Pagina 1 van 1

Bankrekeningen

Geplaatst: 31 okt 2007, 14:08
door deej
Weet er iemand een goede site om de verschillende zichtrekeningen bij banken te vergelijken. Nu Fortis zijn prijzen met een derde gaat verhogen wil ik er weg. Dexia trekt trouwens ook zijn prijzen met een kwart op.

Wat ik zoek: gratis rekening met bankkaart, pc banking (liefst met digipass) en mogelijkheid tot Mastercard. Voorlopig al gevonden: Deutsche Bank & ING Lion. Ik heb al een rekening bij Keytrade maar daar kun je geen Mastercard hebben en ze hebben geen bankkantoor waar je in geval van nood naartoe kan :).

Geplaatst: 31 okt 2007, 14:12
door ubremoved_983

Geplaatst: 31 okt 2007, 14:48
door MacE501

Geplaatst: 31 okt 2007, 14:57
door hollebollegijs
wat ik niet snap, dat mensen altijd zo graag veranderen omdat de prijs lichtjes stijgt en maar graag alles gratis wenst.

en niet vergeten, het mag dan bij Deutsche Bank of ING Lion gratis zijn, de service is daar een dkke nul.

Geplaatst: 31 okt 2007, 15:04
door ljd
hollebollegijs schreef:wat ik niet snap, dat mensen altijd zo graag veranderen omdat de prijs lichtjes stijgt en maar graag alles gratis wenst.

en niet vergeten, het mag dan bij Deutsche Bank of ING Lion gratis zijn, de service is daar een dkke nul.
Sja, zoveel heb ik ook nog niet gebruik gemaakt van de service bij fortis :-D . Elke maand komt mijn inkomen op mijn rekening en doe ik betalingen, maar dat is dan ook voor de rest.

Moet wel zeggen dat de netbanking bij fortis wel van degelijke kwaliteit is.

Geplaatst: 31 okt 2007, 15:11
door deej
ditCh schreef:http://www.test-aankoop.be/map/show/123641.htm
Ah super link, thanks!

@hollebolle

Ik ben het gewoon beu om voor 30€ per jaar eigenlijk niks terug te krijgen. De kantoren zijn niet eens op een schappelijk uur open (zelfs het grote hier in Leuven is altijd om 16u dicht behalve op donderdag, dan is het tot 18u (woehoe!)).

Geplaatst: 31 okt 2007, 15:28
door hollebollegijs
deej schreef:
ditCh schreef:http://www.test-aankoop.be/map/show/123641.htm
Ah super link, thanks!

@hollebolle

Ik ben het gewoon beu om voor 30€ per jaar eigenlijk niks terug te krijgen. De kantoren zijn niet eens op een schappelijk uur open (zelfs het grote hier in Leuven is altijd om 16u dicht behalve op donderdag, dan is het tot 18u (woehoe!)).
voor wat moet je nog op het kantoor zijn. je kan alles online doen en beheren. en voor die ene keer dat je er eens moet zijn, maak je een afspraak. zo simpel is het.
met alle respect, maar je maakt eigenlijk een probleem waar er geen is.
en je mag ook een beetje flexibel zijn hé.

Geplaatst: 31 okt 2007, 15:38
door selder
30€ per jaar ... amai. Ge verliest meer geld door niet opgegeten eten in de vuilbak te kieperen per jaar.

Geplaatst: 31 okt 2007, 15:44
door Nob
voor wat moet je nog op het kantoor zijn. je kan alles online doen en beheren. en voor die ene keer dat je er eens moet zijn, maak je een afspraak. zo simpel is het.
met alle respect, maar je maakt eigenlijk een probleem waar er geen is.
en je mag ook een beetje flexibel zijn hé.
Dus er moet geen kantoor zijn, maar we moeten wel betalen voor de goede service?

En 30 € lijkt misschien niet veel, maar volgens mij is het onverantwoord dat ze dat bedrag gaan verhogen, gezien hun _mega_ winsten.

greetz,

Nob

Geplaatst: 31 okt 2007, 15:55
door deej
hollebollegijs schreef:met alle respect, maar je maakt eigenlijk een probleem waar er geen is.
en je mag ook een beetje flexibel zijn hé.
Ik meer flexibel??? Ik pak geen halve dag verlof omdat mijn bank per sé maar tot 16u wil werken. Ik klop zelf 50 tot 60u in de week begot, dat Fortis een keer leert flexibel te zijn naar hun klanten toe.

