geen internet/tv door schuld belgacom. recht op compensatie?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Rubinho
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 feb 2006, 15:45
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 3 keer

Hallo,

Gisterenochtend, dinsdag 30 oktober, had ik nog internet.
Om 9u15 (gecontroleerd in logs router + e-services belgacom) ben ik plots mijn verbinding verloren.
Merkte dit in de avond rond 16u. Modem reset leverde niks op.
Belde Belgacom, zei dat ik geen xdsl signaal meer had. Zij zagen een actieve lijn. Vroegen mij modem uit te schakelen, lijn toonde bij hen nog altijd actief. In het admin panel van de router stond al die tijd: physical connection down.
Een reset van de lijn haalde niks uit.
Volgens operator had een belgacom technicus waarschijnlijk in de centrale iets misdaan waardoor ik mijn verbinding kwijt was.
Dit moet opgelost worden door een technicus, helaas niemand beschikbaar voor vrijdagnamiddag...
Dit wil dus zeggen dat ik zonder internet en TV zit (ja heb belgacom tv ipv het idote coditel) tot en met vrijdagavond: maw 4 dagen.

Zou ik hiervoor van Belgacom een compensatie kunnen krijgen? 4 dagen gratis of zoiets? En zo ja, waar zou ik dit dan moeten aankaarten?

Is het eigenlijk normaal dat je met een storing zo lang moet wachten?
Maakt nu niet uit of het telefoon, internet of tv is.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Bellen naar de dienst facturatie en aankaarten. Zeg maar dat je een commerciële geste verwacht, iets van een week gratis abonnement. Niet aflaten: het is hun schuld, dus zij moeten je minstens die 4 dagen teruggeven.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Rubinho schreef:Is het eigenlijk normaal dat je met een storing zo lang moet wachten?
Maakt nu niet uit of het telefoon, internet of tv is.
lijkt me lang, maar ja... er zit een feestdag tussen en dan nog schoolvakantie... :| compensatie vragen anders krijg je niets
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
peewee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 jul 2007, 20:59

Als uw storing niet in orde werd gebracht binnen de 3 werkdagen kan je een compensatie aanvragen 1 maand ADSL bijvoorbeeld. Is diet wel binnen de 3 werkdagen heb je er geen recht op dit is de standaard SLA.

Maar je kan idd altijd proberen he.
Wie niet waagt niet wint.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

ten eerste gaat het maar om 3 dagen. je moeten leren tellen.

en belgacom heeft 2 werkdagen om een probleem op te lossen als je geen SLA overeenkomst hebt. dus dinsdag probleem gemeld. dan moet het op vrijdag opgelost zijn (omdat donderdag een feestdag is). daarna kan je pas om compensatie vragen.

en tja, fouten kunnen nu eenmaal gemaakt worden. daar is niets aan te doen.
en tja, die enkele dagen zonder tv en internet zal je wel overleven.

en ik heb het al eerder aangehaald in een ander topic.
sommigen klanten zijn ongeduldig (zeer ongeduldig) geworden en bij elk foutje eisen ze al schadevergoeding. ze denken enkel aan hunzelf.
jongens, waar gaat het toch naartoe met deze wereld.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

hollebollegijs schreef:ten eerste gaat het maar om 3 dagen. je moeten leren tellen.

en belgacom heeft 2 werkdagen om een probleem op te lossen als je geen SLA overeenkomst hebt. dus dinsdag probleem gemeld. dan moet het op vrijdag opgelost zijn (omdat donderdag een feestdag is). daarna kan je pas om compensatie vragen.

en tja, fouten kunnen nu eenmaal gemaakt worden. daar is niets aan te doen.
en tja, die enkele dagen zonder tv en internet zal je wel overleven.

en ik heb het al eerder aangehaald in een ander topic.
sommigen klanten zijn ongeduldig (zeer ongeduldig) geworden en bij elk foutje eisen ze al schadevergoeding. ze denken enkel aan hunzelf.
jongens, waar gaat het toch naartoe met deze wereld.


