Mobistar Internet Everywhere

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Heeft er iemand al iets gehoord van Mobistar Internet Everywhere ?

Volgens het "Plus Magazine November" zou het abbonementsgeld €5/maand zijn, en elke dag dat je surt vragen ze €1. Het magazine geeft deze url: http://www.mobistar.be/interneteverywhere maar dat is een 404.

Weet iemand hier iets meer over ? En eventueel welke specs? (Snelheid + datahoeveelheid)
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Teebee schreef: maar dat is een 404.
Hier geen 404 fout.

Had ik al eens gelezen, maar vermits ik geen klant ben bij Mobistar...

Of je hebt 'n fout gemaakt in je Tags

zie hier
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

De pagina werkt nu terug. Spijtig dat ik nog nergens specs heb kunnen vinden.
krvmg
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2007, 19:58

Teebee schreef:De pagina werkt nu terug. Spijtig dat ik nog nergens specs heb kunnen vinden.


Ik vraag me af over welke technologie het juist gaat : hsdpa, umts, edge,... en of je met dat usb onding moet werken, of de simkaart gewoon in een gsm kan steken, en die dan als bluetooth modem kan gebruiken.

Heeft iemand hier al ervaring met die internet everywhere?

Lijkt mij momenteel het interessantste 3g abo, als het dat tenminste is.
Zelfs als je elke dag online bent is het nog goedkoper dan de business 3g abo van Proximus (buiten het feit dat je dan 2gb hebt ipv 1gb).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Het is HSDPA, UMTS én EDGE, afhankelijk van de beschikbaarheid;
Het kan niet met voice worden gecombineerd; dus je hebt een modem-only oplossing nodig.
zie ook het nieuwsbericht:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=16521
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

http://offer.mobistar.be/nl/aanbod/inte ... everywhere

Ik heb best wel interesse hierin, echter er wordt op de website met geen woord gerept over de snelheden.

Langs de andere kant moet je ook bedenken dat als je elke dag van de maand op internet gaat het bedrag al aardig kan oplopen (max. 36 euro als je binnen je limiet blijft).

Persoonlijk lijkt het mij wel interessant, maar ik heb geen zin in die "modem". Ik wil ofwel een bluetooth toestelletje dat ik kan wegmoffelen ofwel de optie om gewoon mijn gsm te gebruiken zoals ik dat nu soms al doe (via bluetooth).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb 't ding eh. Ik zit wel maar in EDGE-gebied, en haal zowat 200 kbps.
Maar de modem kan ook UMTS en HSDPA aan en zo theoretisch 1,5 mbit halen, maar dat heb ik nog nooit zien gebeuren.

Ik heb wél die modem; om de simpele reden dat ik geen zin heb om SIM-kaarten te wisselen (M* Internet Everywhere is data-only, geen voice, en niet combineerbaar), en Bluetooth is simpelweg te traag voor die snelheden, zelfs als ge de 2.0-specificatie gebruikt.

Modem is wel extreem plastiekerig. Is een ding van het Belgische Option (linkje), installeren is 2 keer niks (geen drivers nodig onder Windows, die staan op 't ding zelf). Ik zou wel aanraden een USB-verlengkabel te gebruiken (zit er niet bij), ge gaat niet veel laptops tegen komen waar ge zonder problemen dat ding kunt inprikken, en het gevaar op afbreken is dan tot nul herleid. Ge kunt dan de modem ook wa positioneren dat ie mss een streepke meer ontvangst heeft :-)
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Mja, heeft Mobistar nog geen 3.6Mbps HSDPA netwerk? Hun dekking is waarschijnlijk ook minder dan die van Proximus.
Een optie is inderdaad verlengkabel en het ding eventueel met velcro aan de bovenkant van de laptop bevestigen (wel elke keer opsteken en afhalen als de laptop de zak uit/in moet).
Er spijtig dat mijn laptop geen build-in UMTS of HSDPA heeft, dat zou pas een luxe zijn :)
Die PCMCIA kaartjes voor HSDPA moet ik ook al niet hebben (steken veel te veel uit). Zou er geen optie zijn om een bestaande laptop uit te breiden met HSDPA zonder uitwendig zichtbare extensies? Mini-PCI ofzo (antenne wordt dan wel een probleem)?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Option heeft PCI Express MiniCard-dingen ja.
3G-dekking is misschien minder goed dan Proximus, maar ge hebt tenminste wel overal dekking waar ge meer dan 200 kbps haalt, en niet terugvalt tot 56 kbps of zo van GPRS bij Proximus.
Ik heb op m'n GSM 3G afgezet om stroom te sparen, dus ik zie niet (meer) of ik in 3G-gebied zit of niet met Mobistar :)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

iemand die weet hoe ik het verbruik kan tellen?
ispmonitor lijkt het nog niet te ondersteunen?
op m'n gsm is er een datateller maar onder windows dmv die usb stick?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

skynetbbs schreef:iemand die weet hoe ik het verbruik kan tellen?
ispmonitor lijkt het nog niet te ondersteunen?
op m'n gsm is er een datateller maar onder windows dmv die usb stick?


