, is voor mij iedere console zowiezo -als spelconsole- onbruikbaar. :D

Maar puur technisch, en hoewel ik persoonlijk uit eigen ervaring een grondige hekel heb aan alles wat Sony heet heb overgehouden (slechte service, slechte ondersteuning, waardeloze support in warranty, oeverloze discussies over no-brainers met hun technische support), slaat mijn "technisch hart" toch wat sneller voor de PS3 : betere totaaloplossing, geen gezeur over heeft 'ie nou HDMI of niet, geen gezeur over aansluitingen, geen gezeur over mediacenter beperkingen, en via een Linux ook nog wel open bruikbaar. Enkel al de manier waarop Microsoft omgaat met zijn HDD support op de XB360 (adapterje nodig, of officiele (dure) hdd) en dat moet vergelijken met de "lees handleiding van Sony als je een grotere HDD wil toevoegen" is al een _heel_ veeg teken aan de wand. Heck, ik zie me over een jaar of 2 zelfs zo'n ding kopen gewoon als BlueRay speler + Mediacenter + "surfmachine in de huiskamer", zonder dat er ooit maar een spelletje op gespeeld wordt. En de spelletjes die op de XB360 mijn aandacht kunnen vangen, die komen zowiezo toch wel uit op de PC. :D

Toch 1 vraagteken ? Wie draait Xvid/DivX op de PS3 ? En hoe ? Want ik heb tot nu toe enkel vragen hierover gezien op de forums (ik bedoel native in PS3, niet via een Linux), en 3 weken geleden las ik nog een "Sony has no official plans to support Xvid on the PS3", daar waar Microsoft dit juist _wel_ heeft aangekondigd ....
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

kaween schreef:Just my 2 cents :

Voor mij is die keuze veel makkelijker. Aangezien ik een complete kluns ben met games waar geen AWSD/mouse aan te pas komt, is voor mij iedere console zowiezo -als spelconsole- onbruikbaar. :D

Toch 1 vraagteken ? Wie draait Xvid/DivX op de PS3 ? En hoe ? Want ik heb tot nu toe enkel vragen hierover gezien op de forums (ik bedoel native in PS3, niet via een Linux), en 3 weken geleden las ik nog een "Sony has no official plans to support Xvid on the PS3", daar waar Microsoft dit juist _wel_ heeft aangekondigd ....


Je kan met een muis & keyboard gamen op de PS3 ;).

Ik speel xvid/divx af op mijn ps3 door een mediaserver te draaien op een andere pc in mijn netwerk ( tversity ). De PS3 detecteerd die mediaserver onmiddellijk in mijn netwerk en zo kan ik alles afspelen :)
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

ditCh schreef:Ik speel xvid/divx af op mijn ps3 door een mediaserver te draaien op een andere pc in mijn netwerk ( tversity ). De PS3 detecteerd die mediaserver onmiddellijk in mijn netwerk en zo kan ik alles afspelen :)


1. Kan de PS3 ook Divx upscalen ? en wat moet ik me van dat upscalen voorstellen ? hij maakt van 640 x 380 1080p ? en kan de xbox 360 niet upscalen ?

2. Welke geeft het beste beeld in games, 360 of PS3 ?

Ik krijg deze week de xbox van een vriend(hij heeft de 360 gekocht), deze ga ik ombouwen en dan kan ik dvd's streamen, ben ik in ieder geval van dat dvd's branden af want dat hangt mij de keel uit de laatste tijd.
Plaats reactie

Terug naar “Games”