sorry als het echt om een fout gaat van een technieker in de centrale mag dit nooit zo lang duren vooral dat het meestal om een software fout gaat dan of gebroken jumper
als men iets verandert moet men toch de nodige testen doen
voorbeeld:
als uw installateur van centrale verwarming even komt werken bij u en die vertrekt en blijkt dat verwarming nog nie in orde is zal je dan ook tevreden zijn dat hem antwoord je moet drie dagen wachten op herstelling
ik denk het niet

wat men soms vergeet dat bepaalde mensen nog enkel hun telefoon of internet hebben om in contact te komen met anderen
dat men na de uren niet direkt iemand kan oproepen oke maar dat dit drie dagen mag duren da s fout
maarja zoals in vele bedrijven is nu ook vermoedelijk bij Belgacom een tekort aan degelijk geschoold en gemotiveerd personeel
men schakelt te gemakkelijk onderaannemers in en daar telt enkel zoveel opdrachten afwerken per dag en sommigen van die onderaannemers spreken met moeite een van onze officiele landstalen
da 's geen verwijt aan Belgacom alleen hoor Telenet en nutsdiensten werken op dezelfde manier
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Lion schreef:
hollebollegijs schreef:ten eerste gaat het maar om 3 dagen. je moeten leren tellen.

en belgacom heeft 2 werkdagen om een probleem op te lossen als je geen SLA overeenkomst hebt. dus dinsdag probleem gemeld. dan moet het op vrijdag opgelost zijn (omdat donderdag een feestdag is). daarna kan je pas om compensatie vragen.

en tja, fouten kunnen nu eenmaal gemaakt worden. daar is niets aan te doen.
en tja, die enkele dagen zonder tv en internet zal je wel overleven.

en ik heb het al eerder aangehaald in een ander topic.
sommigen klanten zijn ongeduldig (zeer ongeduldig) geworden en bij elk foutje eisen ze al schadevergoeding. ze denken enkel aan hunzelf.
jongens, waar gaat het toch naartoe met deze wereld.


sorry als het echt om een fout gaat van een technieker in de centrale mag dit nooit zo lang duren vooral dat het meestal om een software fout gaat dan of gebroken jumper
als men iets verandert moet men toch de nodige testen doen
voorbeeld:
als uw installateur van centrale verwarming even komt werken bij u en die vertrekt en blijkt dat verwarming nog nie in orde is zal je dan ook tevreden zijn dat hem antwoord je moet drie dagen wachten op herstelling
ik denk het niet

wat men soms vergeet dat bepaalde mensen nog enkel hun telefoon of internet hebben om in contact te komen met anderen
dat men na de uren niet direkt iemand kan oproepen oke maar dat dit drie dagen mag duren da s fout
maarja zoals in vele bedrijven is nu ook vermoedelijk bij Belgacom een tekort aan degelijk geschoold en gemotiveerd personeel
men schakelt te gemakkelijk onderaannemers in en daar telt enkel zoveel opdrachten afwerken per dag en sommigen van die onderaannemers spreken met moeite een van onze officiele landstalen
da 's geen verwijt aan Belgacom alleen hoor Telenet en nutsdiensten werken op dezelfde manier


sorry maar deze fout is vermoedelijk per ongeluk gebeurd.
als deze klant nu een wijziging had gevraagd, en het was niet getest geweest door de technieker in kwestie, dan heb je gelijk, net zoals het voorbeeld van de centrale verwarming dat je aanhaalt.
maar hier gaat het om een ongelukkige fout, en die dingen gebeuren nu eenmaal.
mensen die enkel afhangen van telefoon en internet, komaan get a life.
en 3 dagen wachten, tja dan kan gebeuren in dit geval, als er een feestdag tussenzit. maar een herstelling binnen de 48 uren waar de fout ook ligt, is supersnel hoor.
en wat ongeschoold personeel betreft. je moet maar eens geschoold personeel vinden.
de meeste willen enkel een jobke waarvoor ze gestudeerd hebben en willen direct veel geld verdienen, maar zo gaat dat niet.
dat je ergens begint aan een minumumloon, ook al heb je ervaring of niet.
je moet je altijd bewijzen en eer je een job min of meer kent, zijn we 6 tot 8 maanden verder opleiding inbegrepen. en dat is het om je te bewijzen dat je meer waard bent.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

ja begrijp da wel van geschoold personeel maar veel van de bedrijven hebben enkel intresse in winst maken en zo goedkoop mogelijk personeel
zelf ondervonden hoor 9 jaar geleden toen ik problemen had met de rug zelfs nog na de operatie
was een overheidsdienst en was telecomafdeling maar geen Belgacom maar nee 30 jaar ervaring telde nie hoor was niet productief genoeg meer en zat op pensioen
zo handelt men tegenwoordig nieuwe wind in de bedrijven door de nieuwe managers (jonge onervaren soms)
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

hollebollegijs schreef:
Lion schreef:
hollebollegijs schreef:


en wat ongeschoold personeel betreft. je moet maar eens geschoold personeel vinden.
de meeste willen enkel een jobke waarvoor ze gestudeerd hebben en willen direct veel geld verdienen, maar zo gaat dat niet.
dat je ergens begint aan een minumumloon, ook al heb je ervaring of niet.
je moet je altijd bewijzen en eer je een job min of meer kent, zijn we 6 tot 8 maanden verder opleiding inbegrepen. en dat is het om je te bewijzen dat je meer waard bent.