met de software die het installeert zit een "datateller" bij;
maar als je de simkaart afentoe in je smartphone steekt heb je al 2 tellers;
in de "klanten" zone van mobistar geen verbruiksmeter te zien :(


Date IP Address Download Upload Latency Server Distance Share
2/19/2008 3:13 PM GMT 212.224.148.34 156 kb/s 96 kb/s 326 ms Brussels ~ 50 mi Close

in EDGE territory dus 156KILOBIT/s download 96kilobit/s upload...

ga je naar 3G gebied (grote steden) dan haal je :
2/13/2008 8:21 PM GMT 212.224.148.34 1311 kb/s 51 kb/s 427 ms Brussels ~ 50 mi Open
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ergens wel intressant, maar om daar efkes 119e voor neer te tellen... pff :p

Ik blijkf wel EDGE gebruiken via mijn BASE abo en m'n gsm ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

devilkin schreef:Ergens wel intressant, maar om daar efkes 119e voor neer te tellen... pff :p

Ik blijkf wel EDGE gebruiken via mijn BASE abo en m'n gsm ;)


via teletango (luxemburg) kun je de stick vastkrijgen zonder abbo voor 139euro (59 euro met 12m abbo, 0 euro met 24abbo)

en toch gebruiken met bijv je Base abbo...

Edge heb je bij mobistar ook overal buiten de grootsteden
op speedtest.net kun je perfect de 2 verschillende snelheden zien van mobi....edge/3g

de stick kan ook gebruikt worden om dmv je pc smsjes te verzenden&ontvangen.... of je "contacts" te exporteren/aan te passen/importeren...

maar daar heb je idd goedkoper een simcard reader voor...

via het gratis symbian proggy joikuspot kun je je gsm ook gebruiken als draadloze hotspot...heb je idd ook die usb stick niet meer nodig

lukt ook aardig... alleen zien wie er opeens op je wifi zit dan :-)
jossie
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 13 nov 2006, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Deze week heb ik van mobistar zo een kaartje gekregen om dit een 2-tal weken te testen. ik heb een PCMIA versie gekregen:

http://www.option.com/products/globetro ... x_72.shtml

Nu de verbinding in kortrijk is EDGE, ik heb nog nergens gebruik kunnen maken van HSPDA die een hogere snelheid ondersteunt.

Resultaten van snelheidsmetingen zijn rond de 140 kb/sec.

Verder had ik nog een vraag:

Is de verbinding altijd continu aanwezig of wordt de verbinding maar opgemaakt als er data over en heen moet?

Op onze applicatie waar we het op willen testen, krijgen we bijna continu communicatie-errors te zien die 1 a 2 sec later terug in orde zijn. Als we op hetzelfde ogenblik via een adsl of telenet op onze applicatie gaan hebben we deze niet.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

jossie schreef:Deze week heb ik van mobistar zo een kaartje gekregen om dit een 2-tal weken te testen. ik heb een PCMIA versie gekregen:

http://www.option.com/products/globetro ... x_72.shtml

Nu de verbinding in kortrijk is EDGE, ik heb nog nergens gebruik kunnen maken van HSPDA die een hogere snelheid ondersteunt.

Resultaten van snelheidsmetingen zijn rond de 140 kb/sec.

Verder had ik nog een vraag:

Is de verbinding altijd continu aanwezig of wordt de verbinding maar opgemaakt als er data over en heen moet?

Op onze applicatie waar we het op willen testen, krijgen we bijna continu communicatie-errors te zien die 1 a 2 sec later terug in orde zijn. Als we op hetzelfde ogenblik via een adsl of telenet op onze applicatie gaan hebben we deze niet.



dat zal een instelling zijn (on idle disconnect)... ik vermoed dat je nadien "login" issues hebt ivm die communicatie errors...beetje te vergelijken met een usb adsl modem die continue herconnecteert?

die 140kbyte/s is waarschijnlijk download...upload is maar tot een kleine 80kbyte/s
wel spijtig dat kortrijk ook geen hspda is :(
dus je moet al haast tot in Gent gaan dan voor 3G?

hier in Izegem is het ook slechts Edge snelheid...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Teebee schreef:Heeft er iemand al iets gehoord van Mobistar Internet Everywhere ?