Klant is koning is een adagio dat een aantal grote luie bedrijven hier nog kan leren in dit land. Ze hebben geluk dat de Belg een braaf ventje is die niet shopt of veeleisend is zoals bv een Amerikaan. Als een grote firma verwacht dat ik dankbaar mag zijn om bij hen klant te zijn dan hebben ze de verkeerde voor.

Trouwens als ik alles online kan doen dan verwacht ik dat ik veel minder betaal. Ze verdienen genoeg door bv al de overschrijvingen van hun klanten een dag of twee te vertragen. En als je dan - zoals Nob terecht zegt - megawinsten kan maken gaat dat verhaaltje over de SEPA er bij mij niet in voor de verhoogde kosten.

Geplaatst: 31 okt 2007, 15:56
door hollebollegijs
Nob schreef:
voor wat moet je nog op het kantoor zijn. je kan alles online doen en beheren. en voor die ene keer dat je er eens moet zijn, maak je een afspraak. zo simpel is het.
met alle respect, maar je maakt eigenlijk een probleem waar er geen is.
en je mag ook een beetje flexibel zijn hé.
Dus er moet geen kantoor zijn, maar we moeten wel betalen voor de goede service?

En 30 € lijkt misschien niet veel, maar volgens mij is het onverantwoord dat ze dat bedrag gaan verhogen, gezien hun _mega_ winsten.

greetz,

Nob
kijk, elk kantoor heeft 1 dag in de week dat het langer open is. dus kan je daar rekening meehouden. en zeggen dat dit niet lukt, is onzin. als je het op voorhand weet, kan je je daar aan aanpassen. en anders maak je een afspraak. zo simpel is het.

en ik vind ook dat vele mensen de dag van vandaag te snel klagen zonder reden. en dat ze veel heisa maken om niks eigenlijk. probeer nu toch eens tevreden zijn. het leven is al kort genoeg om dan over alles en nog wat te zaniken.

Geplaatst: 31 okt 2007, 16:02
door Goztow
Banken in België hebben gruwelijke openingsuren. het zou veel klantvriendelijker zijn alle dagen van 12u30 tot 19u open te zijn dan van 9 to 5, wanneer de gemiddelde Belg op zijn werk zit.

Het klopt dat je je bank niet vaak nodig hebt, maar als je ze nodig hebt, heb je toch geen zin om er een halve dag verlof voor te nemen. En de zaterdagvoormiddag slaap ik meestal uit. Moet ik dan opstaan omdat zij dan open zijn? Ik dacht dat ik de klant was?

Nu, ik heb hier gelukkig een goede kantoordirecteur die ook afspraken wil maken buiten zijn uren. Maar naar verluidt gaan vele van die directeuren hun plaats verliezen (nou ja, omgevorm worden)?

Geplaatst: 31 okt 2007, 16:07
door cloink
hollebollegijs schreef:kijk, elk kantoor heeft 1 dag in de week dat het langer open is.
Bollocks. Mijn plaatselijk Dexia kantoor is elke werkdag geopend van 9.00 tot 12.00 (ffs!), zonder uitzonderingen. :roll:

Geplaatst: 31 okt 2007, 16:12
door VOiD
deej,

Ik ben net overgestap naar Deutsche bank en heb spijt dat ik het niet eerder gedaan heb. Niet alleen is alles kosteloos (incl. Mastercard) maar heb ik ook nog 3% op m'n zichtrekening. Da's zowat 12x hetgeen de andere grootbanken geven.

En het is net de mentaliteit van 'ocharme 30€' bij de meeste Belgen die ervoor zorgt dat de grootbanken hun tarieven niet aanpassen.

Geplaatst: 31 okt 2007, 16:24
door Nob
kijk, elk kantoor heeft 1 dag in de week dat het langer open is. dus kan je daar rekening meehouden. en zeggen dat dit niet lukt, is onzin. als je het op voorhand weet, kan je je daar aan aanpassen. en anders maak je een afspraak. zo simpel is het.

en ik vind ook dat vele mensen de dag van vandaag te snel klagen zonder reden. en dat ze veel heisa maken om niks eigenlijk. probeer nu toch eens tevreden zijn. het leven is al kort genoeg om dan over alles en nog wat te zaniken.
Ik dacht dat de klant koning was?

Ik klaag voor de rest niet, ik doe er iets aan en ben dus bij Deutsche Bank gegaan.

greetz,

Nob

Geplaatst: 31 okt 2007, 16:46
door DarthDavy
Sorry ze, maar ik heb voor iedere keer dat ik mijn bank fysiek nodig heb gewoon gebeld naar hen om een afspraak te maken. En dat kon altijd rond 18u 's avonds.

Al een paar keer gebruik van gemaakt. Altijd vriendelijke mensen, niet te beroerd om te helpen en uitleg te verschaffen.