Ik wil net zeggen dat iedereen van human resources zo is bij Belgacom maar ik heb ook weleens voor een job gesolliciteerd en werd nou niet bepaald warm van het "onthaal".
De betreffende persoon was alleen maar bezig met dingen vinden om mij mee naar beneden te halen.Ik ben daar ook weggelopen, een bedrijf dat geen respect heeft voor medewerkers hoeft mij niet op de loonlijst te zetten. Nu snap ik dat niet iedere recruiter hetzelfde is ook niet bij Belgacom maar dingen kun je niet simpelweg afschepen met "het is moeilijk personeel te vinden"
Het is probleem ligt ook bij Belgacom zelf, als er fundamenteel te weinig personeel is moeten de procedures dus worden aangepast zodat met minder mensen hetzelfde of meer bewerkstelligd wordt.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

dbr schreef:
hollebollegijs schreef:
Lion schreef:
hollebollegijs schreef:


en wat ongeschoold personeel betreft. je moet maar eens geschoold personeel vinden.
de meeste willen enkel een jobke waarvoor ze gestudeerd hebben en willen direct veel geld verdienen, maar zo gaat dat niet.
dat je ergens begint aan een minumumloon, ook al heb je ervaring of niet.
je moet je altijd bewijzen en eer je een job min of meer kent, zijn we 6 tot 8 maanden verder opleiding inbegrepen. en dat is het om je te bewijzen dat je meer waard bent.


Ik wil net zeggen dat iedereen van human resources zo is bij Belgacom maar ik heb ook weleens voor een job gesolliciteerd en werd nou niet bepaald warm van het "onthaal".
De betreffende persoon was alleen maar bezig met dingen vinden om mij mee naar beneden te halen.Ik ben daar ook weggelopen, een bedrijf dat geen respect heeft voor medewerkers hoeft mij niet op de loonlijst te zetten. Nu snap ik dat niet iedere recruiter hetzelfde is ook niet bij Belgacom maar dingen kun je niet simpelweg afschepen met "het is moeilijk personeel te vinden"
Het is probleem ligt ook bij Belgacom zelf, als er fundamenteel te weinig personeel is moeten de procedures dus worden aangepast zodat met minder mensen hetzelfde of meer bewerkstelligd wordt.


en toch is het zo, voldoende geschoold personeel vinden is niet altijd even simpel. en wat je sollicitatie betreft bij BGC, je moet je niet laten doen, soms speken die van HR een rolletje hoor tja weglopen dat is de eenvoudigste oplossing ipv meer van je af te bijten, dat ze weten wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Rubinho
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 feb 2006, 15:45
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 3 keer

Wel, de technicus is vandaag geweest.
En wat bleek uiteindelijk, dinsdag om 9u15 hadden ze een nieuwe klant in het zelfde appartementsgebouw aangesloten op belgacom internet + tv en hadden ze die lijn geactiveerd op mijn koperpaar na er eerst mijn signaal af te halen.
Versta wie het kan?
Waarschijnlijk was er administratief iets misgelopen waardoor de technicus op dinsdag dacht dat het bepaalde koperpaar vrij was, was de eerste uitleg van de technicus.
De technicus vandaag heeft dus mij terug op het correcte koperpaar gestoken en de nieuwe klant op een ander koperpaar.
Wat bleek nu, dat het signaal van de nieuwe klant op het andere (enige nog vrije) koperpaar niet zo van goede kwaliteit was. Het is dus niet zeker of hij wel zal kunnen belgacom tv behouden. Dit terwijl we maar op 2km van de lex wonen, nu swat. De technicus dacht nu dat dit misschien wel de reden was waarom de technicus op dinsdag had zitten veranderen van koperparen.
Nu zei hij, de klant zal wel storingen bellen moest het niet goed genoeg werken voor hen.

Maw, ok ik heb 4 dagen zonder internet gezeten, waarvan 1 feestdag, dus officieel is dit misschien slechts 3 dagen en heb ik geen recht op een schadevergoeding. Die schadevergoeding is eigenlijk het minst van mijn zorgen, ik wist dat belgacom iets misdaan had en wat ik nu hoorde klinkt niet zo profesioneel.
Nu ik kan weer tv kijken en werken van thuis (lijn immers door werk betaald) en ik heb bij de buren langsgeweest en het bleek voor hen ook te werken, dus iedereen gelukkig.
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Nog eens bewijs dat enkel presteren telt
Had die persoon beter zijn job gedaan en eerst testen gedaan dan had hem zelf vastgesteld dat dit paar in dienst was
Als er een binnenkabel ophangt moet men tweemaal nadenken en testen vooraleer men afkoppelt
Zo'n uitleg had die technieker mij niet moeten gegeven hoor
Ik vermoed ook dat de eerste technieker terug een onderaannemer was
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

je kan in zo een geval toch onmogelijk schuld op belgacom zelf steken?
als er een doctor fout maakt dan is het toch niet schuld van ziekenhuis?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

LoSeR schreef:je kan in zo een geval toch onmogelijk schuld op belgacom zelf steken?
als er een doctor fout maakt dan is het toch niet schuld van ziekenhuis?

Vanaf 1 januari 2008 (maar die datum van inwerkingtreding gaat uitgesteld worden) zal dat niemand zijn fout meer zijn :). De "no fault" reglementering moet dan normaal in werking treden (maar dat zou normaal dus moeten uitgesteld worden want het is een boeltje).

/offtopic
onwerkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2007, 01:36

Waarom gebeuren er zoveel fouten?
Belgakrom VERZUIPT in de problemen. Heel dat netwerk hangt met haken en ogen aaneen. NIETS, NIETS maar dan ook NIETS van heel hun infrastruktuur werkt. Nu ja, om zo'n infrastruktuur te doen werken moet je geloven in een utopie.

Kompensatie? Hahahahahaha.
Oké, effe serieus de mogelijkheden overlopen:

1) Bellen naar 0800 22 312 en probeer je weg te vinden door het doolhof van de telefooncentrale tot je een adsl operator aan de lijn hebt.

Operatoren op deze adsl helpdesk hebben de mogelijkhijd je een "sorry pass" te geven. Dit stelt niets voor: een maand gratis Belgacom TV, 10 Euro korting op de internet factuur, nog wat gratis fotoprints en meer van die zever. Niemand gebruikt dit omdat niemand dit kent en ook die operatoren het allemaal niets (meer) kan schelen.

2) Klantendienst. (0800 22 800 of 0800 22 900) Klantendienst wordt wel voor het grootste gedeelte bevolkt door een leger domme blondjes met 1 dag (effe pauzeren hier...), één dag opleiding en niet het verschil kennen tussen een modem en een antwoordapparaat, succes is dus variabel.

3) Ombudsdienst. Hoe meer klachten hoe beter. Als iedereen zwijgt verandert er nooit iets. Nu ja, Belgakrom breekt nu reeds alle records, what's the difference.

4) Advokaat en een proces aanspannen. Je zult misschien niet winnen, maar als genoeg mensen dit doen gaat de negatieve reklame misschien nog wat veranderingen opleveren. Nu ja, failissement is zowat de best mogelijke uitkomst.

5) Telenet

6) Telenet

7) Heb ik al vermeld: Telenet? (Telenet heeft misschien ook zijn problemen, maar in vergelijking vult Telenet een glas water en Belgakrom een olympisch zwembad.)

(Andere adsl operatoren hebben hetzelfde slechte netwerk en een nog slechtere opvolging van problemen. Wel goedkoper. Waag je kans!)


Effe terzijde maar nuttig om te weten moest je dit nog niet beseffen: Belgakrom kan het geen kloten schelen dat je niet tevreden bent met hun "service" (zij doen niets aan problemen en luisteren niet naar suggesties), zolang je maar blijft betalen.
Ik spreek uit ervaring. (Niet dat ik wil gezegd hebben dat ik voor Belgakrom werk.)

Zo. Dat lucht op. ;-)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

En van wie is die onwerkelijk een dubbelaccountje?!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
onwerkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2007, 01:36

selder schreef:En van wie is die onwerkelijk een dubbelaccountje?!


Toch geen Belgakrom fan op z'n tenen getrapt zeker?

Geen dubbelaccount. Vraag desnoods een admin om het te checken. (Als dat mogelijk is, mijn "afdruk" op de server zou redelijk uniek moeten zijn. (Maar dat bewijst weer niets zeker ;))
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Een belgakrom fan? Haha, da's een goei!

Dubbelaccount of niet, iemand die zo hard tégen BGC is en vóór Telenet heeft het bij mij al verkorven ... we zouden een ignore functie op't forum moeten hebben :p
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
onwerkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2007, 01:36

Ik ben niet zozeer een Telenet fan, ik zie alleen Telenet voorlopig als beste alternatief indien mogelijk. (Zoveel keus is er nu ook weer niet.)

Als je toch geen Telenet kunt krijgen (en digitale tv niet nodig), het is mogelijk ook de moeite om eens naar andere adsl providers te kijken. De lijn blijft waarschijnlijk even slecht, maar je hebt meer waar voor je geld.

Hoe ging dat ook weer?
"Gebruik toch je hoofd man!" ;)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

onwerkelijk schreef:Waarom gebeuren er zoveel fouten?
Belgakrom VERZUIPT in de problemen. Heel dat netwerk hangt met haken en ogen aaneen. NIETS, NIETS maar dan ook NIETS van heel hun infrastruktuur werkt. Nu ja, om zo'n infrastruktuur te doen werken moet je geloven in een utopie.

blablabla
Raar, en toch zijn er zoveel mensen die xDSL gebruiken en geen last hebben (bij Belgacom en aftappers) ?

Ik denk dat jij een beetje te veel denkt van Telenet ? Ik kan U met zekerheid zeggen, Telenet heeft evenveel problemen als Belgacom, dat hoort bij een bedrijf.
onwerkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2007, 01:36

Lord Utopia schreef: Raar, en toch zijn er zoveel mensen die xDSL gebruiken en geen last hebben (bij Belgacom en aftappers) ?

Belgacom was (is?) monopolist en heeft hierdoor nog een enorm marktaandeel.
Dat zijn dus een een zeer groot aantal aansluitingen. Daar zullen er ongetwijfeld een paar tussen zitten waar het nog wel werkt.

Gemiddeld genomen verzinken de problemen bij Telenet in het niets in vergelijking met die van Belgakrom.

Ik heb het echter meegemaakt dat mensen hun draadloze verbinding niet werkt bij Telenet en daarom overschakelen naar Belgacom. Tja, voor zulke dingen moet je het niet echt doen nee.

(En dan nog, draadloze apparatuur van Belgakrom is rommel. Een goede raad: koop geen draadloze modem / adaptor bij Belgacom tenzij je niet anders kunt owv BTV, slechter kan moeilijk.)
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

onwerkelijk schreef:Waarom gebeuren er zoveel fouten?
Belgakrom VERZUIPT in de problemen. Heel dat netwerk hangt met haken en ogen aaneen. NIETS, NIETS maar dan ook NIETS van heel hun infrastruktuur werkt. Nu ja, om zo'n infrastruktuur te doen werken moet je geloven in een utopie.

Kompensatie? Hahahahahaha.
Oké, effe serieus de mogelijkheden overlopen:

1) Bellen naar 0800 22 312 en probeer je weg te vinden door het doolhof van de telefooncentrale tot je een adsl operator aan de lijn hebt.

Operatoren op deze adsl helpdesk hebben de mogelijkhijd je een "sorry pass" te geven. Dit stelt niets voor: een maand gratis Belgacom TV, 10 Euro korting op de internet factuur, nog wat gratis fotoprints en meer van die zever. Niemand gebruikt dit omdat niemand dit kent en ook die operatoren het allemaal niets (meer) kan schelen.

2) Klantendienst. (0800 22 800 of 0800 22 900) Klantendienst wordt wel voor het grootste gedeelte bevolkt door een leger domme blondjes met 1 dag (effe pauzeren hier...), één dag opleiding en niet het verschil kennen tussen een modem en een antwoordapparaat, succes is dus variabel.

3) Ombudsdienst. Hoe meer klachten hoe beter. Als iedereen zwijgt verandert er nooit iets. Nu ja, Belgakrom breekt nu reeds alle records, what's the difference.

4) Advokaat en een proces aanspannen. Je zult misschien niet winnen, maar als genoeg mensen dit doen gaat de negatieve reklame misschien nog wat veranderingen opleveren. Nu ja, failissement is zowat de best mogelijke uitkomst.

5) Telenet

6) Telenet

7) Heb ik al vermeld: Telenet? (Telenet heeft misschien ook zijn problemen, maar in vergelijking vult Telenet een glas water en Belgakrom een olympisch zwembad.)

(Andere adsl operatoren hebben hetzelfde slechte netwerk en een nog slechtere opvolging van problemen. Wel goedkoper. Waag je kans!)