Volgens het "Plus Magazine November" zou het abbonementsgeld €5/maand zijn, en elke dag dat je surt vragen ze €1. Het magazine geeft deze url: http://www.mobistar.be/interneteverywhere maar dat is een 404.

Weet iemand hier iets meer over ? En eventueel welke specs? (Snelheid + datahoeveelheid)

+1 euro per dag dat je online bent ! Neem 30 dagen = 5 + 30 = 35 euro, vind ik wel veel ze voor wat mobiel internetten. Dat heb ik er niet voor over.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Ofloo schreef:
Teebee schreef:Heeft er iemand al iets gehoord van Mobistar Internet Everywhere ?

Volgens het "Plus Magazine November" zou het abbonementsgeld €5/maand zijn, en elke dag dat je surt vragen ze €1. Het magazine geeft deze url: http://www.mobistar.be/interneteverywhere maar dat is een 404.

Weet iemand hier iets meer over ? En eventueel welke specs? (Snelheid + datahoeveelheid)

+1 euro per dag dat je online bent ! Neem 30 dagen = 5 + 30 = 35 euro, vind ik wel veel ze voor wat mobiel internetten. Dat heb ik er niet voor over.


daarom ook voor de occasionele surfer...bijv als je adsl plat ligt zoals in Hasselt....even enkele dagen via mobistar surfen :-)
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Als je deze sim kaart in een gsm stopt, kan je er dan ook gewoon mee bellen?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

wimpie3 schreef:Als je deze sim kaart in een gsm stopt, kan je er dan ook gewoon mee bellen?


neen...
je krijgt wel een telefoonnr en je kunt dus opgebeld worden
maar uitbellen kan alleen maar over "voip" dan :-)

dus als je meer dan 36euro/maand "belt" is het evt interessant om te voipen/skypen :-)

nu het merendeel van de tijd zit ik op FONwifi hotspots te werken...maar als ik eens in de middle of nowhere zit... dan heb ik zelfs "joikuspot" geinstalleerd staan op m'n gsm zodat ik een "wifiaccesspoint" wordt voor m'n collegas...

wederom rekening mee houden dat je het alleen in Belgie mag gebruiken in't buitenland rekenen ze goed door met "gprs/umts"
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik heb zo'n kaartje van familie kunnen lenen, met zo'n option USB modem.
Ding connecteert hier in Maldegem industriepark toch op 3,5G HSPDA.

Speedtest zo'n 1 Mbps downstream en volgens Windows connectiesnelheid 7,2 Mbps . Die 1 Mbps lijkt me eerder een rate limit. In mijn HTC Touch Cruise kan ik er ook vlot mee op internet.

Enig nadeel lijkt me die 1 Gbyte volume/maand en daarna debiel hoge prijzen per mbyte, dus mensen die dit als enige connectie gebruiken kunnen er niet zoveel mee. Maar dit is wel leuk als mobiele oplossing om af en toe eens iets te kunnen checken. De latency op SSH valt zeer goed mee ... geen lag zoals met GRPS.

Ik sta binnenkort op een hifi show en om zaken online te kunnen tonen wel praktisch.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

ub4b schreef:Enig nadeel lijkt me die 1 Gbyte volume/maand en daarna debiel hoge prijzen per mbyte, dus mensen die dit als enige connectie gebruiken kunnen er niet zoveel mee. Maar dit is wel leuk als mobiele oplossing om af en toe eens iets te kunnen checken. De latency op SSH valt zeer goed mee ... geen lag zoals met GRPS.


mensen die het als enige connectie gebruiken... laten hun adsl/cable vallen en nemen de 35euro oplossing (MAX)
dan hebben ze al 2 gbyte...

weliswaar meer dan eg 20 euro voor een Telenet basic waar ze ook maar 1gbyte mogen afhalen aan 1mbit.
Maar het gaat hier over mensen die redelijk mobiel zijn...en hooguit surfen/mailen
en dan kom je toe met die 1a2 gbyte;
ze mogen dan zelfs 1x per maand hun windows herinstalleren met die hoeveelheid en service packs afhalen :-)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Heb nog een nadeel gevonden: die USB stick van option straalt wel wat, ik heb een 3m USB verlengkabel gekocht want als je vlakbij die stick langdurig zit wordt het niet leuk ... (ik krijg er net zoals ooit een Alcatel DECT hoofdpijn van, de Alcatel DECT destijds kon mijn Sun 21' scherm uit zijn lood doen slaan kwa uitstraling .... anno 2000). Redelijk gevoelig voor gepulste HF troep, kwa WiFi staat thuis alles hier op een debiel laag vermogen (1 tot 28mW) dit icm een goede antenne die de donut platdrukt zodat er op de loodlijn minder straling is (dipool effect).
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”