Btw, mijn bank is Dexia Zwevegem. Misschien dat Dexia niet de goedkoopste is, maar qua service heb ik niets te klagen en daar betaal ik dan graag die extra euro's voor.

My 2 cents.

Geplaatst: 31 okt 2007, 17:17
door Lord Utopia
Moet je voor je zichtrekening dan betalen ?

Bij Argenta is dat gratis.

Geplaatst: 31 okt 2007, 18:29
door Ken
Lord Utopia schreef:Moet je voor je zichtrekening dan betalen ?

Bij Argenta is dat gratis.
En jij denkt dat ze niet zullen volgen met nieuwe tarieven zoals de 3 andere grootbanken? :)

Geplaatst: 31 okt 2007, 22:14
door BungaMan
Die volgen niet nee

Dat de banken kosten aanrekenen is gewoon te zot voor woorden. Ge parkeert daar al uw geld wat ze dan kunnen gebruiken om er een goed rendement op te halen en dan gaan ze nog is kosten aanrekenen? Laat maar zitten, er zijn nu tal van kleine banken die aantonen dat het niet moet.

Geplaatst: 31 okt 2007, 22:15
door deej
hollebollegijs schreef:en ik vind ook dat vele mensen de dag van vandaag te snel klagen zonder reden. en dat ze veel heisa maken om niks eigenlijk. probeer nu toch eens tevreden zijn. het leven is al kort genoeg om dan over alles en nog wat te zaniken.
Misschien is er iets in je persoonlijke leven gebeurt dat je nu zo zacht spreekt...

Voor mij is het niet het einde van de wereld dat die bank om 16u slaapt, het is alleen irritant als je ze dan eens snel nodig hebt, bv als je bankkaart stuk gaat. Ok ik zanik dan wel maar ik doe er ook iets aan als geïnformeerde consument. Bye bye Fortis, mijn loontje wordt binnenkort ergens anders gestort. En ik mag dan al maar een druppel op een hete plaat zijn voor Fortis, voor mij persoonlijk kies ik de beste oplossing, één waar ik waar voor mijn geld krijg. Moest iedereen zo wat meer haar op zijn tanden hebben zouden grote bedrijven à la Fortis, Electrabel, Telenet & Belgacom veel meer over hebben voor hun klanten.

Geplaatst: 31 okt 2007, 23:12
door lithion
Deej, je hebt veel gelijk. Het is idd irritant als je ze eens nodig hebt. Alhoewel je veel geld betaalt bij Fortis, trekt de service eigenlijk op niks.

Enkele korte pijnpunten:
- VISA wordt geblocked door BCC omdat kredietkaartnummer op een lijst stond die gehackt werd. Ongeveer 1 maand moeten wachten op een nieuwe kaart. Bank brengt zelf niemand op de hoogte, je moet zelf voortdurend contact opnemen. Bellen dus, want ze zijn te beperkt open. (KBC heeft zo een dag tot 19h)
- Nieuwe VISA krijgt geldigheidsduur van 3 maanden, dus terug 1 maand wachten op nieuwe VISA. Bank belooft ditmaal via sms mij op de hoogte te houden als de kaart binnen is. Tevergeefs.

Uiteindelijk betaal je daar 10 EUR voor voor een dienst die je 2 maanden niet kan gebruiken.

Ik ben ondertussen gelukkige DB klant.

Geplaatst: 02 nov 2007, 01:42
door Ofloo
hollebollegijs schreef:wat ik niet snap, dat mensen altijd zo graag veranderen omdat de prijs lichtjes stijgt en maar graag alles gratis wenst.

en niet vergeten, het mag dan bij Deutsche Bank of ING Lion gratis zijn, de service is daar een dkke nul.
Nu niet om ambetant te doen maar de service die de grootbank in be levert moet ik nog altijd meemaken net als de zogezegde service van BGC en telenet, of elektrabel, ..

'k zit bij kbc daar moet je voor alles betalen, ik zat bij elektrabel die hebben al enkele malen deurwaarders & advocaten gestuurd voor zogezegde achterstallen, 'k had alles netjes betaald, BGC tot nu toe geen problemen maar service kan ik het ook niet noemen 2-3 maand om een lijn met dsl te verhuizen is in mijn ogen geen service was wel gratis en het was 2 maand op het voorhand aangekondigd, Telenet vermiste decoders op met hun prime aanbod, gewoon een fout in hun administratie meer dan 7 keer aangetekend schrijven en het is nog steeds niet opgelost !