Effe terzijde maar nuttig om te weten moest je dit nog niet beseffen: Belgakrom kan het geen kloten schelen dat je niet tevreden bent met hun "service" (zij doen niets aan problemen en luisteren niet naar suggesties), zolang je maar blijft betalen.
Ik spreek uit ervaring. (Niet dat ik wil gezegd hebben dat ik voor Belgakrom werk.)

Zo. Dat lucht op. ;-)


Hier wil ik wel even op reageren hoor want denk dat je nie uit ondervinding spreekt en blijkbaar een Belgacomhater of Telenet fan

Wel op mijn thuisadres gebruik in Belgacom VDSL en op mijn andere verblijfplaats Telenet Turbonet
Ben van beiden redelijk content maar een zaak is zeker en spreek uit ondervinding als een een probleem is bij facturatie kan je verdorie tot 10 maal bellen naar Telenet vooraleer het in orde komt daarentegen als je belt naar de facturatiedienst Belgacom het voor 99% direkt opgelost is
Wel steeds beleefd blijven natuurlijk
Dus spreek nie van Belgacom dat het daar een warboel is hoor
Telenet is meer een hoop ellende zeker wat de administratie betreft
Wat hun netwerk betreft daar zou je u beter niet over uitspreken hoor
Belgacom behoort tot de betere in Europa
Oke het staat niet open voor iedereen maar Telenet ook niet
Wat hun prijzen politiek betreft ja daar zijn we het mee eens, het zou goedkoper kunnen maarja Telenet houd hun prijzen ook kunstmatig hoog
Terloops nog eens ik heb 30 jaar ervaring in telecom wel bij andere maatschappij dan Belgacom en Telenet Dus weet wel waarover ik spreek
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

onwerkelijk,

probeer realistisch blijven.
omdat jij slechte ervaringen had bij belgacom, wil dit niet zeggen dat gans belgacom slecht is.

wat hun netwerk betreft, behoort tot de beteren in Europa.
99,5% kan vlot adsl krijgen met weinig of geen problemen. en problemen zullen er altijd zijn, ook is dat zo met andere problemen.
85% kan belgacom tv krijgen. Deze zitten dan techniscj op adsl2+ of vdsl.
vanaf begin 2008 kan direct 60% op vdsl2 instappen.

zo slecht is dat helemaal niet hoor.

alleen wat de prijzen betreft, daar gaan we geen woorden meer aan vuil maken. dat is hier op ub al voldoende gezegd.

wat de router van belgacom betreft om draadloos te kunnen werken. sorry maar dit is geen rommel. dze worden uitvoerig getest en behoren tot de betere. omdat jij er niet mee omkan, wil dit niet zeggen, dat ie slecht is.


en onwerkelijk, een beetje op je taal tellen en realistich blijven. anders kan je hier veel tegenstand krijgen op ub. en luister eens naar anderen hier zoals lion bijvoorbeeld.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

onwerkelijk schreef:
Lord Utopia schreef: Raar, en toch zijn er zoveel mensen die xDSL gebruiken en geen last hebben (bij Belgacom en aftappers) ?

(En dan nog, draadloze apparatuur van Belgakrom is rommel. Een goede raad: koop geen draadloze modem / adaptor bij Belgacom tenzij je niet anders kunt owv BTV, slechter kan moeilijk.)

Het is Belgacom en niet belgakrom

Onwerkelijk je doet uw naam alle eer aan
ik heb al enkele jaren een draadloze modem/router van het merk Philips en deze werkt uitstekend, geleverd door Belgacom.
Mijn desktop en mijn vrouw haar laptop functioneren prima op deze modem/router! :-D

dus stop met uw gezever, het is niet omdat jij er niet mee kan werken dat alles aan Belgacom slecht is.
een miljoen mensen zijn aangesloten bij Belgacom, moest het zo slecht zijn zoals jij zegt .... amaai.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Die Philips modems/routers zijn best wel te pruimen.
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Goztow schreef:Die Philips modems/routers zijn best wel te pruimen.


Moet ik beamen enkel die aethra is wa lastiger om hem juist in te stellen
Misschien komt dat doordat er nergens een full handleiding van te vinden zoals van de Philips wel voorhanden is
Maarja in komende jaar is die aethra history en vervangen door de nieuwe VDSL2 modem
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Die Philips modems/routers zijn best wel te pruimen.


Indeed er zijn veel meer problemen met speedtouch modems/routers dan met die philips dingen
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Alleen jammer dat we ze moeten kopen en niet kunnen huren, zoals die decoders en telefoons van BGC. Dan zou hij niet overbodig worden wanneer ik naar vdsl2 overstap (en als ik het doe natuurlijk).
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Goztow schreef:Alleen jammer dat we ze moeten kopen en niet kunnen huren, zoals die decoders en telefoons van BGC. Dan zou hij niet overbodig worden wanneer ik naar vdsl2 overstap (en als ik het doe natuurlijk).


Dat modem kan ik nog gebruiken als ik naar een concurrent ga dus kopen vind ik prettig.
Dat is met die decoder natuurlijk anders.
Persoonlijk heb ik geen voorkeur voor een huur systeem met uitzondering van die decoder vooral omdat er geen concurrent is die dezelfde decoder gebruikt en gezien het aantal verschillende modellen dat ervan verschenen en ervan gaat verschijnen.waarmee je met koop buiten de boot vist.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Matau
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 nov 2006, 17:37

onwerkelijk schreef:1) Bellen naar 0800 22 312 en probeer je weg te vinden door het doolhof van de telefooncentrale tot je een adsl operator aan de lijn hebt.
Zo. Dat lucht op. ;-)


Oh ja moelijk hoor naar zo'n nummer bellen. Het is heel moeilijk om om te luisteren naar wat de stem zegt en een juiste optie te kiezen. Als de stem zegt duw op 1 voor een storing te melden, is dat toch redelijk duidelijk niet? Je zou blijkbaar zelf verloren raken in een rechte straat waar aan het begin een bord staat met: "Einde van de straat: rechtdoor"

onwerkelijk schreef:Operatoren op deze adsl helpdesk hebben de mogelijkhijd je een "sorry pass" te geven. Dit stelt niets voor: een maand gratis Belgacom TV, 10 Euro korting op de internet factuur, nog wat gratis fotoprints en meer van die zever. Niemand gebruikt dit omdat niemand dit kent en ook die operatoren het allemaal niets (meer) kan schelen.


Ze hebben inderdaad deze mogelijkheid. Een maand gratis belgacom TV kan jou misschien niets zeggen, maar er zijn wel mensen die daar genoegen mee nemen. En je moet nog altijd denken, je zit daar op de adsl helpdesk, niet de klantendienst. Ze behandelen daar storingen, ze geven mensen een oplossing voor hun probleem, ze zijn daar niet aangenomen om klachten aan te nemen. (zagen/roepen/tieren gaat toch niets uithalen tegen deze personen, je fopt alleen jezelf).

Niet iedereen kent dit, maar dit is niet zo verwonderlijk. Het is een middel dat de operator kan gebruiken voor een klant die daar recht op heeft en dit om een kleine ongemak te 'verzachten', het is niet de bedoeling dat klanten hierachter gaan vragen voor elk probleem dat zich voordoet (en dat ze vermoedelijk zelf hebben veroorzaakt).
Ook de reden waarom het niet veel wordt gebruikt, mensen die klacht willen neerleggen worden doorverwezen naar schriftelijke dienst klachten of de klantendienst. Mensen die sorry-pass niet aanvaarden, zelfde liedje.

Dat die operatoren het niet meer scheelt, dat kan misschien kloppen. Maar zou jij vrijwillig, een sorry-pass aanbieden aan iemand die bijvoorbeeld zojuist de operator heeft volgescheld omdat er iets mis is.
Ook al zou het principe moete zijn dat klant koning is, reageren veel operatoren op degene die belt. Iemand die vriendelijk en rustig is gaat beter geholpen worden dan iemand die binnenkomt en meteen zijn ongenoegen uit omdat hem vijf minuten heeft moeten wachten voordat hij een operator aan de lijn kreeg. En eerlijk gezegd, ik werk ook op een callcenter en de laatste tijd kunnen heel weinig mensen nog vriendelijk of geduldig zijn, ze neman gewoon aan dat de operatoren hun slaafjes zijn. De meeste mensen zouden meer begrip moeten tonen voor de operatoren die dagdagelijks heel veel mensen telefonisch te woord staan. Het zou al zoveel leuker zijn als wij de operatoren personen aan de lijn krijgen die oprecht afsluiten met de woorden: dank u.
Ziggy Boogy Doog
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

@onwerkelijk: het telefoonmenu van de Belgacom Klantendienst is een van de meest simpele die ik ken.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Matau,

zoals ik al eerder zei, de klant van vandaag is te ongeduldig en denkt te egoistich.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

hollebollegijs schreef:Matau,

zoals ik al eerder zei, de klant van vandaag is te ongeduldig en denkt te egoistich.
Hoewel ik het met je eens ben, denk ik ook dat het bedrijf daarentegen tegenwoordig dezelfde kenmerken vertoont.
onwerkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2007, 01:36

meon schreef:@onwerkelijk: het telefoonmenu van de Belgacom Klantendienst is een van de meest simpele die ik ken.


Dat is een grap zeker?

Ik heb al gebeld en kreeg 10 menu opties te horen! Terwijl ik nog aan het nadenken was of optie nummer twee (of welke dan ook) misschien van toepassing zou kunnen zijn op mijn specifieke probleem, het is meestal zo ambigue verwoord dat je nooit zeker bent ofwel zijn er meerdere opties mogelijk etc, zaten we al 5 opties verder.

Of bedoel je dat het gemakkelijk is om te onthouden? Dat is waar, nu ja, je hebt het dan ook veel nodig.


Sorry voor de edit (probeerde iets minder hard tegen de schenen te stampen ;))
Laatst gewijzigd door onwerkelijk 04 nov 2007, 20:56, in totaal 2 gewijzigd.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

onwerkelijk schreef:
meon schreef:@onwerkelijk: het telefoonmenu van de Belgacom Klantendienst is een van de meest simpele die ik ken.


Dat is een grap zeker?

Ik heb al gebeld en kreeg 10 menu opties te horen! Terwijl ik nog aan het nadenken was of optie nummer twee (of welke dan ook) misschien van toepassing zou kunnen zijn op mijn specifieke probleem, het is meestal zo ambigue verwoord dat je nooit zeker bent ofwel zijn er meerdere opties mogelijk etc, zaten we al 5 opties verder.

Wel gevoel voor humor moet ik zeggen. ;)


nee, dit is geen grap. dit menu zorgt ervoor dat je onmiddellijk de juister persoon aan de lijn krijgt.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
onwerkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2007, 01:36

hollebollegijs schreef:nee, dit is geen grap. dit menu zorgt ervoor dat je onmiddellijk de juister persoon aan de lijn krijgt.


Wie moet er hier nu realistisch blijven?
Onmiddellijk?
10 menu opties, dat vind jij "eenvoudig"?

Er moeten daar helemaal geen opties zijn! In het beste geval 2:
1) vragen in het algemeen
2) facturatie

Dát is eenvoudig.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

onwerkelijk schreef:
hollebollegijs schreef:nee, dit is geen grap. dit menu zorgt ervoor dat je onmiddellijk de juister persoon aan de lijn krijgt.


Wie moet er hier nu realistisch blijven?
Onmiddellijk?
10 menu opties, dat vind jij "eenvoudig"?

Er moeten daar helemaal geen opties zijn! In het beste geval 2:
1) vragen in het algemeen
2) facturatie

Dát is eenvoudig.


ge moet nie overdrijven, 10 zijn het er niet.
maar ja, als je liever enkele keren wordt doorgeschakeld en dan pas de juist persoon aan de lijn krijgt ipv direct de juiste persoon.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
onwerkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2007, 01:36

hollebollegijs schreef:ge moet nie overdrijven, 10 zijn het er niet.
maar ja, als je liever enkele keren wordt doorgeschakeld en dan pas de juist persoon aan de lijn krijgt ipv direct de juiste persoon.


Oké, het zijn er niet altijd 10, het zijn er echter meer dan genoeg. Anyway, als je toevalling een verkeerde optie genomen hebt, dan wordt je niet doorgeschakeld?

(amai, heel dees discussie over die stomme nummer waar ik effe terzijde een opmerking over had)
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

onwerkelijk schreef:
hollebollegijs schreef:ge moet nie overdrijven, 10 zijn het er niet.
maar ja, als je liever enkele keren wordt doorgeschakeld en dan pas de juist persoon aan de lijn krijgt ipv direct de juiste persoon.


Oké, het zijn er niet altijd 10, het zijn er echter meer dan genoeg. Anyway, als je toevalling een verkeerde optie genomen hebt, dan wordt je niet doorgeschakeld?

(amai, heel dees discussie over die stomme nummer waar ik effe terzijde een opmerking over had)


natuurlijk wel, vergissen is menselijk, maar je moet goed luisteren naar wat ze zeggen hé, en de oproep is gratis, is immers een 0800nummer, dus op een half minuutje zal het niet aankomen. :-)
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

welke vraag had je mss?
ik had in de tijd toch geen probleem om juiste getal te kiezen...
trouwens je kan altijd herbeluisteren
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”