Als dat service is tja.. dan doe ik liever zonder die zogenaamde "service"

Geplaatst: 03 nov 2007, 00:13
door MRC101
hollebollegijs schreef:wat ik niet snap, dat mensen altijd zo graag veranderen omdat de prijs lichtjes stijgt en maar graag alles gratis wenst.

en niet vergeten, het mag dan bij Deutsche Bank of ING Lion gratis zijn, de service is daar een dkke nul.
En bij Fortis en Dexia krijg je dan wel service?
Fartis:
-Geld overgeschreven naar verkeerd rekening nummer, maar wel met juiste naam (ontvanger had verkeerd nr doorgegeven), dus ik vraag om het geld terug te storten aan mij, al dan niet met bijhorende kosten (die ik dan zelf door zou rekenen aan de ontvanger). Wat doet men, men stort het volledige bedrag op de juiste rekening en trekt de kosten van mijn rekening. Resultaat: Ik geld kwijt, Fortis is een klant kwijt.
-Wil een huis huren en ga daarvoor bij Fortis (nadat ik bij dexia ben geweest; zie hieronder) voor een borg-rekening en verzekering, maar die willlen eerst een contract zien, huisbaas wil eerst die borg geblokeerd zien + bewijs van brandverzekering. Resultaat: Verzekering bij een gewone verzekeringsagent genomen (zonder huurcontract voor te leggen), en Fortis verkijkt 2de kans.

Dexia:
-Wil een borgrekening openen en een brandverzekering afsluiten. Ik kom 5min voor sluitingstijd aan (omdat ik niet anders kan door hun slechte openingstijden), "Nee, meneer er is niemand die u kan helpen want binnen 5 minuten begint onze middagpauze". Als er op mijn werk iemand binnenkomt 5 min voor sluitingstijd zal ik die ook nog helpen, ook al heeft die 15-30min nodig.
-Ik vraag een Mastercard Gold aan (waar ik van plan was om 2 laptops mee te kopen, voor de verzekering die je krijg bij Mastercard) ik krijg een Mastercard Red maar deze heeft een veel te lage limiet en minder aankoopverzekering.
-5 Maand later vraag ik een upgrade naar een Gold om op reis te gebruiken en de reis te betalen (ook weer voor de reis verzekering). 2 Weken later vraag ik waar ze blijft en ze vinden de aanvraag niet terug dus vraag ik ze opnieuw aan. Nog eens 2 weken later bel ik om te vragen waar ze blijft, geen aavraag te vinden. Dus ik vraag het opnieuw aan via online banking en hoop ze binnen de week te hebben. Resultaat krijg een Mastercard Gold alsz ik terug ben van reis.

Trouwens waarom niet gratis? Op elke aankoop die je doet met Mastercard betaald elke winkel 3,5% aan uw bank en kredietkaart verdeler. Op rente dagen verdient men ook genoeg en zijn hebben wel meer winst op hun spaarrekeningen dan wat men aan de consument geeft.

SERVICE BIJ DE GROTE DURE BANKEN? HELL NO!!

Ik heb nu een gratis mastercard van Base en ik heb meer voordelen en een even goede service.
Mijn nieuwe gezamelijke reking met mijn vriendin is nu ook bij Deutsche bank en spaarcentjes staan bij Rabobank.

hollebollegijs schreef:
deej schreef:
ditCh schreef:http://www.test-aankoop.be/map/show/123641.htm
Ah super link, thanks!

@hollebolle

Ik ben het gewoon beu om voor 30€ per jaar eigenlijk niks terug te krijgen. De kantoren zijn niet eens op een schappelijk uur open (zelfs het grote hier in Leuven is altijd om 16u dicht behalve op donderdag, dan is het tot 18u (woehoe!)).
voor wat moet je nog op het kantoor zijn. je kan alles online doen en beheren. en voor die ene keer dat je er eens moet zijn, maak je een afspraak. zo simpel is het.
met alle respect, maar je maakt eigenlijk een probleem waar er geen is.
en je mag ook een beetje flexibel zijn hé.
Als je die kantoren dan toch niet nodig zou hebben, waarom zou je er dan voor betalen en waarom zou de bank dan nog kantoren hebben.
Mijn schoonmoeder weigerd netbanking te gebruiken omdat ze toch nog iets mogen, euh, moeten doen voor het geld dat ze aan haar verdienen.
Ken schreef:
Lord Utopia schreef:Moet je voor je zichtrekening dan betalen ?

Bij Argenta is dat gratis.
En jij denkt dat ze niet zullen volgen met nieuwe tarieven zoals de 3 andere grootbanken? :)
Zelf al stijgen ze meer, laten we zeggen 50%....hmmm...0x1,15=...0€
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben.